[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:47

klinkt eerder als zo'n clubshow van de houndsclub waar mensen deelnemen die alleen de aankeurign willen voor de fokkerij en verder echt werken met hun honden, daar zie je ook mensen in jacht tenue met "vuile" honden en versleten halsbanden of roestige kettingen...

mwa 70-80€ voor ene zak van 15kg zijn imo normale prijzen voor goede brokken.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 23:57

Zonnetje81 schreef:
Wowww op zooplus kostte het 3 euro per kilo zo uit mn hoofd.

Waar? -O- Als je de Eukanuba NaturePlus puppy voor dat geld ergens kan vinden dan hoor ik het graag haha. De zalm versie met die weimaraner op de zak. Vd week was het bij Zooplus niet leverbaar. En gezien het bijna op was, toch maar overgegaan. :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 00:00

petitparis schreef:
klinkt eerder als zo'n clubshow van de houndsclub waar mensen deelnemen die alleen de aankeurign willen voor de fokkerij en verder echt werken met hun honden, daar zie je ook mensen in jacht tenue met "vuile" honden en versleten halsbanden of roestige kettingen...

mwa 70-80€ voor ene zak van 15kg zijn imo normale prijzen voor goede brokken.

Was geen clubshow. Echt een cac-cacib show die zelfs vrij groot was (20tal ringen)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 00:27

Julia schreef:
Zonnetje81 schreef:
Wowww op zooplus kostte het 3 euro per kilo zo uit mn hoofd.

Waar? -O- Als je de Eukanuba NaturePlus puppy voor dat geld ergens kan vinden dan hoor ik het graag haha. De zalm versie met die weimaraner op de zak. Vd week was het bij Zooplus niet leverbaar. En gezien het bijna op was, toch maar overgegaan. :=

Oh ik had gewoon puppy brok Eukanuba. Maar ben overgestapt naar renske en hills.

Deze:

Afbeelding

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 01:22

Je gaf vlees van Renske toch? Wat een ongelukkige merknaam trouwens, alsof je een mens voert. :')

Ik bedoelde deze:
Afbeelding

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 08:53

Gefeliciteerd Zoe!!

Ik betaal 30 euro voor 4 kilo brok van RC. Ik ga sowieso nna deze zak overschakelen naar de volwassen variant. Maar ik zit nog te twijfelen om voor een andere brok te kiezen. Ik ga eens bij houden hoe vaak ze hier op poept.

Ik had trouwens van Jenny een hele mooie badjas gekregen voor Neela, die heeft ze dit weekend voor het eerst om gehad na de cursus. Het had best wel wat geregend en het was koud dus die badjas was echt heerlijk voor haar. Ze ging er meteen in slapen in de auto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 09:07

<3 wat schattig. Hij zit nog helemaal oversized. Dan mis ik m’n oude baasje wel hoor.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 09:08

Jennyj01 schreef:
<3 wat schattig. Hij zit nog helemaal oversized. Dan mis ik m’n oude baasje wel hoor.

Hij is inderdaad nog heerlijk oversized! Ja dat snap ik, zulke dingen blijven altijd moeilijk. Je mag hier altijd komen knuffelen!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 09:11

Mooi aanbod. Helaas woon je niet in de buurt.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 09:58

Hahaha aah wat lief :+: Staat goed!

Jenny als je hier in de buurt woont ben je ook altijd welkom!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:33

Julia schreef:
Je gaf vlees van Renske toch? Wat een ongelukkige merknaam trouwens, alsof je een mens voert. :')

Ik bedoelde deze:
[ [url=m/GXRcOO.png]Afbeelding[/url] ]

Klopt eerst eukanuba een zak wat ze moeizaam at. Dus nu renske en dat gaat redelijk.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 11:50

Fijn dat Renske iig beter bevalt! Maar redelijk klinkt nog niet direct heel enthousiast.. Blijft ze wel mooi op gewicht?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:25

Julia schreef:
Fijn dat Renske iig beter bevalt! Maar redelijk klinkt nog niet direct heel enthousiast.. Blijft ze wel mooi op gewicht?

Ze zal nooit een enthousiaste eter worden. Ze eet nu wel goed genoeg en soms eet ze later de rest op. Dus voor haar doen heel goed. Wel handig dat ze niet schrokt.

Nu is ze mooi op gewicht. Ze kreeg eerst een bloote ruggenwervel. Dus toen vond ik het niet meer grappig.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:32

mja hier ook altijd een lastige eter gehad en die bunkert de laatste tijd echt enorm goed door (moest hem zelfs op dieet zetten) en tja Cita... Hopeloos, wat ze de ene dag goed eet, wil ze de volgende niet meer eten. Gezien ze nog nooit te mager geweest is op enkele weken dat ik eiwitten moest vermijden na, laa tik het maar. Ze is veel te eigenwijs (en slim)

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 20:22

oeps... Zo druk geweest de laatste tijd, geen tijd meer gehad om intensief te posten maar ik heb net alles bij gelezen <3
Ik heb effe een baal moment, Babs krijgt op dit moment 5 dagen in de week Farmfood en 2 dagen KVV,
nu moet ik die farmfood echt met de hand voeren dus het smaakt haar niet echt..
Na veel goede verhalen Dog Lovers Gold pressed Ocean Fish bestelt (die morgen binnenkomt), lees ik net dat de hoeveelheid calcium verhoogd is,
nu is ie niet meer geschikt voor pups -O- Ik heb nu maar Acana Wild Prairie bestelt :j
Zucht... Wat een zoektocht

