Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:39

Omdat de achterbak maar iniemini is en dus nog gevaarlijker. Zodra het kan komt de nieuwe auto en tot die tijd maar zo. In mijn huidige auto zou ik ook nooit alle 4 de honden kunnen vervoeren als ze in benches moeten. Dus voor nu geen optie. En ze willen toch heel erg graag met zijn alle wandelen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:54

mvdende schreef:
KimD schreef:
Je hoeft geen grote auto te hebben om de honden veilig te kunnen vervoeren. In alle auto's kan een bench op maat. In de panda bijvoorbeeld door de stoelen naar voren te klappen of eruit te halen.

Ik had een Polo, daar had ik één gedeelte van de achterbank uit laten bouwen en een bench erin. Ding voor één a twee honden hartstikke functioneel.

Vriendin had een C1, die heeft hetzelfde gedaan. Die heeft een Mechelaar. :=

Je hoeft echt niet moeilijk te denken om een hond veilig te kunnen vervoeren.

Ze hoeven ook geen joekels van benches. Eigenlijk mag een hond niet kunnen staan in de bench, enkel liggen of gehurkt zitten.

De achter bank is in 2 delen neerklapbaar. Maar dan is het niet helemaal vlak zeg maar.

Er moet minimaal 1 stoel achterin beschikbaar blijven, we gaan regelmatig met 3 personen weg. (Mam, pap en ik)

Op maat gemaakte kennels zijn DUUR! En deze panda hoop ik nog een jaartje of 5 te rijden voordat hij "op" is.

Ik heb niet echt het budget om iedere paar jaar €500 ofzo uit te geven aan een op maat gemaakte autobench, om na max 5 jaar weer een nieuwe te moeten laten maken...

Mijn Panda Is niet meer de jongste auto, komt uit 2008 en heeft 125000km op de teller staan. Niet verschrikkelijk veel km én niet verschrikkelijk oud. Maar over een jaar of 5 waarschijnlijk wel toe aan vervanging. Of zodra de APK meer gaat kosten dan wat deze auto waard is. We hebben hem afgelopen januari gekocht voor €3000. Dat zal ook ongeveer het budget zijn voor een volgende auto, en een wegenbelasting van max €60 per kwartaal.

Zo'n bench kost ten eerste geen €500,- & ten tweede verliezen ze vrijwel geen waarde, je kunt ze heel makkelijk verkopen.

Nogmaals, niet te moeilijk denken.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:00

Op maat gemaakte zijn wel duur indd. Ik heb momenteel een autobench. De beste? Neen wrss niet. Gelukkig een heel stevige auto. Deze zal dienen tot als ik op maat gemaakte benchen kan aanschaffen :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 14:17

Hier zijn de benches ook eigenlijk te groot. Ze zouden er met zn 2en strak naast elkaar in kunnen(en dan niet meer kunnen bewegen) en ze kunnen staan etc.
Maar we zitten best veel op de weg en ze blijven ook wel eens even in de auto als wij eruit zijn (we hebben meerdere dakfans en kunnen de temperatuur checken en zetten de auto niet in de zon etc etc) dus we willen ze wel wat comfort geven en we rijden relatief weinig snelweg kilometers met ze, vergeleken met wat we buiten de snelweg rijden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:32

KimD schreef:
mvdende schreef:

De achter bank is in 2 delen neerklapbaar. Maar dan is het niet helemaal vlak zeg maar.

Er moet minimaal 1 stoel achterin beschikbaar blijven, we gaan regelmatig met 3 personen weg. (Mam, pap en ik)

Op maat gemaakte kennels zijn DUUR! En deze panda hoop ik nog een jaartje of 5 te rijden voordat hij "op" is.

Ik heb niet echt het budget om iedere paar jaar €500 ofzo uit te geven aan een op maat gemaakte autobench, om na max 5 jaar weer een nieuwe te moeten laten maken...

Mijn Panda Is niet meer de jongste auto, komt uit 2008 en heeft 125000km op de teller staan. Niet verschrikkelijk veel km én niet verschrikkelijk oud. Maar over een jaar of 5 waarschijnlijk wel toe aan vervanging. Of zodra de APK meer gaat kosten dan wat deze auto waard is. We hebben hem afgelopen januari gekocht voor €3000. Dat zal ook ongeveer het budget zijn voor een volgende auto, en een wegenbelasting van max €60 per kwartaal.

Zo'n bench kost ten eerste geen €500,- & ten tweede verliezen ze vrijwel geen waarde, je kunt ze heel makkelijk verkopen.

Afbeelding

"Gewoon" een standaard autobench. €429. Dan is ie nog niet eens speciaal op maat gemaakt....

