[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:29

DiscoDipp schreef:
Wat raar dat een anubias het begeeft.. deze zijn normaal echt niet kapot te krijgen..

Voor die laag op het water: duw eens eat filterwatten in de filter als je dat al niet hebt, of een carbo spons. Mocht dat niet baten, even een zuurstofsteen erin zodat het oppervlakte breekt, de filter schuin plaatsten en niet met het zuigstuk naar onder, dus horizontaal zegmaar. Dat zuigt flink aan dan.

Ik werk sinds 4 weken in een aquarium speciaalzaak :D tevens een stage van 7 weken dus ik ben er nu fulltime! Echt super leerzaam!

Ja dacht ook dat een anubias keihard was! Mede daarom ook genomen. Zou het kunnen doordat de cory's er tussen zitten? Dat zij een stof achter laten waardoor het gaat rotten? Geen idee of ik wat raars zeg!!

Is het waar dat de anubias die blad losaat giftig is? Want dan moet ik m er uit halen voordat alles dood is!

Van die filter watten etc ken ik niet ga me daar even in verdiepen dankje!!

DiscoDipp

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:41

Anubias bladeren zijn niet giftig hoor..
ik denk dat er met de waterwaardes iets niet goed is, dat daarom de anubias het begeeft.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:44

DiscoDipp schreef:
Anubias bladeren zijn niet giftig hoor..
ik denk dat er met de waterwaardes iets niet goed is, dat daarom de anubias het begeeft.

Dat werd mij mer nadruk verteld in de winkel. Vanwege de wonden ofzo.

Laat morgen het water testen en ga plantenvoeding halen en co2

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:31

Wat vervelend zeg! Vind je kh idd ook een rare kleur.. Kan je verder helaas niet helpen..

Ik heb wel iets waar ik mee zit. Nog geen week geleden de pomp half uit elkaar gehaald omdat hij niet goed doorstroomde. De kap (waar de in en uitstroom aan de pomp vast zit) zo veel mogelijk schoon gemaakt omdat ik dacht dat het daar aan lag, maar helaas; nu weer bijna geen stroming.. Wie is er thuis in externe pompen en weet waar het aan kan liggen? Ik heb een tetra ex filter dat 1200l/u pompt. Alles wat niet op de bodem zwemt + pleco, heeft nergens last van.. De rest lijkt wat benauwd en kort ademig.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:53

O ik heb ook nog een vraag over mijn pomp.

Na het schoonmaken moest ik op die ronde knop duwen (externe pomp) om m op gang te laten komen maar uit de uitlaat kwam mega vieze witte vlokjes mee naar buiten. Hoe kan ik die slangen schoon maken? Want neem aan als je de slangen uit t water haalt dat er dus lucht in gaat/water uit gaat of is daar een foefje voor?

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:14

Voor het schoonmaken van slangen zijn speciale setjes. Een kabeltje met daaraan een haakje waar je verschillende maten pijpenragers aan kan klikken, waarmee je dan alle zooi uit de slang haalt. Dat kan ook heel best de reden zijn voor het niet goed doorstromen van jouw pomp LuveUggs, hier slibben de slangen in een paar weken zo ver dicht dat er nauwelijks water meer door komt en ik heb helemaal geen grote visbezetting.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 16:17

En moet je dat gewoon onderwater doen of bodem water en alles even los koppelen zodat je t vuil ergens anders in krijgt dan de bak zelf?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 17:47

Voor onze zoon vandaag een nieuw (2e hands)aquarium aangeschaft. Hij is verleden week lid geworden van de aquarium vereniging en daar stond deze. Stuk groter dan wat hij had.
Het is de bedoeling dat we deze samen gaan doen.
Er zit een buitenfilter op. Morgen gaan we verder en komt er water in van zijn andere aquarium en dan in laten draaien.
Afbeelding

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 18:24

*\o/* ben benieuwd wat jullie er van gaan maken

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:17

leuk mag ik me hier ook melden, zit er al een tijdje mee in me hoofd en heb sinds vanmorgen dus een 54 liter bak staan met al het inhoud excl vissen.

water is nog enorm troebel (zult haast zeggen; dit komt nooit goed haha)

ben nog flink aan het orienteren op visjes die eraan gaan komen, wil niet iets 'saai's erin. wel wat kleur
maar ook weer geen simpele guppies
jullie ideeen?

