Leuke cavia's nienke. Sorry maar ik moet het even zeggen, check het geslacht van je cavia's nog eens na. Mijn ervaring is dat er erg veel verkocht worden die later ineens een ander geslacht blijken te zijn, heb dit zelf ook al meegemaakt die ene keer dat ik er een van de dierenwinkel had.... baby's.
Hoi. Ik heb 2 caafs. Hebben schurft gehad. Zijn ermee naar de da geweest. Injectie en bekeken onder de microscoop + wassen. Toen was het zo goed als weg. Ze zijn nog steeds kaal achter de oortjes. Ook als ik op de rug tegen de richting in vrijf zie ik kale plekken. De grootste heeft ook echt haar uitval. Dus als ik die aai dan vliegen er allemaal schilfers met haar rond. De kleinste is alleen kaal.
Het zijn 2 teddy's dus je ziet het ook nog niet zo goed. Alleen als je tegen de richting in vrijft. Ze zijn nu 1.5 jaar oud.
Moet ik me weer zorgen maken? We hebben nog schurftspray staan.
Teddy's zijn erg gevoelig voor huidschilfers omdat ze een droge huid hebben. Ik zou ze nog eens wassen met betadine shampoo en na droogwrijven de huid insmeren met een voedende babycreme. Dan zou je met 2 weken al wel weer haar moeten zien.
Hier liet de castraat zich net 'dekken' door een berig zeugje (Gunner is echt een l*lletje )
Mensen vonden mijn caafs ook wat kaal rond de ogen, maar ze krabben er niet meer dan normaal aan, zie er niks geks aan. Lijkt me gewoon dat ze daar minder haren hebben of lichter haar.
Zijn ze niet gewoon in de rui? Hier vliegen op het moment ook de haren in het rond, ook bij de US teddy's. Kalen plekken hier niet, maar misschien dat dat nog aan moet groeien na de schurft bij die van jou?
Kan wel ja. Appelmoes verdedigt het huisje en is een beetje bang, niet zo gek dat ie dan zn huisje claimt. Kiwi accepteert dat nu meer en meer en het gaat steeds beter, gisteravond samen lekker rond gerend gelukkig kan dat dus wel was er bang voor dat dat net niet wilde wua verhoudingen in het hok.
Nee in de rui zijn ze niet denk ik. Dit hebben ze eigelijk pas gekregen nadat de schurft weg was. (Dus de roodheid en het krabben was weg) en nu hebben ze nog alleen dit maar ik zie ze nooit krabben en het is ook niet open. Eentje vind het wel niet fijn als ik de haren in tegengestelde richting vrijf.
Heb de caafs er nu voor het eerst uit getild, beide wel al rond gelopen rustig. Kiwi al even op schoot maar met vrijheid om eeer op de grond te gaan, wat hij na 10 sec deed. Daarna in het hok even witlof eten, en kiwi kwam bij mijn hand halen en die is niet meer schuw voor mijn hand en volgt het eten steeds, geweldig! Beide maken vooruitgang, ik kan nirt stoppen met lachen.
Yenni, caafjes hebben altijd een kale plek achter de oren. En tegen de haarrichting in wrijven vinden veel diersoorten niet fijn (wat het aaien van een borstelcaaf niet heel makkelijk maakt )
Hahaha, Dubbeldun, die Gunner. Tetter is wel een echte (nep)kerel. Die loopt de hele dag te rrrrr-en als 1 van de dames berig is. En er maar achteraan hobbelen. Sophie wordt daar knettergek van en Floor hanteert dan een lik-op-stuk beleid en hangt bijna aan zijn oren.
DubbelFun
Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-16 09:26
De andere 2 castraten laten ook hun resterende mannelijke kant zien en krijgen regelmatig en straal pis over de neus