Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:41

Machie schreef:
Ik heb net de seresto banden weer besteld.
Ik verdeel 1 band over 2 honden. Gaatjes erin en stukje paracord met een koortstopper eraan en de band kan mooi makkelijk af met trainen en wedstrijden :)

Kun je daar misschien een foto van laten zien? :)

Hier maar heel weinig last van teken (klopt af), en dus gebruik ik tot nu toe niks (ok knoflook bonbon). Maar indien nodig zou ik zon constructie als wat jij noemt ideaal vinden!

xSannee

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:44

Ik geen ook knoflook bonbons, en ik was zo sceptisch al het maar zijn kan, maar het werkt oprecht :+
Als ik 2 dagen stop met geven, zit ze meteen helemaal onder. Met de bonbons zit er niks...

Zijn toevallig vd week weer begonnen omdat ik anderen alweer over teken hoorde in de buurt.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:49

Open het topic. Heb toevallig gisteren 2 seresto banden besteld :+

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 23:00

Mocht iemand ze nog moeten bestellen; bij petsplace zijn ze nu in de aanbieding!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 00:20

Hoe gaat het met de zieke/gewonde honden?

Meeko heeft even een terugval in gedrag, en het is voor mij nu duidelijk dat de dagopvang echt niet werkt voor hem. Ik had nog wat dingen geprobeerd maar hij lijkt er alleen maar slechter van te worden.
Dus op zoek naar iets anders... uitlaatservice willen hem niet (niet gecastreerd, te jong).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 03:29

Flux schreef:
Machie schreef:
Ik verdeel 1 band over 2 honden. Gaatjes erin en stukje paracord met een koortstopper eraan en de band kan mooi makkelijk af met trainen en wedstrijden :)

Hier maar heel weinig last van teken (klopt af), en dus gebruik ik tot nu toe niks (ok knoflook bonbon). Maar indien nodig zou ik zon constructie als wat jij noemt ideaal vinden!

Wij verdelen ook inderdaad, alleen dit jaar heb ik voor het eerst een biothane halsband gemaakt waar ik de band door middel van drukknopen ingezet heb.

Zo kan ik de Biothane per jaar reclyclen per hond.

Eerst zette ik er altijd een biothane sluiting tussen maar die kon je niet hergebruiken.

Gaatje + touwtje kan ook uiteraard.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 08:35

Ik zal straks even een foto maken!

KimD schreef:
Wij verdelen ook inderdaad, alleen dit jaar heb ik voor het eerst een biothane halsband gemaakt waar ik de band door middel van drukknopen ingezet heb.

Eerst zette ik er altijd een biothane sluiting tussen maar die kon je niet hergebruiken.

Dat had ik altijd maar merkte toch dat bij de honden met een serieuze vacht zoals Fiji en Dumás de band dan niet optimaal werkte. Wij wonen in een gebied met echt bizar veel teken dus helaas… ik vind die banden nl super lelijk…

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:14

Century schreef:

Meeko heeft even een terugval in gedrag, en het is voor mij nu duidelijk dat de dagopvang echt niet werkt voor hem. Ik had nog wat dingen geprobeerd maar hij lijkt er alleen maar slechter van te worden.
Dus op zoek naar iets anders... uitlaatservice willen hem niet (niet gecastreerd, te jong).

Uitlaatservice is denk ik niet veel belastender dan de dagopvang waar hij de hele dag speelde? Hoe oud is Meeko nu?

Ik zou anders wellicht naar prive uitlaat of prive oppas zoeken als je de dag van de opvang zelf niet kunt opvangen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:02

Flux schreef:
Machie schreef:

Afbeelding

Zo heb ik het

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:09

Machie schreef:
Ik zal straks even een foto maken!

KimD schreef:

Dat had ik altijd maar merkte toch dat bij de honden met een serieuze vacht zoals Fiji en Dumás de band dan niet optimaal werkte. Wij wonen in een gebied met echt bizar veel teken dus helaas… ik vind die banden nl super lelijk…

Gelukkig met onze langhaar geen last van, plukken we ook wel eens een teek vanaf, maar zeker niet meer dan van de kortharen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:33

Ik denk dat jullie langhaar een iets andere vacht heeft dan Fiji, en zeker dan Dumás :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:35

xSannee schreef:
Century schreef:

Uitlaatservice is denk ik niet veel belastender dan de dagopvang waar hij de hele dag speelde? Hoe oud is Meeko nu?

Ik zou anders wellicht naar prive uitlaat of prive oppas zoeken als je de dag van de opvang zelf niet kunt opvangen.