dacht zelf iets van soort van maanvissen en rode zwaarddrager en natuurlijk iets van een algenetern
heb een zwarte ondergrond dus ook daar wil ik het liefst geen zwarte/donkere algeneters.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:28

maanvissen zijn echt niet geschikt voor zo'n kleine bak hoor! die moeten minstens in een 1m20 bak

wel leuk zijn aantal corydoras voor op de bodem die heb je ook bv in albino of panda
zwaardddragers kunnen wel

dus goed internet uitpluizen welke vissen geschikt zijn voor in je bak..is ook superleuk en leerzaam om te doen

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:30

Heb je 1,5 maand je filter niet schoongemaakt? Dat vind ik lang. Het wordt het filter elke week /2 weken schoon gemaakt. Daarbij voornamelijk sponsen schoonspoelen.

De wortels van anubias mogen niet de grond /bodem raken hé? Dan sterven ze af.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:34

Ik ben zelf toe nu toe heel blij met mijn platy's. Kleurrijk en leuke vissen.

Had niet iemand hier een gele ancistrus?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:36

Riddershow schreef:
Heb je 1,5 maand je filter niet schoongemaakt? Dat vind ik lang. Het wordt het filter elke week /2 weken schoon gemaakt. Daarbij voornamelijk sponsen schoonspoelen.

De wortels van anubias mogen niet de grond /bodem raken hé? Dan sterven ze af.

Ik dacht dat je met extern het rustig om de 2 maanden kon doen? Oeps..

De anubias zat en zit op een steen vast!

Maakt het trouwens veel verschil welke lamp je erin hebt hangen? Die ik heb is al jaren oud moet ik deze gaan vervangen of is dat niet nodig?

Ga binnenkort weer wat plantjes bestellen... bak wordt wel erg kaal nu!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 22:38

Ik heb 2 gele ancistrussen, zijn nog jong, +-4/5 cm groot. :j
Leuke visjes, worden +-13 cm, zijn aanwezig dus je ziet ze regelmatig. Zet geen 2 mannen bij elkaar in een te kleine bak want dat wordt vechten tot de dood. Ik had een volwassen exemplaar in mijn 60l bak, maar ik vind deze soort vis eerlijk gezegd actiever dan andere ancistrussen, en daarmee vind ik het formaat bak (53l) te klein voor deze vis. Ik denk dat je prima 1 ancistrus van dit formaat kan houden, maar zou wel voor een andere soort gaan.. Ze zijn behoorlijk aanwezig, groeien best door en zwemmen best wat af. Ik zie een gigantisch verschil in de gele ancistrussen en mijn L107 die daarintegen heel erg rustig zijn en zich veel verstoppen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:21

heb de namen alvast opgeschreven en ga ze verder uitpluizen. heb nog weken de tijd bak staat net en vissen hebben geen haast. wil er geen spijt van krijgen.

even ancistrus opgezocht en de L107 waar je het over hebt zie je die nog wel goed, ik heb een zwarte ondergrond. ik vind deze vissoort wel iets meer aanspreken als de corydoras die je gelijk weer met een school moet houden. en ik dus al minder andere vissen kan gaan houden.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:06

Poeh, had ettelijke pagina's bij te lezen :9 heb een aqua dip gehad maar nu toch weer de draad opgenomen *\o/* heb nieuwe appelslakken gaan halen, amai daar zaten er een hele hoop..zeker meer dan 100 :j
Ik had ze vroeger ook en ooit de eitjes laten uitkomen, heb toen problemen gehad met mijn waterwaarden omdat er veel te veel inzaten. Ik mistte ze wel in mijn bak en kon me niet inhouden als ik de advertentie zag. 1 probleem, ik heb een open aquarium hihi...snel naar de doe-het-zelf zaak geweest en twee dekglazen op maat laten snijden :D *\o/*

Anubia heb ik ook gehad, hele grote mooie, tot ik te kampen kreeg met baardalg, heb ze allemaal weg gegooid, het was geen gezicht met die lelijke bruinzwarte alg op.

