Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:27

Dikke knuf voor mango. Ik hoop dat de uitslag goed is en hij niet weer terug hoeft voor een tijdje :(:)

@elina: arme vlaamse gaai... hopenlijk kunnen ze er nog iets mee bij de dierenambulance...

Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuwe grasparkietman voor bij mijn mannengroepje. Alleen duurde het lang voordat ik naar die winkel ging. Toen ik eindelijk ging hadden ze nauwelijks iets zitten (en vooral niet in de kleuren die ik wilde). Volgens de eigenaar ivm corona en de export die net pas op gang kwam.

En vandaag zijn mijn ouders even gaan kijken omdat ze toch daar in de buurt waren en hebben deze mooie man voor mij meegenomen. Geen idee wat de kleur is, maar ik vind hem heel mooi.
Zijn borst is blauw-groen gevlekt.

Afbeelding
Afbeelding

Even wachten tot het weekend en dan mag hij de rest gaan ontmoeten. Voor nu mag hij in de huiskamer zitten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:42

Wat een mooie kleuren! Ik zie geel en groen en blauw? Of lijkt dat zo door de lamp?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:22

Ja hij heeft idd geel op de kop en rug. En blauw en groen op de borst en staart.

Edit:
Volgens mij id hij door de fokker al een beetje tam gemaakt. Hij zit nu al lekker te kwebbelen, terwijl hij pas sinds vanmiddag hier is. Ook helemaal niet bang. Zou een leuk vogeltje zijn om tam te maken.
Als ik geluidjes naar hem maakt doet hij ze terug <3 <3
Maar ik vind het zielig om hem alleen binnen te laten, dus gaat hij zaterdag toch echt de voliere in.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:12

Mooi vogeltje arabella, dat groenige lijkt wel een beetje op bont :D. 1 van mijn kleintjes had dit ook maar dan met donkerblauw op grijsachtig.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 21:52

Nou Danique: Tommy is me de deugniet wel!

Haha Benfan, heeft die vriend nog wel plek?

Ik duim voor een goede uitslag voor Mango!

Wat goed Elina dat je de gaai hebt kunnen redden!

En ola Arabella, dat is een mooi grasje!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:23

Ach, in de voliere kun je ze ook tam maken hoor!
Het vergt alleen iets meer geduld :P
Hier eet sinds een paar weken Marabi uit mijn hand. Dat is voor het eerst in 5 jaar tijd :D
Ooit gaat meneer het leren :')

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:34

Wat een leuke nieuwe aanwinst dat grasparkietje! Lijkt wel alsof de borstveertjes een geel randje hebben!

Fijn dat de ontlasting goed was cayenne, nu even duimen voor het bloedonderzoek nog!

Hier net de vogelkamer grote schoonmaak gegeven. Dat vinden ze altijd heel spannend, maar leverde wel een leuke foto van de club op :j

Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:22

Is dat de hele famiie? Wat een leuke groepsfoto!

Ik had gisteren zo'n medelijden met Mango!
Hij was echt gekwetst tot in het diepst van z'n zieltje en zat in een hoekje met zijn rug naar ons toe.
Hij liet z'n hoofd hangen en viel steeds op die manier in slaap.
Zo zielig, maar je kunt het ze niet uitleggen dat je het voor hun eigen bestwil doet!
Vanochtend is ie het alweer (bijna :+ ) vergeten gelukkig. Hij heeft net lekker gedouched en krijgt vandaag allemaal lekkers :9

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:52

Cayenne schreef:
Is dat de hele famiie? Wat een leuke groepsfoto!

Ik had gisteren zo'n medelijden met Mango!
Hij was echt gekwetst tot in het diepst van z'n zieltje en zat in een hoekje met zijn rug naar ons toe.
Hij liet z'n hoofd hangen en viel steeds op die manier in slaap.
Zo zielig, maar je kunt het ze niet uitleggen dat je het voor hun eigen bestwil doet!
Vanochtend is ie het alweer (bijna :+ ) vergeten gelukkig. Hij heeft net lekker gedouched en krijgt vandaag allemaal lekkers :9

Ja dit zijn ze allemaal, ik heb er 7 :D

Herkenbaar hoor! Hier ook vooral bij mijn valkparkieten popje. Als ik die eens moet pakken omdat het niet anders kan is het vertrouwen echt direct weer naar 0. Ze moet dat niets meer van me weten.
De rest is gelukkig wat vergeetachtiger op dat gebied, maar je merkt het altijd wel aan ze :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:57

Hij heeft het me gelukkig alweer vergeven. Net legde hij zijn kop in mijn nek. Dat doet hij altijd wanneer hij je lief vindt <3
Maar mijn schuldgevoel zal nog wel even blijven := En ondertussen zit ik gespannen bij de telefoon te wachten op de uitslag :=
Hopelijk nu beter als vorig jaar of in ieder geval stabiel en niet negatief veranderd!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 14:44

Sorry voor de spam! Ik heb even gekopieerd :P

Baby 1:
Angel Wings' Reign Phoenix (roepnaam: Reign).
Lutino (opaline? bont?) dametje.
Vandaag 16 dagen oud <3
Gereserveerd voor mezelf :D
Afbeelding

Baby 2: (naam onbekend)
Bont (geslacht nog onbekend)
Vandaag 14 dagen oud <3
Gereserveerd indien het een man is
Afbeelding

En hier zie je duidelijk het bont.
Onze verrassingsbaby van dit jaar! En het is nogal een bijdehandje :')
Afbeelding

Baby 3: (naam onbekend)
Opaline (geslacht nog onbekend)
Vandaag 12 dagen oud <3
Gereserveerd indien het een man is
Afbeelding

