Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 05:33

punjab schreef:
Denise super goed. :D +:)+

Kiwiwitje spannend, heeft ze het toch al een beetje geoefend vandaag. :D Waar moet je?

Galaika klopt bij jullie doen ze vaak georganiseerd speelweide. Heb ik wel eens met Senna gedaan.

In Belgie bij de rasvereniging!
De vraag is nog even of ik haar zelf show. Aangezien ik nogal een stresskip ben en een goede vriendin heeft aangeboden haar te showen zodat er geen spanning voor Djessey op komt te staan. Dus dat overweeg ik wel. Moet vooral voor die kleine frummel leuk zijn om te doen natuurlijk

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 07:54

kiwiwitje schreef:
De vraag is nog even of ik haar zelf show. Aangezien ik nogal een stresskip ben en een goede vriendin heeft aangeboden haar te showen zodat er geen spanning voor Djessey op komt te staan. Dus dat overweeg ik wel. Moet vooral voor die kleine frummel leuk zijn om te doen natuurlijk

Mijn ervaring met elin is dat ze juist minder stress heeft met mij dan bijv met haar fokker. Omdat ze mij beter kent een dan in grote setting toch geruster is met haar vertrouwde baasje.

Elin zaterdag in dortmund:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De nieuwste aanwinst is vandaag jarig en word 1jaar.. *\o/*
Afbeelding

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 08:23

De show is vrij klein en gemoedelijk. Maar ik ken mezelf ik ga al zitten stressen om t idee dat ik daar moet staan. En Djessey is helemaal gek op haar. Dus we gaan gewoon kijken hoe ze reageert. Kan haar altijd nog pakken als ik zie dat ze de sfeer spannend vind daar.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 08:51

candalisa schreef:
Fijn denies!

Zoë super gedaan hoor!

Kiwi beide lekker slapen vannacht!!

Vanmiddag Mila meegenomen naar een braderie aangezien we gevraagd zijn eind volgende maand een demo te doen en ik wil dat Mila wel wat drukte gewend is... ze vond het super en kwam geen aandacht tekort! Stonden even een kleedje voor haar uit te zoeken en de kraam eigenaar zei zet dr maar lekker erop mag ze zelf haar kleedje uitkiezen
Vond ze ook echt niet erg of zo lekker ding...

[ [url=m/oESU1i.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze vind het ook geweldig om mee naar stal te gaan mag ze ook lekker los als er geen paarden buiten lopen hier geniet ze wel van!

https://youtu.be/yi31WKR2B6g

Zo dalijk even wat slaap pikken zou zomaar een koet nachtje kunnen worden ... van mij mag het veulen wel komen %)

Schapenvachtjes! <3 Is hier ook favoriet!

Hopelijk heb je nog wat kunnen slapen. :=

XxDiandraxX schreef:
kiwiwitje schreef:

Mijn ervaring met elin is dat ze juist minder stress heeft met mij dan bijv met haar fokker. Omdat ze mij beter kent een dan in grote setting toch geruster is met haar vertrouwde baasje.

Elin zaterdag in dortmund:
[ [url=m/E8j53V.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9VzSZq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gis7PX.jpg]Afbeelding[/url] ]

De nieuwste aanwinst is vandaag jarig en word 1jaar.. *\o/*
[ [url=m/qAFTBQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die nieuwe aanwinst was snel jarig! Van harte gefeliciteerd! *\o/*

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:20

Gefeliciteerd zoe !
Denies heerlijk gewandeld zo te zien !
Candalisa Mila wordt mooier en mooier zeg
Diandra knappe hond zeg waaw

Hier net iets bijzonders was aan het spelen met Candy ze wilt het balletje aan mij geven ipv het balletje kom er een tandje uit haar mond en valt mooi in mijn hand !

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:25

Gefeliciteerd met de jarige Zoe.

Kiwiwitje gewoon proberen lukt het niet kan altijd je vriendin het overnemen.

Leuk een tandje van Candy, hier van Sen helaas geen een gevonden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:48

Ik heb best veel van Skip zn tandjes gevonden. Ik geloof zelfs 2 hoektanden! En een aantal kiezen.

Is leuk om te bewaren.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:13

Dus nou heb je 3 jonge honden Diandra? Pff, moet er niet aan denken haha. Olly kost al genoeg tijd om mee naar training te gaan en genoeg aandacht aan te besteden. Ben blij dat ik nu alleen 2 oudjes erbij heb.

