Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:35

Ik baal zo erg. Ik ben zó gek op die beesten :')

Ik twijfel alleen over de DA, hoe raar dat ook klinkt. Een operatie oid wil ik best betalen, maar ik ben bang dat je dan bezig blijft. Dat wil ik voor Sokkie zelf niet...

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:36

Sterkte! %)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:53

Lizzo_RV schreef:
Och hé! Misschien valt het mee!

Ik heb het reseveringsformulier van Rattery Lola ingevuld! Wil graag een ritten uit het I-nest. Hoop dat het wat wordt!

Mooie ouderdiertjes!

En eclair met 1,5 jaar zijn ze nog wel op een jong genoege leeftijd om evt te opereren, dat is het ook wel weer!
Wel sterkte hoor!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:01

Maar blijf je niet bezig? Is het niet dweilen met de kraan open? Daar ben ik een beetje bang voor namelijk :=

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:02

Oeh lastig.. je weet ook niet wat het is he? Je hebt natuurlijk wel vermoedens.. Maar als het een abces of cyste is...

Lizzo, spannend. Nu nog wachten.. dat duurt altijd zo lang!

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:08

Macs vindt het nu al lang duren haha.... vanmiddag formulier ingevuld. Hoop dat er nog plek is. Maar nu leuke spulletjes kopen! :j

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 21:24

eclair98 schreef:
Ik kan wel janken, ik heb vandaag bij Sok een bult ontdekt |( Ze zijn nu om en na bij 1 jaar en 3 maanden oud, ik had het graag nog even willen uitstellen ;(

Wat erg :(:)
Bij mijn rat is 3 maanden terug ook een bult ontdekt. Huilend ben ik naar de dierenarts gegaan, en wat bleek? Toen ze in de bult prikte zat er pus in de naald!! Of een abces of een ontstoken tumor. Er was dus hoop en liet mijn rat opereren. Het bleek inderdaad een abces!

Dus als je het geld hebt zeker even langs de dierenarts gaan.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:24

Ehm ik wil toch een nieuw loopwiel voor de ratten, ondanks dat Sok dus niet helemaal 'goed' is. Hebben jullie ervaring met zo'n flying saucer?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:27

Ik gebruik geen loopwielen voor de ratten..

Hier mogen ze trouwens een keer per dag op de kooi zitten (ze hebben een paradijs van 160x80x70 of zo iets.. :') ) en die gekken gaan dan daar liggen slapen in een kartonnen doosje.. Ze kunnen als ze willen door de hele kamer lopen, maar nee hoor.. :D

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 22:27

ik heb een flying saucer voor in witbuikegel
Geweldig ding! beest is er helemaal gek op

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:05

Mijn muizen ook kaar of ratten er wat mee doen? Ik heb een loopwiel gekregen maar die is te klein, sorry ratjes :o Dus ik weet niet of t daar aan ligt of dat ze het niet kennen?

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:18

Ik heb voor mijn ratten een flying saucer gekocht en zo een heel duur dicht looprat. Naar beide loopratten hebben alle 3 mijn ratten geen enkele keer omgekeken -O-
Maar die van mij vinden gekochte speeltjes over het algemeen niet leuk. Hangt nu een groot touw in de kooi, een loopbrug met kokosnoot huisje en een loopbrug met speeltjes in de kooi. Enigste waar ze blij mee zijn zijn hun hangmatjes.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:37

Ik denk dat ik zelfs nog zon flying saucer heb liggen waar mijn ratten niet naar omkijken en geen seconde hebben aangeraakt... Mocht je er toch een willen kan ik wel eens even zoeken.

Mijn ervaringen met opereren zijn trouwens wisselend. 1 rat waarbij de (mammae)tumoren bleven terug komen, maar ook een andere rat die er een had die écht in de weg zat voor dr en die nooit meer is terug gekomen nadat ie is weggehaald.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:33

Pff. hier ook weer een fijne ergenis erbij.
jongste van m'n rattenbeesten begint nu lekker fanatiek te tralieknagen. :roll:
Afleiding helpt voor geen meter want ze hebben vanalles.
(eierdoos gevuld met lekkers, flinke wilgentakken, kranten om in stukken te scheuren, hangmatjes, sputniks, een loopwiel, etc.)

