Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 08:21

Gelukkig!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:27

Ah niet leuk Ymor, kan me voorstellen dat je schrok.

Beterschap Skippy!

Hier vanochtend even een rustig rondje met Mera. Zij begint al weer wat beter te luisteren en minder op de omgeving gefocussed te zijn dus daar hebben we gebruik van gemaakt. En ik sterf al twee dagen vreselijk van de pijn dus dat heerlijke koppie helpt me dan ook wel weer <3

Afbeelding

Afbeelding

Bodhi heeft het nog even moeilijk. Ik vraag me af hoe lang zo'n teef extreem kan ruiken, dit zou nu dag 3 zijn :P Ze wilt hem ook niet in de buurt hebben, hij mag even snuffelen maar daarna maakt ze duidelijk dat ze er klaar mee is. Arme Bo, haha. Dag 16 ….

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 10:54

Oh wat een lekker bekkie <3

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:03

Zij is zo mooi met dat witte koppie!! Echt een beetje verliefd op haar

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:13

Mera is zooo schattig <3

Hier gister weer gewandeld. Een groot gedeelte in duitsland omdat daar geen vrije dag was. Was heerlijk rustig. Wezijn gestart bij de abdei van rolduc (kerkrade) en toen naar duitsland en dn via de worn en het berenbos weer terug

Afbeeldinghet uitzicht
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:16

Nou, zullen we er dan maar puppies in doen? :')

Nee dat is een grapje jongens. Eet me niet op. Alles gaat er uit!

Prachtige omgeving Arabella. Jullie wonen allemaal zoveel mooier dan ik hier.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 11:20

Goe gaat t nu Roos? Loopt jackie nog mank? Djessey heeft dat ook gehad. Uiteindelijk bleek dit een peesblessure in haar schouder te zijn. Als het groeipijn is, dan is je voer meestal te rijk.
Goed dat je wat strenger bent. Snap ook wel dat je wel iets nuttigs voor de cursus wil hebben. Ik vind cursus voor t grootste deel ook alleen interessant omdat je met meer mensen en honden staat. Anders is het vooral een kunstje leren vind ik. En dat is thuis altijd makkelijker dan met afleiding.

Ohjeej, wat een mafklapper is t ook he Denies.. je bent bijna door de loopsheid heen. Van ovulatie tot ''klaar'' is meestal een dag of 4/5 :) als ze minder op haar omgeving gefocust raakt dan zal ze wel een heel eind op het einde zitten. :)
Hoe komt t dat je weer zoveel pijn hebt? Teveel gedaan?

Wat heerlijk en prive stand Punjab! :D Bas is momenteel in Den Haag aan t werk. Ik zei al; had eigenlijk mee moeten gaan :')

Creatief Kaus!

Ymor, wat een mensen heb je toch.. :( beetje rekening houden met een ander, of je hond opvoeden is tegenwoordig echt teveel gevraagd..

Skip, wie weet heeft het strenge toespreken geholpen :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 11:29

@kiwi het zullen vást niet de woorden zijn die geholpen hebben, maar de energie erbij. Maar het klinkt zo veel leuker als het overkomt alsof ze naar de woorden geluisterd hebben, toch? ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 12:07

Haha ja dat was precies wat ik bedoelde.
Merk t hier ook hoor. Als ik wat geirriteerd ben dan zijn ze automatisch lastig. En als ik relax ben dan hun ook. En als ik dan ook nog iets specifieks van ze wil dan werkt t alleen als ik zelf relax en duidelijk ben. :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:11

Ja precies! En ik moet echt heel duidelijk zijn daarin: ik had ze in het bos aan de flexlijnen, en ik kan geen twee kasten in één hand hebben, maar kan aan mijn rechterarm écht geen hond hebben die wegschiet/ trekt, dus ze moeten gewoon luisteren. Geen discussie mogelijk.
En dus niet eens omdat ik het fijn vind als ze luisteren (wat ik natuurlijk ook vind!), maar omdat ik niet zit te wachten op weer mijn arm uit de kom... :+ (zelfs zo'n hondje van 17 kg kan dat helaas bij mij met een verkeerde beweging zó voor elkaar krijgen)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:12

