Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:14

Gaaf hoor als je zulke foto’s met je telefoon kunt maken.

Ik had een opdracht van de cursus van vik. Ik vind het filmpje zo leuk geworden dat ik hem even wil delen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:34

Ymor schreef:
Gaaf hoor als je zulke foto’s met je telefoon kunt maken.

Ik had een opdracht van de cursus van vik. Ik vind het filmpje zo leuk geworden dat ik hem even wil delen.

[ Video ]

Suuuuperleuk! En echt knappe oefeningen ook, tof om te zien <3

Ymor

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:42

Dank je! De opdracht was vraag op verschillende manieren de zit oefening. Ging niet helemaal perfect maar ik heb echt zo hard gelachen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:47

Ymor schreef:
Dank je! De opdracht was vraag op verschillende manieren de zit oefening. Ging niet helemaal perfect maar ik heb echt zo hard gelachen.

Ja dat idee had ik al inderdaad en ik vond het erg creatief bedacht allemaal :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 18:48

Ymor leuk filmpje!!!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:08

Ik ben begonnen en met trainen voor de trick dog titles.
Vandaag hebben Daeva, Kenai en Aelynn hun novice trick dog title behaald :D volgend weekend gaan we voor de intermediate (ik heb enkel iemand die wil filmen in het weekend en kan geen 3 niveaus aan tricks van de honden verwachten te doen op 1 dag)

Aelynn

Kenai

Daeva

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:26

Leuk Zoe! Ik moest wel lachen om je enthousiaste stemgebruik. Ik doe dat ook vaak en dan kijken mensen in het bos me echt aan van >;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:29

RoosvanBlue schreef:
Leuk Zoe! Ik moest wel lachen om je enthousiaste stemgebruik. Ik doe dat ook vaak en dan kijken mensen in het bos me echt aan van >;)

Ik ben instructeur gehoorzaamheid. Ik leer de mensen in mijn les echt enthousiast zijn :j mannen die hoge stemmetjes moeten omzetten _O-

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:34

Ymor schreef:
Wat een handige rugtas arabella. Hoeveel gewicht kan daar in?

Er kunnen honden tot 12 kg in. Hij is echt heel stevig en fijn. De honden hangen meestal een beetje over de rand heen rond te kijken.

https://www.schecker.nl/p/transportrugzak-3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:04

Ik heb een spiegelreflex, dat heeft me genoeg gekost dus als ik mooie fotos wil neem ik die mee :)

Super leuk zoe!
Ymor: leuk filmpje! ik hoor je klikken naar de hond, ik doe dat ook :+ :+ :+ per ongeluk vaak :') Fijn dat er meer zijn die dat doen

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:30

Ymor leuk vrolijk filmpje.

Kaus mooie foto's.

Zoe ook al zo leuk enthousiast filmpje.

Arabella handige tas. Ze kijk ook echt van zo ik zit lekker.

Arme Bo. Nog ff en zuslief wul weer spelen.

Nou kiwitje en Cursebeaker heb de wild trainingsnoepjes geprobeerd en Senna is er niet mee om te kopen. :+ Ze blijf echt enkel voor speeltje.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:35

Arabella dankjewel!!

Nynkster schreef:
Ik heb een spiegelreflex, dat heeft me genoeg gekost dus als ik mooie fotos wil neem ik die mee :)

Super leuk zoe!
Ymor: leuk filmpje! ik hoor je klikken naar de hond, ik doe dat ook :+ :+ :+ per ongeluk vaak :') Fijn dat er meer zijn die dat doen

Hahaha ja super irritant. Als ik van iers of iemand de aandacht moet hebben dan klik ik. Nare eigenschap. Maar denk niet dat het er ooit nog uit gaat.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:48

Misschien zoek ik niet goed of lees ik eroverheen...
Maar wie gebruikt er een tuigje voor in de auto?
Ik heb een autostoel gekregen voor pupsel voor op de voorstoel of achterbank. Nu zal dat ding op de achterbank komen, maar moet mevrouw natuurlijk een tuigje om.

Met ophalen zal ze op schoot zitten denk ik. En bij m'n schoonouders in de kofferbak achter een rek.

Nu groeit zo'n pup natuurlijk ook wel snel... Dus wat is aan te raden voor de groeifase en betaalbaar??

Als ze uitgegroeid is krijgt ze natuurlijk een goed tuigje voor in de auto.

Met wandelen, wil ik proberen op een halsband :o ondanks dat daar de meningen ook over verdeelt zijn met een teckel :+
Laatst bijgewerkt door x_Jeanine_x op 03-05-20 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:07

Ik vind een tuigje altijd het fijnst. Bij mij hebben ze allemaal een tuig om. En ik had ze eerder in de autostoel maar tegenwoordig op een deken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:18

Crashtests hebben bewezen dat tuigjes even erge of zelfs ergere verwondingen geeft in een ongeval. De enige dingen die goed uit crashtests kwamen zijn goede auto benches.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:24

Autobench heb ik indd ook naar gekeken maar past niet in mijn auto of ik betaal echt een ongelofelijke hoofdprijs :o
Tuurlijk staat de veiligheid van de hond bovenop, maar dan moet ik er tegen aan lopen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:27

Voor een te gek heb je toch geen gigantische bench nodig? Ik heb in mijn Toyota gratis zelfs enz bench waar 2 borders in kunnen :j

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:36

Ik vond in de crashtest bepaalde benches er ook niet zo super uitkomen. Als je auto helemaal in de prak ligt en je bench gaat niet open dan kan het nog wel eens heel lastig zijn om je hond er uit te krijgen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:39

Als je auto helemaal in de prak ligt gaat niemand er ongeschonden vandaan komen. En ik zeg niet dat alle benchen goed zijn. Ik zei een goede autobench ;)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:43

Nee precies dus bij een echte flinke crash maakt het bijna niet uit want niks is goed genoeg.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 22:48

Ymor schreef:
Nee precies dus bij een echte flinke crash maakt het bijna niet uit want niks is goed genoeg.

Maar mij een minder lichte crash maakt het wel een verschil

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 22:54

Heb niet alles gelezen. Maar een beetje autobench overleeft wel flinke crashes. En over je hond eruit te kunnen halen; je hebt verschillende met noodluiken. Maar met een flinke crash zit je waarschijnlijk zelf ook vast/bekneld dus komt de brandweer. Die knippen een autobench ook zo open.

Wij hebben 3 autobenches in de auto. Hier zitten ze dagelijks in de auto. Meerdere keren. En zeker zodra ze op de plek van de achterbank zitten met de bench, dan zitten ze eigenlijk buiten de kreukelzone. De achterbank is voor passagiers De meest veilige plek in de auto.
Alleen dan komt de bevestiging van de benches om de hoek.

Ik zal morgen eens wat filmpjes opzoeken als ik er aan denk. ADAC en ANWB hebben hier uitgebreide testen over gedaan.
En in duitsland in het algemeen zijn ze hier verder mee.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:05

Ymor schreef:
Ik vond in de crashtest bepaalde benches er ook niet zo super uitkomen. Als je auto helemaal in de prak ligt en je bench gaat niet open dan kan het nog wel eens heel lastig zijn om je hond er uit te krijgen.

Daar heb je noodluiken voor. Ongeacht van welke kant je er een ongeluk ontstaat, de honden krijg je ten alle tijden uit de bench.

Het beste voorbeeld:

Afbeelding

Er zijn ook andere veilige oplossingen, niet zo veilig als een op maat gemaakte bench, maar zeker veiliger dan een tuig of gordel. Daarmee overleeft een hond de crash zeker niet.

Edit: Alle zes de honden zijn er ongeschonden uitgekomen door de noodluiken. Na een behandeling bij de fysio konden de honden weer aan het werk.

Afbeelding

Afbeelding

Laten we hopen dat niemand het ooit hoeft mee te maken, maar in het geval dat.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:21

Mijn auto heeft een hoge rand erin zitten bij de klep, de achterbank staat vrij ver naar achter en een normale boodschappen krat past er al niet in :+
En dan nog te bedenken hoe zet ik de bench vast en hoe doe ik m'n hond erin en eruit...

Ik ken iemand die te water is geraakt met hond in de bench en die heeft het niet overleefd, dus dat vind ik stiekem een beetje eng :o

Zo'n tunnel idee is handig als je een 5 deurs heb en geen 3 deurs :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-20 23:29

Tsja ach toen wij vorig jaar met 130 op de snelweg een vliegende kano op ons af kregen konden wij tenminste vol in de ankers. En door de camera’s in de benches was te zien dat de hondjes hier amper hinder van ondervonden. De mensen van de kano hebben hun rem actie onderbroken omdat ze t hondje voorin ineens op schoot kregen..

Nee hier blijft een kennel voor ons de meest veilige optie. En zoals ik al zei. Op de plek van de achterbank is veiliger dan de kofferbak. Ook comfortabeler overigens.