gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:46

Oke hahaha dus hij houd van z'n vriendjes hihi .. Hij is de enige die ik het ooi heb zien doen bij andere konijnen :') Ik zie ze wel allemaal met regelmaat spullen kinnen inderdaad .. maf konijn :P

Whahahaha spooky die laatste foto :') Zo worden mijn foto's ook meestal! Mooie konijntjes hoor!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:49

Ohh laatst was ik in een tuincen4en pets place. Wat een leuke konijnen waren daar, ze hadden het zo warm, zaten alleen of met teveel in een hokje. Zou ze het liefste meenemen...

Laatst ging het over de dominantie. Storm lag laatst lekker te slapen en Ran komt eraan om Storm te wassen, is het dan zo dat de orde gewoon goed is? Of wat anders?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:51

Ja, tenminste, als Storm blijft liggen wel. Ran besloot vast dat Storm gewassen moest worden :P

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:58

Wat een leuke japanners komen er voorbij!!
Ik heb er zelf ook eentje. :)
Afbeelding

En Chester voelt zich weer helemaal ok! Hij eet nu ook heel veel opeens, sinds de castratie ongeveer (eigenlijk iets vroeger al). Heeft iemand hier tips voor? Want hij lijkt constant honger te hebben, maar ik wil ook niet dat hij binnenkort 2kg weegt..
En hij merkt ook graag dingen! :D

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:00

Afbeelding

Zo zat ik net met mijn konijn..

Hij moest de hele dag in zijn hok blijven omdat ik moest werken de hele dag. Normaal mag hij overdag in zijn ren (moeder is altijd thuis)maar ouders zijn op vakantie en ben bang dat er dan wat gebeurd. Dus mag hij nu even een paar uurtjes binnen rennen :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:01

Rebecca schreef:
Awh <3 , smelt hier haha zwak voor japanners

En een rex hangoor? <3

Ja ook nog! :)

Afbeelding

Van de andere 2 geen idee wat het zijn haha.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:01

Gigixponys schreef:
[ Afbeelding ]

En Chester voelt zich weer helemaal ok! Hij eet nu ook heel veel opeens, sinds de castratie ongeveer (eigenlijk iets vroeger al). Heeft iemand hier tips voor? Want hij lijkt constant honger te hebben, maar ik wil ook niet dat hij binnenkort 2kg weegt..

Hooi, hooi, hooi :P

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:05

Eoweyn_x schreef:
Gigixponys schreef:
[ Afbeelding ]

Hooi, hooi, hooi :P

Ja, dat eet hij niet zo graag. :P
Hij eet het nu al wel beter als vroeger, dus dat is al iets!
Ik geef nu ook veel Luzerne, maar dat is blijkbaar ook nog wel een dikmaker?

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:14

Eoweyn_x schreef:
Ja, tenminste, als Storm blijft liggen wel. Ran besloot vast dat Storm gewassen moest worden :P

Ja ze blijft liggen.

Die van mij eten ruim 6 ruiven hooi per dag

Wat een leuke konijnen komen er weer voorbij!
en wat een verschil tussen alle Japanners

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 21:55

Ik doe een week met 25-30 kg :')

Luzerne is inderdaad een redelijke dikmaker en bevat veel eiwit. Het valt wel onder ruwvoer dus dat is niet erg. Gebit moet wel blijven slijten natuurlijk ;) welk merk is het, of waar vandaan?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:24

Eoweyn_x schreef:
Ik doe een week met 25-30 kg :')

Luzerne is inderdaad een redelijke dikmaker en bevat veel eiwit. Het valt wel onder ruwvoer dus dat is niet erg. Gebit moet wel blijven slijten natuurlijk ;) welk merk is het, of waar vandaan?

Van de aveve gewoon, merk weet ik niet vanbuiten. Het is dus eigenlijk voor paarden.
En zijn gebit was gelukkig nog helemaal in orde, het was eerder zijn darmen dat een probleem vormden..
Nu lijkt dat onder controle en hij eet nu ook wel beter hooi, maar nog altijd niet de hoeveelheid dat zou moeten. Luzerne eet hij wel goed, maar las dus vandaag dat dat een dikmaker was en hij heeft nu een optimaal gewicht dusja.
Ik ga ook elke dag paardenbloem en weegbree plukken en ga morgen nog wat kruiden bestellen op bunnybunch. Maar hij blijft gewoon honger hebben..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:28

En ander hooi? Ik weet niet wat je nu geeft? Ik denk dat als je allerlei andere dingen gaat voeren, hij toch wel dik gaat worden.. En dat wil je natuurlijk niet.

Is Just Grass wat? Oa te verkrijgen op Dieza.nl, vast nog wel op meer plekken.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:32

Oh Marije, je rex hangoor is echt heel gaaf!

Net als alle Japannertjes die voorbij komen, heb niet zo veel verstand van de kleurtjes.. Maar Candy is ook een Japanner?
Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:36

Eoweyn_x schreef:
En ander hooi? Ik weet niet wat je nu geeft? Ik denk dat als je allerlei andere dingen gaat voeren, hij toch wel dik gaat worden.. En dat wil je natuurlijk niet.

Is Just Grass wat? Oa te verkrijgen op Dieza.nl, vast nog wel op meer plekken.

Hij krijgt nu timothy hooi van science. :)
Sinds dat eet hij het dus wel beter, maar nog steeds niet top..
Heb ook al kruidenhooi geprobeerd enz., werkte allemaal niet.
Ik ga morgen die Just Grass eens bekijken!

@Kiekeboefje: Ja, dat is ook een japanner!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 22:44

Gewoon minder van de rest voeren dan gaat hij uiteindelijk vanzelf meer hooi eten ;) Als ze hier weinig hooi eten weet ik ook dat ze te veel brok krijgen..

Pepper was net rond nt rennen en binkies nt maken :') volgens mij voelt ze zich weer goed (heb t haar nog nooit zien doen)

En net kwam meneer egel langs :D meer als een half jaar niet meer gezien maar hij is terug! Echt leuk! :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:37

Wat is mijn Muis dan eigenlijk? Afbeelding
De linkse op de foto.

En iedereen heeft van die mooie konijntjes!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:08

Ivy, dat is ook een japanner, maar dan de blauwe versie! (zoals die van mij)

En Tarzan, dat werkt bij hem echt niet, heb ik al meermaals geprobeerd! ;)
Hij krijgt overigens echt niet veel brok, een half kommetje per dag.. En dan dus gemengd met luzerne, zodat hij toch terwijl ruwvoer binnen krijgt. :) Vroeger deed hij daar een hele dag mee, nu is dat op een halfuur of minder op.. En lijkt hij dus steeds honger te hebben.

Overigens heb ik hem gisterenavond zowel Timothy gegeven als het ander hooi dat ik heb. Hij heeft nu enkel het Timothy opgegeten, dus denk dat ik daar dan maar bij blijf. Vind het Just grass niet heel anders lijken. Toch bedankt voor de tip en ik zal het zeker onthouden voor als het in de toekomst toch terug erger zou worden.

De kruiden ga ik zo bestellen en die ga ik dan 's avonds telkens wat onder zijn hooi doen, hopelijk maakt het dat dan nog aantrekkelijker!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:12

Afbeelding

Afbeelding
Welke kleur is Billy dan?

Kyra is simpel, gewoon zwart :+

Afbeelding
(Deze foto is van vorig jaar, dat plekje op haar rug is inmiddels weg)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:22

Lotharingertekening!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:24

Eoweyn_x schreef:
Lotharingertekening!

Dat word ook vlinder genoemd, toch? :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:27

Volgens mij wel ja

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:59

Diva heeft ook lotharingertekening.. En wat grappig dat ik ook een Japanner heb!

De konijnen zijn vandaag slim genoeg om niet de hele tijd in de regen te gaan zitten. Man, wat een pleuris weer..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:11

Ik heb allerhande kleuren, Ollie en Flip zijn beide bruin bont maar beide een andere kleur bruin, Puk is geloof ik stiekem een Japanner bonte (ze heeft hele kleine grijze vlekken in het beige) Pepper en Lilly beide Japanner en Billy geen idee, in ieder geval 3-kleur :D
Afbeelding

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:43

Zoveel konijnenkennis op 1 plek dat ik het niet kan laten om me even te melden en hier een praktische vraag te stellen :).

Wij zijn trotse eigenaar van 2 schattige pluizenbolletjes van anderhalf jaar oud (broer en zus), allebei geholpen en voorlopig wonen ze nog binnen:

Lala (links) en Po (rechts):

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben nu net een huis gebouwd en in de tuin kom een konijnenparadijsje. Dus binnenkort gaan ze verhuizen. Komt daarbij dat we nu een konijn (voedstertje) opvangen dat al een jaar helemaal alleen in een klein hokje woont. We willen ze nu graag koppelen zodra ze naar buiten verhuizen (nieuw terrein voor allemaal).

Zijn er hier eigenaars die ervaringen hebben met het houden van 3 konijnen samen (of een ander oneven aantal) en meer specifiek met het toevoegen van een derde konijn aan een stabiel koppel?

De konijnenopvang hier in de buurt zegt dat het kan en is ook bereid te helpen met de koppeling.

Ze hebben elkaar al even ontmoet. One on one gaat het goed (met de nodige snuffels en likjes) maar alle drie samen geeft een gespannen sfeer, waardoor ik besloten heb om de koppeling sowieso te laten doen door iemand die er verstand van heeft.

Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:14

Het kan. Maar drietallen zijn niet altijd even stabiel. Het is bij mij pas 1 keer goed gegaan en zo'n 8 x fout. Onenigheid, een konijn wat buiten de boot valt...

Ikzelf zou eerder kiezen voor een viertal :) gelijke getallen gaan vaak toch beter.

Super dat je haar een thuis wilt bieden!