De goedkopere "metalen" autobench tot zn €200 komen ook niet goed uit de testen. Die zijn niet veilig.

De echt veilige autobench kost gewoon rond de €400 in het formaat wat ik nodig heb.

Als Skip gewoon ligt, met zn kop op zn voorpoten, is hij 90cm lang. Dus ik heb minimaal een bench met in de lengte, breedte of diepte 90cm nodig, wil hij redelijk comfortabel kunnen liggen.

Als het weer het toelaat, (dus niet met vorst of warmer dan 20c° in de zon) zit Skip vaak een paar uurtjes in de auto. Ik wil dus wel dat hij een kennel groot genoeg heeft om fatsoenlijk in te liggen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:54

mvdende schreef:
KimD schreef:

[ [url=m/cspBAb.jpg]Afbeelding[/url] ]

"Gewoon" een standaard autobench. €429. Dan is ie nog niet eens speciaal op maat gemaakt....

De goedkopere "metalen" autobench tot zn €200 komen ook niet goed uit de testen. Die zijn niet veilig.

De echt veilige autobench kost gewoon rond de €400 in het formaat wat ik nodig heb.

Als Skip gewoon ligt, met zn kop op zn voorpoten, is hij 90cm lang. Dus ik heb minimaal een bench met in de lengte, breedte of diepte 90cm nodig, wil hij redelijk comfortabel kunnen liggen.

Als het weer het toelaat, (dus niet met vorst of warmer dan 20c° in de zon) zit Skip vaak een paar uurtjes in de auto. Ik wil dus wel dat hij een kennel groot genoeg heeft om fatsoenlijk in te liggen.

Deze is toch ook niet op maat gemaakt? Ik heb het de hele tijd over OP MAAT GEMAAKTE benches. :')

Je kunt een kant en klare bench niet vergelijken met een op maat gemaakt. Je zult +/- €200,- kwijt zijn.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 14:57

Ik beb 17 jaar geleden met een auto op de kop in de sloot terecht gekomen. De transportbox van de hond heeft mijn leven gered. Het dak zat vast op de bijrijderstoel en bij mij was de bech omgekiept en heeft ruimte gehouden . ( hond zat er niet in)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:01

robbie88 schreef:
Ik beb 17 jaar geleden met eeb auti op de kop in de sllot terecht gekomen. De transportbox van de hond heeft mijn leven gered. Het dak zat vast op de bijrijderstoel en bij mij was de bech omgepiekt eb heeft ruimte gehouden . ( hond zat er niet in)

Heftig zeg! :(:) Wij hebben relatief weinig water in Limburg, lijkt me echt verschrikkelijk om in het water te belanden.

Ik heb een aantal jaar geleden ook een eenzijdig auto ongeluk gehad, ook zonder honden gelukkig. Echt ontzettend lang last van gehad met rijden, sinds dit jaar durf ik weer zonder paniek iets verder te rijden.

Edit: Dit was mijn auto
Afbeelding

En mijn telefoon, die zat in mijn jaszak onder de gordel, heb ik sindsdien ook niet meer.

Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:04

Hier worden de honden los vervoerd.
Met 3 kinderen en een kinderwagen hebben we gewoon geen ruimte achterin voor een bench of in de gordel.

En bij mn man zn wagen idem dito al heeft die wel een pickup maar achterin de bak overleven ze niet zonder ventilatie.

Ik denk er wel regelmatig aan maar t blijft een lastig punt.
Zodra de kinderwagen eruit is wat gelukkig niet lang meer duurt gaan ze in een bench achterin al vind ik dat idee ook gewoon niet prettig.
Als ze achterop je duiken slaat je hond in de bench ook kneiter hard tegen de bench aan en en wie weet pletten ze de boel wel.
Nee op de 1 of andere manier zal ik het altijd hoe dan ook spannend blijven vinden.

Wat ik nu doe is ook niet oke.
Want hoe vaak je ook niet hoort dat hondjes op de snelweg belanden door een aanrijding brrrr

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:15

Ik vind die tunnel er nog niet eens zo heel gek uitzien, geen rondvliegende hond en de achterbank is best een veilige plek. In principe zal die ter bescherming van de passagiers redelijk “goed” blijven. Het kan natuurlijk altijd bizar lopen maar dan helpt niks 100% denk ik.
Je hebt wel van die “crashmatten” voor in auto benches. Wij zijn ook maar met z’n tweetjes en hebben bijna nooit passagiers dus dat is dan al makkelijker natuurlijk qua inpassen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:22

Ik wilde niet eens mensen vervoeren in de auto. :') Heb dat nu opgelost door een tweezitter te kopen, hahaha!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:27

