Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:31

x_Jeanine_x schreef:
Mijn auto heeft een hoge rand erin zitten bij de klep, de achterbank staat vrij ver naar achter en een normale boodschappen krat past er al niet in :+
En dan nog te bedenken hoe zet ik de bench vast en hoe doe ik m'n hond erin en eruit...

Ik ken iemand die te water is geraakt met hond in de bench en die heeft het niet overleefd, dus dat vind ik stiekem een beetje eng :o

Zo'n tunnel idee is handig als je een 5 deurs heb en geen 3 deurs :o

Heel naar, maar ik durf er geld op in te zetten dat er geen noodluiken in zaten.

Ik zou als ik jou was in oplossingen gaan denken. Een tuigje / autogordel is gevaarlijker dan los voren in de auto.

Die tunnels zijn er ook in drie-deur varianten.

x_Jeanine_x

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:31

Ik ga nog eens kijken wat we gaan doen :) thanks allemaal voor de suggesties.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 04:18

Die tunnel vind ik er ook mooi uit zien inderdaad

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:11

Skip zit in de kofferbak achter een rek.

Niet de aller veiligste optie, I know

Maar beter dan met een tuigje vast.

Als we met de camper gaan, zit hij in een draadbench, achter de bestuurders stoel, dat is denk de veiligste plaats, ruim uit alle kreukelzone's. Maar zo groot is mijn Pandatje niet.

Ik ga eens naar die tunnels kijken.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:29

Hier ook geen ruimte voor benches en ook geen ruimte in budget voor een grotere auto. Hier zitten ze in hun tuigjes in de riem :)

Bodhi heedt vanochtend met de golden pup gespeeld. Hij mist het spelen met Mera zo (denk ik) dat hij spontaan op het gras ging liggen om uit te dagen om te spelen. Heerlijk hoor.

Thuis is hij alweer op zn plek gezet. Blijf uit mn buurt en blijf van mn lijf :') denkt Mera. Dag 14. Nog 1 week te gaan toch???

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:47

Popo zit ook in een tuig aan de gordel. Ik heb geen auto dus al helemaal geen ingebouwde bench.. :+
Zo'n tunnel past hij ook niet in, dus het is niet anders.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 08:50

Niet iedereen heeft de luxe voor een auto waar alles makkelijk in past inderdaad :) Wij hebben een grijs kenteken met meerdere dakfans etc.

Oeh das wel leuk Denies! :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:22

Ik vind honden en auto's ook erg 'eng'. Arya zit normaal dagelijks in de auto en ik vind het best eng dat ze dus gewoon 'los' in de kofferbak zit - zeker als er iemand achter met een klap tegen je aan zou knallen. Ze heeft weinig bewegingsruimte achter dus het is niet dat ze ergens naartoe kan als ik flink moet remmen ofzo - stuk tussen dak en achterbank is veilig gemaakt. Maar de gedachte dat er idd iemand achter op ons in knalt vind ik doodeng zonder fatsoenlijke bench. De auto is te klein voor een fatsoenlijke bench (ik wil eentje met die dikke aluminium randen) voor haar grootte dus dat is echt heel vervelend. Maar op de achterbank ben ik aan een tuigje in de gordel ofzo ook weer geen fan. Dus het is kiezen tussen een aantal kwaden in mijn ogen, in onze situatie. We gaan nog kijken voor eentje in de andere auto en dat ik die ga gebruiken binnenkort, als we de centjes bij elkaar hebben voor die bench want jeetje die kost wel wat... :') Enige andere optie tot dan is; niet rijden met d'r als ik echt risico volledig wil vermijden, mja als je graag op andere plekjes gaat lopen en hier de soms drukke heide wilt vermijden, is dat ook weer lastig :')

Nu heb ik in de 10+ jaar dat ik rijd nog nooit zo'n naar ongeluk gehad (wel eens tegen een paaltje aangezeten maar dat is het dan ook wel) thank god, en hoop ik het natuurlijk niet mee te maken. Maar goed, het kan zomaar... Zeker omdat je ook niet in de hand hebt wat anderen doen.

Denies
Ahh leuk voor Bodi dat ie even heeft kunnen spelen met een andere hond :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:40

Ja vervoer in de auto is ook een hersenkraker hier, hoe we dat het beste gaan doen. Een driedeurs Peugeot 206+ hier, dus niet een super kleine auto maar ook niet heel groot zeg maar haha.
Die tunnel ziet er wel goed uit!

Dus eigenlijk is het beste een autobench op/tussen de achterbank?
Ga die crashtests eens bekijken.

Ze zal soms ook in de auto van m’n ouders gaan, dus zo’n tunnel is wel handig mee te nemen dan om van auto te wisselen.

Aantal jaar geleden een ongeluk op de snelweg gehad, iemand vol achterin gereden. Ik zat toen op de achterbank en zat klem na het ongeluk, dus ik vind het gevoelsmatig heel belangrijk dat dat gewoon goed uitgezocht is voor dat kleine mupke komt. Het is zo gebeurt en gaat zo snel..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:42

Maar zo'n tunnel beschermt toch ook niet lijkt me als iemand echt op je inknalt en de auto wordt flink ingedeukt net op die rotte plek bv? Dan lijkt me zo'n aluminium bench toch het beste/meest stevig en eigenlijk meest veilige optie. Geloof dat die idd ook het beste uit de tests kwam? Die tunnelt geeft toch totaal geen weerstand lijkt me; het belet de hond alleen dat hij niet door de auto vliegt (ook heel belangrijk natuurlijk daar niet van :')

@Warboel
ah jeetje dat ongeluk klinkt echt naar! Ik wordt nu steeds kriebeliger om Arya idd niet meer in die kofferbak te hebben zitten. Moet je toch niet aan denken ;( ;(

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:05

Wij hebben een 7zitter en dus te weinig ruimte in de kofferbak voor kennels waar onze honden comfortabel in passen. Ik zet dus een bench klem op de achterbank en maak de bench ook nog vast zodat deze niet naar voren kan schieten.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 10:19

hier een rek in de auto en de honden los in de kofferbak
we hebben een auto bench maar hij past net niet :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:09

Ja we reden een file in en degene achter ons zat naar achteren te kijken omdat dr kinderen vervelend waren... dus die eindigde bij ons op de achterbank :+
Was niet zo fijn, vooral niet om daarna klem te zitten tussen de voorstoel en de achterbank met m’n benen. Deur kon ook niet meer open enzo. Moet er in ieder geval niet aan denken dat er toen een (losse) hond in de auto zat, die was echt alle kanten opgevlogen :=

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:48

Zoe_97 schreef:
Ik ben begonnen en met trainen voor de trick dog titles.
Vandaag hebben Daeva, Kenai en Aelynn hun novice trick dog title behaald :D volgend weekend gaan we voor de intermediate (ik heb enkel iemand die wil filmen in het weekend en kan geen 3 niveaus aan tricks van de honden verwachten te doen op 1 dag)

Aelynn
[ Video ]

Kenai
[ Video ]

Daeva
[ Video ]

Leuk!

Ik heb even gegoogeld en je moet je filmpje insturen naar een "instructeur"

Waar stuur jij je filmpjes naar toe?

Ik wil dit ook gaan proberen met Skip

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 11:55

https://www.anwb.nl/auto/tests-en-speci ... in-de-auto

https://www.youtube.com/watch?v=gDi_a5Flw3M
https://www.youtube.com/watch?v=-rHB94NEHMI
https://www.youtube.com/watch?v=se7baFKpxF0

De filmpjes zijn wel duits, want in duitsland is het ook verboden je hond los in de auto te vervoeren, geloof ik, dus hun zijn hier meer mee bezig.
Tuigjes zijn al een leuk idee. Maar in de filmpjes kun je wel zien hoe makkelijk het breekt. En hoe ver ze nog weg kunnen. En in de stoel voor je gelanceerd worden is voor nek en rug ook heel schadelijk natuurlijk. Ik geloof dat de meeste filmpjes dummies gebruiken van 15/20 kg(hond) en 4 kg (kat). In combinatie met de snelheid waarmee er gereden word en de kracht van het remmen zie je in een van de filmpjes wat de impact word qua gewicht. (ik geloof de laatste)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 12:23

kiwiwitje schreef:

De filmpjes zijn wel duits, want in duitsland is het ook verboden je hond los in de auto te vervoeren, geloof ik, dus hun zijn hier meer mee bezig.
Tuigjes zijn al een leuk idee. Maar in de filmpjes kun je wel zien hoe makkelijk het breekt. En hoe ver ze nog weg kunnen. En in de stoel voor je gelanceerd worden is voor nek en rug ook heel schadelijk natuurlijk. Ik geloof dat de meeste filmpjes dummies gebruiken van 15/20 kg(hond) en 4 kg (kat). In combinatie met de snelheid waarmee er gereden word en de kracht van het remmen zie je in een van de filmpjes wat de impact word qua gewicht. (ik geloof de laatste)

De beste optie is een grotere station met in de kofferbak een goede metalen autobench.

