Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:53

mvdende schreef:
CupCakes_ schreef:
Letterlijk van de ene kant naar de andere kant van Nederland gereden. Dat is toch best een roteind :')

Maar we hebben er vanmiddag al een toffe wandeling opzitten met Kim, Melissa en de honden. Ging best goed!

Jip ligt nu uitgeteld naast me in het herbergachtig iets waar we verblijven _O- [ [url=m/1vtaJI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk!

Ik ben net terug van 3 weken zuid Limburg.

Kom onder Bergen op Zoom vandaan, da's ook best een flink stuk naar Limburg, al denk ik dat het vanuit Oude Tongen en omgeving nog nét een stukje verder is.

Ik zie dat je Jip óók gewoon op bed laat in het hotel/ pension/ herberg?

Ik twijfel daar altijd over. Wordt niet in dank afgenomen door Skip, die gewend is altijd op bed/ de bank te mogen.

Laatst bij een vrienden op de fiets adres werd er wat pissig gekeken toen ze Skip op bed zag liggen. Bij navraag wilde ze dat inderdaad liever niet. Hun eigen hond mocht ook niet op de bank en bed zeg maar...

Ik had zo veel mogelijk al rekening gehouden door alle sierkussens en de sprei al veilig te stellen en van het bed afgehaald.

Dus eigenlijk lag Skip uitsluitend op het dekbedovertrek en de hoeslaken. Dat moet sowieso tóch in de was na elke bezoeker.

Bij het volgende pension moest ik €10 per nacht betalen voor Skip, toen had ik ook zoiets van: daar kun je prima het beddengoed een keertje extra voor wassen... En heb ik Skip gewoon op bed gelaten.

En eigenlijk de volgende hotel/ pension/ trekkershut gewoon ook.

Hoe pakken jullie dat aan op vakantie?

Hond wél of niet op de bank/ bed laten?

Jezus Christus wat asociaal. :x

Of je er nou voor betaald of niet, uit goed fatsoen leg je altijd iets op bank en/of bed als de honden dat gewend zijn.

Wij nemen bijvoorbeeld altijd eigen dekbedovertrekken én plaids mee zodat áls ze op bed willen liggen andere mensen hier niks van zullen merken. Evenals het feit dat wij ons eigen stofzuiger meenemen omdat die gewoon veel krachtiger is. Daarnaast ook de waterblazer, zeker als we naar het strand gaan.

_KimmeL schreef:
Gefeliciteerd met de pups kiwiwitje! Ben je van plan eentje aan te houden, of krijgen ze allemaal een nieuw huisje?

Jeetje wat een nare ervaring Cinniz, gelukkig heeft ze het huis van je vader kunnen vinden.

Piuni, ik zit ook een beetje 'vast' qua nieuwe commando's. Hij beheerst nu (iig zonder afleiding :+) het volgende; zit/af/aandacht/hier/bench/plaats/wacht/blijf/pootje/twist/touch/voedsel negeren. Nu is het vooral veel herhalen en oefenen op andere plekken.

Curse, Cupcakes, en KimD, veel plezier! Lijkt me ook leuk om een keer af te spreken, maar we komen nog niet zo ver haha :P.

We hebben gisteren het 'loslopen'/recall geoefend op de heide met de 5m lijn eraan en dat ging echt heel goed. Lekker rustig ook, niemand tegengekomen verder. De gele route (2.5km) is precies een mooie afstand voor hem. Hier nog een fotootje van de langpootmug:

[ [url=m/AG80M1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voel je vrij om aan te sluiten hoor! :D

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:21

@ Mvdende,

Wij komen uit Ouddorp, dus we hebben er ruim 3 uur over gedaan inclusief tussenstops en plaspauzes.

Daarnaast liggen er twee zelf meegenomen dekens/plaids van thuis op het beddengoed. Hij heeft ook zijn benchmat van thuis om op te liggen, maar ik vermoed dat hij vannacht gewoon op de grond gaat liggen. Normaal gaat zijn mand ook mee, maar nu gaan we maar een paar dagen.Ik betaal met liefde extra voor Jip zodat hij mee kan.

Ik vind jouw reactie hierop vrij asociaal. Als een accomodatie aangeeft dat ze hem liever niet op bed/bank etc. Willen, hoor je dat te accepteren.

Voor Jip is dit de eerste keer in een herberg en so far doet hij het niet verkeerd. _/-\o_
Sowieso de eerste keer vakantie zonder rest van de familie erbij.

