gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lady24

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:18

Ik ben ook heel benieuwd! En ik duim dat het goed gaat met Bob!

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 19:58

Weten jullie goe het eigenlijk zit met dominantie bij konijnen? Hier is het vooral Eva die Puk likt. Puk gaat echt naar haar toe en legt zn hoofd op de grond om likjes te vragen. Soms dringt hij zichzelf ook best wel op. Aan de andere kant zie ik Eva soms ook achter Puk aan jagen in de tuin. Eva verstopt zich ook achter/onder Puk als er iets/iemand eng is. Heb Eva ook één keer op Puk zien rijden. Is er één de baas of niet? Ik ben niet zo bekend met het sociale leven van konijnen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:19

Oooh eoweyn, ik ben ook zo enorm benieuwd whaha! :P
Hopen inderdaad dat Bob haar leuk vind! Wat doe je als dat niet zo is? En hoe oud is ze? :)

Ierpier, hier likt Ollie altijd iedereen en wordt ook door de dames gelikt, bij de andere 2 likt Billy eigenlijk ook vaker Pepper dan andersom .. Denk dat het gewoon met de rangorde te maken heeft ofzo

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:42

Degene die vraagt om gewassen te worden, dus het koppie neerlegt, is dominant. Maar hier zie ik ook vaak dat het geweigerd wordt, veelal door Ilona en dominant is haar tweede naam.. Dus ik denk dat het wisselt.

There she is <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is van begin dit jaar :) ouders zijn raszuiver Papillon, maar daar kan dus ook Japanner uitkomen.
Als ze niet geplaatst zou zijn, zou ze naar de slacht gaan.. Dus als het niet klikt, probeer ik het met Lolo. Ze is wel heel sociaal, heeft altijd samen gezeten. En anders wordt ze herplaatst :)
Heb overigens niets hoeven betalen dus ik steun ook niks. Hij is allang blij dat ze zo goed terecht komt.

Morgen koppelen, duimen jullie mee? :D

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:57

Och wat is ze leuk <3

En toch nog een konijntje gered dus ;)
Ik duim zeker voor je!!

.. Hmm dat zou betekenen dat mijn Flip dominant is terwijl Ollie duidelijk de baas is in de groep (corrigeerd de anderen enz. En Flip trekt altijd z'n eigen plan :') ) maar Ollie wast Flip wel altijd, Flip wast nooit iemand :+ Maar schijt wel 7 kleuren als een ander boos naar hem kijkt!

Kun je dit misschien toelichten Eoweyn? Ben ik wel nieuwsgierig naar!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:04

Wat een schatje! Ik duim mee :D

Kyra is meestal de dominante (zeker voor haar castratie), ze wordt meestal gewassen, maar Billy jaagt haar wel weer weg met eten :')

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:13

Die opvang is in midwoud :) het heet geloof ik konijnenopvang huisjepluis :')

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:15

Ze hebben geloof ik geen website, wel marktplaats:
Afbeelding

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 22:28

Ze is echt leuk inderdaad Eoweyn!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 23:33

Ik ken ze, ik ben daar vrijwilligster :) maar ik zag eigenlijk alleen hele jonge dieren, niet echt iets wat me aansprak..

Ik reageer morgen even uitgebreid Tarzan! Dan heb ik een computer :P
En dankjewel, ze is echt prachtig <3

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 00:50

Eoweyn_x schreef:
Ik ken ze, ik ben daar vrijwilligster :) maar ik zag eigenlijk alleen hele jonge dieren, niet echt iets wat me aansprak..

Ik reageer morgen even uitgebreid Tarzan! Dan heb ik een computer :P
En dankjewel, ze is echt prachtig <3

Oh grappig haha :) met max heb ik het wel getroffen maar die was 9 maanden toen we hem kochten... Naar welke leeftijd ben je opzoek ? En mannetje of vrouwtje? Ik kan helpen zoeken als je wil :')

Afbeelding

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 00:57

Wat een leukerd de nieuwe! Je fam dus toch over kunnen halen? ;)

Ik heb één van mijn nijnen ook bij die opvang vandaan. :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 01:04

BalouDraak, ik heb er vanavond een voedster bij gehaald :) zie post hierboven haha.

Klopt Nancy!

