mvdende schreef:CupCakes_ schreef:Letterlijk van de ene kant naar de andere kant van Nederland gereden. Dat is toch best een roteind
Maar we hebben er vanmiddag al een toffe wandeling opzitten met Kim, Melissa en de honden. Ging best goed!
Jip ligt nu uitgeteld naast me in het herbergachtig iets waar we verblijven[ [url=m/1vtaJI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Leuk!
Ik ben net terug van 3 weken zuid Limburg.
Kom onder Bergen op Zoom vandaan, da's ook best een flink stuk naar Limburg, al denk ik dat het vanuit Oude Tongen en omgeving nog nét een stukje verder is.
Ik zie dat je Jip óók gewoon op bed laat in het hotel/ pension/ herberg?
Ik twijfel daar altijd over. Wordt niet in dank afgenomen door Skip, die gewend is altijd op bed/ de bank te mogen.
Laatst bij een vrienden op de fiets adres werd er wat pissig gekeken toen ze Skip op bed zag liggen. Bij navraag wilde ze dat inderdaad liever niet. Hun eigen hond mocht ook niet op de bank en bed zeg maar...
Ik had zo veel mogelijk al rekening gehouden door alle sierkussens en de sprei al veilig te stellen en van het bed afgehaald.
Dus eigenlijk lag Skip uitsluitend op het dekbedovertrek en de hoeslaken. Dat moet sowieso tóch in de was na elke bezoeker.
Bij het volgende pension moest ik €10 per nacht betalen voor Skip, toen had ik ook zoiets van: daar kun je prima het beddengoed een keertje extra voor wassen... En heb ik Skip gewoon op bed gelaten.
En eigenlijk de volgende hotel/ pension/ trekkershut gewoon ook.
Hoe pakken jullie dat aan op vakantie?
Hond wél of niet op de bank/ bed laten?
Jezus Christus wat asociaal.

Of je er nou voor betaald of niet, uit goed fatsoen leg je altijd iets op bank en/of bed als de honden dat gewend zijn.
Wij nemen bijvoorbeeld altijd eigen dekbedovertrekken én plaids mee zodat áls ze op bed willen liggen andere mensen hier niks van zullen merken. Evenals het feit dat wij ons eigen stofzuiger meenemen omdat die gewoon veel krachtiger is. Daarnaast ook de waterblazer, zeker als we naar het strand gaan.
_KimmeL schreef:Gefeliciteerd met de pups kiwiwitje! Ben je van plan eentje aan te houden, of krijgen ze allemaal een nieuw huisje?
Jeetje wat een nare ervaring Cinniz, gelukkig heeft ze het huis van je vader kunnen vinden.
Piuni, ik zit ook een beetje 'vast' qua nieuwe commando's. Hij beheerst nu (iig zonder afleiding) het volgende; zit/af/aandacht/hier/bench/plaats/wacht/blijf/pootje/twist/touch/voedsel negeren. Nu is het vooral veel herhalen en oefenen op andere plekken.
Curse, Cupcakes, en KimD, veel plezier! Lijkt me ook leuk om een keer af te spreken, maar we komen nog niet zo ver haha.
We hebben gisteren het 'loslopen'/recall geoefend op de heide met de 5m lijn eraan en dat ging echt heel goed. Lekker rustig ook, niemand tegengekomen verder. De gele route (2.5km) is precies een mooie afstand voor hem. Hier nog een fotootje van de langpootmug:
[ [url=m/AG80M1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voel je vrij om aan te sluiten hoor!