Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 00:20

Ja het grappige is dat sommige soorten dus een eigen stem hebben als soort-stem dan, en sommige soorten dus echt goed stemmen kunnen immiteren en dus meer als hun omgeving klinken. Zo vind ik alle halsband parkietjes die praten het zelfde stemmetje hebben. Valkparkietjes klinken ook hetzelfde, grasparkietjes klinken als een robot net als Binkie, die had ook zo’n robot-stemmetje. En dan hebben we nu een vriendelijke oude man in huis, net zoals dat Mango echt jou immiteert haha! :+

Luca stond bij de vorige mensen altijd in dr eentje buiten, ook bij koud/ slecht weer, en doet dus ook van die typische natuur-vogel geluidjes na. Ze reageert echt op de vogeltjes in het wild zegmaar. Is ook wel schattig ergens.. <3
Met dit mooie weer zit ze bij ons ook lekker buiten trouwens, nu ze nog zo kort gewiekt is kan dat ook nog zonder kooi. Wel zit ik er dan de hele dag naast, geen haar op mn hoofd die er aan denkt haar dan alleen te laten.. Met het uitlaten van de hond gaat ze ook mooi weer even binnen zitten.. Wat wel een voordeel dat ze zo goed opgevoed is is dat ze zonder problemen bij mij opstapt en afstapt!

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 07:09

Shanna schreef:
Divers schreef:
_O- Nou verdomd, inderdaad net de Sint.

Bruinkopjes zijn leuk! Die kende ik nog niet

Een dwergara (ara nobilis) is ook een optie, die worden gemiddeld 20/25 jaar geloof ik. Zitten qua formaat in dezelfde slag als de rest die ik genoemd heb ongeveer.

Ja ik snap met Sinterklaas in huis wel dat de vorige mensen Luca als hem en hij omschreven.. :+
Ik ben benieuwd of ze zo blijft klinken of dat ze ook mijn stem gaat krijgen. Grijsjes kunnen zeer goed stemmen immiteren dus we gaan het meemaken! _O-

Ohhh die dwergara's <3 Zijn die in gedrag dan ook vergelijkbaar met grote ara's? Ik ben gek op mijn parkietjes maar ik zou iets willen dat mensgerichter is. Deze twee zijn vingertam maar blijven niet zitten, zeker nu hun gewiekte vleugels uitgroeien.

Die stemmetjes zijn echt leuk! Kennen jullie Petra the Grey? Die praat tegen Alexa :')

Raineri

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:55

Die stem van Luca is zo lief! Ik vind geelwang papegaaien of andere soorten groene amazone papegaaien altijd zo'n leuke stem hebben.

Het allerliefste wil ik een grote papegaai/kaketoe soort. Maar de zorg die ze nodig hebben past op dit moment niet in mijn leven. Ook hebben wij geen andere ervaring dan valkparkiet dus ik durf het ook niet echt aan.

Over iets meer dan twee weken ga ik verhuizen dus de vogels in een reiskooi krijgen wordt nog even spannend aangezien de kooi op 1 centimeter na niet door de deur past. Dan mogen ze ook de hele dag uit de kooi en herrie schoppen dus dat is veel beter/leuker voor ze :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 11:04

Mijn moeder is gek op kaketoes, maar ze maken een hoop lawaai :P Dat vind ze dan wel weer minder.
Ik vind ara's en kaketoes prachtig (vooral de grotere soorten) maar die snavels heb ik grenzeloos respect voor :D Hoewel een valkparkiet in paniek ook hard kan bijten hoor!
We hebben bewust voor een edelpapegaai gekozen omdat die bekend staan als heel vriendelijk en beleefd.
Wanneer Mango echt iets niet wil dan duwt hij met zijn snavel je vinger weg ipv bijten. Dat schijnen ze bijna allemaal te doen ipv te bijten.
Natuurlijk heeft een edel ook veel kracht in zijn snavel, maar dat gebruiken ze eigenlijk nooit.
Mango krijgt niet eens een walnoot of ander nootje open _O-
Of hij is te verwend en wacht tot wij het doen. Dat kan natuurlijk ook nog :+

Spannend Danique! Ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen!
Heb je nog foto's? :P

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:36

Afbeelding
Net wat wilgen takken gesnoeid.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:37

Dat gaat straks stofzuigen worden :D
Hier hebben ze dit weekeinde ook wilg gehad.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:38

Dat gaat inderdaad een bende worden :D

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:59

Leuk zoekplaatje op deze manier, ik tel drie vogels geloof ik :Y)
Ik heb even een screenshot gemaakt ter inspiratie, heel leuk!