Kaus

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:28

Ik volg daarin gewoon de regels van de accommodatie. Als zij zeggen dat het niet mag, gebeurt het niet. Als het wel mag, dan alleen met een kleed. Maar niet in bed :n Thuis mag dat wel maar in een accommodatie vind ik dat een beetje vies. Niet van m'n eigen honden maar wel van andermans honden die daar ook in bed lagen dus...

Die situatie met vrienden snap ik niet zo goed. Dat vraag je toch gewoon?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:41

Laraaj
Zo ben ik zelfs in officieel losloop gebied al, dat ik me al snel verontschuldig haha.

---

Ik vind het zelf ook minder erg allemaal als je ziet dat een eigenaar zijn/haar best doet. Dan heb ik al snel ergens meer begrip voor of gekregen vice versa, want Arya is ook niet perfect omdat ze als ik alleen loop met d’r nog wel eens wat spanning opbouwt met het frontaal tegenkomen van een vreemde hond. Dan kan ze bv uit spanning nog wel eens plat gaan liggen en opspringen bv. Ik probeer daar aan te werken op verschillende manieren, want ik heb liever voor alle partijen dat ze gewoon wat meer relaxed daarin zou zijn, en verontschuldig me dan ook als ze dat doet. Laatst was ik aan’t oefenen met los naast lopen terwijl we een ander passeren in het losloop gebied. Die hond had ook niet zo’n behoefte aan contact dus bleef achter de baasjes lopen en netttt toen ik langs was en d’r uitbundig wilde belonen ging ze voor m’n benen langs en vanachter snuffelen aan die hond. Zucht. Sta ik met m’n goeie gedrag haha. Dan verontschuldig ik me bv wel omdat ik dat gewoon liever niet had gezien dan en d’r eigenlijk beter had kunnen aanlijnen even om het 100% te voorkomen, maar ze deed het zo braaf dat ik dat goede gedrag gewoon graag had beloond wat ze so far liet zien :')

---

Kimmel
Ik was toenstraks voor ik wegging bezig met een bij lees post waarin ik dus wilde schrijven: ik denk dat ik namens Kim ook spreek als ik zeg dat je altijd welkom bent wanneer je de rondes denkt mee te kunnen lopen xD Maar Kim was me uiteindelijk voor - de sneaky one heeft snel gereageerd toen ik net naar huis reed buwhahaha. Wat een knap puppenkind heb je daar toch! <3

---

Wat vakantie en hond betreft. Arya ligt met eigen dekens wel op de bank in een huisje in een vakantie park bv, maar slapen doet ze in principe gewoon net als thuis in de bench die mee gaat. Met onze aankomende vakantie naar Frankrijk gaat de bench niet mee, al hadden ze geloof ik in het huis zelf wel een bench. Maar ons plan was op de slaapkamer naast ons op de grond met een paar vet bedden bv. Zo werd er ook aangegeven dat honden niet in het grote zwembad achterom mogen ivm het zeil wat ze erin hebben ipv tegels, en dat dat kapot kan gaan door een honden nagel. Dus we gaan logischerwijs Arya uit dat zwembad houden. Ze hebben dus wel heel netjes een hondenzwembad aanwezig en als wij zelf in het grote zwembad gaan, gaat mevrouw met een pin in de grond gewoon op afstand gehouden worden haha.

Ik vind het bij vrienden die zelf een hond niet op bank/bed laten, dat het toch ook echt niet netjes is dat je je hond dan wel erop laat. Dan had je uit fatsoen echt even polshoogte mogen nemen daarover, voordat je je hond het bed op liet.

In een huisje/hotel/B&B waar je betaald voor je hond zou ik ook op z’n minst eigen beddengoed neerleggen zoals Willemijn en Kim ook aangeven.

---

Cupcakes
Jip heeft het knap gedaan vandaag met wat je allemaal ondernomen hebt!

cinniz
Jaa geloof ik dat het soms dan pittig combineren is met 3 kids! Dat is hier dan idd wat makkelijker te doen met 1 acht jarige die als hij thuis komt met vriendjes speelt of gamet ofzo. En mijn man werkt thuis dus ik kan in principe ook dan nog met Arya erop uit. Doordeweeks probeer ik dat voornamelijk wel te doen als hij op school is, maar ik ben met onze gezinssituatie nu wel vrij flexibel dus dat is wel een voordeel. En kan me voorstellen dat het voor Elvin wel interessant is ja zo’n loopse teef hihi.

