gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 11:12

Dat hoop ik ook! Vandaag zit ze weer veel in het hok, maarja, het is ook vies weer natuurlijk.

Wat gek! Hoe gaat het nu?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 12:12

Vies weer? Hier is het 25 graden, stralend blauwe hemel en zo'n haha :P
Komt vast goed met haar! :)

Ja heel raar, normaal is het echt een veelvraat maar nu niet .. Gisteravond en vanmorgen de pijnstilling gegeven en vanmorgen ook dwangvoeding en heb net wat gras geplukt en dat heeft ze gegeten, verder wil ze niks :(

Ik hoop dat ze zich snel beter voelt!
Gas is het in ieder geval niet en ze keutelt ook dus ook geen verstopping. Het kunnen de tanden zijn maar er waren geen haakjes te zien (wel waren de onderste kiezen langer dan de bovenste) .. Maar even duimen dat ze er met pijnstilling en dwangvoeding weer bovenop komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 12:51

amoj schreef:

Heb een oud bericht van mezelf even gequote, in de hoop dat de foto het nog doet.

Ik heb een tijdje meegelezen in dit topic maar al een tijd lang kwijtgeraakt, ik kom weer even terug als jullie het niet erg vinden...

Dit was mijn nijntje dus. Helaas is ze afgelopen donderdag overleden |(
Dan pas besef je eigenlijk hoe gek je met een diertje bent.
Ze was 's ochtends al niet helemaal haarzelf, maar at nog wel. Ik had zoiets van even aanzien, aangezien ze dus wel at. Even later weer in haar hok gedaan en toen is ze naar buiten gegaan. Onze konijnen kunnen holen graven, daar is ze in gaan zitten (wat ze normaal niet deed). Ik vond dit raar dus ben gaan graven, omdat ik haar wou pakken. Toen is het zand waarschijnlijk ingestort. We hebben haar wel redelijk snel kunnen vinden (5 minuten ongeveer). Maar ze was al helemaal slap. Uit het hok gehaald en in het gras gelegd, maar ze was al heel snel weg |(
Denk dat ze het zelf al aan voelde komen, dat ze dood ging, want anders zat ze nooit in de holen...

Maar k voel me zo schuldig, ik had gewoon naar de dierenarts moeten gaan. Maar ze was ook niet helemaal ziek in mijn ogen, en omdat ze ook nog wel at, had ik zoiets van even aanzien...
Stomme ik.

Sorry, moest even verhaal kwijt.

Kan iemand aan de hand vd foto mij vertellen wat voor ras ze geweest is? Er werd mij toen gezegd vlaamse reus, maar dan is ze iig niet raszuiver geweest. Ze had ook 2 bluawe ogen.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:41

amoj schreef:
amoj schreef:

Heb een oud bericht van mezelf even gequote, in de hoop dat de foto het nog doet.

Ik heb een tijdje meegelezen in dit topic maar al een tijd lang kwijtgeraakt, ik kom weer even terug als jullie het niet erg vinden...

Ze was 's ochtends al niet helemaal haarzelf, maar at nog wel. Ik had zoiets van even aanzien, aangezien ze dus wel at. Even later weer in haar hok gedaan en toen is ze naar buiten gegaan. Onze konijnen kunnen holen graven, daar is ze in gaan zitten (wat ze normaal niet deed). Ik vond dit raar dus ben gaan graven, omdat ik haar wou pakken. Toen is het zand waarschijnlijk ingestort. We hebben haar wel redelijk snel kunnen vinden (5 minuten ongeveer). Maar ze was al helemaal slap. Uit het hok gehaald en in het gras gelegd, maar ze was al heel snel weg |(
Denk dat ze het zelf al aan voelde komen, dat ze dood ging, want anders zat ze nooit in de holen...

Maar k voel me zo schuldig, ik had gewoon naar de dierenarts moeten gaan. Maar ze was ook niet helemaal ziek in mijn ogen, en omdat ze ook nog wel at, had ik zoiets van even aanzien...
Stomme ik.

Kan iemand aan de hand vd foto mij vertellen wat voor ras ze geweest is? Er werd mij toen gezegd vlaamse reus, maar dan is ze iig niet raszuiver geweest. Ze had ook 2 bluawe ogen.

Ik snap heel goed hoe je je voelt, heb zo ook een keertje afgewacht omdat konijntje nog wel at en heb ik later ook dood gevonden..
Veel sterkte iig!

Ras is waarschijnlijk wel een kruising met een vlaamse reus.
Kleur zou ik blauw vienna zeggen. :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 06:15

Pepper eet weer brokjes!!!! :D

Afbeelding

Ze kwam ook weer meteen toen ik in het ren kwam vandaag, gisteren liet ze zich niet zien en wilde vooral bij mij weg ..
Ik kijk het dus nog even aan, mocht ze straks weer zich niet lekker voelen ga ik toch langs de DA, anders kan ik haar die stress besparen!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:55

Aah fijn Tarzan! Altijd goed om te zien als ze zich weer wat beter lijken te voelen! :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:57

Ja! :D hopelijk blijft het wel zo!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:00

Ik hoop met je mee!
Hier gaat alles zijn gangetje. Konijntjes zijn vooral de luie donders aan het uithangen :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:16

Whahah gisteren na het eten leek het hier ook alsof er een jager langs was geweest, alles lag plat op de grond geplakt :')

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:35

Eoweyn, hoe gaat het met de nieuweling? :)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:40

Fijn dat het al weer wat beter gaat Tarzan!

Vandaag een jaar geleden dat Stampertje is overleden. Afbeelding
<3 Y;(

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:44

_O- _O-
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:12

Ooh spooky nooit leuk om je lieverd te moeten missen! :(:)

Marije :') omg whahaha die heeft zo te zien plezier gehad :')

Peppertje eet ook met deze voerbeurt weer :) even in de gaten blijven houden dus!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:15

Marije die foto _/-\o_

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:09

Fijn Tarzan!

Haha Marije, dat is geen konijn, dat is een varken!! :')

Het gaat goed met de nieuwe. Vanochtend, en gisteren, kroop ze weer veel weg in het hok. Ik ben zelf op stage nu dus moeders houdt ze in de gaten :) maar het gaat tot nu toe heel goed, rustig, dus ik maak me niet druk. Ze zal tijd nodig hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:13

Gigixponys schreef:
amoj schreef:

Stomme ik.

Ik snap heel goed hoe je je voelt, heb zo ook een keertje afgewacht omdat konijntje nog wel at en heb ik later ook dood gevonden..
Veel sterkte iig!

Ras is waarschijnlijk wel een kruising met een vlaamse reus.
Kleur zou ik blauw vienna zeggen. :)[/quote]

Dankjewel! :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:25

Hmm, Pepper is toch nog niet zichzelf, heb vanavond minimaal een uur geobserveerd ;) ze eet wel maar zie aan d'r ogen dat ze zich niet helemaal lekker voelt!

Als ik smorgens ga kunnen ze haar misschien meteen daar houden en behandelen

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:36

Hm, toch niet helemaal goed dus.. Jammer, hopelijk niet teveel aan de hand. Succes morgen! Scheelt dat je je beestjes kent, dan ben je er op tijd bij.

En nee, je bezuinigt niet op je dieren, dat hebben we hier wel gemerkt :) ze boffen met een baasje als jou!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 06:57

Ja, ik zie het meteen als ze iets mankeren! .. Gistermorgen leek er niks meer aan de hand, gisteravond zag ik het aan d'r ogen .. Toch maar even langs gaan dus!

En dankje :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 07:24

:') ga ik nu kijken, zit ze lekker op een tak te knabbelen en komt ze weer meteen brokjes eten .. Ik kijk het dus nog even aan, ik ben vandaag en donderdag toch de hele dag thuis

Ze eet overigens ook weer op haar normale tempo (schrok schrok ;) )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:38

Fijn dat het weer beter gaat!

Mijn vader moest de rammen pijnstilling geven terwijl ik weg was. En toen heeft een van hen hem gebeten. _O- Doen ze bij mij nooit haha. :')

En hij ging in de ren bij de volwassen konijnen tegels leggen. En de voedster vond dat geen goed idee want ze had zo haar best gedaan op die holen. En toen ging zij de schep aanvallen. En in de ren staat een grote bloempot op z'n kop waar ze vaak op zitten. Toen had m'n vader haar onder de bloempot opgesloten. _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 20:40

-valt binnen-

Tijdje meegelezen , andere konijnen topic niet zo actief :n . Zit momenteel met een 9 jarige ram met myasis , zo hij en zijn lady naar binnen (was ondanks alles een zeer informatief tripje DA , even geholpen met wat kleine dingen zoals staartje naar beneden houden met scheren etc :P . Alleen ik ben echt niet thuis in binnen houden , ik denk aan stank en alles aangevreten en alle doom scene's mbt spullen etc :P

Afbeelding

Ik heb een poepbak met laag hennep en wat hooi on top en een stiekem knaagstokje, eten is poepen en dat doen ze dan op de bak! Waterbak ben ik bang dat hij omgegooid word door de smeerlappen , alleen ik vind een fles gewoon niet horen gewoon lekker uit een bak slobberen (ze zijn een ovenschaal gewend , alleen ik durf niets uit de ren naar binnen te halen . )

Van boven een vloerkleed gehaald , knabbelen jullie konijnen ook eraan of heb je wat anders voor de grip? (heb even gedacht aan stoeptegels alleen dan sijpelt alles erdoor )

En wat kwa uitdaging ? , ze zaten in een xxl ren en nu dit kleine stukje . Ze zijn gewend alles te ontdekken en overal heen te rennen .. Hoop dat ze hem niet slopen de ren :+

Leuk een actief konijnen topic :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:19

MarlindeRooz schreef:
Fijn dat het weer beter gaat!

Mijn vader moest de rammen pijnstilling geven terwijl ik weg was. En toen heeft een van hen hem gebeten. _O- Doen ze bij mij nooit haha. :')

En hij ging in de ren bij de volwassen konijnen tegels leggen. En de voedster vond dat geen goed idee want ze had zo haar best gedaan op die holen. En toen ging zij de schep aanvallen. En in de ren staat een grote bloempot op z'n kop waar ze vaak op zitten. Toen had m'n vader haar onder de bloempot opgesloten. _O- _O-

Ik zie dit echt voor me :') een gefrustreerd konijn, bloempot erop, hoppakee, daar zijn we vanaf haha. Ik ga 'm onthouden. Mam, heb je nog bloempotten? :+

Jeetje, balen zeg! Is het nu wel onder controle, de maden?
Ik heb eigenlijk nooit last gehad van stank of kapotte spullen bij mijn binnenkoppel.. Maar zij waren dan ook gewend om binnen te wonen dus dat is anders.
Zou gewoon regelmatig de bak verschonen. Je hebt geen klein stenen/porseleinen bakje, voor het water?
Of ze de ren laten staan, geen idee. Bij mij deden ze dat wel, maar ze hebben 'm een week gehad en daarna gingen ze los. Die dingen wegen niks en ze tillen hem zo op of verschuiven hem. Hier wel althans :P

Wilgenboom in de buurt? Ze hebben vaak veel plezier van die takken :)
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 09-08-16 22:24, in het totaal 2 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:21

Ja, arme bloempot. :')

3 van de 4 baby's van haar die ik nog heb zijn ook al van die terroristen. :roll:

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 22:24

Terroristenkonijnen zijn leuk :D

Nog nieuwe baasjes gevonden?