[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:12

Die donkere lijken wel tetra's...? Maar ik kan het niet heel goed zien. Anders even navragen in de winkel waar je ze hebt gekocht?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:47

[***] schreef:
Die donkere lijken wel tetra's...? Maar ik kan het niet heel goed zien. Anders even navragen in de winkel waar je ze hebt gekocht?

Ze zwemmen alle kanten op een foto maken is zo lastig! Dit was nog de beste.

Ik ga hun even benaderen dan!

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 21:45

Hallo, ik heb even een vraagje.
Ik heb al een tijdje een aquarium samen met mijn vriend, die bij mijn schoonouders staat. Nu zit ik een beetje met een voeren van de vissen in de vakantie..
Toen ik zelf op vakantie was, heeft mijn schoonzusje de vissen gevoerd. Maar nu gaan we in de herfstvakantie met de schoonfamilie een midweek of weekend weg, en dan is er dus niemand om mijn vissen te voeren..
Nu was ik van plan om een feeder te kopen, maar ik vroeg me af of een feeder een beetje goed werkt en welk merk ik het beste kan nemen? Iemand tips? :D

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:28

ik vind ze ook op kardinaal tetra's lijken....

0ver feeders kan ik je helaas niet helpen. Als i keen weekendje weg ga voer ik de vissen goed voor vertrek en meteen bij thuiskomst das echt geen probleem (wellicht afankelijk van je visbestand) en deze vakantie heb ik zo'n vakantietablet gebruikt en al mn visen hebben de drie weken vakantie goed overleeft

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:33

_classic schreef:
Hallo, ik heb even een vraagje.
Ik heb al een tijdje een aquarium samen met mijn vriend, die bij mijn schoonouders staat. Nu zit ik een beetje met een voeren van de vissen in de vakantie..
Toen ik zelf op vakantie was, heeft mijn schoonzusje de vissen gevoerd. Maar nu gaan we in de herfstvakantie met de schoonfamilie een midweek of weekend weg, en dan is er dus niemand om mijn vissen te voeren..
Nu was ik van plan om een feeder te kopen, maar ik vroeg me af of een feeder een beetje goed werkt en welk merk ik het beste kan nemen? Iemand tips? :D

Wij zijn net terug van een maand vakantie en hebben de Eheim feeder gekocht. Hij werkt echt perfect, je kunt verschillende tijden en momenten in programmeren ( hier twee keer per dag) en ook de hoeveelheden voedsel zelf instellen.
Hij heeft het hier in ieder geval foutloos gedaan en de vissen weten het al exact als dat ding begint te draaien qua geluid, dan hangen ze er allemaal massaal onder :Y)

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:31

Dankjewel voor de tips! Ik zal eens naar een eheim feeder kijken

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:17

doet iemand van jullie trouwens mee aan de secret santa dit jaar?
lijkt mij ontzettend leuk

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:29

Had t wel voorbij zien komen, maar woon net samen met mn vriend dus misschien volgend jaar. Sprak mij ook wel aan idd :j

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:08

Kleine update, het is de jewel feeder geworden. Gekregen van mijn vriend op m'n verjaardag, en ik had geen idee dat hij die zou kopen :')
Nu eerst uitvinden hoe die werkt..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:58

Heb ik ook! Enige waar ik tegenaan loop nu is dat hij met deze bak met een groter visbestand zelfs in de hoogste stand te weinig voert naar mijn mening.

Heeft iemand nog wat advies?
Mijn pleco schraapt van mijn achterwand. Die natuurlijk bestaat uit piepschuim. Moet ik hier wat mee doen? Zo ja, wat?

En nog een vraag. Ik heb van de week mijn filter materiaal schoongemaakt omdat de pomp niet goed doorliep. Hij zoog niet goed meer aan, en uitstroom was bijna niets. Nu, een week verder; weer bijna geen uitstroom.. Alles is schoon/bacterie/alg vrij maar hij stroomt niet door.. Iemand enig idee waar ik naar moet kijken? Heb de externe pomp van tetra.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 23:46

Juwel feeder bedoelde ik natuurlijk.. :')
Ik zit erg te kloten met het afstellen van de hoeveelheid voer.. dan is het te veel en één tikje minder is weer te weinig lijkt het wel..

Ik heb niet veel verstand van de feeder en het instellen ervan. Dus misschien klinkt het dom, maar kan je niet instellen dat hij meteen twee keer achter elkaar aan draait? :o

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 00:16

fleurtjeuh schreef:
Volgens mij heb ik een drachtige tetra! :D

[ [url=m/QwxmFl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als kardinalen zijn uitgegroeid kun je mooi het verschil zien tussen mannen en vrouwen. De vrouwen zijn groter dan de mannen en hebben ook een goed gevuld buikje. Na het eten is dit vaak nog meer aanwezig dan normaal.

Tetra`s worden ook niet echt zwanger, tijdens het paren laten de vrouwtjes hun eitjes los en de mannetjes hun zaad.