Cayenne, ik zal zo even kijken of ik fotos kan maken. Dit weekend wilde hij niet op de foto :Y) Zijn nekje is aangegroeid en hij wordt steeds minder baby. Vind ik heel jammer trouwens, hij is zo'n lekker grijs dakduiffie nu <3

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:19

Ben erg blij met de speel plafon... zit er nu trouwens een een bad te nemen.. in mijn beker met water.

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:51

Hihi, ik krijg bij jou de indruk dat jij de eer hebt in een volière te wonen in plaats dat jouw vogels bij jou in huis wonen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:58

Danique, zijn broertje is ook steeds minder baby! Wat gaat dat hard he?

Benfan heeft gewoon een inloop voliere _O-

Mango poetst ook netjes 2 keer daags zijn tanden :j
Afbeelding
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:52

Haha die Mango toch !

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:33

Klopt, mijn kamer is helemaal ingericht voor de vogels. Ik woon letterlijk bij hun in. Echt genieten hier!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:47

Valkparkieten elegante vogels? Nou, hier niet hoor _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de kleintjes heerlijk op schoot <3
Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 18:48

_O- _O-

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 20:04

Oei, a bad hair day _O-

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 22:21

Woke up like this :')

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:08

Haha Cayenne die mango met z'n tandenborstel en valkparkiet met een bad hairday _O- _O-.

Hier zit een hele zielige Vlaamse gaai in de tuin, waarschijnlijk gebroken vleugel, gelukkig komt de dierenambulance hem straks ophalen. Beestje kan niet meer vliegen denk gepakt door een kat of steenmarter |(

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:42

Wat sneu! Maar goed dat je de dierenambulance hebt gebeld!
Kun je hem niet alvast in een doos of emmer zetten? Anders pakt een kat hem misschien alsnog.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:49

Ik heb er een wasmand overheen gedaan. En een kussen voor gezet hij staat redelijk uit het zicht. De kat vd buren was idd al aan het rond neuzen hier... Onze kat komt gelukkig niet buiten :o

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:06

Hoe is het afgelopen met de Vlaamse gaai?

Die kuif :Y) Nieuwe valkparkietenmode
Wat groeien die kleintjes al hard, hoe oud zijn ze nu?

Tommy laat mijn laptop nooit met rust (even afkloppen, dit keer niet erop gepoept). Volgensmij overweegt hij ook steeds vaker om op mijn hoofd te landen als ik aan het werk ben. Weet niet of je het goed ziet, maar geloof dat hij steeds geler begint te worden ;(

Hoe doet zijn broer Dash het eigenlijk? Herinner mij dat die nog ondeugender was dan Tommy

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:35

Mijn vriend is zo blij.. ik belde hem dat ik er weer 3 bij had. Hij dacht vogels, maar ik had planten erbij gehaald. Hij vreest denk ik voor het samenwonen. 9 vogels en 50+ planten.

Kijk altijd even in de kneuzenbak van de plantewinkel, bij ons in de Rietlanden. 3 grote jongens voor maar 5 euro! omdat ze niet meer zo mooi zijn. Opknappertjes zijn altijd leuk!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:24

_O- _O-

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 17:51

Gekke Tommy _O-

Benfan wel gezellig met al die planten en vogels :))

De Vlaamse gaai is opgehaald, ze waren blij dat ik gebeld had. Ik hoop dat het beestje hersteld en weer lekker de natuur in kan. Zat nog genoeg leven in gelukkig.

En een foto van het arme ding voordat ik em ving, onder de bbq _O-

Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 18:34

Jeetje, Tommy begint inderdaad geler te worden! Ik heb hem natuurlijk even niet gezien dus ik zie duidelijk verschil hoor!
En hij lijkt echt een bijdehandje idd _O- Met Dash gaat het goed! Die is ook wel bijdehand maar ik denk dat Tommy uiteindelijk toch wat meer een vrijbuitertje is hoor :D Dash wil niet altijd meewerken geloof ik :+

Mango is vandaag voor zijn checkup bij de vogelarts geweest.
Hij is nu heel zielig en moe en wil even niets met ons te maken hebben :(:)
Morgen hopelijk een goede uitslag van het bloedonderzoek. Ik vind het heel spannend!
Zijn ontlasting en die van de valken waren wel brandschoon :D