Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:19

Oeh, stoute Tommy! Ja, die gaat nu de grenzen opzoeken haha _O-
Heeft ie trouwens vooral van zijn vader denk ik :D Zijn moeder is niet zo ondernemend en de vader ook niet, maar de kinderen van zijn vader met een andere moeder (volg je het nog? :P ) zijn wel echt gigantisch brutaal. Zo proberen ze hier de voliere camera's altijd te slopen en zodra de sluis open staat (maar de buitendeur uiteraard dicht) proberen ze hem te smeren _O-

Benfan, wat fijn dat het een man is!

Shanna, gefeliciteerd! Van de grootte kun je niet zeggen of het een dame is hoor. Een vriendin van mij heeft twee grijze roodstaarten en de man van het duo is de kleinste :D
Hoe heet ze/hij? <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:31

Congo is de naam haha! Geen idee of de vogel zn eigen naam ook zegt, ik vind het best een struikelnaam eigenlijk.. Maar daar komen we vanzelf achter! :Y)

Ja ik vind het ook heel bijzonder en lief dat iemand die ik alleen online ken voor mij is wezen kijken! Daar gaan we dus eerst een bedankje langsbrengen vanmiddag! :D

Ik ga hem/ haar sowieso laten testen en ik denk ook gelijk chippen dan, dus dan doen we gelijk een DNA erbij dan weten we het zeker! Maar eerst boodschappen doen, de boom weer in elkaar zetten, en dan op naar limburg! <3

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:39

Gefeliciteerd Shanna! Leuk een grijze roodstaart, precies het formaat dat jullie zoeken denk ik?

Haha Danique, wel ergens heel grappig als ze zo ondeugend zijn, met vogels die losvliegen moet je echt niet al te gehecht zijn aan je (schone) spullen :')

Hier heeft mijn vriend de kapitale fout gemaakt de vogels een paar stukjes sappige tomaat te voeren. Met als resultaat dat de hele muur achter de kooi besmeurd is met rode vlekken :')
Het is natuurlijk het leukste om de groenten die je krijgt eerst uit het bakje te gooien en daarna al scharrelend op te eten 8-)

Bowie
Afbeelding

Bibi
Afbeelding

Ducky
Afbeelding

Bobby en Marley (vermoedelijke daders tomaten incident)
Afbeelding

De hele bende
Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:42

Wat leuk! Woont Congo in Limburg? Je gaat hem/haar dus vandaag halen?
En de originele naam van de Grijze Roodstaart is Congo African Grey, dus daar zal de naam wel vandaan komen.

Hahaha Stitchlover. Dat ken ik maar dan met bramen, spruitjes en recent ook Kurkuma. Alles zat onder :')
Onze muren moeten dringend weer gewit worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:08

Heerlen woont Congo nu nog, we gaan Congo inderdaad vandaag ophalen!

Congo zal inderdaad van de uitgebreide naam vandaan komen, wel verwarrend want een Jardine papegaai wordt ook wel Congo papegaai genoemd.. Opzich wel mooi na Binkie..

Net nog even verse boodschappen gedaan, geen idee wat Congo lekker vind dus dat moeten we weer opnieuw gaan uittesten haha! Congo schijnt niet dol te zijn op noten waar Binkie zo’n beetje een moord voor deed, dus ik ben benieuwd! :):)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:09

Wat een mooie dame Shanna. Kunnen vrouwelijke roodstaarten net zo goed praten als de mannen? Ben heel benieuwd naar je verhalen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 14:09

Edels schijnen ook gek te zijn op noten maar Mango wil alleen nog maar paranoten en macademia's.
Hij is een beetje verwend :') De rest laat ie gewoon uit zijn snavel vallen _O-

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:33

Nog even een vraagje aan de valkparkiet kleurenkenners hier (Cayenne?)

Mijn nieuweling Ducky (man) lijkt een gewone wildkleur maar heeft heel duidelijk op zijn stuit een gele vlek zitten. Is dit normaal bij wildkleuren? of is dit een aanwijzing dat hij split voor bont is?
Achter zijn kuif heeft hij geen split vlek in ieder geval.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 16:49

Heb je een foto?
Soms komt het voor dat er idd een verdwaalde gele veer tevoorschijn komt, maar meestal niet op de stuit.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:32

Cayenne schreef:
Heb je een foto?
Soms komt het voor dat er idd een verdwaalde gele veer tevoorschijn komt, maar meestal niet op de stuit.

Ik heb mijn best gedaan net haha, hij had alleen geen zin om wat hoger op de pootjes te gaan haha. Als de veertjes daaronder wat minder fluffy staan zie je het duidelijker en er zitten zelfs wat gele veertjes op zijn beide pootjes.

