Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 10:38

Omdat het een puppy topic is, toch even een fotootje. Puppy's knuffelen is goed voor een mens <3

Afbeelding

Afbeelding

Zhiva is nog een beetje moe van gisteren. Eerst was ze heel conflict vermijdend, ging ook telkens steun zoeken bij ons. Toen haar zusje door bleef trutten, gaf Zhiva haar grens aan en toen was het ook klaar en hebben ze lekker gespeeld.

De fokker vond haar er goed uit zien, was ook blij om haar weer terug te zien. :j

Zhiva heeft ook nog wat puppy knuffels gedaan, ze was zo lief en zacht <3

CC, hoe gaat het nu met Kip?

CB, alles al ingepakt voor morgen? :D

x_Jeanine_x

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 08:37

Puppy's <3

Show in Gorichem gaat door! Ik heb 2 dagen ingeschreven, ga zien waar ons schip strand of niet :+

Gezellig samen ontbijten onder de overkapping :D met de Olympische spelen aan
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:53

Aahw die laatste foto haha.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:21

Haha, lange tong van Yoshi! :D

Cody heeft iets nieuws en mag hierdoor alleen nog aan de lange lijn zwemmen. Tegenwoordig verzuipt die andere honden, hij doet dit alleen bij grotere rassen. Hij springt er bovenop en pakt ze in nek/poot zodat ze koppie onder gaan, hij gaat er dan bovenop zitten en elke keer als ze met hun kop boven komen zorgt hij weer dat ze onder gaan... _-:( Luisteren doet die ook niet meer als die hiermee bezig is |o Geen idee waar dit gedrag vandaan komt en hoe weer af te leren, vandaar als we gaan zwemmen alleen nog aan de lange lijn..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 17:54

Ik sta nog even te trillen, maar jeetje. Liep net naar buiten om Zhiva even de behoeften te laten doen. Komen er twee boxers als idioten op Zhiva af. Voor het eerst dat Zhiva echt even liet merken dat ze dit gedrag niet wil hebben. Ik eerst tussen de eerste boxer en Zhiva in gaan staan. Toen kwam de tweede erbij. Zelfde asociale gedrag. Ik bijna over die honden struikelen. Was er op den duur zo klaar mee, heb één van de boxers die bleef hangen bij de halsband gegrepen en gewacht tot de eigenaar zijn hond kwam halen. Dus linkerhand een over enthousiaste boxer, andere hand een Zhiva die er duidelijk klaar met dat spul was. :=

Ik zeg dus dat ik wil voorkomen dat we wat gaat gebeuren. Zegt die man doodleuk: "dan hebben ze het aan zichzelf te danken". Nee bedankt, ik wil niet dat mijn hond schade toebrengt. Ik zei dus al: "ja maar ik wil niet de schuldige zijn". Reageerde niet, liep weer door. Ik voelde me echt even heel stoer dat ik het voor Zhiva opnam en Zhiva ook door had dat ik de situatie zou sussen. Maar ugh, dat het zo moet. -O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 19:55

Kiimm,
Oh jeetje ja, hoe Cody daarbij komt dan :=
Hopelijk dat het met even aan de lange lijn misschien weer wegtrekt, als je het een volgende x kunt voorkomen/kunt ingrijpen. Lastig zeg. Heb het al eerder eens voorbij zien komen, dat de hond van iemand anders dat ook deed. Weet alleen even niet meer wie en hoe ze het opgelost hebben. Hopelijk is het gewoon een fase haha.

Nayomie,
Goed gedaan zeg! Fijn dat zhiva ook vertrouwt op je in zo’n moment, dat is mooi! Maar kan me voorstellen dat je even knikkende knietjes hebt na zo’n aanvaring weer pff.

Hier na wat vertraging eindelijk in ons huisje hier bij de Eemhof in Zeewolde. Arya is ondertussen ook rustig en gewend- werd even eraan herinnerd hoe irritant herders kunnen zijn, toen Luciën en Milan boodschapjes gingen doen :'). Ze dacht geloof ik dat ze nooit meer terug kwamen ofzo, lol. Hopelijk dat we tussen de gemelde regen nog wat droge momenten gaan krijgen deze week. Heb wel de badcapes mee en wandeljas voor mezelf, maar Alleen maar regenwandelingen hoeft van mij niet.