Er werd hier geregeld gepaard maar de eieren werden altijd meteen weer opgegeten door de rest van de tetra`s :')

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 00:36

wortelsussie schreef:
Ik ontdekte net dat de Sinulansen 2 kleuren hebben? De een is mooi blauw en sommige zijn veel donkerder!
3 van de 10 zijn zo donker

Zijn het wel alleen simulansjes? zijn die donkere mannetjes, paar verkeerde tussen of hoe zit dat? Weten jullie dat misschien?

Zo te zien heb jij een mooi schooltje kardinaal tetra`s :D

Op het moment van de foto zien al je kardinalen er nog wat gestresst uit. :(:) hoe bleker en minder kleur hoe minder prettig ze zich voelen. Je visjes horen er eigenlijk zo uit te zien: http://www.hobbykwekers.nl/images/zoetw ... odi-11.jpg
Dit kan allemaal verschillende redenen hebben bijvoorbeeld omdat ze net zijn aangeschaft, te weinig schuilplek, slechte water waarden of vissen waar ze door op worden gejaagd en zo vergeet ik er vast nog een paar.

Aangezien je ze net hebt kan het even duren voordat ze zich thuis voelen. Bij mij waren het in het begin vrij schuwe vissen die snel in de stress schoten maar na een tijd waren ze zo brutaal als wat. Tenzij dat er bezoek was dan waren het weer een stel watjes :Y)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:33

Wispeltuur, gister vielen de 3 donkere neons bijna niet op en hadden hun 'bleke' huid met een mooie blauw groene streep. Hoop dat ze dus verkleurd zijn!

Dit komt omdat het paracheirodons simulansjes zijn. Dus als ze donker kleuren zitten er een paar verkeerde tussen...

Ik merk niet dat ze gestrest zijn? Zwemmen door de bak, eten samen met de cory's en 'zitten' ook bij elkaar te rusten en zwemmen niet in school. 1 van de 2 spikkel cory's daar in tegen voelt zich idd nog niet helemaal op zn gemak. :)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:02

Gaan er nog mensen naar aquavaria? Is aankomend weekend soort van vivarium alleen wat eerder.

Www.aquavaria.nl

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:24

Ik niet :n

Mijn vriend beweerde van de week een garnaal te hebben gezien in mijn grote bak. 'Onmogelijk! Uit mijn oude bak heb ik geen garnalen gehaald, want die zaten al in de garnalen bak, en in deze bak heb ik ze nooit gedaan. Nu moest ik als een malle naar die grote bak komen want hij zag m weer! Zit me er toch een enorme vuurgarnaal in die bak! Echt ENORM groot! Zeker een cm of 4 lang en en halve cm breed en grote 'voel sprieten'. Ik kan mn verbazing moet op hoe groot hij is maar dan de vraag: hoe komt hij erin? Ik controleer mijn planten altijd en de spullen die er uit mijn oude bak inzitten hebben eerst een dag droog gestaan en vervolgens met heet water afgespoeld..

(Mobiele foto := vertekend heel erg)
Hij is echt groot, ernaast heb ik nu ook tot min grote verbazing het eerste jonge spul in mijn bak ontdekt! Conclusie; de helena's hebben het naar hun zin want ik heb baby helena's *\o/*

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 18-09-16 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:27

Je vriend niet stiekem jou in de maling genomen? Haha

Misschien toch toen de nog baby was diep verstopt in een plantje uit je oude bak?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:14

Ja zou misschien best kunnen, maar dan was dit de enige die nog in de oude bak zat :+

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:04

Mijn jonkie ancistrussen zijn dood.. |(

Zou de big mama ancistrus dat gedaan hebben? Want ik zou geen oorzaak weten. Alle andere vissen en garnalen zijn hartstikke fit.

En ze kregen om de dag ancistrus blokjes... (de andere dag vlokvoer)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:45

Mijn vriend heeft een nieuwe huisgenoot :3

Afbeelding

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:23

Ik zou het werkelijk niet weten riddershow..

Wat leuk fleurtjeuh!

Ik heb het er eens met mijn vriend over gehad en we gaan mijn oude bak ophalen bij mijn ouders! *\o/*

De nano bak gaat weg en daarvoor in de plaats komt de 60 liter bak. Hier gaan de garnalen in maar daarnaast ook de ancistrussen. Ik hoop op deze manier ook wat kweek van de ancistrussen te kunnen krijgen. Zand heb ik, planten heb ik, info heb ik.. We moeten het alleen nog opzetten!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:43

Ik baal er heel erg van |(

Nu begint de zoektocht naar een mannetje opnieuw. Ik overweeg wel om gewoon een mannetje te nemen ipv een kleintje in de hoop dat het een mannetje is. En ga op zoek naar een goede kweker ipv dierenwinkel.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:36

Heb je die gele ancistrussen?

Als dat zo is is t jammer dat ik die van mij zo'n 2 jaar geleden weg heb gedaan omdat ie mn bak uit groeide. Ik had er een hele mooie volwassen man in zitten.

Ik ga vanavond weer lekker aan de slag. Moest sws naar de winkel, er ontbreekt wat filter materiaal dus dalijk de laatste spulletjes halen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:15

Ehh... ik heb een tijd terug een foto neergezet, ze is niet geel... volgensmij een hele normale :+

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:53

Ah, hier zijn de gele in overvloed haha.

En hij staat!
Afbeelding