De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:39

Oh jeetje spooky :(:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 16:53

Ah spooky :(:)

fedjeraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 20:58

Jeetje spooky hopelijk knap ze op!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 21:00

Ik haat konijnen Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 21:29

:') Konijn vermoord koe _O-

Spooky hoe gaat het nu met Spency?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 21:59

Spooky :(:)

_O- whaha daar gaat je koe

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 22:01

Amber_anne schreef:
Ik haat konijnen [ [url=m/4jWiBh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omg :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 22:18

Precies ook het stuk onder de bank want aan de rest durven ze niet te knagen. Koe is maar uit de woonkamer gehaald :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 22:24

Biefstuk halen voor konijn? Die wil geen vegan konijn zijn :')

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 22:28

:oo := Zonde van het kleed Amber.

Gaat wel met Spency. Vanochtend at ze zelf weer wat brokjes en ze eet nog wel hooi. Wel rode plasplekken gezien vandaag. Ik heb haar gisteren maar pijnstilling gegeven, dus even afwachten hoe ze reageert als ik daar weer mee stop.
Zaterdag kan ik haar overdag in de gaten houden.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 00:06

Hopen dat het beter gaat met spency ik duim mee :(:)

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 01:05

Beterschap Spency

Afbeelding

Ik vond al raar dat de lampjes niet aangingen >;)
Dibsssssss -:(-

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 08:32

Beterschap spency!

Uh Sabine, dit is heel herkenbaar :') . Vaak gehad dat ik zulke kabels tegenkwam :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:27

:') :') alle kabels zijn hier ook weggewerkt want dit hebben we ook een keer gehad

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:13

OMG wat een monsters hebben jullie, blij dat die van mij buiten zitten _O-

Spooky, succes, sterkte en beterschap voor Spency, kom op meiske je moet nog even meegaan :(:) Ga/wil je niet langs de DA met haar? (Gewoon een vraag, alles behalve een verwijt hoor :) )

Laughter, hoe is het nu met de konijnen? Y;(

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 13:36

Haha Sabine, wat een draken _O-

Wil zeker wel met Spency naar de DA. Als het zo blijft zeker volgende week even. Vanochtend geen rode plekken gezien en ze at voor haar doen prima.
Mijn meisje mag zeker nog even mee <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 15:28

:') sabine leuk konijnen haha

Spency :(:) <3

Tarzan geborsteld, vis nog de haren uit mijn neus _O- . Kwam bijna een 2de tarzan vanaf ,hij is zacht uitgedrukt ook moddervet :7 . Voeding maar wat aanpassen

Ook had Lilo hem te pakken gehad , forse korst net boven zijn voorpoot :(:)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 20:37

Aah spency :( hopelijk gaat t snel beter met d’r. Snap dat dat wel spannend is ja, bloed in de urine.

@tarzan, Lily, Hazel & Wombat lijken weer gewoon zichzelf te zijn en heb geen (te) gekke bijtplekken gezien. Weet nu alleen niet zo goed wat te doen. Wil het zeker opnieuw gaan proberen (maar wanneer, hoe lang wachten) Misschien is de keuken een betere optie, net een iets wat grotere ruimte en makkelijker er een deken neer te leggen zodat ze niet glijden.

Heb veel over koppelen gelezen. Wat je alleen niet leest is wat te doen als het niet lukt. Als ze meteen vechten..Het enige wat je leest is: dat is waarschijnlijk geen goede match. Toch wil ik zeker weten of het wel of geen match kan zijn. Hoe vaak probeer je het..doe je hen die stress weer aan? Etc.

En als het geen match is...moet ik Lily & Hazel terug brengen waar ze vandaan kwamen, van m’n werk. En dat zou ik heel moeilijk vinden omdat ik natuurlijk wel aan ze gehecht ben. :( maar ook omdat ze daar: mannetjes hebben en ze er niks aan doen, dagelijks kinderen binnen hebben die achter de konijnen aanzitten, en in de zomer bijna elke dag slangen...(en die kan je echt niet buiten houden)

Maar Wombat wil ik wel houden omdat ik z’n castratie heb betaald en je uiteindelijk toch met mannetje - vrouwtje zit. Dus dan proberen een ander vrouwtje voor hem te zoeken (maar de kans is aanwezig dat het vrouwtje dat ik dan meeneem van het werk zwanger is..). En bij Lily en bij Hazel begon die meteen heftig te bijten/grijpen zodra die dat kon.. zit er dus heel even doorheen haha. Maar wie weet gaat de volgende poging al iets beter.... :\

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 21:45

Is het geen idee om over een paar weken eens te koppelen met een van de 2 dames?

Of misschien de 6/8weken afwachten tot de hormonen echt helemaal uit het lijf zijn ..

Tussen Puk en Macho lukte het ook niet meteen en heb ze in etappes gekoppeld maar ik heb wel al wat koppelingen gedaan dus wist ongeveer wel wat ik deed ... ik wil je best helpen, misschien dat je een filmpje kan maken als je ze weer bij elkaar zet?

Edit, gaan Lily en hazel wel nog altijd goed samen?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 22:32

_Tarzan schreef:
Is het geen idee om over een paar weken eens te koppelen met een van de 2 dames?

