Ik denk dat 1 vleugel inderdaad ontspanning en rekken en strekken is. Ze kan ook heerlijk doezelen op haar stok. Één pootje omhoog en dan knijpt ze tevreden haar oogjes dicht.
Tienus: Fijn dat de valk ook los is geweest en dat het goed gaat! Heb je al namen voor ze?
Danique, die foto is geniaal En wat een grapjas zeg! Hij is idd op 17 april geboren! En hij zit ook op de perfecte leeftijd om zijn grenzen te verkennen Wacht maar tot hij gaat puberen. Horror Dat opstappen deed hij hier wel, dus ik denk/hoop dat het echt een fase is! Fijn ook dat hij de show steelt tijdens jullie online vergadering. Ik zie het al helemaal voor me haha Edit: Hangt ie nou ondersteboven op de tweede foto? Wat een bizar beest is het ook
Dat vleugel spreiden en pootje strekken is een combinatie van ontspanning maar soms ook van herkenning
De papegaai heet Max. En de valk was naamloos. Ik zeg vaak Betsy. En de groene papegaai noem ik vaak Piet Piraat. Die kan zo arrogant over de leuning van de bank lopen, net Jack Sparrow over zijn piratenschip.
Ik lees en trouw met jullie mee hoor, de filmpjes enzo zijn ook erg leuk. Het lukt mij tot nu toe helaas niet om filmpjes op bokt te plaatsen.
Crocky vind mijn hand nog steeds mega eng en wil alleen maar bijten als ik heel rustig een vinger vlakbij hem hou Hij komt wel op mijn schouder en de rest van mijn lichaam als hij Chipie ziet.
Sinds 3 dagen heb ik ze samen in de volière. Het zijn ( nog) geen vriendjes, maar ze vechten elkaar ook niet de tent uit. Beiden laten ze elkaar wel eten, drinken en slapen. Chipie is de baas en laat dat wel merken, maar hij jaagt Crocky absoluut niet op en als Chipie klaar is met eten mag Crocky ook rustig eten dus het komt wel goed tussen die 2 denk ik.
Haha ja Tommy hangt inderdaad op zijn kop. Hij is zo maf, hij gaat ook lekker met zijn vleugels klappen als hij dat doet hij krijst ook enorm af en toe, maar hij is wel ontvankelijk voor correctie (thank god).
Ze klinken wel als felle kereltjes Ineke! Ben wel benieuwd naar beeldmateriaal (misschien gemist). Filmpjes upload ik altijd via YouTube. Die gebruik ik dan weer met een Google account. Hoopt dat dat een beetje helpt.
Ik ben ook benieuwd naar foto's, Ineke En Tommy klinkt echt als een kind van zijn moeder. Die laat zich ook niet het kaas van het brood eten Heeft ie toevallig 's ochtends ook nog een gigantisch ochtendhumeur?
Supermooie beebs Cayenne! Je weet dat ik niets van kleuren ken , daarom vroeg ik me af of die derde op de foto zo blijft, met die parels. Dat is wel geweldig mooi !
Als het een dame is wel! Maar als het een man is zal hij de parels verliezen. En ik vermoed dat het een man is! Morgen veertjes opsturen voor de DNA test. De bonte moet ook getest worden en ik denk dat dit ook een man is.
Geen ochtendhumeur, wel een avondhumeur. Hij loopt flink te blazen als je na 19:30 langs de kooi loopt (hoe stil je ook bent )
Kyto heeft me flink in mijn neus gebeten. Hij zat rustig op mijn schouder en ik draaide mij naar hem toe (Reageerde ergens op?) en denk dat hij schrok en heeft me goed gebeten. Nu heb ik een wondje op precies het puntje van mijn neus hij heeft nog nooit zoiets gedaan eigenlijk en we schrokken er allebei van. Gok niet dat hij het weer doet. En anders eet ik dakduif als hij het weer doet
Jammer als hij zijn parels verliest. Het is zo’n lekker gevarieerd nest. Net een kaasplankje, voor ieder wat wils
Kaasplankje Zo had ik het nog niet bekeken Ik ben ook benieuwd hoe Kyto en Tommy samen gaan?
