[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:55

Zou Enzo ook weer een keer moeten wegen. Geen idee hoeveel kilo die draak nu is

Afbeelding

Julia

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:08

Wauw wat een mooie roedel honden. <3

Enzo wordt zo knap!

Ik voer nu dus de Wolf of Wilderness. Poept wel veel meer dan met de Eukanuba. Zijn van 1/2 keer dag naar soms wel 4/5 keer per dag. Ontlasting is wel heel mooi en ze heeft zichtbaar minder jeuk.
Kennen jullie dat trouwens? In het donker met de zaklamp van je telefoon de keutel van je hond bekijken? :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:19

Heb al een paar keer gereageerd (volgens mij) en lees stiekem mee.. Tot net het kwartje valt.. Mijn beide honden komen ook uit 2016 :')

Afbeelding

De reu(blauw tuigje) is geboren op 7 maart 2016 en hebben dus vanaf 8,5 weken in huis. Teefje(roze) is geboren op 7 april 2016 en sinds 1 april 2017 bij ons.

Boellie kwam bij ons met een proefzakje RC van de fokker uit. Want dat kreeg hij daar ook. Ik kreeg er niks anders in dan dat RC. Geen koekjes geen andere brokken.Zijn eerste dingen hebben we dan ook geleerd met mini blokjes kaas. Nu wilde ik geen RC voeren, dus langzaam over gezet op vers. We hebben Hill's, Petsplace, Sam's Field, Bonzo, Smulti en nog wat merken geprobeerd. Brok wilde hij echt niet. Uiteindelijk rond augustus 2016 uitgekomen op Applaws puppy brok en dat ging ook niet van harte, maar dat kreeg ik er meestal wel in. Dit was de ''laatste'' optie, anders toch maar terug naar RC als ie dat wel zou eten..

Inmiddels uitgekomen in april 2017. Teefje hier, applaws opmaken en opzoek naar iets anders. Bleef een dingetje met voeren bij Boellie namelijk. Ik denk dat we rond Juli 2017 Wolf of Wilderness besteld hebben, de verpakking bij zooplus van 5? smaken in 1 pakket. Sinds we dat voeren staat Boellie gewoon te springen om zijn brok. Dus eindelijk iets gevonden wat hij echt lekker vind.

Omdat we bezig zijn met de voorbereidingen voor een dracht, hebben we voeradvies opgevraagd. Wolf of Wilderness is geschikt voor opgroeiende pups. En dat zullen onze pups dan tegen die tijd ook gaan krijgen.

Hier poepen ze maximaal 2x per dag. Krijgen dan in de ochtend Kivo kvv en in de avond WoW brok.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:22

Ik heb hier gelukkig een makkelijke eter :)) Zit op Olympic Professional Dog Food. Doordeweeks KVV, in het weekend geperste brok. Wel zo makkelijk als ik bij mijn vriendin ben _O-

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:14

@kiwitje:Als fokker kies je vaak met reden voor een bepaald type voer en dat je daar je pups op afspeent. Maar ergens heb je toch ook de "verplichting" een pup af te levern die zo goed mogelijk voorbereid is voor zijn zijn volwassen leven en daar hoort imo ook bij dat je pups "meer" kennen dan alleen hun brokken...
bv vriendin zweert bij kvv en speent haar pups hier ook op af, maar haar pups krijgen in de laatste 2 weken wel af en toe een paar brokjes van verschillende fabrikanten (zowel koud geperst als geëxpandeerd) en al helemaal als een van de pupkopers aangeeft kvv niet te zien zitten.
Want kieskeurigheid zit er toch deels in (hebben we kunnen vast stellen bij 4 weken oude pups)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:18

petitparis schreef:
@kiwitje:Als fokker kies je vaak met reden voor een bepaald type voer en dat je daar je pups op afspeent. Maar ergens heb je toch ook de "verplichting" een pup af te levern die zo goed mogelijk voorbereid is voor zijn zijn volwassen leven en daar hoort imo ook bij dat je pups "meer" kennen dan alleen hun brokken...
bv vriendin zweert bij kvv en speent haar pups hier ook op af, maar haar pups krijgen in de laatste 2 weken wel af en toe een paar brokjes van verschillende fabrikanten (zowel koud geperst als geëxpandeerd) en al helemaal als een van de pupkopers aangeeft kvv niet te zien zitten.
Want kieskeurigheid zit er toch deels in (hebben we kunnen vast stellen bij 4 weken oude pups)

Helemaal mee eens.
Hier gaan ze WoW krijgen en KVV. En ook dingen als kleine zachte snoepjes, of andere puppybrokjes als ''snoepjes'' staan op de planning. Want dit was echt mega onhandig zoals het bij mijn reu ging..