Ik heb ook de kuifplek op de foto gezet. Je ziet wel wat gebleekte veertjes, maar niet echt gele achter zijn kuif.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zo ver de underfluffies van Ducky :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:33

Oh op die manier! Ik moest wel even goed kijken _O-
Ja, dat is normaal hoor! Dat hebben mijn 2 wildkleurtjes ook :D

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:34

Ja dat heeft de onze ook inderdaad, een gele kont :j

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:32

Hij heeft 'm gebleekt!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:42

7 dagen oud en de extra grote maat ring blijft al zitten :=
Afbeelding
Afbeelding

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:57

Wat een kipje! Ze ziet er goed uit zeg!

Fijn dat jullie een nieuwe vogel krijgen Shanna! Congo zal Binkie nooit vervangen, maar brengt vast wel weer wat leven in de brouwerij!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 21:59

Shanna dat is een leukerd die bij je komt wonen! Wel weer spannend om hem/haar straks beter te leren kennen.

Stitchlover, jouw bende vind ik de max! Echt geweldig hoe ze zo saampjes overeen komen +:)+ . En, ze zijn voor stuk ook echt mooi!

Oh Cayenne, zie dat ukje daar nu liggen, daar smelt je toch gewoon weg <3

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:10

Mooie vogel Benfan, vind het ook een mooie kleur!

Leuk Shanna dat jullie een vogel hebben gevonden. Ben heel benieuwd naar foto's als hij/zij bij jullie is.

Wat een groot jong al Cayenne :oo

Ik heb hier vandaag weer een ei bij de parkietjes *\o/*. Laatste ronde van het seizoen denk ik.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 20:44

Gefeliciteerd met het eitje Elina! *\o/*
Shanna, hoe is de reis gegaan? En kan Congo al een beetje wennen?

Hier een smeltmomentje vanavond. Mango en ik wandelden door de huiskamer (vindt ie leuk. Dan loop ik voorop en waggelt hij er achteraan :+ ).
Manlief was bezig in de keuken en ik zeg tegen Mango: "Kom, dan gaan we kijken wat baasje aan het doen is!"
En Mango zegt: "Baasje!" en rent vooruit rechtstreeks naar manlief toe <3 <3

Zo lief! En ik baal zo dat ik het niet heb kunnen filmen :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:21

Wat een scheetje <3 ik denk dat ook dat met name de grotere/intelligentere vogels best begrijpen wat een woord is. Zoals hallo als begroeting. Niet alles natuurlijk, maar dat ze er best context begrijpen of de situatie begrijpen wanneer ze het zeggen. Ik heb ook ergens gelezen dat er een papegaaisoort is die de kuiken namen geeft, en de jongen hun hele leven de naam als identificatie gebruiken naar andere vogels. Artikel ga ik even opzoeken. Ze vermoeden dat meer vogelsoorten dit doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:24

Congo gaat nu door het leven als Luca! Heeft maar heel kort Congo geheten dus daar verwachten we geen probleem mee. Het huisje waar ze vandaan kwam was ook niet de moeite waard om de naam te behouden, dus maar iets leukers unisex wat ook makkelijk te zeggen is als het goed is.
De verhuizing is zeer goed gegaan, vandaag al de hele dag los geweest en ‘s avonds lekker knarsend gaan slapen! <3
Als ze “hallo” zegt klinkt ze als Sinterklaas, en als we een fles drinken opendraaien schenkt zij in haha! Ik heb voor Luca ook een instagrampagina aangemaakt, te vinden op https://www.instagram.com/parrotluca

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:59

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 00:21

Interessant artikel zeg! En ik denk idd ook dat ze uiteindelijk best begrijpen wat een woord betekent!
Wanneer wij even zijn weg geweest en thuis komen zegt Mango altijd: "Hee, Mangoman!" :')
Maar goed, blijkbaar koppelt ie dat aan zoiets als: Ha, ze zijn er weer!" :D

Wat een leuke naam Shanna! En fijn dat ze het al zo goed doet! <3

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:22

Hi dames, mag ik mee komen praten? Tijdje geleden even actief hier geweest maar nu is het al even geleden dat ik heb meegelezen hier!

@stitchlover prachtige vogels! Klopt het dat dat phyrurra's zijn? Hoe gaat dat met valkjes?

@cayenne ooh heerlijk die kleine dotjes, zo schattig <3

Dit jaar heb ik helaas een enorme tegenslag gehad doordat er wat valkjes en een kakariki opeens dood lagen :n

Nu de balans en rust weer terug is in de groep heb ik weer wat mooie vogels ervoor terug <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:23

Ah wat een leukerds! <3

En Luca mag er ook zijn, is hij/zij al een beetje gewend?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:37

Welkom mlt! Mooie foto's en vogels! <3