Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 13:21

gribaldi schreef:
Kaus schreef:
Wat ziet hier allemaal in Gibraldi? Een high content wolf lijkt me vreselijk. Dan moet je echt je hele leven inrichten naar je 'hond '.

Het is een volle Tamaskan, wie er allemaal bij zitten zou ik moeten opzoeken :')

Nou ze zeiden ook dat je met een low content al je leven moet inrichten, nah hij past zich prima aan, aan ons hoor..
Wellicht dat 2 honden dan prima gaan en ik wil ze dan in een buiten verblijf hebben. Dus ja voorlopig een droom een geen must haha.
Ik zou daar toch nog 100 keer over nadenken als ik jou was. Een Tamaskan is absoluut niet te vergelijken met een high content. Jouw Tammie zit waarschijnlijk ergens rond de 10% wolf of minder. Dat is zo weinig dat hij imo niet eens een low content genoemd zou worden.
Een high content is een totaal ander dier. Die moet je houden ala dierentuin en meer dan er naar kijken zit er veelal niet in.
Ik zou dan eerder kijken naar een echte low(30-50%) en de highs gewoon lekker in de dierentuinen laten.

Kom ik ook weer eens onder mijn steen vandaan gekropen :wave:
Nog steeds geen pups hier. Roek kan elk moment loops worden maar waar ze de vorige keer vroeg was is ze nu natuurlijk laat.... :roll:

Travellust

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 13:35

Van, een low content wolfhond kan tot 50% wolf bevatten, een mid content wolfhond kan tot 80% wolf bevatten en alles boven de 80% wordt een high content genoemd. Aldus internet.

Ik wil hem ooit eens testen maar merk wel dat het er inzit. En of hij dan wel of niet zo genoemd mag worden maakt mij niet uit :')

Voorlopig kijk ik nergens naar, eerst deze maar eens volwassen laten worden ;)
Laten testen en kijken of hij ingezet kan worden :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 13:40

Van schreef:
Nog steeds geen pups hier. Roek kan elk moment loops worden maar waar ze de vorige keer vroeg was is ze nu natuurlijk laat.... :roll:

Duuuurtlang!

Ik hoop hier juist dat Chick het nog even volhoud en netjes op schema blijft. Dan zou ze rond 20-6 loops ''moeten'' worden :P

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 13:40

in theorie wel ja maar in de wolfhonden wereld is een hond met 10% wolf gewoon een hond hoor :Y)
eentje met rond de 50% is echt iets heel anders. En veel van het gedrag van wat je denkt dat wel eens van de wolf kan komen, komt ook gewoon bij veel honden rassen voor.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 13:42

kiwiwitje schreef:
Van schreef:

Duuuurtlang!

Ik hoop hier juist dat Chick het nog even volhoud en netjes op schema blijft. Dan zou ze rond 20-6 loops ''moeten'' worden :P
check haar onder tussen elke dag maar niks hoor, al lijkt ze er wel tegen aan te hangen :z

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 13:45

Hopelijk deze ronde meer succes! Voer je foliumzuur bij?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 13:49

Ik durfde het niet zo goed te zeggen maar inderdaad wat Van zegt. Een hond tot +-20% wolf merk je eigenlijk niks van. Die lijken vaak niet eens echt op een wolf. Met 30-60% merk je het wel. En met zo'n 80% heb je niet een huisdier maar een wild dier :Y)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 13:52

Iedereen ervaart anders toch ;) En het gaat mij niet zozeer om het wolf zijn maar om het ras.
Hoop straks leuke kinderen van hem tegen te komen :P

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:28

Ik voer nog niks bij. De vorige keer waren we gewoon te vroeg. Dit keer gaan we het anders doen.

Gribaldi als je meer wolfhonden zou ontmoeten zou je zien dat de Tamaskan een poedeltje is vergeleken met een high content :D

Pups van je eigen hond is altijd leuk!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:38

Ja maar alle wandelingen etc. zijn ver weg :+ En hij is nog te jong om hele lange wandelingen te maken..

Haha met een poedel :') Nou ik zou soms willen dat hij meer DH kwaliteiten had in leren en dingen oppakken dat dan weer wel :P
Hij is wel een grote kroel :D

Ja vanaf 18 maanden maar laten testen, wie weet vindt iemand hem leuk genoeg als dekreu tegen die tijd :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 14:43

Van schreef:
Ik voer nog niks bij. De vorige keer waren we gewoon te vroeg. Dit keer gaan we het anders doen.