_O- goede oplossing :')
Heftig ongeluk trouwens zeg, snap dat je flink moeite hebt om weer te rijden daarna :wow: niks aan over gehouden?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:31

Pfoe Kim! Daar valt mijn ongeluk alles mee! Ik weet niet of je er voor open staat maar ondanks dat mijn ongeluk niet zó heftig was heb ik er wel een 'trauma' aan overgehouden. Door middel van EMDR heb ik dat heel snel kunnen verwerken en stap nu gewoon weer in de auto en doe ook weer de dingen die ik voor het ongeluk deed. Al doe ik nu wel mijn routes opzoeken, dat is wellicht een tik zodat ik dingen herken.
Sterkte iig er mee!!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:35

KimD schreef:
Ik wilde niet eens mensen vervoeren in de auto. :') Heb dat nu opgelost door een tweezitter te kopen, hahaha!

Hahaha ik vind het super leuk met mensen rijden...
Ben ook niet voor niets touringcarchauffeur geworden, alleen nu zonder werk -O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:50

Hm mijn broertje kan met je mee praten Jeanine. Hij is internationaal dus dat zal voorlopig sowieso wel stil blijven liggen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 15:58

x_Jeanine_x schreef:
KimD schreef:

Hahaha ik vind het super leuk met mensen rijden...
Ben ook niet voor niets touringcarchauffeur geworden, alleen nu zonder werk -O-

Ja, dat snap ik... Krijgen jullie ook doorbetaald?

xDenies schreef:
Hm mijn broertje kan met je mee praten Jeanine. Hij is internationaal dus dat zal voorlopig sowieso wel stil blijven liggen.

Ook touringcar? Of vrachtwagen?

Op een paar gebroken ribben en flink wat blauwe vlekken na ben ik zo kunnen uitstappen. Ik had ook geen flauw idee hoe heftig het ongeluk was totdat we de auto gingen 'bezoeken' op de sloop waar hij naartoe was gebracht.

Ik stond ten tijden van het ongeluk zo scherp op de adrenaline dat ik de politieagenten heb gevraagd of ik de weg 'even moest schoon vegen?!'. :')

Het ongeluk is ontstaan doordat een weg niet afgesloten was en niet gestrooid, ik ben op de berg beginnen te glijden en toen kwam ik een boom tegen.

Daarna hebben we een andere auto gekregen waar ik meerdere keren met pech onderweg heb gestaan en één keer met 36 de lepelwagen mij vergeten was. Ik heb dus al met al drie uur gewacht.

Dat icm het ongeluk heeft gezorgd dat ik bang werd voor het autorijden, ontzettend bang voor 'pech onderweg'.

Inmiddels hebben we deze auto alweer wat jaren en wordt het weer minder.

Dat is alles wat betreft 'trauma', zo mag je het niet eens noemen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:43

Ik heb helaas een ontslag brief gekregen van het uitzendbureau.... Was foutje... Mag wel terug komen als er werk is.. Nu een ww uitkering uwv dus ook sollicitatie plicht, dus Van de week sollicitatie voor OV vervoer...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:44

Ah geds, sterkte Jeanine! -O-

Waren jullie pups in het begin wagenziek trouwens?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 17:07

Warboel schreef:

Nope pups gaan hier vanaf 4/5 weken mee de auto in. Pups waren,op 1 na, geen van allen wagenziek met verhuizen. 1 wel en die zat op 20 minuten rijden. Ik verwacht dat de rijstijl en t feit dat t een bus was een trigger was. Maar verder nooit wagenzieke honden hier gehad

Sorry mega druk dus niet alle tijd om te reageren.

Maar bah wat een ongelukken :(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:08

KimD schreef:
Ook touringcar? Of vrachtwagen?

Op een paar gebroken ribben en flink wat blauwe vlekken na ben ik zo kunnen uitstappen. Ik had ook geen flauw idee hoe heftig het ongeluk was totdat we de auto gingen 'bezoeken' op de sloop waar hij naartoe was gebracht.

Ik stond ten tijden van het ongeluk zo scherp op de adrenaline dat ik de politieagenten heb gevraagd of ik de weg 'even moest schoon vegen?!'. :')

Het ongeluk is ontstaan doordat een weg niet afgesloten was en niet gestrooid, ik ben op de berg beginnen te glijden en toen kwam ik een boom tegen.

Daarna hebben we een andere auto gekregen waar ik meerdere keren met pech onderweg heb gestaan en één keer met 36 de lepelwagen mij vergeten was. Ik heb dus al met al drie uur gewacht.

Dat icm het ongeluk heeft gezorgd dat ik bang werd voor het autorijden, ontzettend bang voor 'pech onderweg'.

Inmiddels hebben we deze auto alweer wat jaren en wordt het weer minder.

