Komt dit gedrag jullie ook zo bekend voor?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veertje99 schreef:Hoi allemaal, ik kom graag mee kletsenMorgen ga ik mijn vogeltje uitkiezen en heb ik hopelijk weer een vriendje of vriendinnetje erbij
Het is een grasparkietje
De kooi is er al. Ga vandaag eventjes op pad voor voer, speeltjes en bodem bedekking. Heb toevallig laatst alles naar m'n buren gedaan omdat ik dacht geen vogeltje meer te nemen nadat die van mij vorig jaar was overleden. Hij is 18/19 jaar geworden en daarvan zo'n 9 jaar bij mij geweest.
Wat hebben jullie voor bodem bedekking, las dat schelpenzand eigenlijk niet goed is voor parkietjes. Wat voor speeltjes hebben jullie? Ik wil hem graag leren praten en wil daarom nu geen spiegeltje erin hangen maar andere leuke dingen
Dit is de kooi:
[ [url=m/pRbylq.jpg]Afbeelding[/url] ]
stitchlover schreef:veertje99 schreef:Hoi allemaal, ik kom graag mee kletsenMorgen ga ik mijn vogeltje uitkiezen en heb ik hopelijk weer een vriendje of vriendinnetje erbij
Het is een grasparkietje
De kooi is er al. Ga vandaag eventjes op pad voor voer, speeltjes en bodem bedekking. Heb toevallig laatst alles naar m'n buren gedaan omdat ik dacht geen vogeltje meer te nemen nadat die van mij vorig jaar was overleden. Hij is 18/19 jaar geworden en daarvan zo'n 9 jaar bij mij geweest.
Wat hebben jullie voor bodem bedekking, las dat schelpenzand eigenlijk niet goed is voor parkietjes. Wat voor speeltjes hebben jullie? Ik wil hem graag leren praten en wil daarom nu geen spiegeltje erin hangen maar andere leuke dingen
Dit is de kooi:
[ [url=m/pRbylq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoi Hoi leuk dat je weer een maatje gaat nemen!
Ik heb beukensnippers, ideale bodembedekking vind ik zelf.
Verder is het misschien het leukste om twee parkietjes te nemen, dan zullen ze ook minder gillen als je niet in de buurt bent en hebben ze gezelschap aan elkaar. Als je twee jonge mannetjes neemt heb je de meeste kans dat ze leren 'praten' en je kan ze dan ook goed tam krijgen.
mijn parkieten zijn gek op kattenballetjes met rammeltje als speelgoed en houden ervan om kurk en ander hout te slopen. Afwisselende stokken van verschillende soorten hout is ook goed voor ze.
@Tienus
Welkom, hoe bevalt dat ineens twee vogels in huis?