Dat ben ik ook al maanden aan het zoeken, maar ik blijf maar niets vinden. Niemand lijkt hem te willen hebben. Ook de dagopvang die ik gisteren aangeschreven heb, wijst hem weer af (niet gecastreerd).
En ik ben het met je eens, een uitlaatservice lijkt me niet belastender. Maar als ze hem niet willen, kan ik ze moeilijk dwingen.
Hoe doe mensen met een reu dit? Zelfs als ik hem zou willen castreren (daar heb ik nog geen mening over), kan dat pas vanaf een jaar. Als bijna elke uitlaatservice of dagopvang geen ongecastreerde honden wil, dan kan je dus pas naar een opvang vanaf een jaar? Maar ik neem aan dat niet iedereen thuis kan werken elke dag van de week?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:36

Machie schreef:
Ik denk dat jullie langhaar een iets andere vacht heeft dan Fiji, en zeker dan Dumás :D

Ja, dat absoluut. Ik denk dat het voor dat soort rassen ook lastiger is iets passends te vinden of om überhaupt de teken terug te vinden. :=

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 10:40

Century schreef:
Dat ben ik ook al maanden aan het zoeken, maar ik blijf maar niets vinden. Niemand lijkt hem te willen hebben. Ook de dagopvang die ik gisteren aangeschreven heb, wijst hem weer af (niet gecastreerd).
En ik ben het met je eens, een uitlaatservice lijkt me niet belastender. Maar als ze hem niet willen, kan ik ze moeilijk dwingen.
Hoe doe mensen met een reu dit? Zelfs als ik hem zou willen castreren (daar heb ik nog geen mening over), kan dat pas vanaf een jaar. Als bijna elke uitlaatservice of dagopvang geen ongecastreerde honden wil, dan kan je dus pas naar een opvang vanaf een jaar? Maar ik neem aan dat niet iedereen thuis kan werken elke dag van de week?

Ik ben zelf eigenaar van een HUS en bij mij mogen jonge honden en ongecastreerde reuen gewoon mee. Mijn ervaring is juist dat als reuen al op jonge leeftijd mee gaan, ze goed blijven liggen in de groep. Een reu van 18 maanden toevoegen in een groep is vaak een stuk lastiger.
Ik denk dat de helft van de reuen die met mij mee gaat gecastreerd is en de rest niet. Ik neem honden mee vanaf 12 weken. Ik heb een karretje voor de hele jonge honden. Maar ik weet ook dat ik een uitzondering ben :)

KimD schreef:
Machie schreef:

Ja, dat absoluut. Ik denk dat het voor dat soort rassen ook lastiger is iets passends te vinden of om überhaupt de teken terug te vinden. :=

Ja joh, bij Dumás vind je niks weer. Bij Fiji wel, maar door die dikke krullen is het ook echt lastiger.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:06

Oh excuus Century, dat had ik even gemist. Bij ons mogen intacte reuen gewoon mee namelijk. Dat maakt het wel lastiger. Je hebt ook wel van die sites die (particuliere) hondenoppas aanbieden, wellicht dat je daar een fijne match vind?

Die teken vinden is idd een klusje in die lastige vachten haha! _O-

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:10

Century schreef:
Century schreef:

Voor een intacte reu is een opvang zoeken echt vreselijk.
Ik heb toen voor onze vliegvakantie (die we cadeau hadden gekregen) een oproepje gedaan op onze facebookpagina van de rasvereniging en in de vizsla lovers groep. Misschien heeft jouw ras ook zoiets? Onze vliegvakantie ging uiteindelijk niet door en de lange opvang was niet nodig, maar Vidar is daar wel een paar keer op dagopvang geweest ivm begrafenis. Het was gewoon bij iemand thuis met ook een hond. Heel rustig en fijn.

Wij hebben het geluk dat mijn vriend 80% thuis kan werken en dat de hond met hem mee kan naar de kwekerij als dat nodig is. Dat is ook de reden dat we een hond hebben genomen, omdat we zo veel thuis kunnen zijn. Als Vidar niet mee kan, dan zorg ik dat ik thuis werk. En met verjaardagen, etentjes etc buitenshuis dan passen mijn schoonouders op. En daarnaast heb ik altijd een nog een buurman, vriendin en broer achter de hand als het echt niet anders kan.

Ik zou als ik jou was gewoon een oproepje plaatsen en in je omgeving eens vragen of iemand het leuk vind om je te helpen? Veel mensen vinden het juist leuk om op een hond te passen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:23

Particulier ook al behoorlijk wat aangeschreven, maar weinig succes. Ik kan idd de FB-groep eens proberen.
Ik word er een beetje moedeloos van :(

Ik kan gelukkig ook veel thuiswerken, maar wil toch af en toe naar kantoor. Toen we aan de puppy begonnen waar de omstandigheden anders waardoor dit nog niet zo speelde, dus we zijn er niet onbezonnen aan begonnen maar soms veranderen omstandigheden helaas. Ik wist ook niet dat een intacte reu zo afgewezen zou worden.
Gangbare oppas voor 6 maanden - 1 jaar / 1.5 jaar is dus niet mogelijk voor een reu, want je kan nog niet eens castreren dan. Dat is een beetje mijn conclusie. Ik blijf wel doorzoeken naar hopelijk een opvang of uitlaatservice die hem wel wil en waar ie het ook goed doet...
Familie en vrienden wonen te ver weg voor iets structureels.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:27

Een goede oppas vinden is ook echt heel lastig. Bij puppykopers stel ik die vraag ook van tevoren, of ze hierover hebben nagedacht en hoe ze aan het werk zijn, heel veel mensen zijn hier heel bewust mee bezig. Hondenoppas / HUS / dagopvang is dan ook big business, alleen is het niet beschermd, iedere malloot mag zoiets beginnen of openen en dat komt vaak de hond niet ten goede.

Zoals Meeko in de dagopvang heeft lopen gillen vind ik echt niet oke, gedeeltelijk verklaarbaar want de hond is het niet gewend maar om zo'n jonge hond zolang te laten gillen is echt niet oke, daar had al eerder contact moeten worden opgenomen.

Ik zou ook eens in buurtgroepen gaan zoeken of er bijvoorbeeld gepensioneerde mensen zijn die dit leuk vinden, vaak is het voor hun ook leuk vertier. Wat keuvelen en keutelen met de hond. Vaak een win-win, of mensen die (gedeeltelijk) thuiswerken en dan nog een hond erbij nemen voor hun eigen hond bezig te houden ofzo.

Ik zie de oproepjes geregeld voorbij komen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 12:35

We hadden er ook zeker over nagedacht en al vroeg dingen geregeld :j, maar door omstandigheden viel alles ineens uit elkaar, kon oppas niet meer, etc.
Dat had ik ook niet zien aankomen. Het is roeien met de riemen die ik heb...

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 14:00

Als je dichterbij had gewoond had Meeko hier mogen komen. Die facebookgroepen zijn misschien nog de beste optie om iemand te vinden.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 14:18

Dank voor de foto Machie! Superslim en heel goed te doen!

Opvang voor een intacte reu is ook heeel lastig. Ik heb ze wel in mn opvang maar op dit moment een stop daar we nu 6 tot 8 intacte reuen per dag hebben. Er is een limiet aan wat je bij elkaar kan houden. Zeker pubers zijn niet betrouwbaar qua gedrag. Er komen heel veel aanvragen voor maar ik wil er niet meer tussen.

Als het moet dan graag een pup die mee opgroeit in de roedel. Maar ook daar geef ik geen garanties voor als ze ouder worden. Heb al aardig wat jonge reuen eruit gestuiterd omdat ze niet meer in de roedel functioneerden (excessief rij/dekgedrag, urine likken, hoge opwinding, onrust in rustmomenten, confrontatie opzoeken met andere reuen).

Ik zou ook kijken naar Facebook groepen over het ras, hopelijk lukt het!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 17:53

Ik heb gewerkt in een pension en bij ons mochten ze wel komen als ze onder de 14 maanden waren. Daarboven moesten ze wel gecastreerd worden (al dan niet chemisch).
Je zou inderdaad kunnen doen wat mijn voorgangers allemaal zeiden. Mocht dat allemaal echt niet gaan lukken zou je nog kunnen kijken naar sites als petbnb. Afhankelijk van je omgeving zijn daar mogelijk ook wel mensen te vinden die dagopvang doen , of die aan huis komen om je hond uit te laten.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:20

Vind het ook lastig dat ongecastreerde reuen zo moeilijk worden toegelaten. Heb wel nagedacht over castreren maar onze Obi is echt een doetje en ben bang dat hij dan echt te ver richting angst gaat.

Voor ons is opvang niet noodzakelijk maar als ik de verhalen hoor van sommige anderen leek het me heel leuk voor hem. Nu hebben wij de luxe beide 50% thuis te werken en de buurvrouw is gek op hem. Ze laat hem uit als wij langere tijd weg zijn en vaak neemt ze hem dan ook mee naar haar huis.
Als we een weekendje weg hebben kan hij ook naar schoonmoeder maar die woont op 45 minuten rijden dus doe ik niet zo snel voor kortere periode. Toen hij pup was en niet alleen kon blijven ging hij ook nog wel eens naar een vriendin van mij, maar die situatie is voor hem zelf niet ideaal (teveel prikkels want honden + kinderen in huis). Hij vindt het superleuk daar maar gaat dan te snel over zijn grenzen heen en met de kinderen erbij kunnen ze niet de hele tijd bezig zijn met hem managen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:04

love_mandy schreef:
Ik heb gewerkt in een pension en bij ons mochten ze wel komen als ze onder de 14 maanden waren. Daarboven moesten ze wel gecastreerd worden (al dan niet chemisch).
Je zou inderdaad kunnen doen wat mijn voorgangers allemaal zeiden. Mocht dat allemaal echt niet gaan lukken zou je nog kunnen kijken naar sites als petbnb. Afhankelijk van je omgeving zijn daar mogelijk ook wel mensen te vinden die dagopvang doen , of die aan huis komen om je hond uit te laten.

Ik heb ook PetBnB e.d. geprobeerd, maar helaas ook veel mensen die niet willen :(.
Maar goed, we vinden vast iets...

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 21:48

Vervelend hoor Century :(:)
Hopelijk vinden jullie een oplossing!

Evi is gelukkig een stuk mobieler vandaag. Had deze week ook contact met een fysio, die had nog wat fijne tips. Ik zie het manken nog iets, maar ze is niet meer zo extreem stijf en ontlast de poot niet meer zo. Gelukkig :+: