Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nimmy

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:34

Hoe leg ik katten uit dat de drankkast, ook als ik niet kijk, geen speelplaats is...

Genoeg plek waar ze wel mogen zitten, maar dat heeft toch een aantrekkingskracht. (ook genoeg hogere plek)

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 12:47

Vannacht wat zwaars van kast af gevallen en manke kitten :(.

Niet verwacht dat ze dat konden omlopen, maar het is gelukt.

Straks even kijken hoe ze loopt en als nodig naar dierenarts...

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:25

Glimmen jullie katten ook zo? Onze kater Charlie begint echt steeds meer te glimmen. Hij zit ook steeds lekkerder in zijn vacht. Toen we hem net hadden opgehaald glom hij ook wel, maar zat dik in de haren en verloor er ook een boel.
Het lijkt echt alsof er iemand glansspray op hem spuit. Zijn aftekeningen die tussen het zwart doorlopen zijn echt mega duidelijk geworden.
We merken wel dat het ook mentaal steeds beter met hem gaat. Hij komt steeds meer voor aandacht vragen en wordt ook steeds brutaler (positief). Ook met spelen gaat het steeds beter.
Van een kat die niet geaaid wilde worden, beet uit het niets.... Naar een kat die je volgt en bij je komt mauwen voor aandacht. Hij gaat echt met sprongen vooruit. Ook in het samen zijn met Vino. Afentoe wel eens ruzie, maar dat is meer waarschuwend grommen/blazen en pootjes uitsteken dan dat er echt gevochten wordt.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:03

Wat fijn dat het zoveel verbeterd is! Blij dat jullie hem toch die kans gegeven hebben!

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 12:27

Ik ben er ook blij van dat we hem die kans hebben gegeven. Het wordt denk ik met de tijd echt een hele lieve en fijne huiskat.
Hij durft nog niet op de bank om op schoot te liggen, maar het feit dat hij steeds meer laat merken dat hij er ook is, is al een hele grote stap in de goede richting.
Gisteren was ik aan het eten, opeens een hoofd erbij.. Wilde de andere kat al wegsturen tot ik zag dat het Charlie was. Kat boven je eten mag niet, maar voor Charlie was het feit dat hij durfde om korter bij te komen alweer een stapje vooruit. Heb hem wel gewezen van de tafel af te gaan. Ook is hij bijna de hele dag beneden. Als hij boven is loopt hij te mauwen. Hij komt ook wanneer we hem roepen na een lange werkdag, en is dan blij om ons te zien.

Vino is het nog steeds niet helemaal ermee eens dat Charlie bij ons woont, maar begint het langzaam te accepteren en toch ook wel een beetje gezellig.

Ze spelen ook wel met elkaar alleen het zijn echte kleuters op het moment. Elkaar plagen, opwachten, aanvallen. In 9 van de 10 gevallen is het echt even de ander laten schrikken en gebeuren er geen ongelukjes. Maar Afentoe loopt het spelletje een beetje verkeerd af en heeft er weer iemand een kras op zijn neus staan. Toevallig lopen ze op het moment allebei rond met een krasje.... Achja dat hoort bij het spelen. Kleuters komen ook wel eens thuis met een deuk of een kreuk hahaha

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:02

Lekker kroelen <3
Tegenwoordig vind ze het heerlijk om op dr buikje geaaid te worden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:18

Ach komen ze wel overheen Daniëlle!

Fijn dat het zo goed gaat silvericathy!

Haha geweldig meisje_, dat koppie ook <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 17:26

Hier gaat het gelukkig weer goed. :)

Mo heeft afgelopen weekend zeer wsl een klein TIAtje oid gehad maar is vlot weer hersteld.
Ben er dan ook niet mee naar de dierenarts geweest, had ze langzamer hersteld of was de aanval erger geweest dan natuurlijk wel. ;)
Was wel even heel erg schrikken natuurlijk en heb Porthos ook even apart gehouden van Mowgli zodat ze ook even rustig kon bijkomen.
Enige wat ze nu nog mankeert is gevoelige (licht gekneusde?) ribben, in haar aanval is ze gedesoriënteerd gaan rondrennen en overal en nergens tegenop geklapt. :(:)