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:24

Herkenbaar, die zoektochten van iedereen. Wat een overload aan merken en verschillende soorten voer. En dan denk je op papier mooi voer te hebben en dan doet je hond het er niet fijn op. :')

Wij hebben vandaag onze eerste mantrail gelopen. Eerste keer wat onzeker, daarna ging ze als een speer. Bizar om te zien hoeveel en hoe goed honden kunnen ruiken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:35

Eva likt nu 's avonds aan haar bakje en kijkt zo van....meer...?? Maar ze krijgt al ruim een half bakje renske per dag. Dus ze zit nu wel in de modus. Maar ze eet wel wanneer het haar uitkomt. Dat kan meteen zijn of eerst spelen en dan eten en dan een paar uur later de rest. Ik laat het maar zo. Als ik weg ga zet ik het in de bench. Brokjes laat ik even weg. Dat wil ze niet en ze zit nu in haar wisselperiode. Misschien komt dat nog en anders pech. Al met al ben ik blij dat ze nu in ieder geval eet en geen stinkpoep.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:45

Fijn dat het zo goed ging Julia!
Babs zit nu in haar 2 dagen KVV, zal ik daarna meteen cold turkey Acana gaan voeren of toch nog even mengen met Farm Food?
Heb haar vanmiddag een paar brokjes gegeven en die at ze direct op dus hopelijk blijft dat zo. Ze kauwt alleen niet op de brokken van Acana.. slik weg :+

Renske hoor ik inderdaad ook goede verhalen over, vooral fijn als je weg gaat met die gestoomde bakjes voer!

Wij gaan aankomende vrijdag bij het hondenspeelparadijs spelen in Bunnik
van 13.15u tot 14.15 een uurtje spelen voor pups tot ongeveer 7 maanden, heb er nu al zin in *\o/*
Als er mensen zijn die het ook leuk vinden om te komen, iedereen is welkom! Entree is €1

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:02

Dat brokken de tanden "schuren" en tandsteen voorkomen vind ik dikke zever. Ongeacht hoe groot of hoe klein er wordt amper op gekauwd.
Alleen Cita is een uitzondering. Die mag nog zo gretig eten, elk brokje wordt gekauwd en ze is met 1/2 van wat de reu eet (en dat is al geen schrokker) nog 2-3x zo lang bezig :+ rand af frustrerend, want een schrokker kan je nog proberen afremmen, eentje die traag eet kan je echt niet opjagen.

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:27

petitparis schreef:
Dat brokken de tanden "schuren" en tandsteen voorkomen vind ik dikke zever. Ongeacht hoe groot of hoe klein er wordt amper op gekauwd.
Alleen Cita is een uitzondering. Die mag nog zo gretig eten, elk brokje wordt gekauwd en ze is met 1/2 van wat de reu eet (en dat is al geen schrokker) nog 2-3x zo lang bezig :+ rand af frustrerend, want een schrokker kan je nog proberen afremmen, eentje die traag eet kan je echt niet opjagen.

hahaha ja daar zit ook wat in! :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:04

Een vriendin van me zei dat een bepaald koolhydraat tandsteen veroorzaakt en die zit niet in vers vlees of renske. Brokken plakken ook meer gaf ze aan. Dus tandsteen verhaal bij renske vlees is niet van toepassing zei ze toen ik dat ook opperde.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:03

Voeren blijft lastig met zoveel keuze. Bovendien voor iedere hond verschillend, de ene doet het beter op graanvrij, de ander heeft juist weer granen nodig.
Gelukkig doet Kiko het goed op de brok waar we destijds naar zijn overgestapt, hier dus geen voerissues.

2 maanden geleden heb ik ook een herfstshoot gehad met Kiko, heb maar eens een topic gemaakt van mijn knappe dame: [BB-ITP] Kiko tijdens een herfstshoot van Gianti.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:05

Voer... Drama... Ik heb alle hoogstaande voeren geprobeerd die mi goed zijn na veel research... Goed wat eet onze Dommeltje nu... Royal Canin, t enige wat dat eigenwijze mormel met smaak eet :')

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 08:47

Pffff voerkeuzestress.....breek me de bek niet open :’)
Enzo staat nu op volwassen brok van Cavom. Hij is nu van 4x poepen op een dag naar 3x poepen op een dag gegaan. Zou graag een brok voeren met meer vlees maar daar zit vaak al te vaak te veel calcium in voor een groeiende hond. Als aanvulling op zijn huidige brok krijgt hij ook zo nu en dan Smuldier. Orijen klinkt als een hele fijne brok maar die vind ik echt te duur. :(

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:37

Afbeelding

Hou maar op over voer. De 2 jongste op greenheart de oudste op dig lovers gold original en de rest op carocroc orginal dan denk je weer oke te zitten. Alkes super goede ontlasting maar nee husky teef wordt opeens moddervet en minder voeren dan gal spugen.
Mijn oudje was opeens 3 5 kg zwaarder maar 3 dagen prednoral en weg kg's dus vermoedelijk was het vocht...(zit in medisch traject..)
Maar oke net even gauw foto geschoten. De jongste man (langhaar herder op voorgrond in midden) is nu ook bijna 6 maanden en met zijn 25 kg ook al een hele jongen aan het worden.