En als ik het budget had gehad voor een stationwagen dan had ik het ook zo gedaan.

Maar kwa wegenbelasting enz blijft het voor mij bij een Fiat Panda.

Daar gaat helaas niet zn grote autokennel in passen.

Dan denk ik dat de 2e veiligste optie een rek tussen achterbank en kofferbak is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 12:36

mvdende schreef:
Zoe_97 schreef:
Ik ben begonnen en met trainen voor de trick dog titles.
Vandaag hebben Daeva, Kenai en Aelynn hun novice trick dog title behaald :D volgend weekend gaan we voor de intermediate (ik heb enkel iemand die wil filmen in het weekend en kan geen 3 niveaus aan tricks van de honden verwachten te doen op 1 dag)

Aelynn
[ Video ]

Kenai
[ Video ]

Daeva
[ Video ]

Leuk!

Er zijn spark groepen op Facebook. Waar gebreveteerde instructeurs tips geven en je filmpjes beoordelen. Voor het champion level moet het wel door dmwyd zelf beoordeeld worden.

Ik ben vandaag intermediate aan het filmen :D Daeva en Kenai al klaar. Nu Aelynn nog. Dan editen
Mijn techniek hatende oma overtuigd voor me te filmen _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 12:39

Zodra wij idd een andere auto krijgen tzt wordt het een station met een goede metalen autobench in de kofferbak ja. We hebben nu een Nissan micra en Nissan Qashqai. De micra (waar ik normaal mee rijd met Arya) gaat sowieso binnen een paar maanden weg; Is private lease, contract loopt af en we willen een huis kopen binnen een jaar. En de qashqai is zakelijke lease en zouden we eigenlijk binnen nu en een paar maanden mogen inruilen ivm aflopend contract. Maar ivm de corona crisis nu en we ook met manlief toch niet 100% ervan kunnen uitgaan hoe zeker alles is, gaan we nog geen nieuw contract aan. Het lease bedrijf heeft nu aangeboden (aan alle leasers) dat we maandelijks opzegbaar door kunnen gaan met het huidige contract. Dus dat houden we voor nu aan. De qashqai is helaas echt niet handig qua kofferbak voor zo'n bench en op de achterbank is dat geen doen met een kind wat veel mee gaat en daar moet zitten haha. Hebben best een grote bench nodig voor onze dame.

Ik zou graag zelf als 2e auto straks zo'n caddy willen waar ik met Arya lekker overal mee naartoe kan. Voor nu idd kofferbak met rek tot we onze plannen kunnen realiseren.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 12:53

Zoe_97 schreef:
mvdende schreef:

Leuk!

Er zijn spark groepen op Facebook. Waar gebreveteerde instructeurs tips geven en je filmpjes beoordelen. Voor het champion level moet het wel door dmwyd zelf beoordeeld worden.

Ik ben vandaag intermediate aan het filmen :D Daeva en Kenai al klaar. Nu Aelynn nog. Dan editen
Mijn techniek hatende oma overtuigd voor me te filmen _O-

Wat zijn spark Facebook groepen? Ik krijg iets heel anders als ik dat intyp op Facebook -O-

Welke groep doe jij in mee?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 12:54

Als je op Facebook “do more with your dog - sparks team” intypt vind je er verschillende :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 12:54

mvdende schreef:
kiwiwitje schreef:

De beste optie is een grotere station met in de kofferbak een goede metalen autobench.

En als ik het budget had gehad voor een stationwagen dan had ik het ook zo gedaan.

Maar kwa wegenbelasting enz blijft het voor mij bij een Fiat Panda.

Daar gaat helaas niet zn grote autokennel in passen.

Dan denk ik dat de 2e veiligste optie een rek tussen achterbank en kofferbak is.

Hier inderdaad een station. Maar, wel een grijs kenteken. Dus 2 van onze kennels staan op de plek van de achterbank en de 3e staat tot op de achteras. En dan hebben we nog een klein beetje ruimte over voor spullen :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:02

Hier zitten ze (heel slecht), allemaal los in de auto. En gioia of kyara zelfs op de voorstoel.

