Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:25

Billy1970 schreef:
Oh ja dan is vering wel bijna een must! Ik heb een Kostka tour Maxx zonder vering dus dat zal vast eerst naast lopen worden dan.

Dat eerste filmpje wat ik postte was dus met step zonder vering. Heb daar ook lange afstanden mee gedaan maar is minder comfortabel. Daar hebben ook 4 span husky's voor gelopen dus kunnen ook best wat hebben

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:49

Billy1970 schreef:
Leuke filmpjes dierenfan! Gaat wel hard zeg! Heb je dan een step met vering, of zonder?
Onze pup is nu 6 weken, en groeit echt als kool!
[ Afbeelding ]

In de toekomst wil ik zeker gaan steppen met hem, de step heb ik in elk geval al. Alleen weet ik nu nog niet of ik liever niet de hond naast de step laat meelopen dan, dan moet ik zelf ook nog wat doen heb ik het idee...
Maar dat zien we tegen die tijd wel, eerst maar eens opgroeien natuurlijk. Nog twee weekjes en dan is hij thuis, kan bijna niet meer wachten!

Die zijn wel héél fluffy! <3

Super dat de kleinzoon er zo mee bezig is! _/-\o_

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 08:51

KarmaChansy schreef:
zo snoezig <3 nu 3 honden is even genoeg maar ik sluit nog een husky in een paar jaar niet uit, dan wel vanaf pup aan :))

Dat zei mijn kerel ook na drie honden. :')

Inmiddels is het quotum bijgesteld naar maximaal 10, maar tegen de tijd dat weer daaraan zitten verwacht ik dat Guinness stokoud is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:13

Over het fietsen, ik begin met wennen als ze voorgerontgend zijn. Dat is rond de 8 / 9 maanden, dus wij beginnen vaak met 10/11 maanden met wennen naast de fiets en gaan daarna heel rustig opbouwen. Altijd wel in overleg met de DA, maar die heeft liever dat we fietsen op gaan bouwen ipv laten spelen, rennen en vliegen met andere honden. Omdat we daarna met zo'n 18 maanden weer officiele foto's laten maken kunnen ze ook mooi controleren of het goed gaat qua spieren.

Klinkt heel stom, maar de DA waar wij heen gaan voor foto's is juist bij herderachtige fan van fietsen, omdat ze vaak wat losser zijn in de gewrichten, terwijl die wel helemaal goed zijn op foto's. Dus met fietsen de spieren op gaan bouwen is alleen maar positief. Maar ik ga dus niet fietsen als ze nog niet op de foto zijn geweest.

Verder lees ik op telefoon mee. Zag een heel schattig ijsbeertje :+: Afgelopen weekend enorm druk gehad met verjaardagen, voorbereidingen voor jeugdkamp en de grote wisseltruc met honden. Deze week alles wassen en inpakken en dan gaan we vrijdag op pad voor anderhalve week als leiding van jeugdkamp van onze rasvereniging. Ik zit dus even onder mijn meeleessteen. :')

Azmay

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:17

Fietsen is toch ook veel gezonder dan met een bal spelen ofzo? Rechtuit en gecontroleerd in plaats van veel draaien plots stoppen en andere gekke toeren uithalen.
Weet eigenlijk niet hoe jong wij er mee beginnen, maar wij spelen nooit met een bal, dat weet ik wel :o

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:26

Klopt Azmay, je kan veel beter een kwartiertje fietsen dan een kwartiertje de bal gooien. Hier hebben we met Dexter het gooien ook beperkt tot ongeveer max. 5 keer gooien in mul zand. Wil zijn drive wel een beetje scherp houden.

Ik ga eerst Dundy op de foto laten zetten aangezien ik daarmee straks wekelijks ga sporten (alhoewel nu ook al dagelijks maar niet zo'n impact als frisbee). Daarna is Dexter aan de beurt met +-12 maanden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 10:38

Hier wordt ook niet met een bal gespeeld, ze hebben er wel minimaal 100 en mogen er ook mee spelen, maar er wordt niet mee gegooid.

Het enige waar wij mee gooien zijn frisbee's, en kong sticks in het water.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:08

Bal gooien gebeurd hier ook niet hoor. Enkel bij een apport en dat is zitten wachten, apport halen en rustig terugbrengen. Niet als een gek naar die bal vliegen

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:28

Billy, wat een heerlijk bolletje wol is het al zeg!
Hier ook geen ballen gooien, hooguit rollen over het kleed, 1 metertje of zo.
Gisteren is Roetsj over haar eigen poten gestruikeld, toen ze in achtervolging wilde van haar speelkameraadje. Normaal vindt ik dat niet zo erg, maar gisteren was het op een stukje asfalt en daarbij deed ze zichzelf echt wel zeer. Maar daarna wilde ze net zo hard weer verder spelen, maar heb er maar een stokje voor gestoken. Als je gaat struikelen, ben je moe en is het spelen dus klaar. Ze heeft er een iets gevoelig voetzooltje voor aan over gehouden en een schaafplekje op haar achterpoot, gelukkig verder lijkt het ok. Toch maar de komende dagen even rustig aan, zodat ze netjes herstelt. Het is nu toch te warm om echt iets te doen, dus dan maar lekker pitten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:32

Hier is bal spelen ook echt een opdracht. Dus ook luisteren en niet komen en loslaten. Frisbees vindt Dundy gewoon een stuk minder leuk. En waar ik geen fan van ben is dat duiken op die bal en over de kop vliegen, dus we hebben van die stuiterballen zodat hij ze uit de lucht vist als een frisbee (maar niet te hoog).

Fannetje, plekjes op de poten zijn zo vervelend... Daar kunnen ze echt flink last van hebben. Hopen dat het snel beter is :(:)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:41

Ik moet ook dit jaar een fiets kopen, vind fietsen ook goed voor ze. Alleen natuurlijk nu niet met dit weer. Hij zwemt ook sinds kort, gaat echt super ver! Dus dat is helemaal super, krijgt die nog mooiere bespiering van.. hij is al een aardige body builder aan het worden, ik hou er wel van;)
Afbeelding

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:43

netjes hoor :D zodra balto op de foto is geweest gaan wij ook verder met WP met hem. Ik vind het ook fijn als ze een goede spieropbouw hebben

edit: en als hij wat ouder is natuurlijk :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:49

Hij is trouwens nu 11 maanden, maar had al super snel een goede bespiering. Echt geen idee hoe dat komt, want ik liep echt geen mega afstanden met hem. Maar die hond heeft zoveel power in hem en goede genen denk ik. Dit ras hoort ook wel echt zo eruit te zien, geen goede bespiering is zelfs een fout volgens de standaard;) Mijn vorige honden waren altijd van die slungels en duurde wel lang voordat ze er een beetje fatsoenlijk uitzagen, maar deze is altijd mooi in balans geweest en zag er al snel volwassen uit. Nu nog beetje uitzwaren;)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 17:09

Das zeker niet verkeerd :D balto is erg schrielig ondanks dat hij goede kwaliteit voer krijgt :+ maar met WP zal hij wel bespiering opbouwen!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:30

Ianthe, ik vind het zo kaal zonder staart :+ Echt een blote billen foto zo :P
Maar hij heeft idd al mooie spieropbouw.
Roetsj begint ook al mooiere billen te krijgen, maar ook haar schouderpartij begint te ontwikkelen. Het zijn natuurlijk geen bodybuilders, maar er moet wel wat spier opzitten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:29

Ik werd betrapt tijdens het fotograferen. :')
Afbeelding

En daarna werd ze nog opstandig ook!
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:38

Hahaha wat een boze blik ook _O-

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:41

Haha die laatste foto _O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:49

Ben begonnen aan het wandelen aan het riempje, heeft de eerste 2 keer wat gestuitert maar liep nu als een natuurtalentje mee <3

