Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 09:19

Ik heb hier ook aangegeven dat het eerst volgende nestje voor 2020 gepland staat. En dat als ze daar op willen wachten en interesse hebben dat ik het dan wel hoor. En inderdaad dat hier de reukeuze ook nog niet vast staat.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:58

Ik denk dat Elin haar pups ook wel gewild zullen zijn, heel mooi hondje met hele fijne drive! Maar dat duurt op zn minst nog wel een paar jaar en regelt haar fokker dus heb ik geen omkijken naar en dat geld ook voor Bjossa (de nieuwe blue merle teef).. Bij Prim weet ik uberhaupt nog niet of er ooit pups komen, dat laat ik nog even open.

Prim vind ik kwa kleur idd ook chiquer dan Elin, is net of ze een driedelig pak aan heeft.. Toch vind ik het de minst mooie kleur, het word standaard een border of een berner sennen genoemd.. :?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:37

Diandra hier ook steeds de vraag of het een border collie is pfff zat te denken aan een tuig met sticker ik ben geen border _O- wel kreeg ik zaterdag de opmerking ow dat is een corgi zeker toen had ik echt zoiets van watte??!! >;) 8)7

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:41

mijn bruine border wordt regelmatig voor aussie uitgescholden :')
Het toppunt was op een show in frankrijk. daar komen veel minder borders op show. ene vrouw komt naar me toe, superveel interesse in mijn reu ze voelt hem volledig en was zeer positief. haalt haar teef, komt ze aan met een aussie teef. heb haar toen maar gezegd dat mijn reu wel een border is en enkel borders mocht dekken. Vond ze hem wel ene lelijke border want hij zag er volgens haar echt als een aussie uit. Toen hij een half uur later best junior of breed won en reserve beste reu op leeftijd van 10 maand heb ik maar eens in mezelf met de vrouw gelachen.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:49

Zoë bij sommige vind ik het zelf ook lastig Mn dinnetje heeft een border en ik een aussie en laatst zaten we van is dat een aussie of border? Bleek een hele grove border te zijn. In de fb groepen zitten er echt Aussies tussen waarvan ik denk hmmm ok zou eerder een border zeggen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 10:51

XxDiandraxX schreef:
Ik denk dat Elin haar pups ook wel gewild zullen zijn, heel mooi hondje met hele fijne drive! Maar dat duurt op zn minst nog wel een paar jaar en regelt haar fokker dus heb ik geen omkijken naar en dat geld ook voor Bjossa (de nieuwe blue merle teef).. Bij Prim weet ik uberhaupt nog niet of er ooit pups komen, dat laat ik nog even open.

Prim vind ik kwa kleur idd ook chiquer dan Elin, is net of ze een driedelig pak aan heeft.. Toch vind ik het de minst mooie kleur, het word standaard een border of een berner sennen genoemd.. :?

Oh een berner sennen -O- Das wel echt een serieuze belediging :')

Ja t is veel netter ofzo. Alsof die merles zo rommelig zijn :o

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:01

bij sommige snap ik het echt, genoeg van die stamboomloze die gekruist zijn en dan gewoon als 1 ras verkocht worden. Maar mijn reu lijkt echt niet op een aussie. hij is een heel rastypische border.
En als fokker van aussie had ze dit verschil echt moeten zien :p (hij heeft zelfs een oorstand die disqualifiserend zou zijn voor aussie, dus zou er dan niet mee op show mogen zijn)
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:17

Ja hij is wel echt border, bizar dat iemand die dan met aussies fokt dat niet kan zien. Zegt weer wat over de fokker. Helemaal met die prikoortjes haha.

Met Skye krijg ik ook allemaal rassen te horen puur omdat ze bruin wit is. En dan nu nog super ongemakkelijke puppybouw haha.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:01

Bo word ook met regelmaat 'uitgescholden' voor Aussie :P Is ook gewoon een volle border!
Afbeelding

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:08

Als leek zou ik de verwarring nog wel begrijpen, dan is aussie of border nog wel een aardige gok, maar dat iemand die aussies fokt het verschil niet ziet... :')

Jullie zijn hard gegaan trouwens! Ik zag leuke foto's en winsten op shows, gefeliciteerd! En sterkte nog met een pootje en wie ik nu vergeet sorry!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:20

Toen ik me ging interesseren in de Aussie kostte het me ook even om het verschil te zien. Ondertussen kan ik ze er blind wel uitpikken :Y) Maar sommige Aussies hebben gewoon een erg smalle kop, fijn gebouwd en een staart. Dan snap ik wel dat mensen ze verwarren met een BC.

Dundy en Dexter worden eigenlijk altijd podencos genoemd >;) Er is zelfs iemand in onze straat die er heilig van overtuigd is dat er podenco in zit en zij noemt ze ook altijd podencos. Dat ik gewoon hun achtergrond en stamboom kent maakt niet uit. Er zit podenco in _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 13:31

Ik vind t vooral bijzonder dat hij vind dat ze op elkaar lijken :o

Maarja zonder stamboom kun je nooit garanderen wat er in zit! Wie weet zit er wel en Poedel in *\%/*

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 13:38

Ale kaus zie je dat nu zelf niet ? >;) :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:03

Bij ons beginnen mensen standaard met "oh, dat zijn van de schapenhonden!" om dan vervolgens te zeggen "van die australische shephards." Jammer joh, je was zo goed op weg. :')

Tijdje terug zei iemand "Wat leuk vijf van dezelfde!". Die vrouw vertelde ik dat ik nog wel het adres had van een goede opticien, haar man kon smakelijk lachen om het grapje, maar zij begreep het niet. :=

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:08

Kiwi, Dundy en Dexter hebben allebei een stamboom die ik ook heb gezien. Maar dus nooit aangevraagd en kan ik niet zelf doen want niet de fokker... Maar anders heb je inderdaad geen zekerheid.

Hier vragen mensen met Aussies wel regelmatig welk ras wij hebben en als ik dan zeg dat het Australische rassen zijn, vinden ze het vaak helemaal leuk om honden tegen te komen die ook Australisch zijn. Nee. Jouw hond is Amerikaans. Niet Australisch.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:14

Jullie zijn weer snel gegaan haha :)) tja mijn border is ook een look a like noem het wel een border maar hij is niet 100% maar ja hij kwam pas toen die 4,5 was.

Als iemand het interessant vind Karm is gister geholpen en was best van slag na de narkosen nu is ze weer zichzelf :+ lekker gek en speels haha maar ze mag 2 daagjes nog niks doen das te overzien gelukkig. De sneetjes zien er goed uit, het zijn er 2 en echt niet groot! Ben er blij mee. Maakte me gister best zorgen ze wilde niet slapen en piepte constant vannacht dus wakker gebleven tot ze echt sliep :') ik ben altijd zo over bezorgt haha

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 14:15

Kaus schreef:
Kiwi, Dundy en Dexter hebben allebei een stamboom die ik ook heb gezien. Maar dus nooit aangevraagd en kan ik niet zelf doen want niet de fokker... Maar anders heb je inderdaad geen zekerheid.

Hier vragen mensen met Aussies wel regelmatig welk ras wij hebben en als ik dan zeg dat het Australische rassen zijn, vinden ze het vaak helemaal leuk om honden tegen te komen die ook Australisch zijn. Nee. Jouw hond is Amerikaans. Niet Australisch.

Maar dus ook geen garanties dat t klopt. Uiteraard is de kans groot. Maar dat is de reden dat ze in NL bij de RvB (en in BE dan ook) ouderschapsverificatie doen dmv DNA. In de meeste landen is dat niet eens. en dan krijg je dus dat er pups gewisseld worden in nesten bijv. Of dat er een andere hond benoemd word als vader/moeder

ziet er goed uit Karma!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:28

Nee, dat is zeker waar hoor. Nu is de WKC sowieso niet RvB erkend dus daar ga je sowieso geen bevestiging van krijgen. En Dundys komt uit Duitsland (En België en Nederland :') ) dus ook niet op de correcte manier gegaan. Ik kan niet garanderen dat ze puur zijn maar als er iets raars inzit zoals poedel of podenco, is dat heel wat generaties terug _O-

Hopen dat Karma snel helemaal hersteld is :(:)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 15:53

kiwiwitje schreef:
Ik vind t vooral bijzonder dat hij vind dat ze op elkaar lijken :o

Maarja zonder stamboom kun je nooit garanderen wat er in zit! Wie weet zit er wel en Poedel in *\%/*

In dat geval wil ik er ook wel eentje *D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 16:16

:') :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:12

Geen stamboom bij de hond is gewoon geen stamboom hoor. Je weet idd niet of die papiertjes bij die honden horen en working kelpie kan al sowieso geen stamboom hebben want geen erkend ras ;)
Zoals Kim al zei. Alles kan erin zitten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:34

Niet voor de RvB, nee. Maar in Australië hebben ze er gewoon een wereldwijd register voor inclusief stamboom.

En nee, zonder stamboom zegt inderdaad niet zoveel. Maar ik kan er prima vanuit gaan dat ze beiden zuiver zijn want die stamboom is er wel. Alleen niet aangevraagd door beide fokkers. Dan is het niet officieel maar dat maakt me niet zoveel uit. Ik weet wat ik heb.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:44

Australië valt ook onder fci hoor. Dus welk register dat ook registreerde. Het zijn geen internationaal erkende officiële stambomen. Net zoals labradoodle fokkers papiertjes meegeven en dat een stamboom noemen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:02

Nee, dat is het ook niet. WKC registreer WK, inclusief stamboom. Zolang een Kelpie beide ouders in het WKC heeft staan, mag ie ook in het register. Zonder enige verdere eisen. Ja, dat is andere dan een FCI stamboom. Maar maakt de hond niet minder echt.

Dundy heeft wel een FCI stamboom, nooit erbij gevraagd. Maar ik heb en wil geen contact meer met zijn 'fokker '. :r

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:38

Nou Olly had besloten dat die zijn verband zat was, dus moest ik zelf even een nieuwe eromheen doen. DA was vandaag gesloten.
Dit is de wond waar het kussentje is verwijderd
Spoiler:
Afbeelding

Van de wond in zijn poot kan ik niet echt foto´s maken, dat zit tussen zijn tenen en dat doet pijn als je daaraan zit. Zie zelf het ook niet zo goed waar het nu precies allemaal zit.

En de beloofde sok foto´s :+
Afbeelding
Afbeelding