Kabayo
Leuk nieuws! Nu gaan aftellen naar de echo haha!

---

Ik ben net terug van een etentje bij Kim. Ze heeft Willemijn en yours truly voorzien van een verrukkelijke zalm/spinazie lasagne, yum! Rondje heide was leuk vanmiddag! Morgen gaan we er wat langer op uit met z'n allen.

Voor wie ons niet volgt op insta/geen insta heeft:

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:17

Die blije kop van Jip! Zo grappig! :') & Queen Puk, 'look at me! }:) '

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:21

KimD schreef:
Die blije kop van Jip! Zo grappig! :') & Queen Puk, 'look at me! }:) '

Jip zijn tong hangt voor de veranderingen weer eens op half 7 :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 23:09

Haha nou indd jip straalt het blije ei helemaal uit,heerlijk!
Hoe doen jullie dat toch zo’n foto.
Mij nog niet gelukt hier....er kijkt er altijd wel 1 dom of met ogen dicht.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:15

cinniz123 schreef:
Haha nou indd jip straalt het blije ei helemaal uit,heerlijk!
Hoe doen jullie dat toch zo’n foto.
Mij nog niet gelukt hier....er kijkt er altijd wel 1 dom of met ogen dicht.

Curse heeft nog een leuke foto daarvan. :Y)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:45

Cody en Billy hebben hun eigen dekens mee op vakantie waar ze op mogen liggen/slapen. Ik vind het zelf walgelijk als een hond op bed ligt. Thuis mogen ze ook niet op de bovenverdieping waar badkamer en slaapkamers zijn. Dat is echt een hondenvrijezone.
Sowieso weet je niet wat andere hun honden voor vieze dingen hebben, brr moet er niet aan denken dat de onze zo wat zou oplopen....

Nu kan het wachten echt beginnen Kabayo! *\o/*

Cursebreaker wat is jou instanaam? Dan voeg ik je toe!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:48

cursebreaker schreef:
Ik ben net terug van een etentje bij Kim. Ze heeft Willemijn en yours truly voorzien van een verrukkelijke zalm/spinazie lasagne, yum! Rondje heide was leuk vanmiddag! Morgen gaan we er wat langer op uit met z'n allen.

[ [url=m/GthWyN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QHQfVd.jpg]Afbeelding[/url] ]

@KimD/Willemijn Wat ziet het er leuk uit, zag de foto's al op insta ! *\o/* Echt een feestje voor Jip! *\o/*

Ik heb voor Mezzy een zwemles aangevraagd :') Vind het zo sneu, alle hondjes zwemmen en als ze dan met z'n allen in het water liggen dan staat Mezzy super zielig langs de kant.. Ze wilt zo graag, maar ze durft niet. Ze is echt DOL op water, maar zodra dr voetjes de grond niet meer raken keert ze om en gaat ze terug. :+ Dus Zwemles it is... :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:49

KimD
Puk zit er inderdaad echt als een pose-queen bij ja. Kijk mij eens shiiiiinen *\o/*

Willemijn
Hahah ja die tong maakt het af, met z'n pretbek.

cinniz
Als je mijn foto galerij ziet, zie je dat het zo'n 9-12 foto's duurt voordat die ene ertussen zit waar ze allemaal een beetje dezelfde kant op kijken :') En de mensen die in de omgeving gelopen hebben, zullen ook vast wel vraagtekens hebben gehad bij ons toen we ermee bezig waren; gekke geluidjes, 100en blijf/zit/wacht commando's :')

EDIT:
En dit zijn een paar moment opnames...

Jip be like... MOET DIT? Ik VIND ER WAT VAN WILLEMIJN!
Afbeelding

Maze be like... I'll kill what you love. I Want to get out of heeeeere!
Afbeelding

Arya ging zich over een groot gat liggen, nadat ze na de eerste keer wachten wel genoeg ervan had en toch weer opnieuw moest gaan liggen van me na wat gesleur aan het tuig om d'r te positioneren, dus die lag ook super ongemakkelijk te kijken op een gegeven moment. En zodra een van de honden maar het idee had dat die goedzo bedoeld was om 'm te peren waren ze er allemaal klaar mee en poef weg waren ze. Er is achter de schermen dus vanalles gaande :')