Was net zo 'blij' dat m'n oudje die ook aan de tralies knaagde het loodje had gelegd.
Sneu voor 't beestje natuurlijk maar ik werd er echt knettergek van. En nu weer. 8)7

Nog tips voor extra afleidingsmateriaal of tips om het af te leren?
Want in principe blijven alle dieren die ik hier binnen haal tot de dood bij me, maar ik wordt nu al neurotisch van het idee dat ik de komende 2,5/3 jaar weer in de herrie zit.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 09:09

@vevina Wat een leukerds, en geweldige namen. :') Wees welkom!

@Bente Echt naar als ze een bult krijgen. Ik zou gewoon naar de DA gaan op consult voor advies, misschien prikken ze het even aan en kunnen ze je iets vertellen over de aard van het gezwel. Dan weet je in ieder geval wat je te wachten staat.

Ik gebruik zelf het grootste formaat silent spinner voor de ratten, zijn wel prijzig. Die flying saucers moeten ze even leren snappen ook maar werken prima volgens mij. Alleen met loopwielen is het altijd maar de vraag of ze het leuk vinden. :P

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:45

Dat dat ik geen radjes oid erin ga doen. Heb ik liever extra hangmatten *D

Reservering is gelukt! Man 4&5 heb ik gereserveerd! Nu nog hopen dat er 5 mannen geboren worden! Ben zo excited! =:)

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:40

Hee allemaal!
Ik (als beginnende rattenhouder :o ) heb een vraagje!

2 jaar geleden had ik voor het eerst twee ratten gekocht. Nu is er eentje laatst helaas overleden en nu zit ik dus nog met één rat van ruim 2 jaar oud. Iemand vertelde mij al dat ik er het beste twee rittens bij kan zetten.
Vanmiddag ga ik dus kijken bij een nestje waarvan de rittens al direct weg mogen. Mijn planning is dan ook om er met twee thuis te komen. Maar, hoe kan ik die twee nu het beste koppelen aan mijn oudje?

Mij lijkt het logisch om ze alledrie op onbekend terrein neer te zetten, maar hoe doe ik dat als ze de kooi in gaan? Het oudje is een flinke dominante rat..

Hebben jullie tips?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 14:04

Wacht in ieder geval tot de rittens minimaal 200 gram zijn voor je ze gaat introduceren.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 15:56

Oude rat meenemen naar de fokker en daar voor alle ratten op onbekend terrein koppelen. Mooiste is ook de oude rat zelf de keuze te laten maken als dat mogelijk is.

Bij mijn oudje was het zo gelijk liefde op het eerste gezicht met 2 rittens die ze zelf had uitgezocht.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:49

En wat ik in pb al zei... een goede fokker/opvang kan je helpen met de intro :)

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:14

Ga dit topic maar fijn weer ontstippen als ik straal genegeerd wordt.
Blijkbaar word ik dus nog steeds gehaat in rattenland. :D
Veel plezier met jullie beesten nog! :evaw:

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:55

Ik kan je niet helpen dus dan zeg ik niks?

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:22

Bedankt!

Inmiddels heb ik twee hele lieve en brutale mannetjes!
Heb ze bij een particuliere fokker vandaan, ik had er een heel goed gevoel bij. Ik mocht alles zien, de moeder was aanwezig, mooie ruime kooien, alles schoon en de ratjeswaren allemaal echte knuffelkonten. Kreeg er ook nog een zakje voer bij zodat ik ze rustig kon laten wennen aan het nieuwe voer.

Dus hier zijn ze, Pumba en Kovu!

Afbeelding
(Bij gebrek aan een betere foto, maar even deze...)

Pumba wordt naar verwachting nog wel wat lichter, maar ik vind ze leuk! Om de één of andere reden spraken deze twee mij toch aan. Nu mogen ze lekker wennen in een tijdelijke kooi, voordat ik ze laat kennismaken met Mufasa :)

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:13

Helaas kan ik je ook niet helpen, dus daarom geen reactie. Wel erg vervelend van je 'probleempje' natuurlijk.

Leuke beestjes Yacintha! <3

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:23

Carr_Friesje: wat moeten we erop zeggen, dat je je ratten zat bent door het geknaag aan de tralies? Het zijn notabene knaagdieren... ik weet er niets op te zeggen dat "mag" volgens de Bokt regels, dus dan kan ik beter mijn mond houden :)