Gribaldi als je meer wolfhonden zou ontmoeten zou je zien dat de Tamaskan een poedeltje is vergeleken met een high content :D

Pups van je eigen hond is altijd leuk!

Ik duim! Je mag Boellie wel lenen :P Die reageert braaf als teefjes ovuleren. Ik heb dus ook amper last van loopse teven tijdens wandelen of in de woonwijk :')

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 18:51

Niet nodig heb zelf zo'n reu :Y) Ik was de vorige keer alleen zo dom om naar de progesteron test te kijken en niet naar wat Ravi vond }:0

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 18:59

haha das makkelijk. mijn reu klopt altijd met de progesteron gelukkig

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 08:42

Wij gaan vanmiddag weer titeren. Aangezien alles de vorige keer op 0 stond behalve de parvo op 2 ga ik nu voor parvo op 1 of 0 dan kunnen we “eindelijk” enten. Ze is morgen 13 weken. En de vorige keer was parvo in 3,5 week van 3 naar 2 gegaan..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:48

kiwiwitje schreef:
Wij gaan vanmiddag weer titeren. Aangezien alles de vorige keer op 0 stond behalve de parvo op 2 ga ik nu voor parvo op 1 of 0 dan kunnen we “eindelijk” enten. Ze is morgen 13 weken. En de vorige keer was parvo in 3,5 week van 3 naar 2 gegaan..

Toch fijn dat het nu pas hoeft! Zijn de baasjes er allemaal mee door gegaan?

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:51

Ben benieuwd dan!

Ik baal een beetje. Gisteren ging ik even boodschappen doen. En liet mijn mobiel de geluiden opnemen om eens te kijken wat de honden doen als ik er niet ben. Heeft Tosti gewoon een half uur lopen piepen en janken..... :(. S nachts doet hij echt totaal niet moeilijk. Je loopt weg en hij gaat gewoon slapen. Andere hond maakt ook nooit een punt. Maar die blafte nu natuurlijk ook af en toe mee. Als ik ze eerder even alleen liet lag hij Vlg mij relaxt op de bank.... kennelijk ga ik toch te snel maar moet toch af en toe boodschappen doen.... jullie tips?

Het kan ook komen omdat ik ze net had uitgelaten en daarna snel doorging. Dus min of meer thuis gedumpt zonder dat ik ze echt relaxt achterliet. Dat hoop ik eigenlijk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 08:53

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:

Toch fijn dat het nu pas hoeft! Zijn de baasjes er allemaal mee door gegaan?

Niet allemaal. Helaas met eentje er een ''discussie'' over gekregen ondanks dat ze bij t bezoek laatst nog vroegen om uitleg. Hun DA heeft aangegeven dat pups niet te titeren zijn en dat ze gegarandeerd na 3 weken beschermd zijn. Wat ik ook uitleg of bewijzen laat zien, ze geloven de DA. Jammer maar niks aan te doen.
Djessey, Chill en Dino zijn sowieso getiterd en worden vanaf daar geent. Dino kon al eerder die is op ongeveer 9 weken geeent met alles op 0. Chill en Djessey blijven eigenwijs en hoger staan op parvo :P

Van eentje hoor ik erg weinig dus weet ik niet of ze er mee doorgegaan zijn. En van hun had ik t ook wel verwacht niet zo veel meer te horen. Maar het hondje ziet er goed uit. Sommige adviezen nemen ze gelijk aan en sommige niet. Dus ik denk dat hun gewoon zijn gaan enten.

De andere ga ik zondag heen, dus dan ga ik het vragen.

Djessey krijgt wel vandaag bij de cocktail (aangezien ik wel verwacht dat we van 2 naar minimaal 1 gedaald zijn) ook gelijk de Rabies. Had het liever echt gespreid, maar later kan echt niet, en die paar dagen verschil als ik op precies 12 weken gegaan was hadden ook niet het verschil gemaakt denk ik.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:16

Ik wilde ook wel titeren maar onze dierenarts doet dat niet tot ze 4 jaar zijn ofzo? heel raar

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:21

Djoopie schreef:
Ben benieuwd dan!