Luna
Als het goed is, is er een klikbare link in m'n onderschrift te vinden naar insta maar dit is de naam: aryatheoldgermanshepherddog *D
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-07-21 08:55, in het totaal 2 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:54

Nicky91 schreef:
cursebreaker schreef:

[ [url=m/GthWyN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QHQfVd.jpg]Afbeelding[/url] ]

@KimD/Willemijn Wat ziet het er leuk uit, zag de foto's al op insta ! *\o/* Echt een feestje voor Jip! *\o/*

Ik heb voor Mezzy een zwemles aangevraagd :') Vind het zo sneu, alle hondjes zwemmen en als ze dan met z'n allen in het water liggen dan staat Mezzy super zielig langs de kant.. Ze wilt zo graag, maar ze durft niet. Ze is echt DOL op water, maar zodra dr voetjes de grond niet meer raken keert ze om en gaat ze terug. :+ Dus Zwemles it is... :')

Ohh net jouw post gemist, die kwam geloof ik tegelijk erop met mijne haha.
Maar ik las idd ergens al wat van zwemles. Super oplossing toch!
Arya zwemt wel, als ik een balletje gooi haha. Anders draait ze ook om als ze de bodem niet meer voelt :')
Als ik een zwembad in de buurt had gehad, zou ik ook graag zijn gegaan met d'r, gewoon alleen al voor spier opbouw en conditie :j
Vind die honden zwembaden echt zulke toffe dingen! Benieuwd wat Mezzy daarvan gaat vinden :') Hopelijk heeft ze er snel profijt van :j

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:59

cursebreaker schreef:
Nicky91 schreef:

Ohh net jouw post gemist, die kwam geloof ik tegelijk erop met mijne haha.
Maar ik las idd ergens al wat van zwemles. Super oplossing toch!
Arya zwemt wel, als ik een balletje gooi haha. Anders draait ze ook om als ze de bodem niet meer voelt :')
Als ik een zwembad in de buurt had gehad, zou ik ook graag zijn gegaan met d'r, gewoon alleen al voor spier opbouw en conditie :j
Vind die honden zwembaden echt zulke toffe dingen! Benieuwd wat Mezzy daarvan gaat vinden :') Hopelijk heeft ze er snel profijt van :j

Haha ik denk het inderdaad!!

Ik weet niet hoe lang het voor jullie rijden is, maar ik weet dat er in Belgie wel wat meer honden zwembaden zijn. en ook goedkoper dan in Nederland. hahaha

Ik ga naar H2ond met Mezzy(is voor ons een uur rijden). Ik had uitgelegd wat er was en ze gaf aan dat het waarschijnlijk zelfs maar 1 x hoeft. afhankelijk hoe snel Mezzy het spelletje doorheeft. :Y)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:13

Ja, kan idd eens in BE kijken - zit afhankelijk Waar ik de grens over ga met 15min in BE haha.

Maar een uur rijden vind ik dan wel de max, als ik het bv. echt 1x per week zou willen doen, en dat vind ik dan al wat lang. In ieder geval niet om regelmatig te rijden in de tijden van het jaar dat het buiten warm genoeg is om te zwemmen, want water komen we met wandelen wel regelmatig tegen. En het is niet dat ze het perse nodig heeft ook, want ze heeft voor haar en wat we doen wel spieren en conditie genoeg. Was meer van; als het wel kortbij had gelegen, had ik er gewoon wel graag gebruik van gemaakt. Maar het is ook niet echt Nodig om het op te zoeken als het wat verder weg ligt zeg maar. Nu zwemt ze ook 1x per week wel ergens buiten, ze loopt redelijk veel los, alles is op de foto gezet geworden met de sterilisatie dus we weten dat ze in principe gewoon prima gebouwd is ook en meer regelmatig en meer gecontroleerd zwemmen was gewoon imo een leuke toevoeging geweest maar het is geen moetje als in; het is om lichamelijk te ondersteunen ofzo.

Maar idd; ik vind die zwembaden wel echt top, het hele concept ervan en ook zodat je er je hond kunt laten revalideren e.d., dus wel jammer dat er niet eentje op max 30min rijden ligt haha. Een uur verderop vind ik dan gewoon wat te ver voor Waarom wij het zouden doen. Kan wel eens voor een keer, want ik ga ook gerust een uur rijden om ergens te wandelen, maar voor regelmatig te doen is me dat weer te ver haha.