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 13:30

Evel_Knievel schreef:
Pffff voerkeuzestress.....breek me de bek niet open :’)
Enzo staat nu op volwassen brok van Cavom. Hij is nu van 4x poepen op een dag naar 3x poepen op een dag gegaan. Zou graag een brok voeren met meer vlees maar daar zit vaak al te vaak te veel calcium in voor een groeiende hond. Als aanvulling op zijn huidige brok krijgt hij ook zo nu en dan Smuldier. Orijen klinkt als een hele fijne brok maar die vind ik echt te duur. :(

Pfff ja dat had ik dus met DLG, teveel calcium... Acana is idd ook flink aan de prijs maargoed.. je moet wat he :')
Wil uiteindelijk als ze ouder is wel op een wat goedkopere brok want het wordt wel erg duur met Acana.
Mijn andere hond, 3 jarige Shih Tzu (zelf gefokt) die staat nog op farmfood, zij doet het prima dus dat laat ik zo.

Babs kreeg bij de fokker ook alleen KVV en beperkt water... tja ieder zo zijn eigen ideeen maar ze heeft echt moeten wennen aan dingen met structuur (brokken, snoepjes etc)
en de eerste 2 weken dronk ze als een malle, ik denk omdat ze dacht dat ze niets meer zou krijgen met als resultaat dat ik letterlijk om het halfuur buiten liep _-:(

@Evel_Knievel Pfff ik ben zo verliefd op Enzo, heb je vorige topic over het slopen ook gevolgd. Respect hoeveel jij voor je hond(en) overhebt!!

@kiwiwitje Welkom dan! voor het echie!! Wat een gave honden heb je! <3

Hoe groot zijn die Wolf of Wilderness brokken? Als ze het niet goed gaat doen op Acana wordt dat de volgende optie :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:07

DearDarling schreef:
Evel_Knievel schreef:
Pffff voerkeuzestress.....breek me de bek niet open :’)
Enzo staat nu op volwassen brok van Cavom. Hij is nu van 4x poepen op een dag naar 3x poepen op een dag gegaan. Zou graag een brok voeren met meer vlees maar daar zit vaak al te vaak te veel calcium in voor een groeiende hond. Als aanvulling op zijn huidige brok krijgt hij ook zo nu en dan Smuldier. Orijen klinkt als een hele fijne brok maar die vind ik echt te duur. :(

Pfff ja dat had ik dus met DLG, teveel calcium... Acana is idd ook flink aan de prijs maargoed.. je moet wat he :')
Wil uiteindelijk als ze ouder is wel op een wat goedkopere brok want het wordt wel erg duur met Acana.
Mijn andere hond, 3 jarige Shih Tzu (zelf gefokt) die staat nog op farmfood, zij doet het prima dus dat laat ik zo.

Babs kreeg bij de fokker ook alleen KVV en beperkt water... tja ieder zo zijn eigen ideeen maar ze heeft echt moeten wennen aan dingen met structuur (brokken, snoepjes etc)
en de eerste 2 weken dronk ze als een malle, ik denk omdat ze dacht dat ze niets meer zou krijgen met als resultaat dat ik letterlijk om het halfuur buiten liep _-:(

@Evel_Knievel Pfff ik ben zo verliefd op Enzo, heb je vorige topic over het slopen ook gevolgd. Respect hoeveel jij voor je hond(en) overhebt!!

@kiwiwitje Welkom dan! voor het echie!! Wat een gave honden heb je! <3

Hoe groot zijn die Wolf of Wilderness brokken? Als ze het niet goed gaat doen op Acana wordt dat de volgende optie :+

Thnx! Ze zijn ook echt heel makkelijk.

Wolf heb ik even foto’s van gemaakt voor je.

Afbeelding

Afbeelding

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 14:23

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:50

Het voelt bijna geruststellend dat ik niet de enige ben met voerproblemen! Wij gaan dinsdag naar de dierenarts voor castratie en overleg ivm vermoeden voedselallergie.. bah bah.

Maar even een blije foto van onze vent in het bos! Lekker een midweekje weg met zn 3tjes :+:

Afbeelding

Oh en zijn obsessie is takken! Als ‘ie maar een tak kan vasthouden :')

Afbeelding

Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:08

Helaas, ben je niet alleen. Hier 1 exemplaar met voedselallergieën en 1tje dat niet te veel en te purinerijke eiwitten mag binnenkrijgen. Ik kook meer voor mijn honden dan voor mezelf :+

Dat jasje! past volledig bij de omgeving :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:15

Pff gelukkig geen last van allergieën(de honden dan) Alleen bonzo, maar ook echt alles van bonzo, valt verkeerd bij onze reu. Word ie heel misselijk van..

