mvdende schreef:Dat is inderdaad vervelend als je hond ondersteboven gelopen wordt.
Helaas iets waar je rekening mee moet houden in een losloopgebied.
Skip is niet de grootste, maar ook niet de kleinste, dus met echt omver lopen tijdens spel gaat dat vaak wel goed.
Alleen andersom is het regelmatig raak dat Skip in zn spel een andere hond ondersteboven loopt. Skip is net als baasje nogal een LEO: Lomp En Onhandig!
Wel werd hij 2 weken terug aangevallen door 2 Rigebacks, die honden liepen los en eigenaar wilde niet aanlijnen (in aanlijngebied) dus Skip óók los gelaten, want als die vuilbakken aanvallen en Skip zit vast, heb ik helemaal geen hond meer. Los kan ie nog weg rennen.
Die 2 Rigebacks gooide Skip omver en toen liep Skip óók even op 3 poten.
De Rigebacks hebben al meer honden in het dorp beschadigd. Ongelooflijk dat die nog los lopen.
Even over het dikgedrukte stuk, je snapt dat de meeste mensen dat ook van Skip denken met zijn gedrag dat je altijd beschrijft?
Ook in een losloopgebied heeft Skip niet zomaar een hond omver te beuken, in het spel wilt het nog wel eens gebeuren en Harvey geeft tijdens het spelen ook wel eens een kopstoot links of rechts maar zomaar een hond ondersteboven lopen is not done en dan gaat hij aan de riem en duizend maal excuses richting de eigenaar. Ze hebben een hele tijd geleden ook een Jack Russell omver gelopen hier in het veld, ze waren aan het spelen met de jonge BC van diezelfde man en de JR liep in het speelpad van de honden en kon vanwege zijn leeftijd niet snel genoeg weg. Ik voelde me zó ontzettend rot maar gelukkig gaf de man dat het wel vaker gebeurt met zijn BC omdat de JR niet snel genoeg meer is. Desalniettemin heb ik die van ons gesommeerd het spel te stoppen of een tandje rustiger te doen. Iets wat je een hond gewoon kunt leren.
Laatst bijgewerkt door KimD op 29-07-21 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt