gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:53

Tycho schreef:
"gezellig praten over jouw konijn" dat is 1 konijn..

Steeds als er iemand binnenkomt op dit topic met 1 konijn krijgt die persoon te horen dat dat zielig is.

Zoals ik al schreef werk ik mee aan het samenhouden van konijnen door castratie te regelen voor verhuizing. Ik ben dus niet tegen samenhouden maar wel tegen samen op een te kleine ruimte.

En jij weet natuurlijk van iedereen hier hoe groot de verblijven zijn, gezien je respectloze opmerkingen :+

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:57

Eoweyn_x schreef:
Tycho schreef:
"gezellig praten over jouw konijn" dat is 1 konijn..

Steeds als er iemand binnenkomt op dit topic met 1 konijn krijgt die persoon te horen dat dat zielig is.

Zoals ik al schreef werk ik mee aan het samenhouden van konijnen door castratie te regelen voor verhuizing. Ik ben dus niet tegen samenhouden maar wel tegen samen op een te kleine ruimte.

En jij weet natuurlijk van iedereen hier hoe groot de verblijven zijn, gezien je respectloze opmerkingen :+

Waar ben ik respectloos?

Als jij over alwetende Tycho begint ? Als ik van jou moet oprotten? Als ik volgens jou fantasie verhaaltjes vertel? Als jij medelijden hebt met mijn dieren? Als fokkers volgens jou onzin vertellen? Als jij zegt; Wederom, lees eerst voor je binnen komt vallen met je respectloze gejank, onzinnige vooroordelen en je conclusies die kant noch wal raken. Ik denk dat je toch echt in het verkeerde topic zit.

Waar precies ben ik respectloos ?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:03

Tycho schreef:
Waar ben ik respectloos?

Als jij over alwetende Tycho begint ? Als ik van jou moet oprotten? Als ik volgens jou fantasie verhaaltjes vertel? Als jij medelijden hebt met mijn dieren? Als fokkers volgens jou onzin vertellen? Als jij zegt; Wederom, lees eerst voor je binnen komt vallen met je respectloze gejank, onzinnige vooroordelen en je conclusies die kant noch wal raken. Ik denk dat je toch echt in het verkeerde topic zit.

Waar precies ben ik respectloos ?

Je begint over mijn gestorven konijnen, je vormt zomaar een conclusie over MarlindeRooz haar konijnen, je begint over mijn konijn die aan elkaar "genaaid" is... Terwijl de verhalen over mijn overleden konijnen, over de rammen van MarlindeRooz en over Lotje bekend zijn. Het is gewoon vreselijk respectloos om zoiets als reden te zien waarom konijnen volgens jou niet samen kunnen. Daar kwets je mensen mee. Het is triest, onterecht, oneerlijk en gemeen om zó je gelijk te willen halen.

Wie de bal kaatst, kan 'm terug verwachten. Als iemand tegen mij al zo begint over mijn dieren waar ik het beste mee voor heb, over mijn gestorven dieren waar ik nog steeds verdriet van heb, dan kun je inderdaad oprotten met je fantasierijke onzinnige verhaaltjes.

Alsof mijn konijnen geen VHD of kapotte nieren hadden gehad als ze alleen zaten.. Alsof ze niet door een kat gepakt waren als ze alleen zaten... Walgelijk. Dat je zo je mening door wil drukken. Bah! Dat zegt genoeg over jou als persoon.

Wij delen je mening niet, dat leek me onderhand wel duidelijk toch? Het geeft alleen irritaties terwijl wij in dit topic GEZELLIG over onze KONIJNEN willen praten.
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 01-08-16 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tarzan

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:10

Ik sluit mij helemaal aan bij de mening van Eoweyn!

Ik kan echt boos worden om mensen als jou, echt walgelijk gewoon hoe jij over het houden van konijnen denkt!

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:18

Eoweyn_x schreef:
Je begint over mijn gestorven konijnen, je vormt zomaar een conclusie over MarlindeRooz haar konijnen, je begint over mijn konijn die aan elkaar "genaaid" is... Terwijl de verhalen over mijn overleden konijnen, over de rammen van MarlindeRooz en over Lotje bekend zijn. Het is gewoon vreselijk respectloos om zoiets als reden te zien waarom konijnen volgens jou niet samen kunnen. Daar kwets je mensen mee. Het is triest, onterecht, oneerlijk en gemeen om zó je gelijk te willen halen.

Wie de bal kaatst, kan 'm terug verwachten. Als iemand tegen mij al zo begint over mijn dieren waar ik het beste mee voor heb, over mijn gestorven dieren waar ik nog steeds verdriet van heb, dan kun je inderdaad oprotten met je fantasierijke onzinnige verhaaltjes.

