Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 09:29

Ohhh that was youuuuu :D

De S, M,L zijn redelijk gelijk aan elkaar qua grootte. Alleen qua gewicht verschillen ze van elkaar. de XL is wel mega.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:03

ah ok nou hij is groot zat in ieder geval ben benieuwd hoe lang hij ermee doet :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 10:21

ik ook :D

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 14:15

Popo was als pup wel wagenziek, maar niet heel erg. Alleen bij echt lange afstanden. Toen we naar huis reden vanaf de fokker moest hij overgeven na 1,5 uur.
Daarna is hij vanaf +/- 10 weken leeftijd mee gegaan in de bus naar werk en daar heeft hij nooit last gehad van misselijkheid. Nu gaat het goed maar ik rij eigenlijk nooit hele lange afstanden. Voor onze vakantie naar Duitsland in oktober vorig jaar (5 uur rijden) had ik hem voor de zekerheid maropitant gegeven.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:15

Lang niet hier geweest :wave:
Mulan is wel wagenziek, nog steeds ook helaas. Vrees dat het ook niet meer over gaat, ze is gewoon in Bulgarije in de auto gedropt en naar Nederland gereden toen ze 5 maanden was. Hoop dat het nog wel beter wordt maar vrees ervoor.

Hier gaat cursus ook nog steeds niet door trouwens, baal er echt van want we kunnen de lessen wel gebruiken, gelukkig mag ik mijn trainer 24/7 bellen of appen als ik vragen heb en ze zetten ook filmpjes op hun Facebook en site waar je mee aan de slag kan.

Mulan is over 3 dagen 1 jaar oud! Het gaat zo snel, jemig... Heb nog snel een bestelling bij kiwi eruit gegooid net, hopelijk is het binnen de 8e :D En anders heeft Mulan dat toch niet door :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:24

Wat een leukerd! Supermooie foto's <3 En alvast gefeliciteerd! *\o/* Y)(^)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 19:32

Oeh ik zag hem net binnen komen! Jeej!

Time flies!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:20

Ik ga binnenkort ook wel even wat bij je bestellen Kiwi! Even kijken wat het kleine mupke lekker vindt :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 20:35

Leuk :D

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:41

Prachtige foto's van een prachtige hond NorwayFjord <3

Jackie liep vandaag flink mank. Ik ging in eerste instantie in paniekmodus maar ik ga me (nog) niet druk maken. Ze is ook erg moe en sloom dus ze kan best wat groeipijn hebben of gisteren even te gek hebben gedaan. Ze had zich in de middag verstapt en ging 's avonds ook nog als een dolle door. Dus we doen gewoon even rustig aan een paar daagjes.

Ik heb ook mijn opvoed-aanpak iets aangepast, ik ben een stukje strenger en wat meer naar mijn eigen gevoel aan het handelen en dat werpt ook zijn vruchten af. Op de een of andere manier weet ze nu ineens dat het menens is en Jones ook. Er wordt niet geklooid om botjes en we doen gewoon ff normaal met zijn allen! -:)

Onze basiscursus gaat wel door maar grotendeels online. Ik heb gemaild dat ik dat eigenlijk niet zo ideaal vind. De theorie ken ik juist al van de vorige keer en we zijn al bijna door alle oefeningen heen. Het gaat me juist om de context met meer mensen en honden wat ik graag wil oefenen en dat hebben we nu niet. Dus ik heb gevraagd of we de vervolg 1 straks meteen mogen gaan doen i.p.v. de basiscursus. Ben benieuwd want ze kunnen natuurlijk niet een uitzondering voor iedereen maken, maar de puppy- en basiscursus vind ik niet heel goedkoop dus ik wil er wel iets zinnigs voor terug eigenlijk :o

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:43

Dus ik kwam meneer met z'n blauwe labrador weer tegen :') Bodhi stond met z'n rug die kant op en was druk aan het snuffelen, die is een beetje zielig dus ik dacht laat hem lekker z'n ding doen. Komt die man hoor, 'Ja hij doet niets hoor', 'Nee maar die van mij wel', 'Ja maar ik ben niet bang voor honden hoor!', 'Ja daar gaat het niet om :')' 'Ja nou, zij kan ook gemeen doen als het moet hoor!!', ondertussen is die labrador al in de riem hangend (flexi) op Bo af aan het komen en ze snuffelen een klein beetje en Bodhi gromt dat ie het niet fijn vind, blauwe labrador rent met staart tussen d'r benen terug. Dus ik zeg, '' Joh ik heb er niet voor niets zo'n geel label aan hangen heh', Dus hij begint te mopperen en toen was ik er klaar mee. 'Ik heb een hond met een trauma, die is als pup zijnde aangevallen en vind het gewoon niet fijn. Ik hoef daar met jou niet continu over in discussie en ik zou het fijn vinden als je het gewoon kan respecteren'. En hij wilt wat zeggen .. mompelt wat en sleurt z'n labrador zo mee. Blijft vervolgens door mompelen dus ik zeg, 'Wat zeg je?', bedoel als ik nog iets voor je moet uitleggen dan graag! Maar ik moest mijn mond maar houden en bladiebla.