Dat is alles wat betreft 'trauma', zo mag je het niet eens noemen.

Touringcar ja. Hij werkt daar nu bijna een jaar en het is zo leuk om te zien hoe hij al die dingen toevertrouwd krijgt. Bedoel hij is 21 en rijd gewoon met een idioot groot bakbeest inclusief aanhanger even naar Spanje, of Oostenrijk :') Ik ben gewoon een hele troste zus haha.

Ooh ik snap wat je bedoeld. Dat begrijp ik ook wel hoor. Maar toch, goed op jezelf letten!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:13

@Warboel
Bij ons was Arya met naar huis komen wel misselijk, maar heeft niet hoeven spugen gelukkig. De fokster is wel met de auto weggeweest een paar keren zoals naar Intratuin en naar een manege toe enz, maar dat waren korte stukjes en geen 2,5u die wat wij met d'r moesten rijden naar huis hihi. Het was bij ons na een half uurtje wel zo goed als weg, toen we vooral autosnelweg kregen.

Hier thuis was ze vooral nog eens misselijk als ze 's morgens dus niet gegeten had voor we met de auto weggingen. Op een lege maag wordt ze dus ook nu nog misselijk (is nu 10 maanden) en moet ze gal spugen, logisch ook wel, dat hebben veel honden op een lege maag. Dat weten we dus daar houden we rekening mee. Voor de rest hier gelukkig geen problemen verder. Ik ga vanaf dag 1 al meermaals per dag (ondertussen is dat 1x per dag nog 'maar') met Arya met de auto weg, dus ze is dat gelukkig heel goed gewend. Onze vorige hond was een DRAMA in de auto en jankte en schreeuwde alles bij elkaar dus ik was echt heel vastbesloten dat met Arya nu anders aan te pakken :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:03

Wij hebben twee keer een ongeluk gehad. Laatste keer een paar uur in het donker langs de snelweg gestaan. Daarna auto opgehaald door sleepwagen, die ging niet meer rijden (hond aangereden). Gelukkig toen geen honden mee maar het heeft me wel geleerd om altijd een jas mee te nemen en altijd riemen mee te nemen voor de honden. Wij springen vaak makkelijk even zonder jas in de auto en honden achterin. Zouden we dan gestaan hebben zonder riemen en jas langs de snelweg... Moet er niet aan denken :n Maar was gelukkig niet het geval.

Verder is het niet onze eigen auto dus kunnen er geen benches in bouwen. Al dachten schoonouders er wel aan om die voor ons erin te bouwen maar is nog even zien. Als ik een eigen auto koop komen er wel benches in.

Hier geen misselijke pups. Beide al jong in de auto en op de trekker mee gegaan. Weet niet of dat verschil maakt maar ze zijn het niet.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:37

Ot is ook al wel in de auto geweest, toen had ze geen last. Alleen nog niet zo ver. Het is een klein uurtje rijden vanaf de fokker, neem gewoon wat handdoeken en van die puppy pads mee :D komt vast goed.
Vandaag is Otje dr eerste pakketje binnen gekomen, wat knuffeltjes en speeltjes, een lange riem en puppy pads haha. Het wordt wel heel echt nu <3 zo’n zin in.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:22

Warboel schreef:

Die van ons wel, echt enorm. Op den duur overheen gegroeid. Nu nergens last meer van gelukkig.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:31

Kaus schreef:
Wij hebben twee keer een ongeluk gehad. Laatste keer een paar uur in het donker langs de snelweg gestaan. Daarna auto opgehaald door sleepwagen, die ging niet meer rijden (hond aangereden). Gelukkig toen geen honden mee maar het heeft me wel geleerd om altijd een jas mee te nemen en altijd riemen mee te nemen voor de honden. Wij springen vaak makkelijk even zonder jas in de auto en honden achterin. Zouden we dan gestaan hebben zonder riemen en jas langs de snelweg... Moet er niet aan denken :n Maar was gelukkig niet het geval.

Verder is het niet onze eigen auto dus kunnen er geen benches in bouwen. Al dachten schoonouders er wel aan om die voor ons erin te bouwen maar is nog even zien. Als ik een eigen auto koop komen er wel benches in.

Hier geen misselijke pups. Beide al jong in de auto en op de trekker mee gegaan. Weet niet of dat verschil maakt maar ze zijn het niet.

Ik heb ook sinds kort altijd reserve riemen in de auto, ik stond ook iets te vaak op training zonder riemen. :+ Wij laden in voor de deur.

Ook heb ik voor alle honden veiligheidshesjes, een tuig en een extra lange vastlegpin in de auto voor het geval dat we ergens 'gevaarlijk' komen stil te staan.