Wij delen je mening niet, dat leek me onderhand wel duidelijk toch? Het geeft alleen irritaties terwijl wij in dit topic GEZELLIG over onze KONIJNEN willen praten.

Betekent gezellig praten dan alleen 1 kant op praten? Namelijk een konijn alleen is altijd zielig. Jouw konijn dat in de verkeerde ren terecht kwam bewijst precies hoeveel territoriumdrift bepalend is in een konijnenleven. Dat is het wat ik aanhaal als het om konijnen gaat. Hoe belangrijk een territorium verdedigen is voor een konijn. Daar rekening mee houden is dat het enige dat ik wil aangeven. Alleen maar roepen dat konijnen sociaal zijn is niet genoeg. Konijnen zijn niet op dezelfde manier sociaal zoals honden of andere aangehaalde dieren.. Dat men blijft lezen dat ik zeg dat konijnen niet sociaal zijn komt waarschijnlijk omdat de meeste discussies gevoerd worden met een voor of tegen standpunt. Ik ben prima voor het sociale aspect zien maar niet zonder het territoriale aspect mee te nemen..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:22

Je hebt zelf gezegd dat je het castreren van rammen onzin vind en konijnen die naast elkaar gelukkiger zijn dan konijnen die met elkaar leven .. Dus ja daar reageren wij op ... Dat ze territoriaal zijn snapt iedereen ook wel, daarom worden ze altijd op neutraal terrein gekoppeld zodat het ook bijna altijd goed gaat met een koppeling :)*

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:22

_Tarzan schreef:
Ik sluit mij helemaal aan bij de mening van Eoweyn!

Ik kan echt boos worden om mensen als jou, echt walgelijk gewoon hoe jij over het houden van konijnen denkt!

Hoe denk ik dan over het houden van konijnen? Jij leest ook alleen maar dat ik vind dat konijnen alleen in een klein hokje zouden moeten zitten terwijl ik nergens zoiets beweer.
Laatst bijgewerkt door Tycho op 01-08-16 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:26

Dan heb jij niet goed gelezen want dat uit huis gaan en zelf kiezen wat je met je konijn doet had ik tegen iemand anders in dit topic ..

Tsja jij komt hier even binnenvallen en allemaal dingen beweren over konijnen die niet waar zijn

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:30

Wat beweer ik dat niet waar is en welk wetenschappelijk onderzoek bewijst dat?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:31

Goh, en waarom denk je dat er altijd aangeraden wordt om op NEUTRAAL terrein te koppelen? En om ze pas terug te zetten in het huidige verblijf als het goed gaat?

Ik hoef ook niet zomaar iedere hond binnen te halen. Dat pikt mijn hond echt niet. En ik hoef ook echt niet zomaar een vreemd paard bij mijn verzorgpaard te zetten. Daar komen ongelukken van. Ieder dier is in bepaalde mate territoriaal. Maar dat ze territoriaal zijn zegt niet dat het geen groepsdieren zijn.

Je had het ook anders kunnen brengen. "Nee, konijnen kunnen niet samen. Want jouw konijn is aan elkaar "genaaid" omdat ie zo dolgelukkig was. En je hebt teveel konijnen moeten begraven"
Seriously?! Waar is het wetenschappelijk onderzoek hiernaar? Dat een konijn op meesterlijke wijze ontsnapt en bij een ander koppel in de ren komt, en dus aangevallen wordt, bewijst dat het geen groepsdieren zijn?
Konijnen die ziek worden en doodgaan, bewijst dat konijnen geen groepsdieren zijn?
(Oh en trouwens, Uk en Nilti zaten alleen. Wat gek dat zij ziek werden, volgens jouw verklaringen dan hè)

Je had het niet over sociaal of territoriaal zijn, je probeerde op een walgelijke kwetsende manier je gelijk te halen. Bij mij hoef je al niet meer aan te komen. Dag Tycho.

Edit: 43? Je lijkt wel 12, als ik je berichten zo eens terug lees.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:35

Ik heb alweer spijt dat ik vertelt heb dat ons konijn alleen leeft..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:39

xxxmh schreef:

Ik zei net iets maar dat heb je waarschijnlijk niet gelezen door de discussie .. Ik snap dat je nu niks kunt en je je best doet het beste ervan te maken voor je konijn, zodra je op jezelf woont kun je het doen zoals jij het graag ziet en wil! ;)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:42

En dat snap ik uiteraard ook :) ik sluit me volledig bij Tarzan aan.

