Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:33

kiwiwitje schreef:
gribaldi schreef:
Putten heb ik ook over gehoord. Ik liet mijn DH met een half jaar röntgen en een jaar afröntgen.

Met dit ras kan ik nog niet zoveel vinden, zal straks nog eens even goed zoeken waar hier de richtlijnen voor zijn.

Dit zijn de richtlijnen van de rasvereniging van de tamaskan:

https://www.tamaskan-dog.nl/ntc/fokreglement/4.1. Verplichte onderzoeken: alle ouderdieren moeten worden onderzocht op:
a) Heupdysplasie (HD): ten tijde van het onderzoek moet de hond de minimale leeftijd van 18 maanden hebben. Er mag worden gefokt met de volgende uitslagen:
– HD A of HD B
– BVA 0-18
– OFA Excellent, OFA Good of OFA Fair
Tegenover een HD B moet altijd een HD A staan. Tenzij het bestuur anders beslist.
b) Elleboog Dysplasie (ED): ten tijde van het onderzoek moet de hond de minimale leeftijd van 18 maanden hebben. Er mag worden gefokt met de volgende uitslagen:
– ED Vrij
– BVA 0
– OFA Normal

Dank je wel. Dus met anderhalf jaar ben ik vroeg zat :)

Moet mij nog steeds inschrijven bedenk ik mij net. Met DH ben ik wel bekend met inschrijvingen her en der maar nu ben ik echt een leek :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 13:40

Jahoor! :)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:29

Ja nu drie jonge honden hier.. Een van 15 maanden, een van 12 maanden en een van 10 maanden.. En dan ook nog de jack russel van 9.. Maar zoals ik aangaf was dat niet helemaal de bedoeling.. :')

Afbeelding
Edit; even betere foto neergezet..

Ik ga voor hd/ed naar sleeuwijk maar ik denk vooral dat je daar heen moet gaan waar je je prettig voelt en niet alleen naar de portemonnee moet kijken..
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 20-05-19 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:31

Mijn eigen da kan het in principe ook, was het koste zou ik terug moeten zoeken.

Wel leuk Diandra :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:45

Leuke auss diandra ! Ik hoop volgend jaar een pup bij te hebben :D

18 maanden ? hier mag het vanaf 12maanden. ik heb ze 10 dagen geleden gedaan dus hoop binnenkort de uitslag binnen te hebben. Ik heb 180€ betaald voor ED en HD en iets van 90€ voor de beoordeling :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 16:01

xLaraaj schreef:
Leuke auss diandra ! Ik hoop volgend jaar een pup bij te hebben :D

18 maanden ? hier mag het vanaf 12maanden. ik heb ze 10 dagen geleden gedaan dus hoop binnenkort de uitslag binnen te hebben. Ik heb 180€ betaald voor ED en HD en iets van 90€ voor de beoordeling :)

Jep
HD op 12 en ED op 18

Afbeelding

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:04

Hier is het allemaal 12 maanden behalve voor enkele rassen die uitgezonderd zijn.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:19

In nederland is hd altijd vanaf 12 maanden en ed vanaf 18 maanden behalve de genoemde uitzonderingen.

Ik doe dan ook alles in 1x als ze 18maanden zijn.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 16:26

Als mijn ras pas met 18 maanden kan, dan doe ik alles op de 18 maanden. Zonde om het op 12 maanden al te laten doen dan :')

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:37

Van Olly moet ik ook nog de heupen doen. Was eigenlijk binnenkort de bedoeling, maar goed.. met een rekening die naar de 500euro gaat voor DA kosten, wachten we nog maar even :')

Het verband van zijn pootje mocht er nu af, alleen het verband van het kussentje wat eraf is gehaald zit er nu om. Kwam veel vocht uit ofzo, dus moest eventjes luchten een paar dagen. Nu heeft die ook mooie babysokken voor buiten, stoere met auto´s erop. :+ Woensdag mogen we weer, joepie.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:52

Wij gaan in juni Dexter op de foto zetten. Dundy is tijdje terug natuurlijk al ongepland geweest. 27 mei wordt Dexter 18 maanden dus dan kan meteen alles. Omdat hij hypermobiel is laat ik ook zijn rug op de foto zetten. Verwacht niks bijzonders eigenlijk.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 18:54

Ik ben vandaag geweest voor foto's en heb de beoordeling ook al binnen :D HD A en ED alles vrij.. Dus ik ben zeer tevreden *\%/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 18:55

Wij willen natuurlijk wel een foto van die stoere babysok!