Toenstraks even rondje langs het haventje gedaan. Mevrouw was gestresst door alle indrukken dus heeft aan de lijn enorm getrokken aan het begin, maar daarentegen wel alles heel netjes genegeerd en kon op de dijk ook lekker even los. In het park is het drukkkk maar ook daar negeert ze iedereen wel netjes dus dat is een prima begin. Het trekken trekt wel bij als ze eenmaal wat geacclimatiseerd is.
Afbeelding
Afbeelding

Ze was al aant zoeken naar de eendjes, waar het vorig jaar volll mee zat hier. Maar ze hebben overal al het groen gekortwiekt dus ben bang dat ze hun nestjes ergens anders hebben gemaakt dit jaar.
Afbeelding

En nu lekker knagen en wij met de pootjes hoog op de bank :')
Afbeelding

En morgen meeting met Zhiva en Nayomie!
Woensdag meeting met Morax en Arianne dus druk druk druk nog deze week hihi. Erg benieuwd naar het Erkemederstrand. Vorig jaar moeten skippen omdat Arya loops was.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 07:17

CB, veel plezier daar!
Kimm, dat is zeker vervelend gedrag van Cody. Hopelijk kun je het weer afleren op deze manier.
Nayomie, vervelende ervaring zeg! Was het een losloopgebied of aanlijnplicht? En altijd jammer als eigenaren zo laks reageren.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 09:50

cursebreaker fijne vakantie!
Nayomie, gelukkig is er uiteindelijk niks gebeurt, maar schrikken is het vast en zeker

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:12

fannetje schreef:
CB, veel plezier daar!
Kimm, dat is zeker vervelend gedrag van Cody. Hopelijk kun je het weer afleren op deze manier.
Nayomie, vervelende ervaring zeg! Was het een losloopgebied of aanlijnplicht? En altijd jammer als eigenaren zo laks reageren.

Bij ons achter het huis is het (helaas) losloop. Maar we hebben met deze mensen al vaker aanvaringen gehad want het is niet de eerste keer dat ze met zijn tweeën op Zhiva zijn gesprongen. En de vrouw van die 2 kan ze wel goed corrigeren en is daar heel adequaat mee. Die man helaas niet, die is zelfs eens boos geworden toen we een van de honden opzij hadden geduwd. Daarom des te trotser ik gisteren was dat ik het wel heb gedaan en niet een hoop gezeik er van kreeg. Want hoewel hij misschien vindt dat het de honden hun eigen schuld is, kan ik dat die vrouw nooit kunnen uitleggen.
Meeste mensen overigens lopen hier met hun hond aan de lijn.

CB; al een beetje bijgekomen?

Hoewel het wel een bewogen wandeling was, vind ik het wel erg goed dat Zhiva weer nieuwe ervaringen op heeft gedaan en ook zo weer van Arya kan leren. Soms moet ze wat meer vertrouwen opbouwen en wat meer grenzen aangeven. Maar dat gaat laatste tijd een heel stuk beter.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:35

Jaa hier nu wel weer wat rust haha.

Toenstraks na wandeling lekker in het bubbelbad gegaan en net zijn we even in een van de restaurants gaan eten - Arya bleef even alleen en deed ze super. Geloof dat ze helemaal kapot is van alle indrukken en ondernemingen gister en vandaag. As we speak ligt ze ook uitgeteld aan m’n voeten haha.

Leuk om Zhiva en Nayomie te hebben gezien! Arya was jammer genoeg met momenten wel intens voor Zhiva; wilde te veel regelen oa; als Zhiva bv. bij mij in de buurt kwam of ergens was gaan kijken en terug kwam werd ze alweer opgewacht, en als Zhiva dan wilde spelen komt er bij Arya kabaal los, zucht haha. Maar er zaten wel ook fijne momenten tussen en ze hebben toch ook veel samen gelopen. Maar overall denk ik dat zo’n 1 op 1 wandeling gewoon even wat veel voor dr was in combi met het weg zijn van thuis etc. maar aan de andere kant ook weer goede oefening voor ons en leer momentjes. Denk als Arya en Zhiva wat meer tijd zouden hebben samen, dat al snel beter gaat ook qua grenzen aangeven onderling ed. want dat trok nu ook al positief bij hoe langer we aan’t lopen waren.

