Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:39

Kaus schreef:
Hier vragen mensen met Aussies wel regelmatig welk ras wij hebben en als ik dan zeg dat het Australische rassen zijn, vinden ze het vaak helemaal leuk om honden tegen te komen die ook Australisch zijn. Nee. Jouw hond is Amerikaans. Niet Australisch.

Goh vorige keer op show in de erering zei de presentator ook dat aussies uit australië kwam. Werd er zo ambetant van :+

Kaus

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:41

Ik kan bij die eerste foto echt niet zien waar ik naar kijk. Is dit zijn voorste wolfsklauw?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:42

Kaus schreef:
Ik kan bij die eerste foto echt niet zien waar ik naar kijk. Is dit zijn voorste wolfsklauw?

Haha achterkant van zijn been die hij liggend omhoog heeft, dat achterste kussentje is daar verwijderd.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:44

Oh ja nu zie ik het! Gaat hij daar nog last van hebben? Het ziet eruit als een nutteloos lichaamsdeel maar zal er vast niet voor niks zitten?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 18:47

Agos!Maar wel een mooie sok heeft Olly! T ziet er ook wel rustig uit de wond!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:50

Geen idee eigenlijk, lijkt mij niet echt. Het is vooral de wond in zijn poot wat het grootste probleem is. Hij is er ook echt niet blij mee dat dat verband nu van zijn poot af is, hij wil er de hele tijd aan likken en lijkt alsof die zich niet zo goed voelt. Maar goed, we zien het morgen wel weer wat er nu gaat gebeuren. :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:53

kiwiwitje schreef:

Ja die wel, maar komt nog wel veel vocht of wat dan ook uit.. Hij had het kompres er tussenuit getrokken :+ en die zag er niet zo fris uit. Dus moest wel even nieuw verband eromheen doen.

De wonden tussen zijn tenen zien er wat viezer uit, wat ik ervan kan zien. Maar ja dat is ook wel een rot plek.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 18:54

Ianthe schreef:
kiwiwitje schreef:

Ja die wel, maar komt nog wel veel vocht of wat dan ook uit.. Hij had het kompres er tussenuit getrokken :+ en die zag er niet zo fris uit. Dus moest wel even nieuw verband eromheen doen.

De wonden tussen zijn tenen zien er wat viezer uit, wat ik ervan kan zien. Maar ja dat is ook wel een rot plek.

Ja dat is gewoon echt een k*t plek. Ook omdat t zo lekker bij elkaar zit en dat broeit zo makkelijk

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:20

Onze pup van 9 maand heeft erg vaak vieze ogen. Iemand een idee waar dit door kan komen? Ik heb het al meerdere malen schoongemaakt met afgekoelde kamillethee maar ze blijft van die ‘klontje’ in de binnenste ooghoeken houden.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:25

Als dat een normaal soepoog klontje is is dat niet echt om je zorgen te maken, hebben ze hier ook regelmatig. Even schoonmaken en klaar. Als ze knijpen met het oog, er gelige prut uitkomt etc dan even mee naar de dierenarts.

Hier vanmiddag nog wat fotos binnengekregen van een tijdje terug. Ze stond model voor portfolio materiaal.. *\o/*

Afbeelding
Begin maar gelijk met de mooiste.. <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:27

Nee het is echt z’n soepoog klontje. Paard heeft het ook geregeld maar dat is vaak een paar weken en dan weer klaar, de hond heeft het nu al best een poosje.
Laatst bijgewerkt door Beau_Myrthe op 21-05-19 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:27

Och ik vind die met al die bloesems op de achtergrond juist het mooiste! <3 Wauw! <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:36

Dan of even naar de DA voor oogdruppeltjes, of het hoort bij haar. Dundy heeft altijd rood oogwit (die rand die niet het oog is maar waar het oog inzit). Al twee keer druppels voor gehad en spoelen met kamille maar het gaat niet weg. Hij heeft er geen last van. Zal dus wel bij hem horen. Dexter heeft overigens ook altijd sliertjes uit zijn oog. Hoe vaak je het ook schoonmaakt.

Wat een prachtige foto's Diandra <3 <3 Die zijn het uitvergroten waard!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:37

Leuke foto's!

Hier ook traanogen (maar zonder klontje), met de bijbehorende strepen naar beneden langs de neus. Wel weersafhankelijk en vooral na de lange wandeling. Maar het schijnt hier te heersen heb ik gehoord, inclusief wat genies en gesnotter. De laatste keer dat ik de dierenarts sprak maakte die zich geen zorgen, zolang het vooral bij buiten blijft en niet erger wordt, maak ik mij niet al te ongerust.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 21:52

Ohhh die van elin bij die tak <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:53

Wat een mooie foto’s diandra! Krijg bijna jaloezie <3 :P

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:55

Prachtige foto’s bij dat bloesem!

Ik zal is in de gaten houden of het hier ook weersafhankelijk is.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:57

Beau_Myrthe schreef:

En anders Vetericyn eyewash, geweldig spul :)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:59

xDenies schreef:
Beau_Myrthe schreef:

En anders Vetericyn eyewash, geweldig spul :)

Thanks voor de tip!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:06

Bij Django lijkt het sterk op hooikoorts. Maar dat is niet te testen en je kunt niet zomaar (elk) anti-histaminicum in een hond stoppen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:11

Met traanoogjes geen ervaring.

Net nog eens met aelynn gaan trainen. Bijna 6 maanden oud nu.
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:21

Kaus schreef:
Nee, dat is het ook niet. WKC registreer WK, inclusief stamboom. Zolang een Kelpie beide ouders in het WKC heeft staan, mag ie ook in het register. Zonder enige verdere eisen. Ja, dat is andere dan een FCI stamboom. Maar maakt de hond niet minder echt.

Dundy heeft wel een FCI stamboom, nooit erbij gevraagd. Maar ik heb en wil geen contact meer met zijn 'fokker '. :r

In principe als beide ouders een rvb stamboom hebben krijgen de pups die ook mits op tijd aangevraagd. Misschien inmiddels anders bij bepaalde risico rassen maar de raad eist geen gezondheid testen volgens mij doen de rasverenigingen dat toch??

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 08:59

dierenfan schreef:
Kaus schreef:
Nee, dat is het ook niet. WKC registreer WK, inclusief stamboom. Zolang een Kelpie beide ouders in het WKC heeft staan, mag ie ook in het register. Zonder enige verdere eisen. Ja, dat is andere dan een FCI stamboom. Maar maakt de hond niet minder echt.

Dundy heeft wel een FCI stamboom, nooit erbij gevraagd. Maar ik heb en wil geen contact meer met zijn 'fokker '. :r

In principe als beide ouders een rvb stamboom hebben krijgen de pups die ook mits op tijd aangevraagd. Misschien inmiddels anders bij bepaalde risico rassen maar de raad eist geen gezondheid testen volgens mij doen de rasverenigingen dat toch??

Niet helemaal. Bij sommige rassen is een convenant afgesloten voor bepaalde gezondheidstesten of gedragstesten of bepaalde kleuren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 08:59

Iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden maar dan wel leesbaar?

Afbeelding

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:20

Wat voor ras is Olly? Volgens mij zit er bij mij eentje in de groep met training.

Diandra, prachtige foto's. Ik wil eigenlijk ook nog eens een fotograaf hebben die wat mooie foto's kan schieten.