Waarom worden mensen altijd boos op mij? Vooral als ze zelf achterlijk doen. |o |o

Hoop dat het nu voor eens en voor altijd duidelijk is. Ging die daarna nog helemaal groot staan toen tegen een andere vrouw met rottweiler (die ik ken van mn werk) echt man, man, man .. 8)7

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:52

Balen Denise hopelijk laat ie je nu met rust.

Knappe Mulan al weer bijna 1 jaar. Senna al bijna weer al 2 jaar.

De kleine wou graag naar het strand. Dus we gingen kijken of dat mogelijk was. We hadden gewoon een prive strand. Afbeelding
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:07

Wat een oetlul Denies :n

Hopelijk loopt Jackie snel weer goed Roos! Verstappen gebeurt al snel.

Dundy is vandaag jarig :)F 4 jaar oud. Ik wilde naar de winkel om hondencakejes voor hem te halen maar de winkel bleek dicht -O- Dus zelf maar een de slag gemaakt :D Cupcakes gemaakt van wortel, honing, pindakaas, bloem en ei. Frosting gemaakt van cream cheese en pindakaas. Ze vonden het héérlijk Y)(^)

Afbeelding

Eerst de jarige job. Het begon beheerst.
Afbeelding

En toen :Y)
Afbeelding

En daarna natuurlijk Dexter :))
Afbeelding

En daarna ook aanvallen :D
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:07

RoosvanBlue schreef:
Prachtige foto's van een prachtige hond NorwayFjord <3

Jackie liep vandaag flink mank. Ik ging in eerste instantie in paniekmodus maar ik ga me (nog) niet druk maken. Ze is ook erg moe en sloom dus ze kan best wat groeipijn hebben of gisteren even te gek hebben gedaan. Ze had zich in de middag verstapt en ging 's avonds ook nog als een dolle door. Dus we doen gewoon even rustig aan een paar daagjes.

Ik heb ook mijn opvoed-aanpak iets aangepast, ik ben een stukje strenger en wat meer naar mijn eigen gevoel aan het handelen en dat werpt ook zijn vruchten af. Op de een of andere manier weet ze nu ineens dat het menens is en Jones ook. Er wordt niet geklooid om botjes en we doen gewoon ff normaal met zijn allen! -:)

Onze basiscursus gaat wel door maar grotendeels online. Ik heb gemaild dat ik dat eigenlijk niet zo ideaal vind. De theorie ken ik juist al van de vorige keer en we zijn al bijna door alle oefeningen heen. Het gaat me juist om de context met meer mensen en honden wat ik graag wil oefenen en dat hebben we nu niet. Dus ik heb gevraagd of we de vervolg 1 straks meteen mogen gaan doen i.p.v. de basiscursus. Ben benieuwd want ze kunnen natuurlijk niet een uitzondering voor iedereen maken, maar de puppy- en basiscursus vind ik niet heel goedkoop dus ik wil er wel iets zinnigs voor terug eigenlijk :o

Aw kreupele hond is niet leuk, succes ermee! Hopelijk morgen weer beter!
Fijn dat je nieuwe aanpak zo goed werkt :) En die cursus is idd onwijs balen.. Ik hoop dat tegen de tijd dat Ot 12 weken is de puppycursus wel weer door kan gaan... Maar heb er een hard hoofd in -O- Logisch dat je er wat zinnigs voor terug wilt!