Sinds ik LEd verlichting heb is de groei van mijn planten erop achteruit gegaan, alleen mijn sterke bodemplanten groeien er goed mee, ik hou het nu enkel op deze en mijn guppygras? Denk ik dat het heet?
Het is wel een leuke verlichting, kan ze op heldere hemel of bewolkt instellen en dan verandert het licht alsof de zon achter de wolken kruipt 8-)

Leuk, idd de corydoras, als ik ooit andere ga nemen moeten het panda's zijn, die zijn superleuk en maken af en toe een kweekje. Ik heb een gele ancsistrus met rode ogen, hoopte dat het een mannetje was maar helaas. Daarnaast heb ik nog twee L nummers met zebrastrepen, weet het getal niet meer. Het was wildvang en kweken niet in gevangenschap, heb ze ondertussen toch al drie jaar allemaal.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:23

De L107 is een hele mooie, maar op zwarte ondergrond zou ik hem idd niet aanraden. Weet niet hoe zwart zwart je ondergrond is, maar deze vissen zijn echt diep zwart met witte stippen. Dus als je zwarte bodem wat lichter uitvalt kan het wel.

Ik ben zelf heel benieuwd naar mijn L410 die ik deze week krijg! :j

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 14:59

Spannend LoveUggs, die van mij lijkt er erg op!
De L107 is ook wel tof met die stippen <3

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 15:05

Afbeelding
Mijn ancsistrus, olifant-en jonge Appelslak

Afbeelding
Mijn L???

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 15:09

Ja ik vind ze ook erg gaaf, mijn oorspronkelijke idee was om te kijken of ik daar mee kon kweken, alleen ik heb 2 mooie exemplaren in mijn grote bak, en ik wed dat ik die never nooit niet kan vangen zonder de hele bak leeg te moeten halen :+ Aangezien deze soort 30 euro per vis is was dat echt een dingetje om over na te denken. Ik krijg nu een groepje van 5 L410 met korting. Ze zijn nog wel jong dus moeten even door groeien maar in de tussentijd zou ik bijvoorbeeld nog kunnen kijken voor een aantal volwassen exemplaren. Maar; geen haast, eerst eens kijken hoe alles loopt.

Heeft iemand trouwens ervaring met zo'n vakantie blok voer? Ik heb 1 voeder maar 2 bakken, dus wil in 1 bak zo'n blok doen. We gaan 11 dagen weg. Is dit haalbaar? Wat waren jullie ervaringen hiermee?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:23

Wij zijn 8 dagen weg geweest en hebben na lang researchen op internet ervoor gekozen om ze de laatste dag nog extra te voeren en dan tijdens de vakantie niks. Dat komt omdat vissen in aquaria eigenlijk altijd te veel krijgen en er nog voldoende voedsel in de bak te vinden Is.

Zelfs onze jonkies waren nog fit. Ik heb meerdere aquariumhouders op inet gelezen die rustig 2 weken niet voerden als ze dus op vakantie waren.

@anubias ; het kon zij daar ze zelfs op de steen in contact met de b ook dem kwamen, vandaar mijn vraag.

Vind ze erg mooi die aparte kleurtjes ancistrussen. Maar ben erg tevreden met mijn hele standaard ancistrus.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 22:34

Het is een gezellige boel hier! Garnaaltjes hebben het prima naar hun zin in hun nieuwe onderkomen. Daarnaast hebben we de grote garnaal weer gesignaleerd. Het is gelukt hem te vangen en zit nu tussen soortgenootjes. Helaas uit het zicht van de camera maar hij is 2 (!!) Keer zo groot als de rest. Hoop
snel een foto te kunnen maken!

Afbeelding

Afbeelding

Wanneer je zegt dat iets niet lukt..
Meet mijn kingsize garnaal!

Afbeelding

Afbeelding

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:35

Oeh wat een leuke garnalen!

Mag ik me hier ook melden?
Ik ben ook een grote aquarium fan :D Ben heel klein begonnen maar je merkt al snel dat je groter en groter wilt haha. Ik zal vnv thuis wel eens een goede foto maken van mijn bak :)
Ik heb er een aantal maanden geleden een schimmel in gehad waardoor het merendeel van mijn bak het niet heeft gered.

Ik heb er nu nog 2 gourami's in, 2 zoenvissen, 2 plectomussen en 2 van deze :

Afbeelding

Afbeelding

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:01

wauw die zijn mooi rood LoveUggs!! Op welk water hou jij deze? Die van mij zitten op redelijk hard kraantjeswater, ik heb altijd jongen maar zie mijn groep niet groter worden :P

Ooooh Pradaatje , die 2 zijn echt wel speciaal!