Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Maisie (en nu Ro ook) doet het eigenlijk altijd wel super in de les, ook tijdens examens dus ik heb er gelukkig geen last van, maar de instructrice kijkt ook wel hoe alle honden het de voorgaande keren doen. Dus niet alleen de examendag zelf. Als de hond een keer een mindere dag heeft, is het niet gelijk zo dat die bij ons zakt voor een puppy- of gehoorzaamheidscursus. Het blijven toch dieren, soms hebben ze gewoon ook een dag waarop het niet meezit.

Rush maak ik er niet echt super blij mee. Hij vind het super om voor mij te werken. Maar heeft duidelijke mening over vervelende pups
En Max was vorig jaar augustus voor het laatst bij de schapen geweest(wel tot november geholpen met koeien halen en brengen) en was nu veel zelfverzekerder en beter te sturen! Dus trots op beide mannen 

) alles van
xSannee schreef:Die Rush, cool hoor! Hier heeft de herder waar ik vrijwilligerswerk doe voor het allereerst een Kelpie aangeschaft voor het werk. Ze hebben daarnaast alleen bordercollies, dus zijn nu heel benieuwd naar deze dame.

Kelpies zijn wel stukken zelfstandiger en eigenwijzer
En werken ook heel anders met schapen en koeien.