Ik ga iig wel eens kijken of er idd in BE eventueel wat ligt, voor hoe lang de grenzen nog open gaan zijn :')
H2ond ligt 1u46min verderop jammer genoeg :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-07-21 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:16

cursebreaker schreef:
Ja, kan idd eens in BE kijken - zit afhankelijk Waar ik de grens over ga met 15min in BE haha.

Maar een uur rijden als ik het bv. echt 1x per week zou willen doen, hoeft dan weer niet perse. In ieder geval niet in de tijden van het jaar dat het buiten warm genoeg is om te zwemmen, want water komen we met wandelen wel regelmatig tegen. En het is niet dat ze het perse nodig heeft ook, want ze heeft voor haar en wat we doen wel spieren en conditie genoeg. Was meer van; als het wel kortbij had gelegen, had ik er gewoon wel graag gebruik van gemaakt. Maar het is ook niet echt Nodig om het op te zoeken als het wat verder weg ligt zeg maar. Nu zwemt ze ook 1x per week wel ergens, ze loopt redelijk veel los, alles is op de foto gezet geworden met de sterilisatie dus we weten dat ze in principe gewoon prima gebouwd is ook en meer regelmatig en meer gecontroleerd zwemmen was gewoon imo een leuke toevoeging geweest maar het is geen moetje. Maar idd; ik vind die zwembaden wel echt top, het hele concept ervan en ook zodat je er je hond kunt laten revalideren e.d., dus wel jammer dat er niet eentje op max 30min rijden ligt haha. Een uur verderop vind ik dan gewoon wat te ver voor Waarom wij het zouden doen. Kan wel eens voor een keer, want ik ga ook gerust een uur rijden om ergens te wandelen, maar voor regelmatig te doen is me dat weer te ver haha.

Ik ga iig wel eens kijken of er idd in BE eventueel wat ligt, voor hoe lang de grenzen nog open gaan zijn :')

Ik snap je hoor, voor mij is dat uur prima voor een keer, maar ga dit ook niet elke week doen hoor. Wij wonen notebene aan het water :') dus ze rent elke week wel een keer en soms meerdere keer per week lekker door het water. :D

Nou de grenzen moeten open blijven tot zeker 4 augustus aub..... :+ Dan ga ik een week naar Duitsland richting de fokker. *\o/* Huisje is geboekt... dussuh grenzen blijven gewoon open :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:19

Leuk vooruitzicht; fokker bezoek met huisje!!

Van mij mogen de grenzen idd ook open blijven haha, want zoals het nu gaat met spoed vergaderingen e.d. zie ik onze Frankrijk vakantie eind augustus met pech ook nog in het water vallen -O- Eind augustus voelt nu nog heel erg lang en spannend aan met de laatste updates rondom de stijgingen e.d. We gaan 't zien haha.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:25

Gaat het zo slecht in Nederland dan? Wij hebben normaal eind augustus onze keuring met de mini's...

Hier is het dichtsbijzijnde hondenzwembad op iets meer dan een uur. Dus gaan we regelmatig naar een plas waar ze kunnen zwemmen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:28

De laatste paar dagen gaan de besmettingen echt keihard omhoog ineens en is er dus ook met spoed het OMT bij elkaar geroepen weer en gaan de geruchten rond dat ze eventueel weer moeten kijken naar bepaalde regels instellen weer.

Maar ik denk dat ze vooral ook blijven kijken naar ziekenhuisopnames en daar nu veel van af hangt.
Als die niet extreem stijgen, denk ik dat ze nog niet heel snel Veel zullen doen.
Maar andere landen kunnen wel zeggen; hee, bij jullie gaat het flink omhoog dus blijf maar eens even weg!
Dus het is natuurlijk beter als die stijging niet gaat blijven aanhouden nu - of iig hopen dat het niet tot meer ziekenhuisopnames leidt. Daar zal het denk ik grotendeels vanaf gaan hangen met wat ze wel/niet gaan doen.