Olly vanmiddag weer naar de DA, hij zit steeds te likken aan het verband en heeft een stukje kapot gebeten.. Weet niet of het gewoon niet lekker zit nu of omdat die chago is haha.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:14

Ik heb Olly trouwens de eerste keer als pupje wel zelf gedaan, omdat ik dat toch fijner vind voor de hond zelf. Ook al kent die een ander nog zo goed, zo in de ring is toch wel erg spannend. En ach ja, als puppy is het toch niet voor punten, dus hoefde ik ook niet te stressen;p

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 12:21

Ja t probleem is dat ondanks dat t voor de fun is en hoe dan ook voor de fun zal blijven dat ik het zelf gewoon heel spannend vind. En om mijn spanning op haar over te brengen vind ik sneu. Dat ik het spannend vind is prima. Maar voor haar moet het leuk zijn. Niet omdat ze het showen leuk moet vinden, maar omdat ik niet iets wil doen waar zij een hekel aan heeft oid.
Dus we gaan het zien tegen die tijd.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:27

Oh ja spannend vond ik ook wel, maar dacht moet het gewoon doen voor Olly. Heb hem daarna niet meer zelf gedaan haha, ik hou er niet zo van als iedereen kijkt, ook al zijn er geeneens andere van mijn ras maar goed.

Ga wel proberen hem zelf te doen als die weer helemaal beter is. Hij is gewoon leuk om mee te werken, dus moet het maar gewoon doen. En zien hoe het gaat :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 12:35

Kan zomaar dat ik t alsnog zelf doe hoor. Zien het wel als we daar zijn.

De Dierenarts belde net nog om te vragen hoe het met Boellie gaat. Dus verteld dat zn buik een beetje van slag is af en toe. En dat ie 1x gespuugd had maar dat was eigenlijk wel normaal. En hij eet en speelt etc dus niks om oms zorgen over te maken! Wel fijn dat ze even gebeld hebben hoe t gegaan is.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:42

Ah dat is inderdaad aardig.

Ben ook wel blij met mijn DA nu. Ben er pas 1x geweest voor dit ongelukje voor entingen met Olly. Hiervoor zat ik bij een hele grote praktijk met meerdere dierenartsen waar het altijd mega druk is. Die kunnen misschien wat meer qua behandelingen, maar vond het een beetje onpersoonlijk.

Die van nu is gewoon 1 DA, 2 assistentes, dus ze kennen je altijd en vind dat je dan toch wat meer aandacht krijgt. Plus ook meer relaxt voor de hond zelf.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:43

Dat is wel netjes dat ze even nabellen.

Ben mij vanochtend weer doodgeschrokken (Bo trouwens ook) door ene bepaald persoon die hier met hond wandelt .. die komt met de auto hier naar toe (waarom geen idee, er is hier niets bijzonders), hond heeft van alles en nog wat om, om een beetje in toom gehouden te worden. Heb al een keer doodsangsten uitgeslagen toen ze hem uit de auto lieten en hij op ons af kwam, ze konden net de 5m lijn op tijd grijpen …

Die hond valt ook uit als je langst fietst. Ik heb het idee dat deze persoon niet meer welkom is waar er normaal gewandeld wordt .. anders kom je niet met een auto hier een woonwijk in. Ik kan er mijn vinger niet op leggen maar vind het dood eng & gevaarlijk.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 12:47

wij gaan eigenlijk voor alles inmiddels naar sleeuwijk. Maar omdat we nu met t titeren van de pups bij een DA gaan die daarin goedkoper is en dichterbij zit , heb ik daar dat ongelukje met Boellie laatst besproken en toen besloten daar ook maar naar zn tandjes te laten kijken. Wat ik wel merk en leuker vind is dat de Assistentes daar echt hun best doen om het gewoon ''leuk'' te maken dat je langs komt. En dat ervaar ik in Sleeuwijk niet. Maar verder zijn de ervaringen in sleeuwijk gewoon super.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:56

Gefeliciteerd diandra met je 3de aanwinst! heb je een betere foto? en hoe komt het dat het een blijvertje is geworden ? :P

Snap je wel hoor Kiwiwi, heb ook de eerste keren iemand anders laten showen. en soms nog steeds als het mij even te veel wordt :P

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 12:59

Kim is Sleeuwijk ook de betere om te laten röntgen? Ik wil dat graag doen als hij een 12-16 maanden is. Weet niet welke leeftijd het beste is, al op 1 jaar of anderhalf..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 13:04

Ik hoop vooral dat ze het leuk vind. Want dan kunnen we een paar keer vaker gaan. Al verwacht ik niet dat er titels etc vanaf gaan komen hoor.

