Tycho schreef:Ja en op de vorige pagina is ook zo'n dolgelukkig door de dierenarts weer bij elkaar genaaid konijn te zien. Ik hoop voor jou dat alles zo "leuk" blijft gaan.
Mijn ervaring is dat veel samenwonende konijnen vatbaarder zijn om ziek te worden door stress. Ik hoor namelijk regelmatig wat terug van de mensen die bij mij dieren hebben gekocht. Ik kan zeggen dat konijnen die naast elkaar wonen ouder worden dan dieren die verplicht een hok delen. Elkaar zien, ja ben ik voor , samen in een hok met ren nee.
Ahum
ik heb al best wat koppels gehad en veel gekoppeld. Maar er zijn maar weinig konijnen ziek geweest. Ik denk niet dat konijnen ziek worden door andere konijnen. Stress? Ja dat geloof ik wel als tweee konijnen (of meer) samen zitten die elkaar totaal niet trekken. Maar dat is met alle diersoorten, ook niet alle honden of paarden kunnen samen.
Zorgvuldig uitzoeken heet dat. Als ik naar de opvang ga, let ik heel erg veel op lichaamstaal want ik wil echt niet terug om een konijn om te ruilen. En tot nu toe waren alle koppels dolverliefd op elkaar. HHuidigekoppel ook.
Verschil merkte ik wel als er eentje overleden was en het overgebleven konijn twee of drie weken alleen zat (het is passen en meten als je nog moet koppelen naast je werk ). Stil in een hoekje zitten en mij ineens om aandacht vragen. Nee, ik denk niet dat een konijn blij wordt om alleen te zijn. Maar hij wordt ook niet blij van een konijn waarbij de karakters elkaar niet liggen. Hij wordt blij van een konijn wat bij hem past.