En heerlijk als je zo'n plas in de buurt hebt!
Ben een tijd terug met iemand vlak over de grens bij Sittard in DL gaan wandelen, daar lag vroeger een safari park. Is nu allemaal wandel gebied en daar ligt ook een hele grote open plas. Daar kun je bv. ook samen met de hond in. Moet ik ook nog eens naartoe bedenk ik me net xD Verder gaat Arya vooral veel in beekjes e.d. maar komen we ook wel regelmatig plassen tegen dus 1x per week zwemt ze momenteel altijd wel even.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:32

cursebreaker schreef:
De laatste paar dagen gaan de besmettingen echt keihard omhoog ineens en is er dus ook met spoed het OMT bij elkaar geroepen weer en gaan de geruchten rond dat ze eventueel weer moeten kijken naar bepaalde regels instellen weer.

Maar ik denk dat ze vooral ook blijven kijken naar ziekenhuisopnames en daar nu veel van af hangt.
Als die niet extreem stijgen, denk ik dat ze nog niet heel snel Veel zullen doen.
Maar andere landen kunnen wel zeggen; hee, bij jullie gaat het flink omhoog dus blijf maar eens even weg!
Dus het is natuurlijk beter als die stijging niet gaat blijven aanhouden nu - of iig hopen dat het niet tot meer ziekenhuisopnames leidt. Daar zal het denk ik grotendeels vanaf gaan hangen met wat ze wel/niet gaan doen.

En heerlijk als je zo'n plas in de buurt hebt!
Ben een tijd terug met iemand vlak over de grens bij Sittard in DL gaan wandelen, daar lag vroeger een safari park. Is nu allemaal wandel gebied en daar ligt ook een hele grote open plas. Daar kun je bv. ook samen met de hond in. Moet ik ook nog eens naartoe bedenk ik me net xD

Ja die week naar de fokker staat al vanaf april gepland, maar goed we all know how that went... :')

Ik blijf het stom vinden dat discotheken enzo open mogen. Lekker allemaal valse testen en wat dacht je van die mensen die negatief uit de test kwamen dagen later gebeld werden: ja sorry meneer, foutje, u was toch positief...... -O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:50

KimD schreef:
mvdende schreef:

Leuk!

Ik ben net terug van 3 weken zuid Limburg.

Kom onder Bergen op Zoom vandaan, da's ook best een flink stuk naar Limburg, al denk ik dat het vanuit Oude Tongen en omgeving nog nét een stukje verder is.

Ik zie dat je Jip óók gewoon op bed laat in het hotel/ pension/ herberg?

Ik twijfel daar altijd over. Wordt niet in dank afgenomen door Skip, die gewend is altijd op bed/ de bank te mogen.

Laatst bij een vrienden op de fiets adres werd er wat pissig gekeken toen ze Skip op bed zag liggen. Bij navraag wilde ze dat inderdaad liever niet. Hun eigen hond mocht ook niet op de bank en bed zeg maar...

Ik had zo veel mogelijk al rekening gehouden door alle sierkussens en de sprei al veilig te stellen en van het bed afgehaald.

Dus eigenlijk lag Skip uitsluitend op het dekbedovertrek en de hoeslaken. Dat moet sowieso tóch in de was na elke bezoeker.

Bij het volgende pension moest ik €10 per nacht betalen voor Skip, toen had ik ook zoiets van: daar kun je prima het beddengoed een keertje extra voor wassen... En heb ik Skip gewoon op bed gelaten.

En eigenlijk de volgende hotel/ pension/ trekkershut gewoon ook.

Hoe pakken jullie dat aan op vakantie?

Hond wél of niet op de bank/ bed laten?

Jezus Christus wat asociaal. :x

Of je er nou voor betaald of niet, uit goed fatsoen leg je altijd iets op bank en/of bed als de honden dat gewend zijn.

Wij nemen bijvoorbeeld altijd eigen dekbedovertrekken én plaids mee zodat áls ze op bed willen liggen andere mensen hier niks van zullen merken. Evenals het feit dat wij ons eigen stofzuiger meenemen omdat die gewoon veel krachtiger is. Daarnaast ook de waterblazer, zeker als we naar het strand gaan.

Skip slaapt thuis altijd op de bank en iedere ochtend op bed.

Ik had zo iets van: beddengoed moet tóch uitgewassen worden na mijn vertrek, dus dat maakt toch niet uit.

Maar ik zal in de toekomst wat eigen plaids/ dekbedovertrek meenemen.

Voor Skip extra betalen vind ik niet zo erg, maar €10 per nacht vind ik wel extreem veel, zeker als ik voor mezelf €22,5 betaal. De verhouding is zoek dan zeg maar. Meestal is het tussen de €2,5 En €5.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:56

Ziet er super gezellig uit, CB, Kim en Willemijn! Allen op een rijtje <3

Pfff mvdende, ik vind het ook behoorlijk asociaal. Je bent te gast met je hond, dat jouw hond gewoontes heeft, betekent niet dat je dan dingen maar aan je laars moet gaan lappen. :x

Oehh spannend Nicky! *\o/*

Gefeliciteerd met het mooie zestal kiwi! *\o/* Ik heb echt eeuwen lang naar dat filmpje op facebook gekeken, hoe dat er gewoon uit 'plopt'. Dat was best satisfying :')

Cinniz, wat een nare ervaring. Maar ook wow, dat lakse gedrag van die andere eigenaar. Dat is gebeurt, okay, maar het gaat er ook om hoe het opgelost wordt. En dat is het dus totaal niet :x

Afgelopen tijd lekker druk bezig geweest met trainen van Zhiva. Zowel binnen als buiten. Ze pakt het fijn op. Gisteren wilde ze naar een hond trekken, schoot ze los van de halsband maar bleef ze wonderbaarlijk staan. Ik was even trots _O-
En vandaag kreeg ze een leuke uitdaging met een tollerhond. Die man zag dat we aan het trainen waren dus bleven even op een gepaste afstand staan. Vond ik wel prettig want daarmee kon ik aandacht trainen. Dat deed ze heel goed, lette goed op mij. En kwam makkelijk mee. Einde van de wandeling kwam er een hondje achter ons aan gerend. Zhiva had het niet door, ik wel. Bleef stil staan met een vrij agressieve houding, volgens mij had die hond het door want die bleef stil staan en durfde geen stap meer te zetten, die liep maar weer gauw terug. Dier was uit een huis gerend waar mensen stonden te kletsen. Ook lekker asociaal.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:12

Nayomie schreef:
Gefeliciteerd met het mooie zestal kiwi! *\o/* Ik heb echt eeuwen lang naar dat filmpje op facebook gekeken, hoe dat er gewoon uit 'plopt'. Dat was best satisfying :')

HAHAHA ik dacht dat ik de enige was!!! _/-\o_ :') :')

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:40

KimD, cursebreaker &CupCakes: wat ziet dat er heerlijk uit die groep zo samen. Genieten. <3

MvdEnde: Joy mag bij ons thuis niet op de bank of bed ivm allergie vriend, dus dat zal bij uitjes ook niet gebeuren. Destijds met Mika ging er een giga stapel aan dekens mee want die was juist niet van de bank af te houden. Maar daar zochten we de accomodatie dan wel op uit.

Nicky91: wat grappig een zwemles! Hopelijk doet het haar goed. :)

Nayomie: wat fijn dat ze het zo goed doet! Zo jammer, mensen zonder enige kennis en/of fatsoen blijf je toch houden.
Zo had ik de eerste! wandeling thuis met Joy een vrouw met een enorme labrador die alle kanten op stuiterde en blafte. Mevrouw vond dat de honden maar gewoon kennis moesten maken terwijl mijn 8 weken oude pupje van nog geen 4kg al volledig in de paniek schoot bij alleen de aanblik er van. Toen ik Joy dus bij voorbaat uit de situatie weg haalde en geruststelde wist mevrouw te vertellen dat ik nu een getraumatiseerde, niet sociale hond had gemaakt. 8)7 Nou mevrouw mijn hond word naar alle waarschijnlijkheid gewoon  perfect sociaal maar ik bepaal nog altijd wanneer en op welke manier. En nu wegwezen met dat ongeleide projectiel van  je. :+

Joy is thuis!!! *\o/* Echt ik ben  zo blij, het doet me zó goed (zit al maanden thuis met een burnout & depressie) en ze doet het zo goed. <3

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga de insta's even volgen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 14:56

Ohhh <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:02

Nicky
Discotheken volledig open enz vind ik ook nog wel wat tricky haha. Maar we gaan het zien inderdaad. Veel jongeren gingen ook in groepen weer massaal op vakantie enz, dat zal ook niet gaan helpen ben ik bang.

Nayomie
Wat een mooie positieve update. Fijn dat er zo’n goede vooruitgang in zit. Hard work pays off! Mag je ook helemaal trots op zijn! Benieuwd hoe die 2 dames van ons zijn samen als we ons gaan zien volgende maand xD

Boekklatsch
Ohh welkom thuis voor en met Joy! Leuk koppie zit erop hihi.