Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mvdende schreef:KimD schreef:Je hoeft geen grote auto te hebben om de honden veilig te kunnen vervoeren. In alle auto's kan een bench op maat. In de panda bijvoorbeeld door de stoelen naar voren te klappen of eruit te halen.
Ik had een Polo, daar had ik één gedeelte van de achterbank uit laten bouwen en een bench erin. Ding voor één a twee honden hartstikke functioneel.
Vriendin had een C1, die heeft hetzelfde gedaan. Die heeft een Mechelaar.![]()
Je hoeft echt niet moeilijk te denken om een hond veilig te kunnen vervoeren.
Ze hoeven ook geen joekels van benches. Eigenlijk mag een hond niet kunnen staan in de bench, enkel liggen of gehurkt zitten.
De achter bank is in 2 delen neerklapbaar. Maar dan is het niet helemaal vlak zeg maar.
Er moet minimaal 1 stoel achterin beschikbaar blijven, we gaan regelmatig met 3 personen weg. (Mam, pap en ik)
Op maat gemaakte kennels zijn DUUR! En deze panda hoop ik nog een jaartje of 5 te rijden voordat hij "op" is.
Ik heb niet echt het budget om iedere paar jaar €500 ofzo uit te geven aan een op maat gemaakte autobench, om na max 5 jaar weer een nieuwe te moeten laten maken...
Mijn Panda Is niet meer de jongste auto, komt uit 2008 en heeft 125000km op de teller staan. Niet verschrikkelijk veel km én niet verschrikkelijk oud. Maar over een jaar of 5 waarschijnlijk wel toe aan vervanging. Of zodra de APK meer gaat kosten dan wat deze auto waard is. We hebben hem afgelopen januari gekocht voor €3000. Dat zal ook ongeveer het budget zijn voor een volgende auto, en een wegenbelasting van max €60 per kwartaal.
KimD schreef:mvdende schreef:
De achter bank is in 2 delen neerklapbaar. Maar dan is het niet helemaal vlak zeg maar.
Er moet minimaal 1 stoel achterin beschikbaar blijven, we gaan regelmatig met 3 personen weg. (Mam, pap en ik)
Op maat gemaakte kennels zijn DUUR! En deze panda hoop ik nog een jaartje of 5 te rijden voordat hij "op" is.
Ik heb niet echt het budget om iedere paar jaar €500 ofzo uit te geven aan een op maat gemaakte autobench, om na max 5 jaar weer een nieuwe te moeten laten maken...
Mijn Panda Is niet meer de jongste auto, komt uit 2008 en heeft 125000km op de teller staan. Niet verschrikkelijk veel km én niet verschrikkelijk oud. Maar over een jaar of 5 waarschijnlijk wel toe aan vervanging. Of zodra de APK meer gaat kosten dan wat deze auto waard is. We hebben hem afgelopen januari gekocht voor €3000. Dat zal ook ongeveer het budget zijn voor een volgende auto, en een wegenbelasting van max €60 per kwartaal.
Zo'n bench kost ten eerste geen €500,- & ten tweede verliezen ze vrijwel geen waarde, je kunt ze heel makkelijk verkopen.
Nogmaals, niet te moeilijk denken.
mvdende schreef:KimD schreef:
Zo'n bench kost ten eerste geen €500,- & ten tweede verliezen ze vrijwel geen waarde, je kunt ze heel makkelijk verkopen.
Nogmaals, niet te moeilijk denken.
[ [url=m/cspBAb.jpg]Afbeelding[/url] ]
"Gewoon" een standaard autobench. €429. Dan is ie nog niet eens speciaal op maat gemaakt....
De goedkopere "metalen" autobench tot zn €200 komen ook niet goed uit de testen. Die zijn niet veilig.
De echt veilige autobench kost gewoon rond de €400 in het formaat wat ik nodig heb.
Als Skip gewoon ligt, met zn kop op zn voorpoten, is hij 90cm lang. Dus ik heb minimaal een bench met in de lengte, breedte of diepte 90cm nodig, wil hij redelijk comfortabel kunnen liggen.
Als het weer het toelaat, (dus niet met vorst of warmer dan 20c° in de zon) zit Skip vaak een paar uurtjes in de auto. Ik wil dus wel dat hij een kennel groot genoeg heeft om fatsoenlijk in te liggen.
robbie88 schreef:Ik beb 17 jaar geleden met eeb auti op de kop in de sllot terecht gekomen. De transportbox van de hond heeft mijn leven gered. Het dak zat vast op de bijrijderstoel en bij mij was de bech omgepiekt eb heeft ruimte gehouden . ( hond zat er niet in)
x_Jeanine_x schreef:KimD schreef:Ik wilde niet eens mensen vervoeren in de auto.Heb dat nu opgelost door een tweezitter te kopen, hahaha!
Hahaha ik vind het super leuk met mensen rijden...
Ben ook niet voor niets touringcarchauffeur geworden, alleen nu zonder werk
xDenies schreef:Hm mijn broertje kan met je mee praten Jeanine. Hij is internationaal dus dat zal voorlopig sowieso wel stil blijven liggen.
Warboel schreef:Ah geds, sterkte Jeanine!![]()
Waren jullie pups in het begin wagenziek trouwens?
KimD schreef:Ook touringcar? Of vrachtwagen?
Op een paar gebroken ribben en flink wat blauwe vlekken na ben ik zo kunnen uitstappen. Ik had ook geen flauw idee hoe heftig het ongeluk was totdat we de auto gingen 'bezoeken' op de sloop waar hij naartoe was gebracht.
Ik stond ten tijden van het ongeluk zo scherp op de adrenaline dat ik de politieagenten heb gevraagd of ik de weg 'even moest schoon vegen?!'.![]()
Het ongeluk is ontstaan doordat een weg niet afgesloten was en niet gestrooid, ik ben op de berg beginnen te glijden en toen kwam ik een boom tegen.
Daarna hebben we een andere auto gekregen waar ik meerdere keren met pech onderweg heb gestaan en één keer met 36 de lepelwagen mij vergeten was. Ik heb dus al met al drie uur gewacht.
Dat icm het ongeluk heeft gezorgd dat ik bang werd voor het autorijden, ontzettend bang voor 'pech onderweg'.
Inmiddels hebben we deze auto alweer wat jaren en wordt het weer minder.
Dat is alles wat betreft 'trauma', zo mag je het niet eens noemen.
Kaus schreef:Wij hebben twee keer een ongeluk gehad. Laatste keer een paar uur in het donker langs de snelweg gestaan. Daarna auto opgehaald door sleepwagen, die ging niet meer rijden (hond aangereden). Gelukkig toen geen honden mee maar het heeft me wel geleerd om altijd een jas mee te nemen en altijd riemen mee te nemen voor de honden. Wij springen vaak makkelijk even zonder jas in de auto en honden achterin. Zouden we dan gestaan hebben zonder riemen en jas langs de snelweg... Moet er niet aan denkenMaar was gelukkig niet het geval.
Verder is het niet onze eigen auto dus kunnen er geen benches in bouwen. Al dachten schoonouders er wel aan om die voor ons erin te bouwen maar is nog even zien. Als ik een eigen auto koop komen er wel benches in.
Hier geen misselijke pups. Beide al jong in de auto en op de trekker mee gegaan. Weet niet of dat verschil maakt maar ze zijn het niet.