Was de richtlijnen nog eens op aan het zoeken, de meeste zeggen 5 minuten per maand of 1 per week maar de eerste link zei 10 minuten per maand per wandeling dan zou ik nu al 20 minuten op pad mogen met dat prutsje :wow:

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:51

fannetje schreef:
Ianthe, ik vind het zo kaal zonder staart :+ Echt een blote billen foto zo :P
Maar hij heeft idd al mooie spieropbouw.
Roetsj begint ook al mooiere billen te krijgen, maar ook haar schouderpartij begint te ontwikkelen. Het zijn natuurlijk geen bodybuilders, maar er moet wel wat spier opzitten.

Haha ik moest er in het begin ook aan wennen hoor, maar vind het opzich wel mooi. En die hond is de hele dag blij, dus ook geen staart die dingen van de tafel gooit;p De reuen horen ook vierkant te zijn, compact, dan past het zo ook wel, zonder staart. Past mooi bij het plaatje. Maar ja, iedereen denkt natuurlijk dat die gecoupeerd is. Heb weleens iemand gehad die echt bleef volhouden dat de fokkers ze stiekem couperen en gewoon zeggen dat ze zo geboren zijn :') Iemand die verder ook totaal niets van het ras weet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:00

Ik houdt me echt niet aan de minutenregel. Kenai ging op 3/4 maanden al gerust los mee op een wandeling van 2 uur. Hij heeft super heupen. Dus ik vind die regel maar onzin. Kijk gewoon naar je hondje. En los kan langer dan cast. Dan kunnne ze lekker hun eigen tempo bepalen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:00

Ik vind zonder staart ook vaak mooi als het erbij past. Dus niet bij Rottweilers enzo maar wel bij Aussies of Stumpys <3

Azmay, 10 minuten per maand is wel heel veel := Ben m ook wel eens tegen gekomen. Vind 1 minuut per week altijd wel mooi.

Dexter heeft vandaag zn allerbeste vriendje ontmoet <3 Hond uit Roemenië en precies even oud. Echt dikke maatjes. Hoop dat ik vaak mag oppassen :))

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:07

Ik hou mij er ook niet echt aan. Zou nu maar 15min mogen wandelen. Maar dan heb ik een hond die echt gaat stuiteren. Doe meestal een wandeling in de ochtend van +- 20min en dan in de avond van 30min. Is al is voorgevallen in het bos los 1uur.. en als ik zie hoe zij ruw speelt met volwassen aussies .. :P je ziet echt wel dat ze meer op hun manier kunnen spelen met hetzelfde ras. Aussies spelen echt ruw. Sommige andere honden verschieten daar van. Vandaag terug naar die manege dus kan ze weer spelen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:09

Zoe_97 schreef:
Ik houdt me echt niet aan de minutenregel. Kenai ging op 3/4 maanden al gerust los mee op een wandeling van 2 uur. Hij heeft super heupen. Dus ik vind die regel maar onzin. Kijk gewoon naar je hondje. En los kan langer dan cast. Dan kunnne ze lekker hun eigen tempo bepalen

2 uur met 12-16 weken vind ik echt niet oké, maar ik ben ook zwaar tegen de vijf minutenregel.

Wij nemen de pups gewoon mee en ze geven zelf aan wanneer het genoeg is. Soms was het na 100 met de lopen, soms pas na 500 meter. Bij wijze van spreken dan.

Een klein rondje hier door het veld loop ik zo'n twintig minuten op, met de pups was dat meer dan een uur. Maar zij bepaalden het tempo.

Onze dierenarts zegt altijd, het maakt veel verschil of je op één uur vijf kilometer loopt of één kilometer.

Als pups zelf kunnen bepalen hoe en wat dan is die 5 minuten regel niet zo belangrijk. :n

Vind ik.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 12:20

Het is niet 2 uur flink doorstappen hoor :D gewoon een rustig tempo waar we tussendoor op een bankje bij het water wel ezn tijdje zitten en de hondjes in het water zutten