Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mammaloetje schreef:Vandaag weer eens bij mijn ouders geweest en mijn vader heeft ook een aquarium. Een hoek aquarium van juwel van 190 liter. Met led verlichting er boven. Alleen hierdoor vind ik de bak erg donker. Voor heeft hij de roze variant voor de kleur van de vissen en achter de lichte variant voor de beplanting. Ook zit er een slang in voor ozon voor de helderheid van het water. Ook komt er dagelijks easy carbo in en weekelijks komt er profito in. Hebben jullie misschien tips om dit aquarium wat lichter te krijgen? Of andere dingen waar jullie van zeggen dat zou ik anders doen.
[ [url=m/FVQ9xG.jpg]Image[/url] ]
[ [url=m/0OqJmD.jpg]Image[/url] ]
floorsil schreef:Tijdens het verhuizen hebben wij het zand en een klein laagje water laten zitten. Verder zo veel mogelijk water op gevangen in andere bakken/ flessen jarrycans zodat de vissen zo snel mogelijk weer terug konden. Voor de planten werken wij met voedingsbolletjes ipv bodem aangezien de bodem vaak gaat rotten.
Zal morgen eens kijken ogbik weer eens een foto van onze nieuwe bak kan plaatsen. Vissen zijn er wel blij mee.
lovemaylo schreef:Hoi hoi,
mag ik me hier ook melden, heb vandaag en gisteren het hele topic terug gelezen
Ik ben ook weer begonnen aan een aquarium, na twee keer een aquarium gehad te hebben die geknapt was ben ik er een tijdje mee gestopt. Het bleef toch kriebelen en heb weer een 60liter bakje opgestart.
De eerste bewoners zitten er al in. 5 zebra danio's.
Ik denkt dat het 2vrouwtjes zijn en 3mannetjes, verschil is lastig te zien.
Het lijkt me ook erg leuk om een betta man te houden, maar ben er niet over uit of dat verstandig is?
Ze schijnen nogal agressief te kunnen zijn? en kunnen ze wel met mijn andere visjes en in deze maat bak?
Ik zal verder maar af en toe iets posten denk ik, ik ben voornamelijk meelezer
lovemaylo schreef:Bedankt voor de tips, heb er inderdaad niet aam gedacht wat de danio's doen. Haha, ze zijn inderdaad nogal druk.
Ik denk er nog over na of ik het wil proberen, als het niet gaat kan ik hem altijd weer weg doen.
Of misschien nog een aquarium opstarten waar hij dan in kan :p
ellepel schreef:Uk, klinkt goed.
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!
princequillo schreef:lovemaylo schreef:Bedankt voor de tips, heb er inderdaad niet aam gedacht wat de danio's doen. Haha, ze zijn inderdaad nogal druk.
Ik denk er nog over na of ik het wil proberen, als het niet gaat kan ik hem altijd weer weg doen.
Of misschien nog een aquarium opstarten waar hij dan in kan :p
Ik zou dan gewoon een ander aquarium voor een betta opstarten. Betta's zijn heel stressgevoelig en het kan ze al snel te veel worden in mijn ervaring.
Mijn man had er misschien een halve dag bij ingezeten maar daarna is hij ook nooit meer hetzelfde geweest. Ik heb hem toen nog heel lang alleen gehouden, maar zijn vinnen zijn nooit meer zo mooi geworden en hij was heel hangerig.
Maar je kunt het ook gewoon proberen uiteraard. Ook vissen hebben een persoonlijkheid. Zo heb ik ooit een zalmroze man gehad die ook met andere mannen in kon, die had vrede met alles en iedereenOverigens was ik niet degene die hem bij een man had gestopt. Dat was een ongelukje geweest bij de kweker.