De keurmeester vond haar wel heel erg leuk en heb al van meerdere fokkers gehoord dat ze wel erg goed gelukt is. Dus dat is altijd leuk om te horen.
Heb heel wat kritiek gehad op t feit dat ik met Chick een nestje wilde fokken. Maar iedereen die toen moeilijk deed houd nu zn kaken stijf op elkaar. En wat ik ook wel bijzonder vind is dat het via FB vrij stil blijft maar ik wel prive steeds aangesproken word dat ze toch wel erg leuk zijn. En dat ze dat niet verwacht hadden. En eerlijk.. dan mogen ze van mij prive ook gewoon hun mond houden ;)

Uiteraard is het leuk om van anderen te horen dat ze leuk geworden zijn. Maar ik heb t echt voor mezelf gedaan en dat ga ik bij ieder volgend nest weer doen. Zit nog in behoorlijke strijd wat ik ga doen als ik chick de volgende keer ga dekken. Voor welke reu ik ga. :o Er staan wat nesten op de planning waarvan ik eerst wil weten welke reutjes hun gaan gebruiken want dan vallen ze voor mij definitief af. En ik overweeg om Boellie alsnog te proberen. Nu chick al eens gedekt is durf ik het wel weer aan het te proberen denk ik.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 13:05

gribaldi schreef:
Kim is Sleeuwijk ook de betere om te laten röntgen? Ik wil dat graag doen als hij een 12-16 maanden is. Weet niet welke leeftijd het beste is, al op 1 jaar of anderhalf..

Ik heb ze zelf in Best laten rontgenen. Op 18/19 maanden. ED mag bij de meeste rassen pas vanaf 18 mnd.
Als we het reutje ook gaan laten testen ga ik dan voor zowel Djessey als t reutje naar putten. Geloof dat die net iets goedkoper is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:07

Weet niet of ik het al gezegd had, maar ik ga komende week naar Eersel, bij Maarten, à €171,- voor HD.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 13:14

KimD schreef:
Weet niet of ik het al gezegd had, maar ik ga komende week naar Eersel, bij Maarten, à €171,- voor HD.

Wow.. dat kon niet goedkoper? :o Ik betaal bij Best nog geen 140,- voor HD.. incl beoordeling van de RvB

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:15

Putten heb ik ook over gehoord. Ik liet mijn DH met een half jaar röntgen en een jaar afröntgen.

Met dit ras kan ik nog niet zoveel vinden, zal straks nog eens even goed zoeken waar hier de richtlijnen voor zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 13:19

gribaldi schreef:
Putten heb ik ook over gehoord. Ik liet mijn DH met een half jaar röntgen en een jaar afröntgen.

Met dit ras kan ik nog niet zoveel vinden, zal straks nog eens even goed zoeken waar hier de richtlijnen voor zijn.

Dit zijn de richtlijnen van de rasvereniging van de tamaskan:

https://www.tamaskan-dog.nl/ntc/fokreglement/4.1. Verplichte onderzoeken: alle ouderdieren moeten worden onderzocht op:
a) Heupdysplasie (HD): ten tijde van het onderzoek moet de hond de minimale leeftijd van 18 maanden hebben. Er mag worden gefokt met de volgende uitslagen:
– HD A of HD B
– BVA 0-18
– OFA Excellent, OFA Good of OFA Fair
Tegenover een HD B moet altijd een HD A staan. Tenzij het bestuur anders beslist.
b) Elleboog Dysplasie (ED): ten tijde van het onderzoek moet de hond de minimale leeftijd van 18 maanden hebben. Er mag worden gefokt met de volgende uitslagen:
– ED Vrij
– BVA 0
– OFA Normal

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:26

Wij zitten ook bij een grote kliniek. Komen ze ook van heel Nederland, omdat ze ook kanker daar behandelen. Ze herkennen me toch wel als ik bel of langs kom daar.

Komt misschien ook dat ik met mijn malamute aspergilose had en vaak moest komen. En vorig jaar 2 maanden dagelijks met de kat. :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-19 13:32

Gatsie punjab

Wij hebben “knuffeldag”

Afbeelding

Afbeelding