Na de wandeling met Nayomie en Zhiva, we hebben afscheid genomen een stuk verderop van waar ik geparkeerd stond, ben ik langzaam terug richting auto gegaan en heeft Arya nog wat meer kunnen zwemmen en heb ik nog wat foto’s gemaakt. Buiten het regelen om van Zhiva was ze bv. verder wel best braaf met andere prikkels/mensen negeren, honden begroeten of juist om ze heen lopen als ze geen interesse hadden en luisterde ze best netjes dus het was niet alleen maar stout zijn haha - al blijf ik nogal graag in het negatieve hangen he hihi dus nu ook zeker het positieve ook even aanhalen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Moet zeggen dat ik het wel erg leuk vind daar bij Erkemederstrand!

Had eigenlijk morgen ook nog een doggy date staan, maar besloten dat Arya even een rustiger dagje krijgt; even een wandeling met mij alleen buiten de drukkere plekken om. En dan donderdag even kijken dat we nog eens naar het strand gaan.

Verder doet ze het ook in het park wel heel braaf zo. Het is heel druk maar ze kijkt niet op of om naar de mensen en gillende kids, rondrijdende karretjes ed. En vandaag kwamen de eendjes achterom zich ook eindelijk melden dus ze heeft nog van de eendjes kunnen genieten haha. Ze trekt alleen aan het begin als we ergens zijn, wel wat meer als normaal dus daarin merk ik wel dat ze alles toch wel dan flink aan’t verwerken is op zo’n moment haha. Maar met wat meer ruimte past ze zich vrij snel aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even opdrogen met d’r nieuwe dry-up cape, prinsesje
Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:35

Wat staat d'r Badjas haar goed <3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 07:26

Leuk dat jullie en de hondjes lekker gewandeld hebben. Weer mooie foto's!

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:20

Cupcakes, hoe is het met Jip?

Kiimm, oei hopelijk gaat Cody door een fase, en laat die de andere honden binnenkort weer met rust in het water.

Cursebreaker/Nayomie, ziet er lekker uit daar!

Dit blije ei is ondertussen 16 weken en gisteren z'n eerste tandjes verloren. Hij keek me aan na de wandeling, en ik dacht daar mist iets :+. Hij heeft wel veel last van z'n mondje, de standaard dingen doen we al maar als iemand nog dé tip heeft om de pijn wat te verzachten hoor ik het graag!

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 11:25

Lief dat je het vraagt KimmeL! Wat een snoetje zeg trouwens <3

Curse & Nayomie, zag er gezellig uit!

Kim, Cody is op verzuip tour? Bijzonder gedrag inderdaad. Hopelijk kan je het door middel van de lange lijn wel corrigeren.

Jip is alweer een eind zijn oude stuiterige zelf. Hrt monster had in een onbewaakt moment zelf de hechtingen ermaar uit gehaald _O-
Ik merk wel dat we het wandelen weer op moeten bouwen, daar heeft hij veel op ingeleverd

Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 18:41

Wat een onwijs leuke badjas Cursebreaker! <3 Mag ik vragen waar je die vandaan heb? :D

Wat is die leuk Kimmel <3

Cupcakes, wat fijn dat het weer beter gaat met Jip! :o Oh oh, zelf de hechtingen er uit gehaald, heeft die daar geen last van?