Lief dat je er naar vraagt Kiwiwitje! Ja ik heb teveel gedaan vermoed ik, mijn eigen stomme fout. Ik zondag lekker genoten van m'n merrie die het heel goed deed maar als je gaat rijden ben je toch bezig met je armen & spieren. Ondanks dat ze super makkelijk liep. Maandag moest ik werken en de afspraak is momenteel dat ik 2 uur op de werkvloer sta en 2 uur achter de computer en dat twee dagen. (was eerst 2x 4 uur computer). Maar het was maandag zo druk met orders dat ik gelijk om 9 uur ben gaan helpen en pas om 12:30 achter de computer ging zitten …. Hartstikke stom natuurlijk.
Dus gister was ik gigantisch beroerd en echt misselijk van de pijn, heel de dag plat gelegen. Vandaag gaat het iets beter maar heel mijn schouders zitten vast alsof er een kleedje over heen ligt. Ook aan beide kanten naar mijn nek. Dus rustig aan .. maar het gooit mijn plannen wel weer in de war :P

Zojuist rondgebeld wat betreft laten helpen. De kliniek waar ik altijd kom scoorde geen punten :') 430 voor normaal en 630 voor kijkoperatie, schrok me het apelazerus haha. Andere ook gebeld en die zakken naar 390 en 250. Ik hoef niet te bezuinigen hoor … toen belde ik een kliniek hier in Barendrecht waar we eigenlijk nooit meer zijn geweest en die waren super vriendelijk en duidelijk en die kosten 400 euro maar mag je er bij blijven tot je hond slaapt enzovoort. Dus tot nu toe ligt mijn voorkeur daarbij!
Ja daar komt mijn gevoel weer … je hond afgeven op een vreemde plek en dan naar huis gaan (vervolgens je hond in een bench naast andere honden en dan 1 voor 1 naar de operatietafel) vind ik gewoon een raar idee. Zal voor die hond vast meevallen maar toch :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:17

@Denies jeetje pittig als je van relatief zo weinig ZO veel pijn hebt! Ik heb ook chronisch pijn, maar functioneer gelukkig voor 90% prima. Kan me niet voorstellen hoe dat is als je pijn hebt en daardoor ook echt in je functioneren niet kan wat je wil.

Pfoe, ja, ik ben ook altijd wel van 'erbij blijven als het enigszins mogelijk is'. Mocht bij onze kliniek zelfs bij de operatie aan de kaak van mijn vorige hond blijven, dus mondkapje op en er gewoon met mn neus bovenop staan. Was wel een uitzondering hoor, omdat onze hond zo'n enorme zenuwlijder was die ook zou kunnen uitvallen als hij wakker zou worden. Maar toch altijd wel fijn als je gewoon kunt blijven tot ze slapen!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 12:57

Deniese staat jou paard dan zo ver weg? Want dat is toch ook mooie omgeving.

En snap je keuze. Vond zelf heel fijn om bij Senna te blijven tot ze onder narcose was. Ze vindnu nog steeds die dierenarts van de prik niet meer zo lief.

Kiwitje gewoon meegaan als het kan natuurlijk. Paul gaat wel eens naar Amsterdam dan ging ik lekker mee met de kleine en Amsterdam verkennen.

Arabella ook een mooie wandeling gemaakt.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:02

@ Skippy,
Ja .. had het ook graag anders gezien :')
Deze sterkliniek is hier 5minuten met de auto vandaan dus dat ik er bij mag blijven en er zo ben voelt dan ook wel heel fijn. Kan er bij wijze van naar toe lopen :P

@Punjab,
Bergen Op Zoom, 40minuutjes met de auto.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:22

Ik vind het ook altijd super fijn om erbij te blijven tot ze slapen. En ik wil graag erbij zijn als ze wakker worden.

