Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:20

Wat leuk dat het goed ging met fizzy!

Ik ben naar alimali in Lembeek België geweest. Had ook naar een kliniek is asse gebeld en daar was het 100€ duurder ...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:22

Ah wat ziet dat er goed uit met de nieuwe pup. volgens mij is die voor de duvel niet bang!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:34

xDenies schreef:
Ah wat ziet dat er goed uit met de nieuwe pup. volgens mij is die voor de duvel niet bang!

Stroom wel :(:)
Afbeelding

Dankje galaika! Ik wou als ik een dochter zou krijgen haar Fenna noemen. Maar mij vriend vond dat geen mensennaam :+ Ik zei best, noem ik mn hond zo haha

Dankje kiwi!

Laraaj thanks voor je antwoord. Vind dat iets te ver rijden vanuit friesland :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:38

Kabayo, ik heb goeie ervaring met dierenziekenhuis Drachten. Wij hebben daar toen PL laten testen en was allemaal heel netjes en professioneel.

Ik denk dat wij naar die ene DA gaan voor foto's. Kiwi weet de naam wel. Kan er even niet opkomen :Y) Prijzen van DA's hier liepen op tot €600 onofficieel _O-

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:40

Kaus schreef:
Kabayo, ik heb goeie ervaring met dierenziekenhuis Drachten. Wij hebben daar toen PL laten testen en was allemaal heel netjes en professioneel.

Ik denk dat wij naar die ene DA gaan voor foto's. Kiwi weet de naam wel. Kan er even niet opkomen :Y) Prijzen van DA's hier liepen op tot €600 onofficieel _O-

Jaa daar ben ik ook geweest voor rontgen fotos en sterilisatie :)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:58

Die laatste foto van Fizzy en Fenna. <3

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:06

Ik was 350 kwijt voor 1 heupfoto en 8 elleboogfoto's officieel. De labrador moet namelijk 4 extra van de ellebogen. Een andere kliniek was bijna 100 euro duurder. Maar ik kende deze kliniek ook al, ooit stage gelopen dus had er toch al een goed gevoel bij.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:20

Ik was bij kenai ook rond de 400euro kwijt (2016). De dames duurt nog even voor die aan de beurt zijn..

Vandaag prim weer eens bij gepakt, die mag zaterdag naar show dus vast geknipt en gekamt.. En ja, ik ben beetje lui dus op de keukentafel terwijl ik in de schuur een trimtafel heb (maar geen krukje nog.. :Y) )
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 22:27

Ze is zooo gaaf <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:36

kiwiwitje schreef:
Ja ik vind dat dus zo dubbel. Als de foto’s niet goed zijn worden ze afgekeurd. Dus in zekere zin moeten ze overal dezelfde kwaliteit bieden.. en dan vind ik t zonde van mn geld om daar meer bij te betalen.

Ik verwacht dat wij over ruim een jaar met beide naar putten gaan. Maar dat is ook omdat ze daar PL mogen en daarmee ook goedkoper zijn dan naar meerdere artsen rijden +wat die er daar voor vragen.
Nu is putten ook een goede. En ik ken dan weer fokkers die ze in de kliniek in best helemaal geweldig vinden.
Qua rontgen geen problemen met ze. Maar verder ben ik er geen fan van

Ik kan soms huilen als ik sommige foto's zie, daar valt geen f*ck over te zeggen omdat ze zo slecht genomen zijn.

Dan doen ik het liever in een keer goed. :j

Dana hoeft alleen HD voor het ras, maar het hele ras is niet tot nauwelijks bekend met HD & ED of PL for that matter. Dus daar verwacht ook niks van. Dat is het voordeel aan een relatief onbekend ras.

Harvey krijgt daarentegen wel het pakket. HD, ED & Rug. :j Borders hangen van visdraad aan elkaar, daar komt ook nog wel eens een rare beoordeling links en rechts uit. :+ Eigenlijk zouden ze daar strikt de A-regel moeten invoeren, maar dat durven ze niet.

XxDiandraxX schreef:
Ik was bij kenai ook rond de 400euro kwijt (2016). De dames duurt nog even voor die aan de beurt zijn..

Vandaag prim weer eens bij gepakt, die mag zaterdag naar show dus vast geknipt en gekamt.. En ja, ik ben beetje lui dus op de keukentafel terwijl ik in de schuur een trimtafel heb (maar geen krukje nog.. :Y) )
[ [url=m/uFB8n5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind van deze de naam leuker en van de andere de kleur. :+

Flauwekul natuurlijk! Ze zijn hartstikke knap, alleen teveel haar. <<)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 22:49

Ja maar dan worden ze niet beoordeeld en kun je opnieuw foto’s maken.
Maar zowel Best als Putten staan goed bekend qua foto’s dus ik vind t wel prima _O-
Maar ga echt niet meer betalen dan nodig.
Als ze echt willen spelen ze er toch wel mee. En helaas word in het ras, ondanks t reglement, nog niets gedaan tegen onofficiele testen..

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:08

KimD: heb jij geen sheltie ofz met kei veel haar? :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:13

xLaraaj schreef:
KimD: heb jij geen sheltie ofz met kei veel haar? :P

Ik niet, ik wil niks met haar. Mijn kerel daarentegen. :+ Maar ik breng haar naar de trimster, en die kortwiekt en scheert de boel.

Zodra de eerste smooth sheltie ergens geboren wordt ben ik de eerste. _O-

We hebben overigens nog geluk, Abbay is niet zo'n ontplofte sheltie. Ze is nog vrij bescheiden met haar haar. Maaaaar, maar mijn mening teveel. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 23:43

En dan is prim nog heel erg bescheide kwa vacht. Elin heeft al behoorlijk wat meer en ruiger maar bjossa heeft het meeste en ruigste haar.

Overigens is zwart ook niet mijn kleur maar haar puur gekocht op bobtail en bloedlijn. Ik zie het liefst redmerle (elin) dan redtri, daarna de bluemerle (bjossa) en als laatste de blacktri (prim).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:13

Redmerle vind ik ook prachtig! Maar er zijn maar weinig goede BC lijnen met red merle.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:21

Bij de borders blijft zwart wit bij mij op 1. Dicht gevolgd door eered. In een border collie heb ik helemaal niets met merle, en ik zal het naar (waarschijnlijk) ook nooit fokken.
Een goede eered uit aelynn zou ik wel graag fokken als ze het draagt. Maar zal waarschijnlijk niet eerste nest zijn. Ik heb nu al 3 serieuze geïnteresseerde (die zelfs al voorschot wilde betalen :') ) en die willen allemaal zwart wit. Dus we zien wel. Ik ga mijn reu kiezen op bouw en karakter (en natuurlijk gezondheid), niet op kleur.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:31

Bij de aussie heb je geen ee red. Alleen bruin en zwart als basis en daarbovenop dat wit, copper en/of merle.

Aangezien er haast altijd een merle x solid word gedekt zit daar vaak van alles tussen. (Merles verkopen beter, zeker de blue merles met blauwe ogen.. |o )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 08:34

Ik vind de Merles toch net allemaal minder. Prim is veel chiquer (maar dat wist je al :D )

Ik maakte van de week al de grap hier thuis dat het tijd word voor een lading volwassen teefjes. Ik krijg nog zoveel berichten nav het eerste nest.. *zoekt een verbaasde smiley*
Maar ik houd het voorlopig bij Chicka en Djessey :P

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:46

Ik zou ook volwassen teven kunnen gebruiken hahahah. Als ik de “laat me zeker weten als het zover is” mensen erbij optel dan zou aelynn een stuk of 15 pups moeten hebben. _O-

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:47

Bij mij is het 1 blue merle, black tri en dan de rest :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 09:00

Zoe_97 schreef:
Ik zou ook volwassen teven kunnen gebruiken hahahah. Als ik de “laat me zeker weten als het zover is” mensen erbij optel dan zou aelynn een stuk of 15 pups moeten hebben. _O-

Ja gaat hier ook helemaal nergens over hoor!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:01

Veel mensen vinden merle lelijk, net zoals ik zwart wit niet mooi vind. Het kleurtje is echt een kwestie van smaak. Was dan ook een hard criteria toen Kay vertelde dat hij een border collie wilde. Ik wilde die schijtbeesten sowieso al niet, maar áls het dan een BC werd absoluut niet zo'n zwart witte haarbal.

Het werd een blue merle (dachten we) mislukt slagschip, maar wel een hele lieve. <3

Die driekleur kan ik nog mee leven. Maar een zwart witte komt er niet in. Dan kan hij op de kop staan. :+ :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:04

kiwiwitje schreef:
Ik vind de Merles toch net allemaal minder. Prim is veel chiquer (maar dat wist je al :D )

Ik maakte van de week al de grap hier thuis dat het tijd word voor een lading volwassen teefjes. Ik krijg nog zoveel berichten nav het eerste nest.. *zoekt een verbaasde smiley*

Zoe_97 schreef:

Is hier ook inderdaad, maar het is altijd maar zien wie daadwerkelijk de daad bij het woord voegt. En nu al ervoor betalen wil ik echt niet, stel het lukt niet, of het is helemaal niet wat verwacht wordt oid dan kun je dan weer allemaal regelen.

Serieus geïnteresseerde heb ik wel allemaal netjes in een bestand verzameld, inclusief hun interesses, wensen en een stukje info.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:05

Xlaraaj ik ga mee in jouw eerste keuze <3

Ik heb ruim 2 jaar gewacht op een blue merle waarvan ik een goed gevoel had. Dat ze een blauw oogje had was gewoon bijzonder aangezien ik dat niet kon zien toen ik haar uit koos. Mijn volgende aussie (als de andere weg vallen komt er een 2de) zal een red merle of bruin worden aangezien ik niks met zwart heb. Mijn rottweiler is zwart maar ja daar heb ik weinig keus in. Mijn kezen waren choco sable en wit ik wilde geen zwart zo heeft ieder zn smaak. En ik zou daarom gewoon langer wachten tot de goede combi voorbij komt.
Ik wil heel graag weer een kees maar de fokkers hier in nl zijn bijna allemaal van die broodfokkers die 100 pups uit Rusland importeren enz. Dus wss zal mijn kees uit Engeland of australie moeten komen. :roll:

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:10

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:

Zoe_97 schreef:

Is hier ook inderdaad, maar het is altijd maar zien wie daadwerkelijk de daad bij het woord voegt. En nu al ervoor betalen wil ik echt niet, stel het lukt niet, of het is helemaal niet wat verwacht wordt oid dan kun je dan weer allemaal regelen.

Serieus geïnteresseerde heb ik wel allemaal netjes in een bestand verzameld, inclusief hun interesses, wensen en een stukje info.

Ik heb de voorschotten om die reden inderdaad geweigerd. De mensen die echt serieus waren en ik een goed gevoel mee had (de meeste ken ik onrechtstreeks al). Heb ik op een lijst gezet.
Ik heb ook van een aantal fokkers al vragen gehad. Maar die heb ik nog niet genoteerd op een lijst, want voor hun hangt hun interesse af van welke reu ik gebruik. En die ligt nog belange niet vast :p