En ja, Cody inderdaad op verzuip toer. Is die eindelijk gestopt met zijn rij gedrag en krijgen we dit |o

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 19:55

Wat een ... zooi... Ik liep met Keetje bij het losloopgebied en daar kwamen we een herder tegen die heel wild op haar af stormde om te spelen en die botste zo tegen haar op waardoor ze zich (denken we) misstapt heeft en kreupel loopt. Ze bleef maar piepen en wegrennen voor de herder maar die bleef maar achter haar aan rennen. Toen het baasje de herder had kwam ze kreupel naar ons. Ze wilt haar pootje niet belasten. Ze kan nog wel lopen en af en toe steunt ze er ook wel op dus we denken niet dat het heel ernstig is, maar wel vervelend... Ik heb het nummer van de eigenaar van de herder voor als ik morgen naar de dierenarts moet. Is dit iets wat door zijn verzekering vergoed word?
Hopelijk is het morgen een stuk minder, maar wel zeer vervelend, twee nare ervaringen met andere honden in een korte tijd en ze vind/vond andere honden zo gezellig :(
Mochten jullie in de buurt van Nijmegen wonen en een hond hebben die voorzichtig speelt, dan komt Keetje graag een keer spelen als haar pootje weer goed is!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:09

Piuni schreef:
Wat een ... zooi... Ik liep met Keetje bij het losloopgebied en daar kwamen we een herder tegen die heel wild op haar af stormde om te spelen en die botste zo tegen haar op waardoor ze zich (denken we) misstapt heeft en kreupel loopt. Ze bleef maar piepen en wegrennen voor de herder maar die bleef maar achter haar aan rennen. Toen het baasje de herder had kwam ze kreupel naar ons. Ze wilt haar pootje niet belasten. Ze kan nog wel lopen en af en toe steunt ze er ook wel op dus we denken niet dat het heel ernstig is, maar wel vervelend... Ik heb het nummer van de eigenaar van de herder voor als ik morgen naar de dierenarts moet. Is dit iets wat door zijn verzekering vergoed word?
Hopelijk is het morgen een stuk minder, maar wel zeer vervelend, twee nare ervaringen met andere honden in een korte tijd en ze vind/vond andere honden zo gezellig :(
Mochten jullie in de buurt van Nijmegen wonen en een hond hebben die voorzichtig speelt, dan komt Keetje graag een keer spelen als haar pootje weer goed is!

Oh dat is wel erg schrikken. Hopelijk valt het mee maar goed dat je een nummer hebt!
Dit is eigenlijk precies de reden dat Zhiva vast gezet wordt bij kleine honden. Schade is zo verricht helaas. Hopelijk heeft Keetje er verder geen last van met andere honden straks. Kan me wel zo voorstellen dat het een hele onaangename ervaring is geweest. :(:)

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:14

Piuni sneu zeg wel fijn dat de eigenaar verantwoording nam door je zijn nummer te geven… wij wonen in Wijchen dus als je over een tijdje wat wil afspreken is dat wel gezellig.

Cupcakes ow jee wat een donder ook … mijn rottweiler moest op jonge leeftijd gesteriliseerd worden maar was zo druk dat ze tot 3 keer aan toe alles open had toen gaf de dierenarts eindelijk voor een week kalmerende tabletten zodat het iig kon helen… heeft hij nu zijn pootje waar de infuus gezeten heeft ook kapot?

Cursebreaker aah lekker warm ingepakt! Ik moet straks ook nog een stel badjassen kopen ik heb er alleen 1 voor Mila aangezien joy en bella kort harig waren maar ja we hebben er straks 3 met flinke vachten…
Leuk dat jullie samen gewandeld hebben!

Kimmel wat een heerlijk bekkie zo

Ik heb de riemen en tuigjes al besteld voor deze dames toch wel leuk weer die puppy inkopens doen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:17

Candalisa, ik vind dat Mila er echt een leuk nest van gebakken heeft. <3

Ze hebben het op zijn pootje kaalgeschoren waar dat infuus zat, maar daar blijft de pipo dus ook niet vanaf. Ik smeer het twee keer per dag in met honingzalf, maar hij likt er aardig veel aan.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 20:20

Super leuk, wat een prachtig nestje ook <3 Puppy shoppen is altijd leuk. Hier al de meeste inkopen gedaan. :D

Oof wat een draak is het ook, CC. Hopelijk is hij er snel vanaf. :(:)

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:35

CupCakes_ ah vervelend!

candalisa wat een dotjes zijn het zeg <3

Keetje loopt met de minuut weer beter, dus waarschijnlijk hoeven we niet meer naar de dierenarts. Ze hupt weer vrolijk rond en gebruikt haar pootje al een stuk meer, nog niet zoals het moet, maar al een stuk beter dus wij zijn blij. Even afwachten hoe het morgen gaat :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 12:40

Fijn dat het nu een stuk beter gaat!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:30

Dat is inderdaad vervelend als je hond ondersteboven gelopen wordt.

