[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:54

Boemklatsch schreef:
Hier nog geen jasjes oid, maar ik heb dan ook een hond die, als hij niet slaapt, in standje turbo staat dus die houdt zich tot op heden wel warm.

Qua brokken zijn wij ook nog zoekende, Mika eet normaal vlees maar wij willen gaan kamperen volgend jaar dus dan zijn brokken wel ideaal natuurlijk.

Wel handig dan. Ik ga morgen mee.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:01

Flynn is een koukleum, maarja, bekend probleem bij de whippet natuurlijk.

De jasjes zijn van amazing dog gear. Eigenlijk specifiek voor de windhonden, maar ze maken ook jasjes op maat! En ze zijn ook niet duur :)

http://www.amazingdoggear.nl/nl/

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:07

lonniejj schreef:
Flynn is een koukleum, maarja, bekend probleem bij de whippet natuurlijk.

De jasjes zijn van amazing dog gear. Eigenlijk specifiek voor de windhonden, maar ze maken ook jasjes op maat! En ze zijn ook niet duur :)

http://www.amazingdoggear.nl/nl/

Dank voor de link! Jarv heeft er nu eentje van hurtta, maar die is net te kort op de rug voor het mooie. Een goede (betaalbare) jas voor een corgi vinden wil nog wel eens lastig zijn :)) ik ga daar eens rondneuzen!
Jarv houdt niet van regen, en vind het dan ook heerlijk om tijdens weer zoals vandaag even een jasje te dragen :P Zeker ook voor en na de trainingen vind ik het fijn dat hij even wat om heeft :D

petitparis

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:17

idd tnx voor de link

Mijn jassen nu heb ik ook op maat laten maken, want mijn jack valt overal tussenin. Qua borstomvang past ze perfect ik jasje maat 35, maar qua ruglengte heeft ze echt 45cm nodig, maar dan lijkt het alsof er een jasje rondloopt (pootjes komen er net onderuit :') )
Nu voor Cita ook nog een gepersonaliseerde jas laten maken.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:31

Zonnetje81 schreef:
Boemklatsch schreef:
Hier nog geen jasjes oid, maar ik heb dan ook een hond die, als hij niet slaapt, in standje turbo staat dus die houdt zich tot op heden wel warm.

Qua brokken zijn wij ook nog zoekende, Mika eet normaal vlees maar wij willen gaan kamperen volgend jaar dus dan zijn brokken wel ideaal natuurlijk.

Wel handig dan. Ik ga morgen mee.

Ik zag het, gezellig! Tot morgen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:50

Ik zie jullie doggydate ook. Jammer dat er niet meer deelnemers zijn, anders had ik ook wel mee kunnen doen. Kiko is niet altijd even lief naar andere honden en met meer honden durft ze niet zo veel. Boemklatsch heeft wel kunnen zien wat ik bedoel, Kiko was de hele wandeling lief maar op het einde moest ze toch even op een andere hond vliegen. Hoewel Mika's stijl van spelen ook wel haar stijl is, rennen. Maad zodra het tegen elkaar opspringen is vindt ze het niet leuk en vliegt ze er vol op.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:18

Is het dan geen idee haar aan een korf te wennen? Dan kan er niets gebeuren vanaf haar kant. Al is met korf om ook risico omdat ze zich niet kan verdedigen.
Hier moet ik finn van 6 maanden ook echt regelmatig even duidelijk maken dat hij normaal moet doen tegen Kenzo als hij zijn korf om heeft want dan is het voor de rest wel heel gemakkelijk om te domineren want hij kan niets terug doen.
Echter voor Kenzo en mij de manier dat hij wel los kan zonder dat ik zeer zeer zeer goed op moet letten op mountainbikers, wandelaars en andere honden.
Kenzo is er ook helemaal aan gewend. Hij krijgt hem om voor hij de auto uit mag. Dan is het dikke lol met rennen en vliegen enz. Tot een heel overzichtelijk veld. Daar mag korf af en komt de bal. Dan ravotten de jongste 3 wat af. Daarna is de emmer al best leeg en meestal doe ik dan de lange lijn er aan en korf af laten dan kan hij de rest van de kilometers de bal mee sjouwen. Soms heeft hij nog energie dan korf terug om en los verder ;)

Merk wel zodra hij echt moe is gaat hij zich irriteren aan de korf en steeds rollen dan gaat hij gewoon vast en korf uit. Zo is het voor beiddn partijen leuk.

