Century schreef:Dat ben ik ook al maanden aan het zoeken, maar ik blijf maar niets vinden. Niemand lijkt hem te willen hebben. Ook de dagopvang die ik gisteren aangeschreven heb, wijst hem weer af (niet gecastreerd).
En ik ben het met je eens, een uitlaatservice lijkt me niet belastender. Maar als ze hem niet willen, kan ik ze moeilijk dwingen.
Hoe doe mensen met een reu dit? Zelfs als ik hem zou willen castreren (daar heb ik nog geen mening over), kan dat pas vanaf een jaar. Als bijna elke uitlaatservice of dagopvang geen ongecastreerde honden wil, dan kan je dus pas naar een opvang vanaf een jaar? Maar ik neem aan dat niet iedereen thuis kan werken elke dag van de week?
Ik ben zelf eigenaar van een HUS en bij mij mogen jonge honden en ongecastreerde reuen gewoon mee. Mijn ervaring is juist dat als reuen al op jonge leeftijd mee gaan, ze goed blijven liggen in de groep. Een reu van 18 maanden toevoegen in een groep is vaak een stuk lastiger.
Ik denk dat de helft van de reuen die met mij mee gaat gecastreerd is en de rest niet. Ik neem honden mee vanaf 12 weken. Ik heb een karretje voor de hele jonge honden. Maar ik weet ook dat ik een uitzondering ben 
KimD schreef:Machie schreef:Ik denk dat jullie langhaar een iets andere vacht heeft dan Fiji, en zeker dan Dumás

Ja, dat absoluut. Ik denk dat het voor dat soort rassen ook lastiger is iets passends te vinden of om überhaupt de teken terug te vinden.

Ja joh, bij Dumás vind je niks weer. Bij Fiji wel, maar door die dikke krullen is het ook echt lastiger.