Dat jasje! Wat leuk! Hier lopen ze alleen als het vriest met een simpel jasje aan. Maar dat is meer eigen belang.. :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:32

Wat een leuk jasje! Is die ook op de buik bedekt? Zoek er nog eentje die dus ook de buik bedekt voor op cursus. Wellicht dat het connando lig dan ook in de winter werkt. :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:37

Lol, dan moet ik een waterdicht pyjama-model kopen. Mijn reu wil/kan echt niet zitten als het gras nat is. Hij kijkt heel beteuterd en neemt de vreemdste gehurkte poses aan en verplaatst zich zo om toch maar niet met z'n billen het gras te raken en ondertussen maar lachen naar mij _O-

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:52

zo rot he.. die allergieën.. :(
Mijn Shih Tzu haat ook echt nat gras, die doet snel een poep en plas en dan weer vlug naar binnen :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:55

Kiko zit op stenen op haar staart en eigenlijk is haar reet nog 10cm van de grond. Het is wat met die koukleumen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:00

De mijne denkt ook dikke doei liggen in het bos. En ze moet over een paar weken in de stad liggen en blijven.....op de koude vloer.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:14

Ja het jasje omsluit de gehele buik! Dit jasje is hetzelfde model maar andere kleur:

Afbeelding
Afbeelding

En ja! Dat werkt als een knetter met af gaan op nat gras tijdens de cursus!! }> ook deze flauwerd neemt de meest bijzondere houdingen aan, maar met jasje geen enkel probleem!

Het is met klittenband aan de zijkant, dus over zijn hoofd aan doen, 1 pootje er door en dan flap onder zijn buik door vouwen en dichtplakken op zijn zijkant. Werkt als een trein! Meneer heeft ze echt nodig, koelt heel snel af helaas met dat kleine beetje vacht wat hij heeft. We hebben ze in allerlei modellen, maar dit is wel een van de favorieten!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:31

van welk er is dat dan?

het toppunt van niet willen zitten of liggen in nat gras is hier wel, dat ze zonder verpinken in het water gan ook al is het naar mijn maatstaven echt geen zwemweer. Maar zelfs in de zomer weigert de reu te gaan zitten in nat gras.
Hier krijgen ze alleen een jas om als ze na wandeling nog even in de auto moeten wachten of als ze bij vorst mee naar stal gaan. Dit jaar toch al 2x de jassen nodig gehad.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:37

Die twee hier krijgen het alleen als het vriest. Of onder de 5 en dan nat weer. Chicka loopt anders 1 pas de deur uit, doet alles voor de deur en rent weer naar binnen.. Niet zo handig. Met jasje aan zeurt ze ook niet om de regen enzo.
Boellie gaat in 30 etappes 1 plasje doen. Tilt poot op, zet neer, rent, tilt poot op, zet neer, rent. En het zelfde met poepen. Zitten, rennen, zitten, rennen. Gevolg dat ie amper iets gedaan heeft en ik een eeuwigheid in de kou sta te vervelen. Wandelen als het zo koud is vinden ze ook gewoon echt niet leuk dus het is helaas niet dat ik mezelf maar even dik aankleed en een flink stuk ga lopen waar ze lekker hun gang kunnen gaan. Dat vind vooral Boellie echt niet leuk. Maar Chicka wil al niet meer als het regent..
Dus hier een simpel ding van de cranenbroek. Hondjes tevreden, ik niet bevroren.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:58

Hier geen jassen aan bij Wiebe en ook (nog) geen voerproblemen. WoW ging goed, nu applaws puppy gaat goed. Krijgt ie als beloning en bij de oppas, verder kvv. Haaksbarf, lotgering, barfmenu en smuldier meestal. Poept wel meerdere keren per dag, maar mooie stevige keutels, dus dat is makkelijk op te ruimen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:01

Saar heeft wel een regenjas en een badjas.

Saar eet eukanuba lam/rijst, nu volwassen, maar hiervoor de puppy variant. Ze doet het super. Poept 1 of 2 keer een bescheiden beetje en altijd hard, dus goed op te ruimen als dat moet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:27

Kiko heeft al best vaak een jasje aan. Wij zijn best vaak buiten in de tuin en dan wil ze mee, maar zit ze echt te rillen van de kou. Vorst is echt een jasje aan, graad of 5 is een beetje de grens. Bij wandelingen rent ze zich wel warm dus dan heeft ze er geen aan, hooguit de heen of terugweg in de auto van een boswandeling.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:32

Ik moet ook aan de jas. Ze is ewn koukleum en zeker na het wandelen in de auto of in de regen. Ho maar om te liggen. Waar heb je deze vandaan??

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:36

Hier nog geen jasjes oid, maar ik heb dan ook een hond die, als hij niet slaapt, in standje turbo staat dus die houdt zich tot op heden wel warm.

Qua brokken zijn wij ook nog zoekende, Mika eet normaal vlees maar wij willen gaan kamperen volgend jaar dus dan zijn brokken wel ideaal natuurlijk.