Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xxxmh schreef:@BalouDraak hij heet ollie en hij is vorig jaar juni geboren en we hebben hem eind van deze maand 1 jaar! Zo kochten we hem en hij veranderd steeds van meer grijs naar bruin en andersom haha
[ [url=m/2eeTAs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Recente foto:
[ [url=m/PZ4nYT.jpg]Afbeelding[/url] ]
BalouDraak schreef:xxxmh schreef:@BalouDraak hij heet ollie en hij is vorig jaar juni geboren en we hebben hem eind van deze maand 1 jaar! Zo kochten we hem en hij veranderd steeds van meer grijs naar bruin en andersom haha
[ [url=m/2eeTAs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Recente foto:
[ [url=m/PZ4nYT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik kocht mijn konijn in een opvang toen ie 9 maanden was.. We hebben hem denk ik nu ongeveer een jaarleuke naam, ollie
Tycho schreef:Ik kan ook foto's laten zien van konijnen die gezellig zijn (op dat moment). Ik zou ook foto's kunnen laten zien van konijnen waar een oor van afgetrokken was door zijn 'vriendje' .
Jullie mogen van mij met alle plezier keihard vol blijven houden dat konijnen kei sociaal zijn maar ze zijn niet zoals mensen honden paarden en weet ik wat nog meer. Puur het feit dat bij honden, paarden en mensen het geslacht van wat je tegenkomt niet uit maakt, zou je aan het denken moeten zetten. Het feit dat mijn hond zo een vreemde groep honden kan binnen wandelen is al wat anders dan hoe het bij konijnen werkt. Dat ontkennen is minstens zo schadelijk. Het gaat mij erom dat er onnodig konijnen ziek worden en sneuvelen. Het gaat niet om, wie heeft gelijk, het gaat om hoe houd je konijnen gezond..
Maaaarije schreef:Ja, laat jij je hond maar eens een stabiele roedel binnen lopen, dan ben jij degene die een ritje dierenarts kan![]()
En dan heb ik het over 1 roedel, niet bij elkaar geraapte honden op een speelveld. Ik kan je verzekeren, daar hoeft niemand zijn hond tussen te laten.
Over het konijnen deel ga ik verder niet eens op je in, verspilde tijd, en ben blij dat verder iedereen hier in het topic wel begrijpt wat konijnen nodig hebben.
EDIT: Ohja, om nog maar niet te spreken van wat 2 teven elkaar kunnen aanrichten.
Spreek alsjeblieft pas als je er ook daadwerkelijk verstand van hebt. Want je komt nu op mij over, alsof je zowel van honden als konijnen wenig verstand hebt.
EskeGirl schreef:Ik vind een discussie over het houden van dieren nooit een slecht idee, verschillende standpunten horen... Maar wel zoals Tycho haar argumenten aanvoert door zo over Eoweyn te schrijven. Ik ga graag een discussie aan, maar wel een enigszins respectvolle.
Tycho schreef:EskeGirl schreef:Ik vind een discussie over het houden van dieren nooit een slecht idee, verschillende standpunten horen... Maar wel zoals Tycho haar argumenten aanvoert door zo over Eoweyn te schrijven. Ik ga graag een discussie aan, maar wel een enigszins respectvolle.
Dat Eoweyn zich gekwetst voelt vind ik vervelend, ik hou er niet van om op de man/vrouw te spelen in een discussie en dat heb ik ook niet gedaan. Ik heb wel aangegeven dat ook hier op bokt veel verhalen te lezen zijn dat konijnen niet alleen maar lief zijn voor elkaar. Dat Eoweyn zich herkent in een voorbeeld en zich gekwetst voelt is jammer. Haar taalgebruik naar mij is echter wel op de persoon en zonder inhoudelijke bijdrage aan de discussie.
Tycho schreef:EskeGirl schreef:Ik vind een discussie over het houden van dieren nooit een slecht idee, verschillende standpunten horen... Maar wel zoals Tycho haar argumenten aanvoert door zo over Eoweyn te schrijven. Ik ga graag een discussie aan, maar wel een enigszins respectvolle.
Dat Eoweyn zich gekwetst voelt vind ik vervelend, ik hou er niet van om op de man/vrouw te spelen in een discussie en dat heb ik ook niet gedaan. Ik heb wel aangegeven dat ook hier op bokt veel verhalen te lezen zijn dat konijnen niet alleen maar lief zijn voor elkaar. Dat Eoweyn zich herkent in een voorbeeld en zich gekwetst voelt is jammer. Haar taalgebruik naar mij is echter wel op de persoon en zonder inhoudelijke bijdrage aan de discussie.
Eoweyn_x schreef:Een voorbeeld?! Jeetje, dement ben je dus ook al want je weet niet eens meer wat je gisteren - LETTERLIJK - zei.
Mijn konijn is aan elkaar genaaid, ik heb er teveel moeten begraven...
Blijkbaar was de boodschap gisteren niet duidelijk: je kunt beter weggaan hier.
Haha Marijke, graaffan?
Tycho schreef:Eoweyn_x schreef:Een voorbeeld?! Jeetje, dement ben je dus ook al want je weet niet eens meer wat je gisteren - LETTERLIJK - zei.
Mijn konijn is aan elkaar genaaid, ik heb er teveel moeten begraven...
Blijkbaar was de boodschap gisteren niet duidelijk: je kunt beter weggaan hier.
Haha Marijke, graaffan?
Openbaar door jou gepost en in plaats van boos op mij zijn, zou ik me afvragen hoe een konijn uit 1 verblijf kan uitbreken en in een ander verblijf kan inbreken.
ik ben dement en weet ik wat ik nog meer naar mijn hoofd krijg.. dat gaat niet eens over konijnen toch.
Tycho schreef:Ik denk ook dat konijnen op zijn minst graag andere konijnen zien en misschien ook wel een ruimte delen. Maar konijnen hebben ook een andere kant waar problemen kunnen ontstaan door bv territoriumdrift of hormonale wisselingen. Dan is het belangrijk dat konijnen elkaar uit de weg kunnen. Konijnen die op die momenten niet weg kunnen zijn soms ernstig de sjaak. Dat onderdeel en dat konijnen samen niet altijd langdurig stabiel met elkaar omgaan geeft soms problemen. Iedereen mag denken wat hij of zij wil maar ik persoonlijk vind dat als we het over zielig hebben. Dat het vooral zielig is dat konijnen steeds vaker in een positie komen waarin ze niet weg kunnen omdat tegenwoordig alleen gekeken wordt naar de sociale kant van konijnen. Vroeger was het heel normaal om konijnen alleen te houden vanwege de agressieve kant van konijnen. Tegenwoordig is de norm, alleen is zielig. De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden.
Mij gaat het er dus om dat konijnen niet in een positie worden gebracht waarin ze stress krijgen of letsel oplopen.
Of iemand er dan voor kiest 1 konijn op 2 meter met er bv een zelfde opstelling ernaast, of meerdere konijnen op een grote ruimte, of zelfs bv 1 konijn alleen los in huis . Dat moet men zelf beslissen lijkt mij