Ik baal een beetje. Gisteren ging ik even boodschappen doen. En liet mijn mobiel de geluiden opnemen om eens te kijken wat de honden doen als ik er niet ben. Heeft Tosti gewoon een half uur lopen piepen en janken..... :(. S nachts doet hij echt totaal niet moeilijk. Je loopt weg en hij gaat gewoon slapen. Andere hond maakt ook nooit een punt. Maar die blafte nu natuurlijk ook af en toe mee. Als ik ze eerder even alleen liet lag hij Vlg mij relaxt op de bank.... kennelijk ga ik toch te snel maar moet toch af en toe boodschappen doen.... jullie tips?

Het kan ook komen omdat ik ze net had uitgelaten en daarna snel doorging. Dus min of meer thuis gedumpt zonder dat ik ze echt relaxt achterliet. Dat hoop ik eigenlijk.

Soms heb je dat hoor volgens mij. Het kan heel goed dat je gewoon te gehaast was. Ik heb geen idee of dat 'de' manier is, maar ik probeer altijd eenzelfde ritueel te doen voordat ik wegga. Ik stuur hem naar z'n plaats, geef 'm wat lekkers, vertel hem dat ik even weg moet en dat ik zo terug ben. Of hij dan op z'n plaats blijft mag hij zelf weten, soms loopt hij dan nog mee naar de deur.
Laatst bijgewerkt door _Christina op 24-05-19 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:23

ik vind titeren heel erg interessant. Maar doordat ik vele in het buitenland ook show heb ik ervoor gekozen niet dte titeren. Enkel rabies is getitert ivm mogelijke brexit en uitstapjes gepland naar UK.
Ik overweeg wel daeva en kenai misschien te titeren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 10:26

Nynkster schreef:
Ik wilde ook wel titeren maar onze dierenarts doet dat niet tot ze 4 jaar zijn ofzo? heel raar

Opzoek naar een andere DA! :) Meer kan ik er niet over zeggen. kijk even op www.vaccicheck.nl welke DA doet titeren in de buurt

Zoe_97 schreef:
ik vind titeren heel erg interessant. Maar doordat ik vele in het buitenland ook show heb ik ervoor gekozen niet dte titeren. Enkel rabies is getitert ivm mogelijke brexit en uitstapjes gepland naar UK.

Juist door shows zou titeren verstandig zijn al is het alleen maar buiten het enten om om te kijken of ze beschermd zijn. :)

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:28

Onze dierenarts wilde eerst niet titeren. Vond hij onzin. Nu meer mensen ernaar vragen doet hij het wel. En anders de DA op de hoek wel ;).

Vanochtend 2x 5 min weggegaan terwijl ze ‘in rust’ waren en toen niks gehoord gelukkig. Maar heb mijn man alleen boodschappen laten doen. Wil ook niks in de hand werken of forceren.... tot augustus hoeven ze gelukkig geen uren alleen te zijn en daarna hooguit een paar x per maand een dag (niet de hele dag uiteraard) . Maar je wilt ook geen uren jankende hond..... dus maak ik me er een klein beetje druk om..... :+

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:42

Als wij samen zonder hond weggaan, dan is het wel vaak blaffen. Laat ik m'n partner eerst de deur uit gaan en vertrek ik daarna pas (met ritueel), dan is het meestal wel ok. Maar we gaan niet zo vaak tegelijkertijd weg, dus dat oefenen we ook eigenlijk te weinig.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:50

kiwiwitje schreef:
Nynkster schreef:

Opzoek naar een andere DA! :) Meer kan ik er niet over zeggen. kijk even op http://www.vaccicheck.nl welke DA doet titeren in de buurt

Zoe_97 schreef:

Juist door shows zou titeren verstandig zijn al is het alleen maar buiten het enten om om te kijken of ze beschermd zijn. :)

Maar het buitenland (waaronder Luxemburg bv) accepteert titeren niet. Dus ben er helemaal niets mee. Enten moet ik dan toch...
Rocky is getitert geweest. Maar heb zelfs op een show in België moeite gehad met binnenkomen. (Gelukkig waren zijn puppyentingen sowieso nog geldig).

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:57

Wat een plek voor een teek...
Afbeelding