Heb je het idee dat ie wel vooruit gaat?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:10

Haha zal morgen wel een foto maken.

Bij Olly is het nogal lastig of die vooruit gaat, want die zou gewoon nog keihard gaan rennen nu. Met lopen heeft die hem ook vaak omhoog en dan loopt die er weer even op, dat wisselt ook nog erg. De wond zag er goed uit zei de DA. Denk dat het vooral afwachten is tot het echt is genezen en zien hoe die erop loopt. En voorlopig hem rustig houden, dat die het niet verkloot.

Hij is ook gewoon zo´n schatje, komt steeds aanzetten met zijn speeltjes, maar helaas..kan ze niet gaan gooien.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 19:11

Lastig is dat, ze rustig houden. Kon je ze maar vertellen dat het beter was he?

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:19

Sastaic schreef:
Ik ben vandaag geweest voor foto's en heb de beoordeling ook al binnen :D HD A en ED alles vrij.. Dus ik ben zeer tevreden *\%/*

Super ! Wat zal jij blij zijn. En zo snel :oo
Ik zou al blij zijn met een B. Naya is een echte kangoeroe en is ook 2x ofzo een heel verdiep afgesprongen of tegen een muur geknald met het spelen en wild doen dusja :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 19:20

Sastaic schreef:

Wat goed! Gefeliciteerd!

Ach Lara, boellie heeft als pupje van 9 weken een ongelukje gehad. Dus ik had ook van alles verwacht. Maar die kreeg ook gewoon een HD-A

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:34

Gefekiciteerd Sastaic! *\o/*

Lara, volgens mij gaat dat niet zo hard. Ik ben met Dundy misschien ook wat minder verstandig geweest dan volgens 'de regeltjes zou moeten '. Dus in draf naast de fiets met +-10 maanden, regelmatig een frisbee gooien voor 18 maanden en eigenlijk elke dag wel een uur los in het bos vanaf 7 maanden. En hij heeft ook A heupen.

Volgens mij merk je het ook wel als ze slechte heupen hebben toch? Ik meen dat HD merkbaar wordt tussen de 6-12 maanden?

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:34

Mijn vorige hond heeft heel wat ongelukjes gehad, maar die had ook gewoon HD A;) Die hadden we ook pas gedaan toen ze 2,5 was. Die was zelfs gesandwiched als pup tussen een grote reu van 40kg en een metalen paal. Kon ze niet meer de bank op enzo, moesten we ook naar de osteopaat. Maar alles perfect;)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:44

Oef jullie gaan even snel.

Super sastaic!! Gefeliciteerd :D

Lanthe dat vraagt om foto's :+ Sneu dat ze zich rustig moeten houden, bij puppys is dat zo lastig

Mijn rottweiler heb ik ook op fotos gehad. Geen HD. Links ED-vrij en rechts helaas wel ED. Husky doe ik in de toekomst eens.

XLaraaj wat een goedkope da. Ik heb wel 450 betaald voor onofficiele hd ed fotos met beoordeling. Mag ik vragen waar je geweest bent?

Diandra mooie hond! Prachtige fotos van de show

Kiwi heerlijk zeg <3 Fijn dat de dierenarts ook nog even heeft gebeld

Denies wat naar zeg. Zeker gevaarlijk. Ik was gister met mn rottie en pup aan t wandelen toen ik een kleine pitbull tegen kwam. Man had m los.. had mijn honden al korter vast gepakt. Valt ie lelijk uit naar mijn rottie. Nahja zeg. Pupje bang. Dankje he. Normaal lijn je m even aan in het dorp? Zeker een die uitvalt. Hond had helemaal geen halsband om en hij had geen riem bij hem..

Biggirl wat leuk een tandje!