Moet wel zeggen dat zijn angst gelukkig groter wordt in de zin van hij vliegt met kabaal op vreemde honden af als hij de kans krijgt en draait er om heen en komt terug. Hij duikt er niet meer op wat ook stuk fijner is ivm los kunnen laten. Echter naar mensen toe ook onvoorspelbaar. Maarrrr ik loop al weer vele dagen elke dag uur in het bos met de hele roedel en teller staat op 0 mensen en honden gezien ;) weekend reken ik niet mee haha kom dan ook niet alleen in bos met hele roedel en loop dan ook anders. Al zijn we ook zondag in 1.5 uur niemand tegen gekomen. Ideaal zo enorm veel bos ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:20

Kiko speelt wel met andere honden alleen als in haar nek springen of happen is het mis.
Verder kan ze een korf om maar dan kan ze niet zo vrij spelen en zich totaal niet verdedigen. Korftraining heeft ze niet nodig, heeft ze al gehad. Op vakantie moest ze in de bus en in gondels ook gekorft zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:20

Kiko speelt wel met andere honden alleen als in haar nek springen of happen is het mis.
Verder kan ze een korf om maar dan kan ze niet zo vrij spelen en zich totaal niet verdedigen. Korftraining heeft ze niet nodig, heeft ze al gehad. Op vakantie moest ze in de bus en in gondels ook gekorft zijn.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:08

Wij zijn vanavond wezen titeren, uitslag was goed: hoeven pas over 3 jaar terug. :) Afbeelding

Mika liep vanmiddag mank, toen hij later zag dat het droog was ging hij in standje turbo zonder problemen de tuin in. :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:10

Mika is een slimmerik. Hahaha.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 23:21

Check, ziet er goed uit! :D
Haha, dramaqueen _O-

Jarv heeft nu al 3 weken niet kunnen trainen op de club, veld is te nat en glad door weer en bladeren. In plaats daarvan train ik nu dus voor het huis met de paar dingetjes die ik heb (paaltjes en sprongen). Er stopte iemand met de auto om te kijken hoe ik met Jarv de paaltjes oefende _O- Moest zo lachen, schijnbaar waren we een hele bezienswaardigheid _O-

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:37

Wie doet er hoopers met hun hond? Ik had er nog nooit van gehoord maar trof iemand in de dierenwinkel. Dit is niet belastend voor de hond zoals behendigheid blijkbaar wel is. Hoewel ik betwijfel dat mijn jack zoiets gaat doen.

Sinds deze week doet ze aan de voet en liggen en blijf gaat ook best goed. Volgen is een ramp. Haha.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:41

Ik hooper met de hond van mijn schoonouders, zij vind het erg leuk :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 00:43

Tigress schreef:
Ik hooper met de hond van mijn schoonouders, zij vind het erg leuk :D

Wat is dat voor een ras?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 03:10

Hooper.. dat moet ik googlen.

Heh Lenyx een puzzle gekocht. Hij vind ze erg leuk.

Verder loopt ie nu ook door een tunnel heen en wil ik pionnetjes kopen als "paaltjes" en mn eigen wip maken waar hij overheen kan lopen.

Als ik terug ben uit NL gaan we bij de obedience club en die doen ook agility en nose work. Denk dat ie beide erg leuk zal vinden.

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 08:39

Ik doe zelf geen hoopers omdat ik al 5 dagen in de week intensief train. Maar hoopers lijkte me superklein! Als mijn honden ouders zijn en flyball niet meer aankunnen is dat zeker iets wat ik zou overwegen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 09:49

Ik ga volgende week starten met Hoopers. Lijkt me heel leuk.
Ook voor de afwisseling naast gehoorzaamheid en speurles.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 10:25

Lara is een border collie X aussie. Doordat zij zeer slechtziend is (aangeboren afwijking, ze is pas 2 jaar oud. Al van pup af aan heeft ze grauwe staar). Hierdoor kunnen we de meeste sporten al niet doen.
We hebben sinds een paar weken hoopers opgepakt, en sinds ze dat doet begint ze zelfverzekerder te worden :D Leuk om die ontwikkeling te zien bij haar :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:47

Daeva is vandaag op haar brevet geslaagd met 81%. Op naar haar wedstrijdcarriere in de gehoorzaam!

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 22:27

Zoe_97 schreef:
Daeva is vandaag op haar brevet geslaagd met 81%. Op naar haar wedstrijdcarriere in de gehoorzaam!

Gefeliciteerd!

Wat is hoopers precies?
Ik ga morgen kennis maken op de club met Babs, ben erg benieuwd!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 07:45

Gefeliciteerd Zoe!

Wij zijn nu bezig met de basiscursus en ik wil in januari beginnen met ringtraining.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:21

Gefeliciteerd met je verjaardag Amanda! *\o/*
En Zoë ook gefeliciteerd!

Wat vonden jullie doggo's van de sneeuw? :D
Evy wil niet meer naar binnen haha.

Afbeelding

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:49

Enzo was helemaal waus door de sneeuw :')

Afbeelding

Helemaal geweldig vind hij het!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:59

Afbeelding

Deze kop zegt genoeg denk ik? :')
Beest was helemaal gek in de kop met die sneeuw vandaag _O-
Helaas geen dikke laag vanmiddag, momenteel bouwt zich pas echt een laagje op.
Maar bij het spelen van vandaag hoorde onder andere rollen:
Afbeelding

Vanuit daar door het gras verder schuiven:
Afbeelding

Als een malle rondrennen met ''Trixie'' :
Afbeelding

En aangekleed worden :')
Afbeelding