Porthos doet het goed, snotterd af en toe wat, is iets ingevallen maar zeer levendig en alert en z'n eigen soms rotvervelende zelf. :)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:01

hier dag 52 vd zwangerschap en poeslief is nu 1.3 kilo aangekomen. Je ziet nu haar buik echt dikker en dikker worden

In het weekend vast op dozenjacht en nog wat spulletjes halen *\o/*

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 20:06

Yom schreef:
hier dag 52 vd zwangerschap en poeslief is nu 1.3 kilo aangekomen. Je ziet nu haar buik echt dikker en dikker worden

In het weekend vast op dozenjacht en nog wat spulletjes halen *\o/*

Spannend! Altijd leuk huis vol kleintjes.

Bij ons 1 veroordeeld tot de bench, dierenarts heeft gekeken, verzwikt of gebroken gewricht, waarschijnlijk het eerste. Dus nu moet ze rust houden. Het verbaasd me hoe ok ze t vind, af en toe even eruit, af en toe zus erbij en verder ligt ze lekker alleen.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 02:25

lor1_1984 schreef:
Hier gaat het gelukkig weer goed. :)

Mo heeft afgelopen weekend zeer wsl een klein TIAtje oid gehad maar is vlot weer hersteld.
Ben er dan ook niet mee naar de dierenarts geweest, had ze langzamer hersteld of was de aanval erger geweest dan natuurlijk wel. ;)
Was wel even heel erg schrikken natuurlijk en heb Porthos ook even apart gehouden van Mowgli zodat ze ook even rustig kon bijkomen.
Enige wat ze nu nog mankeert is gevoelige (licht gekneusde?) ribben, in haar aanval is ze gedesoriënteerd gaan rondrennen en overal en nergens tegenop geklapt. :(:)

Porthos doet het goed, snotterd af en toe wat, is iets ingevallen maar zeer levendig en alert en z'n eigen soms rotvervelende zelf. :)

Ik wil je toch even waarschuwen..
Onze vorige poes had ook opeens uit het niets een TIA gehad. Was ook kort en herstelde gauw, dus maar zo gelaten. Half jaar later kreeg ze opnieuw een aanval en bleef daarna haar kop scheef staan, ze liep scheef/ viel steeds bijna om en 1 pupil was enorm groot terwijl de ander normaal was. Foute boel dus. Meteen naar de DA gegaan. Bloeddruk bleek véél en véél te hoog. We kregen dus medicijnen mee voor haar bloeddruk en voor de rest was het aankijken. Kat knapte vrij goed op, oog werd weer goed, koppie bleef ietwat scheef, maar minimaal.
Later merkte we op dat ze vrij erg uit haar bek begon te stinken en ik vond haar gebit slecht ogen. Dus weer naar de DA. Ze had veel tandsteen en ontstoken tandvlees. Dat zou onder narcose opgelost kunnen worden. Dus eerst maar bloed prikken en waardes bekijken voordat narcose mocht.. En wat bleek.. Haar nieren werkten nog maar voor 25%.
Daardoor was haar bloeddruk dus zo hoog geworden en daardoor was haar gebit zo slecht geworden. Zo vielen alle puzzelstukjes op zijn plaats. Helaas te laat.. Dit zou nooit meer goed komen.
De kat ging aan speciale niervoeding en ze kreeg medicijnen. Helaas zouden de nieren alleen maar meer aftakelen. De kat heeft nog wel een tijdje prima geleefd op de medicijnen en de niervoeding maar op een gegeven moment was ze zichzelf aan het uitdrogen en vergiftigen en hebben we haar dus in laten slapen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 02:30

Bedankt voor je waarschuwing. :)
Mowgli moet een dezer dagen voor haar jaarlijkse enting en check-up en dan wordt de dierenarts uiteraard netjes ingelicht hierover. :j
Bij mijn eerste kat heb ik dit ook meegemaakt, zij kreeg vanaf haar 12e ong elk jaar wel een keer een TIA, maar knapte telkens op tot de keer dat ze er 2 in 12 dagen kreeg.
Was ze wsl alsnog van opgeknapt hoor, maar 2 zo kort op elkaar vond ik teveel en wees imo op schade dus toen is de spuit er in gegaan (ff grof gezegd).
Teig zoals ze heette is overigens 18 jaar en 9 maanden geworden, was doof, zeer slechtziend, behoorlijk dement maar verder nog helemaal happy.
Grens ligt voor mij op 2 TIA's in ong 1-2 maanden, mits de kat verder nog kerngezond en happy is.

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 02:32

Cats meow is ook bij de Plus Supermarkt te krijgen! Althans hier in Gouda wel, lagen er van de week nog zeker 10 :)

Edit: de katten hier vinden hem geweldig, ik wat minder haha. Maakt een heel irritant piepgeluid, alsof de vaatwasser klaar is alleen dan een constante piep.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 02:34

Ik vind hem er wat breekbaar uitzien, vrees dat hij met sloopPorthos binnen no time gesneuveld is. :=

Wat hier een grote hit is is de tumbler ball.
Is een simpele harde bal, verzwaard aan de onderkant met een stokje erop waar veertjes of een muisje op zit.
Hier werd dat ding met grof geweld door het huis gesmeten, de hele dag door. *\%/*

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 03:00

lor1_1984 schreef:
Ik vind hem er wat breekbaar uitzien, vrees dat hij met sloopPorthos binnen no time gesneuveld is. :=

Wat hier een grote hit is is de tumbler ball.
Is een simpele harde bal, verzwaard aan de onderkant met een stokje erop waar veertjes of een muisje op zit.
Hier werd dat ding met grof geweld door het huis gesmeten, de hele dag door. *\%/*

Jaa het groene randje van dat soort plastic gele rondje is hier al kapot haha. En dat staartje wat uitsteekt, zit best lossig aan de draaischijf vast. Ligt er hier om de haverklap af haha.

Edit: zit even te googlen op die tumbler bal, ziet er heel erg leuk uit!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 03:07

Dacht ik al, ik sla dus maar over met de cats meow. :+

Hij is ook heel leuk, heel simpel in principe maar echt een dikke hit.
dat verenstokje nodigt uit tot spelen en door het spelen brengen ze de bal zelf aan het tuimelen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:56

hier nog genoeg cat meows dus ik heb er een meegenomen, nu nog een batterij halen :)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:00

Ik heb er gister ook een gehaald, waren er nog genoeg. Sammie krijgt hem met kerst.
Begreep wel dat die het alleen doet op Duracell batterijen?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:01

dat lijkt me suf, wilde er gewoon vd Lidl in gaan doen

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:23

Ik heb goedkope batterijen van Vectra en hij doet het prima hoor. Mijn angsthaasjes vinden het ding een beetje eng. Dus er wordt nog niet gespeeld hier. Rustig even wennen dan maar.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:05

Bij mij werken ook gewoon goedkope batterijen prima. Ik heb inmiddels het staartje met secondelijm vastgemaakt, en het bovenste schuifdopje ook, en nu werkt ie perfect. Af en toe maak ik een muisje of een veer aan het staartje vast dan worden ze helemaal wild haha. :') Zonder aanpassingen is ie wel wat gammel dus, maar ik vind 'm nog steeds zeker het halen waard!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:20

ah leuk die cats meow. Vond hem zelf wel prijzig. Maar lijkt me ideaal voor binnenkatten.

Ikke slaapt/rooft sindskort snachts alleen buiten. Hij is nu 5 maanden maar wilt niet meer binnen slapen 's nachts. Prima, mijn oude poes mist hem totaal niet. die geniet :Y)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 19:26

Ik vind hem ook vrij duur. Wil hem wel graag maar dan moeten poekies nog ff wachten. 8-)

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 19:40

Ik heb er mee in mijn handen gestaan maar ik denk niet dat hij Noren proef is.
Maar ik denk dat ze het geweldig zouden vinden.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:36

Die van mij zijn helemaal blij met een verenstokje van Zooplus van 1 euro, dus mooi! :))