Ik hoop dat mijn volgende auto een toyota proace city benzine wordt. Wrs wel pas over een jaar of 4. Ik moet echt even sparen.
In mijn aygo passen maximaal 2 draadbenches. Maar dan staan ze wat schuin. Gioia ligt er dan niet geweldig in.
In het busje zou ik dan meerdere benches willen. En het liefst 1 of 2 die ik nog extra kan opdelen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:11

arabella2000 schreef:
Hier zitten ze (heel slecht), allemaal los in de auto. En gioia of kyara zelfs op de voorstoel.

Ik hoop dat mijn volgende auto een toyota proace city benzine wordt. Wrs wel pas over een jaar of 4. Ik moet echt even sparen.
In mijn aygo passen maximaal 2 draadbenches. Maar dan staan ze wat schuin. Gioia ligt er dan niet geweldig in.
In het busje zou ik dan meerdere benches willen. En het liefst 1 of 2 die ik nog extra kan opdelen.

Waarom niet in de kofferbak?

Honden los in de auto is echt zo gevaarlijk!

Ik doe het ook niet fantastisch met hond in de kofferbak zonder stevige bench, maar Skip vliegt iig niet door de voorruit als ik eens hard moet remmen.

Edit: Skip heeft de eerste 1,5 jaar dat hij bij mij was, in de kofferbak van een Citroën C3 gezeten.

Nu dus in de kofferbak van een Fiat Panda.

Beide ook geen grote auto's en goia is toch wel een stukje kleiner dan Skip.

En ipv op de voorstoel, waarom niet voor de voorstoel? Bij de beenruimte.

Dan klappen ze iig niet door de voorruit als je moet remmen, maar tegen het voorschot.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:24

Je hoeft geen grote auto te hebben om de honden veilig te kunnen vervoeren. In alle auto's kan een bench op maat. In de panda bijvoorbeeld door de stoelen naar voren te klappen of eruit te halen.

Ik had een Polo, daar had ik één gedeelte van de achterbank uit laten bouwen en een bench erin. Ding voor één a twee honden hartstikke functioneel.

Vriendin had een C1, die heeft hetzelfde gedaan. Die heeft een Mechelaar. :=

Je hoeft echt niet moeilijk te denken om een hond veilig te kunnen vervoeren.

Ze hoeven ook geen joekels van benches. Eigenlijk mag een hond niet kunnen staan in de bench, enkel liggen of gehurkt zitten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 13:31

KimD schreef:
Je hoeft geen grote auto te hebben om de honden veilig te kunnen vervoeren. In alle auto's kan een bench op maat. In de panda bijvoorbeeld door de stoelen naar voren te klappen of eruit te halen.

Ik had een Polo, daar had ik één gedeelte van de achterbank uit laten bouwen en een bench erin. Ding voor één a twee honden hartstikke functioneel.

Vriendin had een C1, die heeft hetzelfde gedaan. Die heeft een Mechelaar. :=

Je hoeft echt niet moeilijk te denken om een hond veilig te kunnen vervoeren.

Ze hoeven ook geen joekels van benches. Eigenlijk mag een hond niet kunnen staan in de bench, enkel liggen of gehurkt zitten.

De achter bank is in 2 delen neerklapbaar. Maar dan is het niet helemaal vlak zeg maar.

Er moet minimaal 1 stoel achterin beschikbaar blijven, we gaan regelmatig met 3 personen weg. (Mam, pap en ik)

Op maat gemaakte kennels zijn DUUR! En deze panda hoop ik nog een jaartje of 5 te rijden voordat hij "op" is.

Ik heb niet echt het budget om iedere paar jaar €500 ofzo uit te geven aan een op maat gemaakte autobench, om na max 5 jaar weer een nieuwe te moeten laten maken...

Mijn Panda Is niet meer de jongste auto, komt uit 2008 en heeft 125000km op de teller staan. Niet verschrikkelijk veel km én niet verschrikkelijk oud. Maar over een jaar of 5 waarschijnlijk wel toe aan vervanging. Of zodra de APK meer gaat kosten dan wat deze auto waard is. We hebben hem afgelopen januari gekocht voor €3000. Dat zal ook ongeveer het budget zijn voor een volgende auto, en een wegenbelasting van max €60 per kwartaal.