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 01:08

Ik heb max daar vandaan <3
Gezellig, allemaal Bokkers "in de buurt" :D :P

Echt ik vind het zo zielig, m'n buur meisje heeft een konijn alleen ze kijkt er niet meer naar om.. Het konijn zit echt in een te klein hok (wel met 2 verdiepinkjes) en hij mag nooit naar buiten.. Hij krijgt zo veel brokjes als hij wil en geen hooi en hij heeft een mini flesje water dat maar 1x per dag word bij gevuld (dan is het vaak al een halve dag op) en hij zit alleen... Ik mag hem van hun wel altijd voeren enzo dus als het mooi weer is gaan ik en m'n andere buur meisje naar hem toe en hem aaien en hooi geven enzo maar eigg vind ik het toch best wel zielig :=

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 01:09

Eoweyn_x schreef:
BalouDraak, ik heb er vanavond een voedster bij gehaald :) zie post hierboven haha.

Klopt Nancy!

Oh ja haha dus geen konijnen meer nodig :P
Leuk beestje is het <3 <3

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:26

Zo, even flink bijgelezen.
Leuk konijn eoweyn!

Gisteren thuisgekomen, wat was het fijn om alle konijnen weer gezond en wel terug te zien!
Spency heeft al een tijdje geen rode plas meer, ze eet weer flink, beweegt meer en is weer wat alerter. Wat een opluchting, wat ben ik blij dat we haar niet hebben laten inslapen.

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:53

spookyskippy schreef:
Leuk konijn eoweyn!

Gisteren thuisgekomen, wat was het fijn om alle konijnen weer gezond en wel terug te zien!
Spency heeft al een tijdje geen rode plas meer, ze eet weer flink, beweegt meer en is weer wat alerter. Wat een opluchting, wat ben ik blij dat we haar niet hebben laten inslapen.

Als ik van vakantie kom hoop ik altijd dat m'n konijnen nog helemaal gezond in hun hokje zitten :j en idd, ze gaat dus vooruit :)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:00

Zo de laatste 5 pagina's bijgelezen :Y)

Wat een leuk konijn Eoweyn! Veel plezier met haar en hoop dat de koppeling goed verloopt en gewenst resultaat levert! :)

Dat van de dominantie vind ik wel erg interressant. Dit wist ik helemaal niet! Dus dat betekent dat hier mijn caaf lekker dominant is... :') Ik vond 'm altijd zo onderdanig tonen. Handig om te weten.

Hier is het oppas konijn een halve week weg en ik zie Candy weer lekker rustig worden. Wel eet ze de laatste weken weinig hooi, ook voordat oppas konijn kwam, iemand een idee waardoor dit zou komen? Mijn caafje eet wel drie keer zo veel hooi en is in verhouding veel slanker.
Afbeelding

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:01

BalouDraak schreef:
spookyskippy schreef:
Leuk konijn eoweyn!

Als ik van vakantie kom hoop ik altijd dat m'n konijnen nog helemaal gezond in hun hokje zitten :j en idd, ze gaat dus vooruit :)

Helaas was dat vorig jaar anders, dus dit jaar was ik extra blij om ze te zien.

Afbeelding

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:10

Oh wat dan :(:)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:22

Voor cavia's geldt dat niet :) andere dieren, andere lichaamstaal.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:39

Eoweyn_x schreef:
Voor cavia's geldt dat niet :) andere dieren, andere lichaamstaal.

Snap ik.

Daarom heb ik het even opgezocht. Beide dieren doen dit om dezelfde reden. Maar daarom hoeft dit niet te betekenen dat ze dit van mekaar snappen.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:43

Noa28 schreef:
Oh wat dan :(:)

Vorig jaar was een van de konijnen overleden toen ik op vakantie was.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:53

_Tarzan schreef:
Och wat is ze leuk <3

Ik duim zeker voor je!!

.. Hmm dat zou betekenen dat mijn Flip dominant is terwijl Ollie duidelijk de baas is in de groep (corrigeerd de anderen enz. En Flip trekt altijd z'n eigen plan :') ) maar Ollie wast Flip wel altijd, Flip wast nooit iemand :+ Maar schijt wel 7 kleuren als een ander boos naar hem kijkt!

Ik denk dus, als ik het gedrag van Ilona zie, dat het 2 kanten op kan. Flip hoeft niet dominanter te zijn dan Ollie, want als Ollie de baas is, is hij de dominantste.
Flip is waarschijnlijk alleen niet super onderdanig. Dat is waarschijnlijk ook waarom hij zijn eigen plan trekt. Bob hier is ontzettend onderdanig, die houdt altijd rekening met de anderen, laat zich wegjagen. En toch vraagt hij vaak om gewassen te worden. Wel bijna alleen maar bij Marley, en zij is ook onderdanig.
En dominante konijnen wassen anderen natuurlijk ook. Lotje propt zich vaak onder Lolo, maar Lolo weigert ook vaak genoeg. Wassen is ook gewoon sociaal gedrag en niet het enige waaraan je dominantie aan afziet. Als Flip zijn kopje onder die van een ander duwt, wat gebeurt er dan? En zie je verschil in de verschillende konijnen?

Als Ilona erom vraagt en niet gewassen wordt, jaagt ze de ander weg. Dat is echt dominantie. Ilona kan een ander konijn zelfs echt wegkijken gewoon, wegjagen met haar blik.

Ik ben aan het koppelen! Gaat er rustig aan toe. Jagen, de nodige plukken vacht, wat rijden en vlinderen. Lotje is overduidelijk de baas, de nieuwe voedster komt erg bescheiden en rustig over. Accepteert eigenlijk heel goed dat Lotje en Lolo boven haar staan, mooi om te zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fijn dat het met Spency zo goed gaat! Wie had dat gedacht :) hopelijk blijft het zo.

Inderdaad grappig, er wonen best wat mensen in de buurt ja.. Wist ik niet eens :')
Misschien kun je hen vertellen hoe het eigenlijk moet? Dus veel ruimte, goede voeding, altijd water, een maatje..

Heb je misschien ander hooi, Kiekeboefje? Of krijgt ze meer biks of groen oid?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 14:37

Eoweyn_x schreef:
_Tarzan schreef:
Och wat is ze leuk <3

Ik duim zeker voor je!!

Ik denk dus, als ik het gedrag van Ilona zie, dat het 2 kanten op kan. Flip hoeft niet dominanter te zijn dan Ollie, want als Ollie de baas is, is hij de dominantste.
Flip is waarschijnlijk alleen niet super onderdanig. Dat is waarschijnlijk ook waarom hij zijn eigen plan trekt. Bob hier is ontzettend onderdanig, die houdt altijd rekening met de anderen, laat zich wegjagen. En toch vraagt hij vaak om gewassen te worden. Wel bijna alleen maar bij Marley, en zij is ook onderdanig.
En dominante konijnen wassen anderen natuurlijk ook. Lotje propt zich vaak onder Lolo, maar Lolo weigert ook vaak genoeg. Wassen is ook gewoon sociaal gedrag en niet het enige waaraan je dominantie aan afziet. Als Flip zijn kopje onder die van een ander duwt, wat gebeurt er dan? En zie je verschil in de verschillende konijnen?

Als Ilona erom vraagt en niet gewassen wordt, jaagt ze de ander weg. Dat is echt dominantie. Ilona kan een ander konijn zelfs echt wegkijken gewoon, wegjagen met haar blik.

Ik ben aan het koppelen! Gaat er rustig aan toe. Jagen, de nodige plukken vacht, wat rijden en vlinderen. Lotje is overduidelijk de baas, de nieuwe voedster komt erg bescheiden en rustig over. Accepteert eigenlijk heel goed dat Lotje en Lolo boven haar staan, mooi om te zien

Flip laat zich wel door iedereen wegjagen maar op sommige momenten kan hij ook z'n zin doordrijven, grappig dier is het!

Flip propt zich ook altijd bij anderen eronder en meestal lukt het hem ook nog om gewassen te worden, en dan meestal door Ollie, Ollie wast hem ook vaak vrijwillig, dan zitten ze naast elkaar en begint Ollie spontaan te wassen :')
Maar als Flip zich eronder duwt en niet gewassen wordt dan rent hij gewoon weer verder of blijft liggen. Ollie daarentegen dramt gewoon door tot degene begint te wassen haha!

Ollie is degene die de anderen kan wegkijken, vooral bij Flip zie ik dit wel eens, Flip reageerd hier dan ook meteen op om weg te lopen.

Echter toen Billy erbij zat was Flip niet meer onderdanig en toonde hij heel ander, bijna agressief gedrag, hij wilde de baas zijn over Billy, maar Billy ook over hem, vandaar dat het uiteindelijk mis is gegaan ..

Wel interessant om zo naar je konijnen te kijken!

Wat fijn dat de koppeling tot nu toe goed verloopt! Hopen dat het snel klikt :)

En wat fijn dat spency het weer zo goed doet!