Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 09:29

Wat een schatjes Devil_ina
Wat rot dat je er achter komt dat ze beide niesziekte hebben opgelopen. De medicijnen zullen nu hopelijk wel snel aanslaan. Veel beterschap gewenst voor ze!

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:12

Thanx!

Gelukkig knappen beide poesjes snel op door de medicatie. Eten als bootwerkers :+ lekker spelen en nu is het even rustig.
Nog een fotootje van mijn lieve poezels <3
Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 12:33

Lekker stelletje hoor. <3

Iemand tips hoe ik een kitten varkentje uit de plantenbak kan houden. Aangezien ik net een kitten had die zwart binnen kwam. :') _O-

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:40

Beterschap voor je duo Devil_ina. Wat zijn ze toch cute!

Hier mega gekkenhuis week gehad op het werk dus waren hond en ik weinig thuis. Arya heeft zich voorbeeldig gedragen en nu zijn we lekker een paar dagen thuis. Ze heeft vooral de hond gemist geloof ik :P hoe bizar dat Arya hier nog niet eens twee weken woont en nu al zo'n team samen!

Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 16:59

Zo lief die fotos @Kim!

Sansa rent hier standaard altijd eerst naar Arya als we thuis komen en gaat dan langs d'r aflopen en kopjes geven.

Marcella
Sorry geen tips. Hier was het ook een drama met de grote planten potten.
Misschien een planten spuit? Al zullen er vast mensen zijn die daarop tegen zijn, maar hier helpt dat nog enigszins - al is ze er meestal gewoon niet meer van onder de indruk haha. Ik las ergens dat alu folie eroverheen leggen ook helpt omdat ze dat niet fijn schijnen te vinden.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 18:18

Marcella schreef:
Lekker stelletje hoor. <3

Iemand tips hoe ik een kitten varkentje uit de plantenbak kan houden. Aangezien ik net een kitten had die zwart binnen kwam. :') _O-

Steentjes op de aarde?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 18:19

Planten binnen worden met rust gelaten op een beetje blad knaagsporen na. Heb alleen op balkon 2 bakken staan voor plantjes en een favo plekje om te zitten kijken. Enige waar ik aan gedacht heb om een uitkijk plankje te maken. Zou dan kunnen dat ze veel minder in de plantenbak zit.

Heb er ook aan gedacht om action huisje buiten op balkon te zetten. Maar heb met zuidwesten wind vol erop en ben bang dat die dan weg rot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 19:40

Hier zijn planten echt geen succes. Die staan nu ergens op een kamer waar de katten nooit komen.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 20:15

Ha, plantjes :+ Die zijn hier ook niet veilig. Vooral mijn pannenkoekplantje moet het ontgelden.

Heb inmiddels het hele topic gelezen. Wat een leuke katten allemaal <3 alle soorten, maten en kleuren.

Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 11:45

Oh ik ben dus niet de enige waar de pannenkoek het aflegt :P

Joepie nieuw speelgoed
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 11:56

Nu is het wel dat in die plantenbak een nepeta (kattenkruid) staat. Dus vermoed dat dat de boosdoener is.

Heb nu een kleine verhoging gemaakt met kratten die toch al op het balkon stonden. Maar dat was leuk voor even helaas. Lekker in de natte grond zitten is leuker. :')

Gisteren trouwens eens katten gewogen, maar Maira is 3,2 kg en Blue is 2,9 kg. Weet ik ook gelijk waarom het zo gaat doorwegen als Maira op mijn arm komt slapen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 13:49

Zo daarstraks even Blue worstelen gedaan om tuigje om te krijgen. Eenmaal om was het even boos zijn en door het huis racen. En al snel was niet bijzonder meer. Toen touwtje om en was het plof mijn benen werken niet meer, maar ook dat was maar voor even. Even op galerij kant dus gelijk maar naar buiten geweest in de buurt van de deur eng, maar super interessant. En de interesse won het toch ook wel en eigenlijk vond ze het geweldig. <3

Stoer meisje is het ook. :+: <3

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 15:06

Hier laat ze de pannenkoekplant juist met rust, haha!
Afbeelding
Afbeelding
Ze heeft mij even geholpen met de kerstboom (ja wat vroeg, maar had nu tijd). Dit jaar maar even plastic ballen gehaald. Tot nu toe gaat het goed, ze zit wel onder de boom in de mand en een beetje tegen de ballen tikken maar nog niks echt noemenswaardig!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 16:11

Leuk Marcella lekker buiten ontdekken!

Haha leuke foto's Nathalie! En valt best mee hoor hier staat die al een maand <3 iets ket kerstgek haha

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 16:22

Afbeelding
Afbeelding
Ze zit nu buiten te vechten tegen de slaap en genieten van het zonnetje. _O- {:} :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:45

Hier zouden de heren donderdag mooi op de foto gaan. Ze zijn altijd wel even op hun hoede bij een vreemde maar vaak ontdooit Sammie al heel snel en wint zijn nieuwsgierigheid. Jessie ligt koppig onder de bank maar komt daar op een gegeven moment ook wel onder vandaan.

De fotograaf is 3 uur bij ons thuis geweest en de enige kat die ze gezien heeft is Sammie. Even voor de duidelijkheid: mijn katten hebben nog NOOIT uitgehaald, gekrabd, geblazen of lelijk gedaan naar iemand in welke zin dan ook. Soms vinden ze iets misschien minder leuk en dat laten ze dan weten door een hoop gemiauw, maar nog nooit hebben ze lelijk gedaan. Sammie vond de fotografe daarintegen zo niet leuk, dat hij naar haar ging blazen en haar een keer een tik gaf toen ze rustig bij hem zat en zijn vertrouwen een beetje probeerde te winnen..

Aan de fotografe heeft het niet gelegen, we hebben 3 uur gewacht en toen maar weer opgeruimd. Ik ben nog steeds een beetje van slag want ik had absoluut niet verwacht dat het zo zou lopen.
Voor straf mochten de heren in de avond als nog op de foto. :j Dit keer door hun eigen huis fotograaf.. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:05

Oh wat een enorm mooie, leuke schattige foto's komen er weer voorbij! Ook leuk alle verschillende soorten en maten te zien.
Hier heb ik 1 plantje, de rest is gestorven voor de kat kwam. Dieren in leven houden ben ik net even wat beter in dan planten in leven houden. Twister blijft er keurig vanaf, ze kan er toch niet bij. :+

Maandag dierenarts bellen voor de tweede enting. Ben benieuwd hoe ze het zal doen. Bezoek gaat in elk geval steeds beter. De stofzuiger is ook veel minder eng. Verder ook helemaal over op het nieuwe voer, zowel de brokjes als natvoer. Ze doet het tot nu toe goed op en eet het allemaal graag. Vachtje begint nu heel zacht te worden.

We kunnen haar nu al niet meer missen! Geweldig gek beestje is ze. <3 Afbeelding

Klein propje op schoot. Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:11

Zijn er trouwens nog andere goedkope alternatieven dan zooplus om kattenvoer te bestellen. Nu de 2de keer dat ze er een rotzooi van maken. _-:(

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:43

Ik haal altijd bij de Jumper. Weet niet of dat bij je in de buurt zit?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:46

Eind verderop heb ik een jumper. Eerst maar eens kijken of die de merken heeft die ik voer.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:47

Marcella schreef:
Eind verderop heb ik een jumper. Eerst maar eens kijken of die de merken heeft die ik voer.

Mocht je almo nature voeren; dat hebben ze. Haal daar altijd een enorme voorraad voor milo, voor 50 cent per kuipje :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:49

Ja natvoer Almo & Schesir en brokken Carnis.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 11:07

Omdat ze gisteren na eerst hele tijd braaf te zijn geweest toch had lopen graven in de plantenbak. Mocht ze vanmorgen niet op het balkon. Dus nu maar weer even gekeken of ze tuigje om wilde hebben. Nou dit ging dus veel makkelijker dan gisteren (dat was dus en stoeipartij :roll: ). Hebben eerst een poosje samen in de deuropening gezeten. Maar uiteindelijk wilde mevrouw toch een stukje verder verkennen dan gisteren. Terug naar galerij deur was trouwens in sluipstand. Misschien te zijner tijd toch naar een beter tuigje kijken die ook makkelijk om te doen is met die pluisvacht.

Conclusie Blue vind het geweldig, want als ik nu tuigje pak kom ze aanrennen (behalve nu dan, want die lig nu uitgeteld te slapen was toch wel heel erg spannend). *\o/*

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 15:47

Ik ben weer herenigd met mn mattie <3

Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 15:56

Ahhh fijn Dideh!

Hier meent iemand de grotere f1 fan te zijn....Afbeelding