Dido, ik kan me voorstellen dat je hem mist! Wat een stilte dan he? Wanneer Mango een paar uurtjes buiten in de zon staat kom ik er altijd achter hoeveel ik eigenlijk tegen hem praat. Zit ik gewoon in de leegte te l*llen
Lukasje
Geplaatst: 26-07-20 18:34
Cayenne schreef:
Zit ik gewoon in de leegte te l*llen
Raineri
Geplaatst: 26-07-20 19:23
Haha herkenbaar ja! Maar ze pruttelen altijd zo gezellig terug. “Ja hè, piep. Vind ik ook.”
Ze vinden elkaar best lief, ze volgen elkaar wel de hele tijd en ze slapen samen op een stokje. Tommy wilt meer en biedt zich altijd om te kriebelen, Kyto vind dat maar raar. Hij loopt dan weg. Arme Tommy. Misschien komt dat nog, kyto snapt ook geen zak van vogeltaal. Kyto moet het trouwens best vaak ontgelden nu Tommy mondig wordt. Geregeld trekt Tommy aan z’n staart meestal moet ik de trosgierst ook in 2en knippen en twee voerbakjes aanhouden want Tommy doet momenteel even niet aan delen. Ze zijn wel aan elkaar gewaagd en kyto bijt wel van zich af maar om de rust te bewaren maar even alles keer twee en dat gaat prima. Zijn net twee kleuters af en toe. En daarna weer broederlijk op een stok samen ze zijn ook vaak jaloers op elkaar als de een aandacht krijgt, maar ze zijn wel prima met elkaar. Geen grote vechtpartijen, meestal even blazen en beetje pikken en dan is het goed.
Oh die gesprekken, heel herkenbaar Remi kletst ook altijd terug/mee, super gezellig! Tot hij gaat zitten gillen
@Dominique, hoe lang heeft Kyto alleen gezeten? Jouw verhaal over die twee geeft ons namelijk wel hoop dat het ook goed kan gaan als 1 van de 2 niets van vogeltaal snapt.
Dido, best lang! Kyto is dit voorjaar 17 geworden. Hij is wel in een volière opgegroeid en ik moet zeggen dat hij wel al een geel koppie had toen we ophaalde, hij heeft er dus wel een tijdje gezeten. Hij is wel een kneusje, er is duidelijk verschil in gedrag tussen kyto en Tommy. Kyto is snel bang en blaast vrij snel. Nieuwe dingen ontdekt hij niet zo snel, hij ontwijkt dit liever. Is natuurlijk ook karakter maar even voor het volledige beeld. Ik denk wel dat het naar Tommy eerlijker toe is een derde te nemen. Dan kan hij daar mee kriebelen en normale vogel dingen mee doen en kyto trekt zich er dan aan op hopelijk. Ik merk ook verschil in gedrag van Kyto, hij is wat kalmer geworden en wat minder schreeuwerig. De kooi is wel groot genoeg dat ze elkaar kunnen ontlopen, ik merk ook aan Kyto dat hij het fijn vindt om even alleen te zijn. Soms neem ik Kyto ook even een paar minuutjes mee (in dezelfde kamer). Hij hangt heel erg aan mij en ik merk dat hij dat wel fijn vindt ook. Even geen staarttrekkende Tommy
Vandaag de dag dat we crash (het jong van beep en bob) oud genoeg vonden om in de grote vlucht te gaan bij de andere jonge zebravinken van dit jaar. En bij de 2 kanaries en de kruising Sjors. Zo gezegd zo gedaan, ze werd echter direct "verkracht" door haar broertjes en andere mannetjes Dus direct er maar uitgevangen en weer veilig bij papa en mama.. Nu weet ik wel zeker dat het een popje is
Bij mijn moeder zitten de valk en de pyrrhura dagelijks los. Ze zitten vooral veel op de kooi. Maar sinds een dag maken ze ook zelf een rondje door de woonkamer.
Je merkt aan de vogels dat ze vaker hun vleugels kunnen gebruiken. Vandaag hadden ze pech, de schoonmaakster was er vandaag, dus de kooien moesten gesloten blijven. Was het duo het niet mee eens. Geloof dat de vleugels van de papegaai beginnen te groeien, hij wordt ook handiger.
Ik durf de valk niet op te laten stappen. Kent ze wel. Ik laat haar op een tak stappen en dan zet ik haar in de kooi. Ik hoop dat ze een keer spontaan op me landt.
Soms zitten ze als dikke vrienden naast elkaar op de kooi, maar ze hebben ook weleens mot.