Helaas iets waar je rekening mee moet houden in een losloopgebied.

Skip is niet de grootste, maar ook niet de kleinste, dus met echt omver lopen tijdens spel gaat dat vaak wel goed.

Alleen andersom is het regelmatig raak dat Skip in zn spel een andere hond ondersteboven loopt. Skip is net als baasje nogal een LEO: Lomp En Onhandig!

Wel werd hij 2 weken terug aangevallen door 2 Rigebacks, die honden liepen los en eigenaar wilde niet aanlijnen (in aanlijngebied) dus Skip óók los gelaten, want als die vuilbakken aanvallen en Skip zit vast, heb ik helemaal geen hond meer. Los kan ie nog weg rennen.

Die 2 Rigebacks gooide Skip omver en toen liep Skip óók even op 3 poten.

De Rigebacks hebben al meer honden in het dorp beschadigd. Ongelooflijk dat die nog los lopen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 17:49

mvdende schreef:
Dat is inderdaad vervelend als je hond ondersteboven gelopen wordt.

Helaas iets waar je rekening mee moet houden in een losloopgebied.

Skip is niet de grootste, maar ook niet de kleinste, dus met echt omver lopen tijdens spel gaat dat vaak wel goed.

Alleen andersom is het regelmatig raak dat Skip in zn spel een andere hond ondersteboven loopt. Skip is net als baasje nogal een LEO: Lomp En Onhandig!

Wel werd hij 2 weken terug aangevallen door 2 Rigebacks, die honden liepen los en eigenaar wilde niet aanlijnen (in aanlijngebied) dus Skip óók los gelaten, want als die vuilbakken aanvallen en Skip zit vast, heb ik helemaal geen hond meer. Los kan ie nog weg rennen.

Die 2 Rigebacks gooide Skip omver en toen liep Skip óók even op 3 poten.

De Rigebacks hebben al meer honden in het dorp beschadigd. Ongelooflijk dat die nog los lopen.

Even over het dikgedrukte stuk, je snapt dat de meeste mensen dat ook van Skip denken met zijn gedrag dat je altijd beschrijft?

Ook in een losloopgebied heeft Skip niet zomaar een hond omver te beuken, in het spel wilt het nog wel eens gebeuren en Harvey geeft tijdens het spelen ook wel eens een kopstoot links of rechts maar zomaar een hond ondersteboven lopen is not done en dan gaat hij aan de riem en duizend maal excuses richting de eigenaar. Ze hebben een hele tijd geleden ook een Jack Russell omver gelopen hier in het veld, ze waren aan het spelen met de jonge BC van diezelfde man en de JR liep in het speelpad van de honden en kon vanwege zijn leeftijd niet snel genoeg weg. Ik voelde me zó ontzettend rot maar gelukkig gaf de man dat het wel vaker gebeurt met zijn BC omdat de JR niet snel genoeg meer is. Desalniettemin heb ik die van ons gesommeerd het spel te stoppen of een tandje rustiger te doen. Iets wat je een hond gewoon kunt leren.
Laatst bijgewerkt door KimD op 29-07-21 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 18:08

Hier hetzelfde. Uit voorzorg gaat Zhiva vast aan de lijn bij kleine honden. Ze kan heel enthousiast zijn, dus voor er wat gebeurt, gaat Zhiva aan de lijn. Ook als spel te heftig wordt, gaat ze vast.
Wat Kim ook zegt, ik lees vaak verhalen dat je net zo nonchalant doet bij dit soort dingen als Skip het doet, maar als anderen het doen, is het absurd slecht. Misschien is het een eye opener om te beseffen dat jij net zo'n baasje bent als het gaat om loslopen van je hond en zeer(!!!) ongewenst gedrag vertoond? :)