Wat Tycho allemaal zegt, kun jij niets aan doen oid.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:48

_Tarzan schreef:
xxxmh schreef:

Ik zei net iets maar dat heb je waarschijnlijk niet gelezen door de discussie .. Ik snap dat je nu niks kunt en je je best doet het beste ervan te maken voor je konijn, zodra je op jezelf woont kun je het doen zoals jij het graag ziet en wil! ;)

Heb het indd gemist haha.
Ik ga sws een klein knuffeltje in het hok doen misschien dat het helpt en indd als ik zelf konijnen neem worden het er twee!

Tycho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:48

Eoweyn_x schreef:

Je bedoeld dat ik me als ik haar was niet zou laten opnaaien door jullie en me aan laten praten dat haar konijn zielig is ??

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:54

Tycho schreef:
Eoweyn_x schreef:

Je bedoeld dat ik me als ik haar was niet zou laten opnaaien door jullie en me aan laten praten dat haar konijn zielig is ??

Nee. Ik bedoel dat het niet haar schuld is dat jij, als kinderachtig persoon, iets heel simpels als een kans ziet om op gemene, kwetsende en respectloze manier je gelijk te willen halen, met opmerkingen die nergens op slaan, aangezien je oa van bestaande en bekende gebeurtenissen geheel je eigen verhaal maakt. Om je mening maar door te kunnen drammen.

Dat bedoelde ik :) Begrijpend lezen is erg moeilijk voor je, dat had ik al gemerkt. Maar ik leg het graag nog eens uit, zoals je ziet.
Laatst bijgewerkt door Eoweyn_x op 01-08-16 22:56, in het totaal 2 keer bewerkt

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:55

xxxmh schreef:
Ik ga sws een klein knuffeltje in het hok doen misschien dat het helpt en indd als ik zelf konijnen neem worden het er twee!

Bij de action heb je ook kattenspeeltjes, zo'n plastic dingen met belletjes in, vinden ze hier geweldig om mee te gooien :')
Misschien ook leuk voor je konijn!

En we proberen alleen te adviseren, dat je nog thuis woont en niet alles kunt bepalen snappen we hier ook wel ;)

En tycho, ik ga je negeren, je bent niet welkom in ons topic!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:00

_Tarzan schreef:
xxxmh schreef:

Bij de action heb je ook kattenspeeltjes, zo'n plastic dingen met belletjes in, vinden ze hier geweldig om mee te gooien :')
Misschien ook leuk voor je konijn!

En we proberen alleen te adviseren, dat je nog thuis woont en niet alles kunt bepalen snappen we hier ook wel ;)

En tycho, ik ga je negeren, je bent niet welkom in ons topic!

M'n konijn heeft al twee van die balletjes, 1 voetbal in de ren en hij heeft van die papieren tassen waarmee hij speelt en door zijn hele hok mee rent dus speelgoed genoeg lijkt mij haha

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:03

Oké sorry als ik stoor :+ Hier een paar foto's van toen de konijntjes op het gras mochten :Y) wel jammer dat t slechte kwaliteit is :+ en dat t gaas in de weg zat haha

Voor de duidelijk heid: dit is niet hun echte ren, dit is een super kleine ren zodat ze een half uurtje op t gras kunnen... )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:04

Ons hok ligt ook vol met speeltjes :+ max is er dol op :P

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:05

Haha, een vliegtuigoor! :P

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:06

Eoweyn_x schreef:
Haha, een vliegtuigoor! :P

Ja, ik noem m vaak dombo: hij is lomp :+ hij is grijs :o en hij heeft vliegtuig oortjes :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:22

BalouDraak schreef:
Oké sorry als ik stoor :+ Hier een paar foto's van toen de konijntjes op het gras mochten :Y) wel jammer dat t slechte kwaliteit is :+ en dat t gaas in de weg zat haha

Voor de duidelijk heid: dit is niet hun echte ren, dit is een super kleine ren zodat ze een half uurtje op t gras kunnen... )

[ [url=m/5fA0RA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0kdJz2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vXizoM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die tweede lijkt echt zo erg op die van mij:

Afbeeldingfoto is alleen 4 maanden geleden en meneer is veel grijzer geworden. Zal morgen een nieuwe foto maken

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:23

xxxmh schreef:
BalouDraak schreef:

[ [url=m/5fA0RA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0kdJz2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vXizoM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die tweede lijkt echt zo erg op die van mij:

[ [url=m/TRxdBb.jpg]Afbeelding[/url] ]foto is alleen 4 maanden geleden en meneer is veel grijzer geworden. Zal morgen een nieuwe foto maken

Omg ja super erg :)) := hoe oud is ie? En hoe heet ie <3 max was eerst ook bruiner hoor.. Maar nu dus best wel grijs :+

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:27

Afbeelding
Afbeelding

Oké ik stop wel met foto's plaatsen want anders word het een spam _/-\o_