Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eoweyn_x schreef:Ik ken ze, ik ben daar vrijwilligstermaar ik zag eigenlijk alleen hele jonge dieren, niet echt iets wat me aansprak..
Ik reageer morgen even uitgebreid Tarzan! Dan heb ik een computer![]()
En dankjewel, ze is echt prachtig
spookyskippy schreef:Zo, even flink bijgelezen.
Leuk konijn eoweyn!
Gisteren thuisgekomen, wat was het fijn om alle konijnen weer gezond en wel terug te zien!
Spency heeft al een tijdje geen rode plas meer, ze eet weer flink, beweegt meer en is weer wat alerter. Wat een opluchting, wat ben ik blij dat we haar niet hebben laten inslapen.
BalouDraak schreef:spookyskippy schreef:Zo, even flink bijgelezen.
Leuk konijn eoweyn!
Gisteren thuisgekomen, wat was het fijn om alle konijnen weer gezond en wel terug te zien!
Spency heeft al een tijdje geen rode plas meer, ze eet weer flink, beweegt meer en is weer wat alerter. Wat een opluchting, wat ben ik blij dat we haar niet hebben laten inslapen.
Als ik van vakantie kom hoop ik altijd dat m'n konijnen nog helemaal gezond in hun hokje zittenen idd, ze gaat dus vooruit
_Tarzan schreef:Och wat is ze leuk
En toch nog een konijntje gered dus![]()
Ik duim zeker voor je!!
.. Hmm dat zou betekenen dat mijn Flip dominant is terwijl Ollie duidelijk de baas is in de groep (corrigeerd de anderen enz. En Flip trekt altijd z'n eigen plan) maar Ollie wast Flip wel altijd, Flip wast nooit iemand
Maar schijt wel 7 kleuren als een ander boos naar hem kijkt!
Kun je dit misschien toelichten Eoweyn? Ben ik wel nieuwsgierig naar!
Eoweyn_x schreef:_Tarzan schreef:Och wat is ze leuk
En toch nog een konijntje gered dus![]()
Ik duim zeker voor je!!
.. Hmm dat zou betekenen dat mijn Flip dominant is terwijl Ollie duidelijk de baas is in de groep (corrigeerd de anderen enz. En Flip trekt altijd z'n eigen plan) maar Ollie wast Flip wel altijd, Flip wast nooit iemand
Maar schijt wel 7 kleuren als een ander boos naar hem kijkt!
Kun je dit misschien toelichten Eoweyn? Ben ik wel nieuwsgierig naar!
Ik denk dus, als ik het gedrag van Ilona zie, dat het 2 kanten op kan. Flip hoeft niet dominanter te zijn dan Ollie, want als Ollie de baas is, is hij de dominantste.
Flip is waarschijnlijk alleen niet super onderdanig. Dat is waarschijnlijk ook waarom hij zijn eigen plan trekt. Bob hier is ontzettend onderdanig, die houdt altijd rekening met de anderen, laat zich wegjagen. En toch vraagt hij vaak om gewassen te worden. Wel bijna alleen maar bij Marley, en zij is ook onderdanig.
En dominante konijnen wassen anderen natuurlijk ook. Lotje propt zich vaak onder Lolo, maar Lolo weigert ook vaak genoeg. Wassen is ook gewoon sociaal gedrag en niet het enige waaraan je dominantie aan afziet. Als Flip zijn kopje onder die van een ander duwt, wat gebeurt er dan? En zie je verschil in de verschillende konijnen?
Als Ilona erom vraagt en niet gewassen wordt, jaagt ze de ander weg. Dat is echt dominantie. Ilona kan een ander konijn zelfs echt wegkijken gewoon, wegjagen met haar blik.
Ik ben aan het koppelen! Gaat er rustig aan toe. Jagen, de nodige plukken vacht, wat rijden en vlinderen. Lotje is overduidelijk de baas, de nieuwe voedster komt erg bescheiden en rustig over. Accepteert eigenlijk heel goed dat Lotje en Lolo boven haar staan, mooi om te zien