Of misschien de 6/8weken afwachten tot de hormonen echt helemaal uit het lijf zijn ..

Tussen Puk en Macho lukte het ook niet meteen en heb ze in etappes gekoppeld maar ik heb wel al wat koppelingen gedaan dus wist ongeveer wel wat ik deed ... ik wil je best helpen, misschien dat je een filmpje kan maken als je ze weer bij elkaar zet?

Edit, gaan Lily en hazel wel nog altijd goed samen?

Mag ik vragen hoe je het met Puk en Macho hebt aangepakt? :) ik zou je graag een filmpje willen sturen als ik ze weer bij elkaar zet..dank je wel! :) is whatsapp daar misschien handiger voor?

Lily en Hazel gaan ‘ok’. Alleen tijdens t voeren aan t jagen en bijten soms. Verschilt een beetje van dag tot dag. Ene dag staan ze recht tegen over elkaar klaar om te vechten, andere dag is t wat grommen en gaat de een snel in een andere hoek zitten. Ze eten wel altijd nog netjes samen. Buiten het voeren om dikke vriendjes volgensmij :P

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 22:53

Knabbel en Dibs zitten gewoon buiten, maar als ze los mogen, dan gaat Dibs gelijk het huis in. Knabbel durft maar zelden zijn ren uit te komen.
Gelukkig liggen de kerstartikelen bijna weer in de winkel, kan ik een nieuwe kopen :P

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:06

Heb hier de konijntjes nu 2 keer bij elkaar gehad! Vind het zelf wel spannend maar het lijkt tot nu toe best aardig te gaan. Dotje de wit-grijze is de ram en wil wel veel rijden op de Fee de grijze... ze vind het spannend als Dotje eraan komt maar als hij bijvoorbeeld aan het eten is ze wel weer nieuwsgierig naar hem.
Ik zag hierboven staan dat het het beste is om ze meteen bij elkaar te houden als het goed gaat maar dat durf ik eigenlijk niet zo goed aan...
Voor mij al een hele opluchting dat ze niet begonnen te vechten ofzo...nou ik hoop dat het zo door gaat en het rijden op Fee snel minder wordt :o
Afbeelding

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:46

In een keer bij elkaar is echt veel beter. Nu moeten ze elke keer weer de rangorde uitzoeken. Zo als jij het omschrijft zou ik ze echt wel bij elkaar durven laten. Geef ze een lekkere pluk hooi en kunnen ze daar misschien al wel samen aan knabbelen.

<3
Afbeelding
En Guus had een hele vieze kont, dus die snel uit de ren gevist en in bad gezet, sorry Guus :=
Afbeelding

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 20:09

Wat een leukerds Lora22! En fijn dat ze niet begonnen te vechten :P

Haha Guus vindt t ook niet zo leuk volgensmij :P

Ik heb de tip gekregen -en ook wel aantal keren gelezen-, om Lily, Hazel en Wombat in hetzelfde verblijf proberen te zetten met gaas ertussen zodat ze aan elkaar kunnen wennen. Misschien dat ik dat een go kan geven..hou t dan wel in de gaten voordat t misschien meer frustratie oplevert. Maar wie weet wennen ze zo iets meer aan elkaar :) Dus wanneer ik tijd heb, maar weer naar de bouwmarkt haha.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 20:17

Steeds uit elkaar en weer bij elkaar verergerd juist het rijden en zal hij het ook echt blijven doen .. samen laten, dan wordt het rijden ook vanzelf minder!

Laughter, Puk was getraumatiseerd doordat ze haar 3 vriendjes dood heeft zien gaan dus die wilde absoluut geen andere konijnen meer in de buurt, m’n poging met Pepper en Billy heb ik na 5sec gestaakt want die hingen letterlijk alledrie in elkaar zo heftig! (En gezien ik Pepper geen onnodige stress wilde geven dus maar niet meer geprobeerd)

Voor Puk heb ik toen Macho uitgezocht, Puk wilde alleen echt niet gekoppeld worden en Macho vond haar wel erg leuk <<) .. ik heb ze de eerste dag dan ook na een paar uur uit elkaar gehaald om Puk haar tijd te gunnen .. Daarna in de grote ren met groot hok midden erin gekoppeld zodat ze genoeg plek had om Macho uit de weg te gaan en soms even haar eigen terug kon trekken. Bij haar heeft het wel geholpen want na een kleine week begon ze Macho te accepteren! Het had even wat meer denkwerk nodig maar ze zijn nu een gelukkig koppel.

Ik denk wel dat de nuchterheid van Macho het koppelproces ook heeft geholpen, Puk krabde hem de ogen uit, viel hem aan, beet hem in z’n neus maar Macho trok zich dan gewoon terug om vervolgens opnieuw te proberen om contact te maken :')

Ik zou een plek creëren waar ze niet uitglijden met genoeg verstop en eetplekken, ruimte groter maken en kijken wat ze doen := want is het echt vechten of is het jagen en rangorde bepalen?!

Edit: spooky helemaal vergeten :=
Leuke foto van Spency en Guus weer schone billen :D