xDenies schreef:
Dus ik kwam meneer met z'n blauwe labrador weer tegen :') Bodhi stond met z'n rug die kant op en was druk aan het snuffelen, die is een beetje zielig dus ik dacht laat hem lekker z'n ding doen. Komt die man hoor, 'Ja hij doet niets hoor', 'Nee maar die van mij wel', 'Ja maar ik ben niet bang voor honden hoor!', 'Ja daar gaat het niet om :')' 'Ja nou, zij kan ook gemeen doen als het moet hoor!!', ondertussen is die labrador al in de riem hangend (flexi) op Bo af aan het komen en ze snuffelen een klein beetje en Bodhi gromt dat ie het niet fijn vind, blauwe labrador rent met staart tussen d'r benen terug. Dus ik zeg, '' Joh ik heb er niet voor niets zo'n geel label aan hangen heh', Dus hij begint te mopperen en toen was ik er klaar mee. 'Ik heb een hond met een trauma, die is als pup zijnde aangevallen en vind het gewoon niet fijn. Ik hoef daar met jou niet continu over in discussie en ik zou het fijn vinden als je het gewoon kan respecteren'. En hij wilt wat zeggen .. mompelt wat en sleurt z'n labrador zo mee. Blijft vervolgens door mompelen dus ik zeg, 'Wat zeg je?', bedoel als ik nog iets voor je moet uitleggen dan graag! Maar ik moest mijn mond maar houden en bladiebla.

Waarom worden mensen altijd boos op mij? Vooral als ze zelf achterlijk doen. |o |o

Hoop dat het nu voor eens en voor altijd duidelijk is. Ging die daarna nog helemaal groot staan toen tegen een andere vrouw met rottweiler (die ik ken van mn werk) echt man, man, man .. 8)7

Wauw 8)7 Sommige mensen zijn echt koekkoek hoor. Ik vind het sowieso niet fijn als mensen hun -meestal slecht luisterende- hond overal maar bovenop laten duiken om te "spelen", hou je hond gewoon lekker bij je. Als er van twee kanten uit interesse is prima maar als jouw hond duidelijk aangeeft het niet te willen en je ook nog eens een geel label hebt...
Had ik ook met ons logeerhondje, deed ook geen vlieg kwaad maar vond andere honden gewoon heel erg eng. "Ja hij doet niks".. Tsja zij ook niet maar ik zit met een hartstikke bange hond die geen stap verder meer wil lopen. Ga gewoon weg met je hond als ik aangeef dat ze het niet wil _-:(

punjab schreef:
Balen Denise hopelijk laat ie je nu met rust.

Knappe Mulan al weer bijna 1 jaar. Senna al bijna weer al 2 jaar.

De kleine wou graag naar het strand. Dus we gingen kijken of dat mogelijk was. We hadden gewoon een prive strand. [ [url=m/znQnjw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kDpCoQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, lekker zo'n privéstrand! :):) Het was ook heerlijk weer vandaag!
Kijk daar echt naar uit om straks ook lekker naar het strand te kunnen als Otje groot genoeg is <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:12

Heerlijke foto's komen er langs! Vooral die met het cakeje Kaus! <3 Hier nog 8 daagjes en dan mogen we ook feest vieren :)

Ja joh die man is gek. Ik denk dat ie én thuis niets te vertellen heeft, én corona-moe is en weetikveelwat allemaal, maar laat hem alsjeblieft es ophouden tegen mij en mn moeder en oprotten met z'n blauwe labrador met hang-ogen. Sorry :P Beest schrok zie het leplazerus van Bodhi terwijl die heel beheerst een grommetje liet.

Hier gaat het verder goed. Mera haar oren beginnen het langzaamaan weer te doen. Ze houd Bodhi nog steeds bij d'r weg. Gister en vandaag is hij wel héél erg op haar gefocussed en loopt er continu achteraan maar zij 'vlucht' dan ook echt naar ons. Voor de rest zitten we er bovenop en liggen ze gescheiden of allebei bij mij, dan vinden ze beide hun rust. Dag 15 .. dus nog effies!!!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:21

Leuke dingen komen er weer voorbij... Vervelende hondenbaasje heb je overal. Hier waren m'n vriendinnetjes allemaal lief vanochtend in ons rondje met schoonouders, lekker rondje van 5 km om de recreatieplas.

Vanmiddag met de pups en de fietskar nog even terug geweest. Kwamen een hele lieve hond tegen die eigenlijk meer banger was voor de pups. Dus was een mooie leer.

Vrijdag verlaten zij alweer het nest <3 en dan is het nog maar 2,5 week tot mijn pup!

Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:50

Zo leukkk <3
We moeten nog ongeveer even lang wachten dan :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:04

Warboel schreef:
Zo leukkk <3
We moeten nog ongeveer even lang wachten dan :D

Ik ga 17 mei kijken en defenitief kiezen en de zondag erna ophalen of die dinsdag (2dagen later)
Die dinsdag is ze exact 8 weken.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:10

xDenies schreef:

Holy smokes hoe moeilijk is het om uit iemand zijn ruimte te blijven zeg! Mensen denken dat je hond een soort gemeengoed is ofzo waar ze maar altijd aan of bij mogen komen. Nee, mijn hond, mijn keuze en ik wil het niet hebben, punt! Pfoe ik zou echt heel onaardig worden op den duur van zo’n figuur.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:19

Roos, wat vervelend van het manke! Vik heeft het ook een keer een dag gehad. Ik snap de stress. Goed om te horen dat je aanpak verandert is en het direct effect heeft. En ik snap je helemaal betreffende je cursus.

Denise haha je was lekker duidelijk! Heerlijk. Mocht ook wel een keer. Die man is niet goed bij zijn hoofd.

Punjab wat lekker zo’n leeg strand!

Kaus ahh die cupcakes!! Heerlijk.

En twee mensen wachten op pups. Geniet nog even van de rust!!

Ik had vandaag weinig tijd met mijn honden. Vanmorgen even een stuk gaan lopen. Komen we op een grindpad een vrouw tegen met een ridgeback. En sinds pieter is aangevallen vertrouw ik weinig honden. Maar de mevrouw was in een grasveld achter een hek. Dus ik mijn honden niet aangelijnd. Vik wilde door het hek heen dus ik riep dat hij het uit zijn hoofd moest laten waarop hij braaf doorliep. Pieter ook braaf er langs. Ben ik er voorbij komt die hond ineens door het hek heen gelopen. Ik dacht echt je ziet dat ik al die moeite neem om mijn honden er langs te laten lopen zonder de interactie met jouw hond op te zoeken en dan laat je hem alsnog lopen. Irritant! En hij kwam ook niet rustig even kijken maar echt met zo’n rotgang aanrennen. Dus ik greep pieter vast en tilde hem op. Hij is over het algemeen niet bang maar als honden zo aan komen rennen dan vind hij dat uiteraard wel spannend. Vik heeft inmiddels goed door dat als hij het echt spannend vind dat gaan zitten heel goed helpt. Hij komt ook steun zoeken nu. Als de hond dan even weg kijkt komt hij snel naast me zitten. Knappe pups!! Al met al heel trots op ze.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:31

Kaus gefeliciteerd met de jarige job.

Leuk 2 die mogen gaan aftellen naar de pups.

Ymor zou ook schrikken hoor als er een hond zo kom aanrennen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 00:24

(alvast) gefeliciteerd met alle jarige hondjes! *\o/* *\o/*

@norway heerlijke foto's van knappe Mulan

@roos aii, beterschap voor Jackie! Verstappen gaat zo snel, hopelijk is een paar dagen rust genoeg, fingers crossed.
Opvoeden is sowieso veel op gevoel, als het werkt, is het prima toch!?

@kaus haha geweldig die cakes eten zo. Y)(^)

@jeanine en @warboel aftelmodus aannnnn :)F

@denies mafketels heb je altijd. Gewoon niet willen luisteren, sneu voor zijn hond wel, die kan er niets aan doen dat ie zo'n baasje heeft helaas...

@ymor ik ben ook héél voorzichtig hoor, groot gelijk! :(:)

Ik had vandaag Toby en Lewis (de hond van mijn ouders) mee naar het bos. Lewis wil altijd voorop en trekt dan gerust aan de lijn om zijn zin te krijgen. Ben nu een tijdje aan het oefenen geweest daarmee en vandaag had ik gezegd 'als je trekt, breng ik je naar huis en heb je pech, dan ga ik alleen met Toby'. Alsof hij het begrepen had, keurig iedere paar meter bij mij checken of hij nog goed ging en braaf was. Monster. Eraan werken heeft effect gehad in elk geval, fijn! :)
Nu alleen net een spugende Toby, geen idee waarom. Op bed ook echt, dus alles in de was, inclusief het dekbed zelf... :( :r
Hopelijk is hij morgen weer ok én slapen we vannacht gewoon normaal...

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 05:37

Ahh sneu!! Hopelijk een rustige nacht gehad.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 05:59

Wat leuk van alle jarige hondjes!!!

En leuk! Binnenkort nieuwe pups in het topic :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 07:58

Ymor schreef:
Ahh sneu!! Hopelijk een rustige nacht gehad.

Gelukkig viel het mee en heeft hij vannacht gewoon geslapen. :j Waarschijnlijk toch gewoon een beetje misselijk geweest (geen idee waarom). Allang blij dat we gewoon geslapen hebben :)