Het zijn allemaal kroelkipjes <3
Afbeelding

Baby 4: Angel Wings' Isabella (Isa).
Lutino (opaline? bont?) dame
Vandaag 10 dagen oud <3
Gereserveerd
Afbeelding

Baby 1 en 2 samen :D
Afbeelding

Baby 3 en 4 samen :D
Afbeelding

En het hele nest <3
Afbeelding

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:53

Kamervoliere uit het stof getrokken, en hier de Turqouise en Kakariki's in gedaan. Scheelt een hok in de kamer. Gevaar is wel dat ik hokken over heb :S

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 16:16

Daar kunnen er nog meer bij? O:)
Of snel verkopen. Dan kom je niet in de verleiding :')

Mango is gezond verklaard! *\o/*
Net als vorig jaar was één leverwaarde (AST) wel licht verhoogd. Dat mag max 159 zijn en was 241.
Dat is een lichte verhogen want pas bij de 1000 zou ik me zorgen moeten maken.
Veel andere waardes zouden bij leverproblemen ook verhoogd moeten zijn omdat die in verbinding staan, maar die waren allemaal wel gewoon netjes.
Dus waarschijnlijk hoort die licht verhoogde waarde gewoon bij hem omdat het vorig jaar ook iets verhoogd was.
Sowieso zijn er nog geen echte standaardwaardes van specifiek edelpapegaaien bekend, dus zijn huidige bloedtest is met de algemene standaardwaardes van papegaaien in het algemeen vergeleken.
Wie weet zijn ze bij edels dus sowieso altijd wat hoger.

Mango heeft in ieder geval een extra lekkere zaadjesmix gekregen om het te vieren *\o/*

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 16:32

Ik heb het broedblokje van Olaf & snowy open gedaan.. ben benieuwd :o

Sorry voor de rest lees ik wel alles mee hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:24

Net tijd gevonden om de boom opnieuw papegaai klaar te maken! <3
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:24

Die is mooi Shanna! Past ook netjes in het interieur .

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:38

Oh wauw! die wil ik er ook wel bij :D Erg mooi Shanna!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 16:54

Mooie boom hoor Shanna!
Ik heb 2 grote Javabomen in de voliere maar die zijn niet geschikt voor binnen. Heb wel een kleintje staan.
Alleen zo jammer dat ze die glad schuren. Ik heb de bomen liever wat stroef zodat ze niet weg glijden.
Mijn 2 grote bomen zijn beiden stroef maar daar heb ik heel goed naar moeten zoeken.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:05

Ik ga hier de bosjes in, daar liggen vaak genoeg mooie takken of halve bomen. Scheelt ook weer een hoop geld. Vind ze best duur die java bomen... en inderdaad.. ze zijn dan ook nog eens glad.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:14

En ze zijn best groot wanneer je een flinke maat hebt.
Het was nog een hele toer om ze de volieres in te krijgen.
Toen de volieres gingen verhuizen en uit elkaar moesten, hebben we ze tijdens de opbouw maar om de javabomen heen gebouwd _O-

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:48

Ik heb een joekel van een Java-boom gekocht bij een woonwinkel. Die diende daar als etalage materiaal en ze wilden er graag vanaf, dus ik kon m voor een appel en een ei meenemen...dat meenemen viel idd tegen: uiteindelijk van een stalgenoot de paardentrailer geleend! Dat gladde heeft als voordeel dat het goed schoon te maken is en aangezien er door het uitdrogen scheurtjes in de takken zitten is er grip zat. Ze zitten hier overigens allebei altijd op die gladde delen, ze gebruiken de touwen alleen om van tak a naar tak b te klimmen....
Wat een schattige babyfoto’s zeg...kleine punkies!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:53

De ruwe bomen zijn ook prima schoon te maken hoor! Gewoon een sopje er overheen en klaar.
Mango heeft binnen een kleinere boom en die is wel glad. Maar hij glijdt helaas alle kanten op en vindt het niet heel fijn om er op te zitten. Misschien dat ik hem toch met tape ga omwikkelen. Dat schijnt goed te helpen!

Dat is dan een fijn koopje geweest Pallatin! :D Ze zijn idd best duur in de vogelspeciaalzaken.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:14

Wat voor hout is die ‘ruwe’ boom? Ik heb wel eens een soort liaan gehad van dat ruwe spul, maar dat was niet echt rond en daar zaten ze nooit op, die heb ik dus maar weggegooid. Fijne van die Java boom vind ik dat er aan 3 verticale stammen dan bijna alleen maar horizontale takken zitten in allerlei diktes...dat vinden beide papegaaien erg fijn zitten. De troepzone is daardoor wel groot rond de boom, maarja, dat heb je sowieso met kromsnavels... :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 20:30

De ruwe bomen zijn hier ook javabomen :j Maar dan niet gepolijst of geschuurd zoals ze dat tegenwoordig doen.
Kon even geen betere foto vinden maar hier zie je dat het niet glad is geschuurd. Ik heb ze al een jaar of 5 en toen deden ze dat glad maken nog niet zoveel bij Avonturia.

Afbeelding

Hier kun je hem in z'n geheel zien. Hij is ongeveer 1.60m hoog.
Hij was nog hoger maar we hebben er een stuk tussenuit gezaagd, want anders kwam ie tegen het dak :+
In het binnenverblijf staat nog een javaboom. Die is nog iets hoger want ik ben 1.67m en kan er net niet overheen kijken :P
Afbeelding

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:54

Oh ja, wat mooi!!! Idd grappig, is duidelijk hetzelfde hout!
Dit zijn mijn 2 slapende knaagkanaries, let niet op de troep, was net aan het schoonmakenAfbeelding