Candalisa heerlijk die kleedjes. En spannend met je merrie!

Hier gaat het super. Kennismaking ging niet zo. Fizzy snauwde Fenna direct af en Fenna mocht haar eigen speeltjes niet meer hebben... Gelukkig draaide het snel bij en nu gaat het super! Eerste nacht beetje lawaai en is uit de bench gekomen. Hoe? Ja geen idee :') Dag erna per ongeluk 2 ongelukjes in huis gehad daarna niet meer! Ook blijft hij nu netjes in de bench , sloopt niks, jankt/blaft niet. Hij doet het echt geweldig. Wandelen gaat ook top. Heb hem net uit het dorp lekker los. Hij vliegt elke keer weer 3x de sloot in :o Vind ie lekker zeker haha. Ponys en paarden zijn nog wat eng. Kippen doet ie niks mee. Ik ben blij. Wat een geweldige topper. Fenomenaal <3
In de nacht thuis
Afbeelding
Love me
Afbeelding
Afbeelding
Lekker los
Afbeelding
Afbeelding
Slootje
Afbeelding
Afbeelding
Paardjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Honden van mijn ouders
Afbeelding
Lekker spelen met mijn hond
Afbeelding
En lekker int badje. Past net _O-
Afbeelding
Afbeelding
Zo ver de fotospam :=
Hij moest vanmiddag even 45 min alleen thuis zijn want moest met Fenna naar de dierenarts. Die schijnt een UV allergie, dus zonneallergie, te hebben. Ze lag te janken op haar kleedje :n Heel sneu. Vandaag prik en zalf gekregen en ze is zo opgeknapt gelukkig! Nu nog zien wat we er tegen kunnen doen om te voorkomen. Nooit geweten dat zoiets bij honden kon.
Fizzy was super braaf thuis. Lag lekker te slapen

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 20:16

Beterschap met Fenna, Fijn dat Fizzy het zo goed doet!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:24

kiwiwitje schreef:
KimD schreef:
Weet niet of ik het al gezegd had, maar ik ga komende week naar Eersel, bij Maarten, à €171,- voor HD.

Wow.. dat kon niet goedkoper? :o Ik betaal bij Best nog geen 140,- voor HD.. incl beoordeling van de RvB

Dit is ook incl, ik vind Maarten een hele goede. Dus dat bedrag betaal ik met liefde. :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:26

Kaus schreef:
Gefekiciteerd Sastaic! *\o/*

Lara, volgens mij gaat dat niet zo hard. Ik ben met Dundy misschien ook wat minder verstandig geweest dan volgens 'de regeltjes zou moeten '. Dus in draf naast de fiets met +-10 maanden, regelmatig een frisbee gooien voor 18 maanden en eigenlijk elke dag wel een uur los in het bos vanaf 7 maanden. En hij heeft ook A heupen.

Volgens mij merk je het ook wel als ze slechte heupen hebben toch? Ik meen dat HD merkbaar wordt tussen de 6-12 maanden?

Nee hoor ken zat honden met giga slechte heupen zonder dat dit merkbaar of zichtbaar was. Echter ook andersom. Honden die stijf bewegen en toch prefect in elkaar zitten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 20:34

Ja ik vind dat dus zo dubbel. Als de foto’s niet goed zijn worden ze afgekeurd. Dus in zekere zin moeten ze overal dezelfde kwaliteit bieden.. en dan vind ik t zonde van mn geld om daar meer bij te betalen.

Ik verwacht dat wij over ruim een jaar met beide naar putten gaan. Maar dat is ook omdat ze daar PL mogen en daarmee ook goedkoper zijn dan naar meerdere artsen rijden +wat die er daar voor vragen.
Nu is putten ook een goede. En ik ken dan weer fokkers die ze in de kliniek in best helemaal geweldig vinden.
Qua rontgen geen problemen met ze. Maar verder ben ik er geen fan van

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:39

Sok met auto's :+

Geweldig dat het allemaal goed gaat met Fizzy! Wat een leuke hond is Fenna trouwens, als ik een teefje erbij neem ga ik haar ook Fenna noemen. Leuk duo!