Herkenbaar dat als je zelf niet lekker in je vel zit je honden daar op reageren. Ik heb vandaag echt zo’n baaldag. Alles loopt al de hele dag vast. Heel irritant!! En de honden wilde ook niet luisteren tijdens de wandeling.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:27

xDenies schreef:
@Punjab,
Bergen Op Zoom, 40minuutjes met de auto.

Veertig minuten :oo Enkele reis? Jeetje! Dat is ook niet om de hoek zeg :wow:
(De mijne staat 2 autominuten/ kwartiertje lopen van huis al jaren... Daarvoor ook 30 minuten van huis en dat vond ik al heftig, maar paard verhuisd en toen zelf ook verhuisd en nu dus heel dichtbij)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:46

Ja, enkele reis :') denk zelf 35minuutjes. Ik sta wel op een westernstal en hoef niet naar mn paard om te kijken in principe. Hier in de buurt staat of alles binnen of op een miniscuul stukje. Dus voor de pony heb ik dit prima over <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:51

xDenies schreef:
Ja, enkele reis :') denk zelf 35minuutjes. Ik sta wel op een westernstal en hoef niet naar mn paard om te kijken in principe. Hier in de buurt staat of alles binnen of op een miniscuul stukje. Dus voor de pony heb ik dit prima over <3

Ah ok, Pine Ranch dan denk ik? (jaren western gereden, huidige paard had daar geen zin in dus nu trainen we klassiek/ working equitation)
Als ze inderdaad in de regio allemaal binnen staan, zou ik daar ook niet willen staan nee. Hier zijn ook niet heel veel stallen waar ze grote weides hebben of een track hebben. Wij hebben gelukkig wel veel ruimte, was een voormalige koeienboerderij en die zijn overgegaan van 100+ koeien naar 30-35 paarden ongeveer 15 jaar geleden, dus nog wel veel graasruimte, gelukkig.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:30

Ach omgeving Rotterdam heh, wil je meer weten? :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:33

xDenies schreef:
Ach omgeving Rotterdam heh, wil je meer weten? :')

Haha, neuj, ik blijf mooi aan mijn kant v/d rivieren denk ik :+ :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:38

Precies, zodra ik kan ga ik mooi weer terug.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:41

Verstandig! Randstad is voor buitenmensen/ hondenmensen/ paardenmensen niet de lekkerste hoek denk ik :(:)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:19

Hier mocht ik in overleg met de dierenarts er ook bij blijven tot Skip sliep voor de castratie.

Tijdens de castratie heb ik in de wachtkamer gezeten en ik mocht er direct nadat ze klaar waren weer bij.

Dit ook omdat Skip afgeven bij de DA en dan hun alles laten doen, niet heel fijn is voor zowel Skip als DA. Skip is natuurlijk best bang voor vreemde mensen.

Erg blij dat we het zo gedaan hebben en Skip was nog niet eens echt wakker toen hij weer mee naar huis mocht. DA zei liever in een vertrouwde omgeving wakker worden ipv gestresst in de kliniek.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:42

Ik ben ook bij Dundy geweest toen hij ging slapen en weer wakker werd. Bij het in slaap brengen kreeg hij een paniekaanval van een paar gillende kinderen buiten en ramde dwars door een veel te hoge dosis ketamine heen en werd knetter stoned. Was vrij traumatisch :(:) Bij het wakker worden was hij zo bang en verward dat hij best agressief werd. Niet naar mij en ze gaven ons gelukkig alle tijd om op een stil plekje bij te komen. Het was vreselijk maar ze hebben ons gelukkig goed ondersteund.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:53

Ik mocht bij Jip er ook bij blijven tot dat hij sliep. En ze belden toen hij weer een beetje wakker werd.

Ik heb een hond die kopje onder in de sloot springen fantastisch vind blijkbaar _O-

Hij was het er alleen niet mee eens dat hij onder de douche moest. :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding