Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElinaSK

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:21

Welkom Mlt94, prachtige vogels heb je :)

Stitchlover: ik heb jouw foto’s helemaal over het hoofd gezien bij mijn vorige post. Maar ik vind dat je een leuke bende vogels hebt <3 .

Wat lief Cayenne, dat Mango ‘baasje’ zei :D .

Fijn dat alles goed is gegaan Shanna, hopelijk kunnen jullie nog lang genieten van Luca

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:58

Wat een lieve en mooie vogels zeg, die kleuren bij de vorige fotopost :oo

Zijn er papegaaiensoorten die niet zo oud worden als bijv. een grijze roodstaart? Ik zou heel graag een wat grotere vogel willen (ik heb nu grasparkieten) met de intentie om het beestje ook mee naar buiten te nemen etc, niet alleen als kijkvogel dus. Echter houdt het feit dat ze wel 70+ kunnen worden mij echt tegen, ik neem een dier voor het leven, maar daarmee bedoel ik het leven van het dier. Niet mijn leven :+ Als ik kom te overlijden zit een ander er mee...

Die kans heb je natuurlijk altijd, je weet nooit wat er kan gebeuren, maar ik bedoel meer over zoveel jaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:10

Valkparkieten kunnen 20 tot 25 jaar worden, met een aantal uitschieters naar boven.
Van edelpapegaaien is nog niet bekend hoe oud ze kunnen worden. Ze denken ongeveer 30 tot 40 jaar.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:12

Jij hebt ook valkparkieten toch? Zijn die een beetje mensgericht etc? :D

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:57

Divers schreef:

Zijn er papegaaiensoorten die niet zo oud worden als bijv. een grijze roodstaart? Ik zou heel graag een wat grotere vogel willen (ik heb nu grasparkieten) met de intentie om het beestje ook mee naar buiten te nemen etc, niet alleen als kijkvogel dus. Echter houdt het feit dat ze wel 70+ kunnen worden mij echt tegen, ik neem een dier voor het leven, maar daarmee bedoel ik het leven van het dier. Niet mijn leven :+ Als ik kom te overlijden zit een ander er mee...

Die kans heb je natuurlijk altijd, je weet nooit wat er kan gebeuren, maar ik bedoel meer over zoveel jaar.

Is een wat oudere herplaatsen niks voor je dan?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:01

Divers schreef:
Jij hebt ook valkparkieten toch? Zijn die een beetje mensgericht etc? :D

Ja hoor, zelfs mijn niet tamme valken hangen in het gaas zodra ik voorbij loop :D
En ze zijn gek op kroelen <3 En ontzettend nieuwsgierig. Alles wat ik in mijn handen heb gehad moet worden onderzocht :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:39

Tijd voor een foto update :D
Ik wilde het nest verschonen en heb ze daarom gelijk even op de foto gezet.
Uiteraard speelde Mango voor nanny, op gepaste afstand ;) Je weet tenslotte nooit of zo'n klein ding spontaan ontploft ofzo _O-

Reign <3 Mevrouw werd net wakker _O-
Afbeelding

Baby 2 waarvan ik nog steeds vermoed dat deze bont is.
Je kunt het ook goed op de vleugel zien: grijs pigment dat op het uiteinde opeens niet meer zichtbaar is terwijl het daar ook grijs zou moeten zijn.
Afbeelding

Het hele nest op de foto. Baby 2 t/m 4 waren volgevreten en niet van plan wakker te worden :Z
Afbeelding

En nanny Mango er uiteraard ook bij :D
Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 18:49

Ik lees alles mee hoor!

Hier ook alles wel oké.
Het koppel grasjes iinmiddels alweer een tijdje samen en de jongen zitten apart :)
Het bontje zebravinkje doet het goed maar is nog niet zelfstandig. Ondertussen leg de pop rustig eieren door :roll:

Moffel & piertje doen echt helemaal niks.. ze hadden 1 ei maar die hebben ze stuk gemaakt. Dus ik verwacht er ook niks meer van.

Snowy en Olaf vinden elkaar lief. Maar ik laat voorlopig het blok nog dicht :o

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 21:41

Mlt94: mooie vogels <3

Haha cayenne, die linkse op de foto kijkt dronken. Ze lijken toch maar op rare wezentjes wanneer ze jong zijn hoor.

Divers: ja, is een valkparkiet dan niets voor jou?

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 10:27

idylle schreef:
Divers schreef:

Is een wat oudere herplaatsen niks voor je dan?

Daar heb ik ook aan gedacht :j

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 12:50

@Cayenne, ze doen het goed zo te zien! Ga je er eentje van houden?

@Divers, heb je al aan een pyrrhura gedacht? Dat zijn qua karakter en Ego net mini aras en worden tussen de 20 en 25.ze zijn natuurlijk ook wel wat klein van formaat.

@Elina en Lukasje, dankjulliewel *D

@MLT, dankje! Bij mij gaat het goed, maar dat komt ook omdat de vogels een eigen kamer hebben waarin ze 24-7 losvliegen denk ik. Pyrrhuras zijn doorgaans te pittig om met valken te houden. Ik heb twee milde exemplaren denk ik! Mooie collectie heb je!

@Shanna, gefeliciteerd met Luca

Hier zag ik mijn valkenman Bowie en Pop Bibi voor het eerst wipwappen. Ducky stond erbij en keek ernaar :'). Had het niet echt verwacht aangezien ze wel aan elkaar gehecht zijn, maar ik ze nooit echt verliefd over vond komen.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:34

Pyrrhura's lijken me heel leuk! Zijn die solitair of leven die liever als een koppeltje?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 11:57

Divers schreef:
Pyrrhura's lijken me heel leuk! Zijn die solitair of leven die liever als een koppeltje?

Liever als koppel, waarbij man-man, man-vrouw of vrouw-vrouw niet uitmaakt.

Alleen kan ook wel, maar dan raken ze erg aan je gehecht en willen ze doorgaans niet alleen zijn. Ik merk echt dat mijn koppeltje veel aan elkaar heeft. Zit een groot gedeelte van de dag tegen elkaar aan geplakt :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:12

Ik zou sowieso voor 2 vogels gaan.

Stitchlover, ik ben bang dat de oudste een blijvertje is. Die is al ZO wereldwijs :')
Pas 12 dagen oud en loopt al door het nest rond alsof ze het al jaren doet :')
En ik weet nog niet precies waarom maar ik heb al vanaf dag 1 een klik met haar.

Mango is ontploft :+

Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:01

En verse wilgentakken voor iedereen! *\o/* Feest!
Afbeelding

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:20

Wat een leuke foto's komen er voorbij Cayenne van schattige kleintjes tot een ontplofte mango, douche gehad? _O-. En wilgentakken zijn hier ook altijd een succes :)).

Jouw vogels vinden elkaar dus aardig dan verwacht stitchlover <<).

Oh ik had hier net een paniek momentje, tijdens het schoon maken viel het broedblok om (ik heb ze niet hangen) en nu zit er in ei nummer 3 een enorme deuk, hopelijk geeft dit niks maar ik ben er bang voor zo zonde :\

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:45

Mango was weer eens in zijn waterbak gesprongen :')

Oeh, hopelijk komt het eitje toch uit! Ik ga voor je duimen!
En ach, het kan gebeuren, maar het is wel rot inderdaad!

Sorry voor de spam maar ik moest net het broedblok weer schoonmaken (het zijn echt enorme ransbakjes := ) en meteen de twee oudste kleintjes op de foto gezet <3

Baby 2 <3 Echt duidelijk een bonte!
Afbeelding

Die genoot echt van het zonnetje en viel steeds in slaap :+
Afbeelding

Reign <3
Afbeelding

Heeft best een bijdehand koppie :D
Afbeelding

En ook in het nest is wel te zien dat mevrouw een wakkere tante is :+
Ik zie haar werkelijk nooit slapen.

Afbeelding

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:32

@Cayenne, dat snap ik ze zo ziet ze er ook zeker uit vanaf de foto's en lutino opaline is ook nog eens een prachtige kleur! En in de waterbak springen haha herkenbaar, dat doen mijn pyrrhuras ook altijd, want fonteintjes, grotere schaaltjes etc zijn natuurlijk niet geschikt om een bad te nemen :7

@ElinaSK, ah dat is balen, hopelijk komt het alsnog uit!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:50

Overkomt iedereen wel een keer toch? Zakken voer bestellen, en dan de verkeerde hebben besteld. Gelukkig kan ik die zaden ook gebruiken, nu weer wachten.. tot het er is.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:37

Schattig die kleintjes Cayenne <3.

Hmm nee, nog nooit een verkeerde zak voer besteld eigenlijk ik check alles altijd 3x _O-. Gelukkig kun je het dan nog wel gebruiken benfan.

3de eitje gaat niet meer uitkomen, vond em net kapot int broedblok. Ze zal wel gedacht hebben die is beschadigd gelijk maar helemaal een eind aan maken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:58

Die kleintjes zijn wel echt mooi van lelijkheid haha! Super schattig!!

Wel jammer van het 3e eitje Elina..

@Divers, er meerdere parkieten en papegaaisoorten die niet zo super oud worden hoor, een pyrrhura is wel qua grootte niet veel groter dan een parkietje overigens. Met een valkparkietje of een meyers/ ruppel/ bruinkop/ bont boertje/ halsband of alexander parkietje zit je net een slagje groter. Die hebben een levensverwachting van gemiddeld 30/ 40 jaar geloof ik.

Luca klinkt echt als Sinterklaas vind ik.. <:)

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:16

_O- Nou verdomd, inderdaad net de Sint.

Bruinkopjes zijn leuk! Die kende ik nog niet

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:17

Benfan, ik had het laatst andersom! Het goede voer besteld voor Mango maar ik kreeg voer voor Pyrrhura's :+
Ik heb een mailtje gestuurd naar de shop en mocht de zakken houden (5 kilo) en kreeg nieuw opgestuurd.
Gelukkig mogen de valken de samenstelling van het Pyrrhura voer ook wel hebben. Al keken ze wel vreemd op toen ik het serveerde _O-

Jammer Elina!

Haha, wat een leuke stem heeft Luca zeg! En idd lijkt het alsof ze Sinterklaas heeft ingeslikt _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 00:02

Divers schreef:
_O- Nou verdomd, inderdaad net de Sint.

Bruinkopjes zijn leuk! Die kende ik nog niet

Een dwergara (ara nobilis) is ook een optie, die worden gemiddeld 20/25 jaar geloof ik. Zitten qua formaat in dezelfde slag als de rest die ik genoemd heb ongeveer.

Ja ik snap met Sinterklaas in huis wel dat de vorige mensen Luca als hem en hij omschreven.. :+
Ik ben benieuwd of ze zo blijft klinken of dat ze ook mijn stem gaat krijgen. Grijsjes kunnen zeer goed stemmen immiteren dus we gaan het meemaken! _O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 00:12

Als je Mango hoort zou je denken dat hij een dame is.
Hij heeft echt een schattig stemmetje :')

Maar ik ken ook een edelpop die klinkt als een man met zware rokersstem _O-