Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:10

Zondagavond met dushi.. Huiswerkmaken zit er nietmeer in :')

Afbeelding

Mandyy

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:57

Leuke foto's weer allemaal!!

M'n kerstboom staat en m'n meiden geven er tot nu toe weinig om. Noa ligt op m'n schoot te slapen en Mel ligt op een stoel te slapen. :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:36

winnie03 schreef:
Wat zijn die oosterse kortharen vreselijk leuk met die oren <3 Fantastisch!

Flosje vanmorgen :) 12 weken oud
[ [url=m/vo5CWa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die moet je nu aan mij geven. :D <3

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:00

Hahaha huiswerk maken _O- Niet mijn hond heeft het opgegeten, nee mijn kat wilde er niet vanaf :=

Ooooh over 1 week loopt hier een hummeltje rond!!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 15:20

Hier shreddert Mo mijn papierwerk. :')
Je leert er wel van belangrijke papieren gelijk op te ruimen.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 17:43

Aurelia schreef:
Hahaha huiswerk maken _O- Niet mijn hond heeft het opgegeten, nee mijn kat wilde er niet vanaf :=

Vinden ze vast niet erg :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:27

Wij houden van lui maandagavonden :+:
Afbeelding

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 19:34

Ik had een leuk idee voor kerstboom gezien. Dacht doe ik zilverfolie om de stam hopelijk dat Mao er niet in gaatAfbeelding

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:07

Mijn kitten wil de wormen pillen niet nemen.
Hebben jullie nog tip?
We hebben het al in eten geprobeerd mijn hij vist het er toch uit. Voel mij een beetje radeloos nu.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:09

Roomboter er om heen smeren en in de bek duwen. Achter in de keel

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:12

lifaya schreef:
Roomboter er om heen smeren en in de bek duwen. Achter in de keel

Dat hebben we met worst geprobeerd en hij neemt het echt niet.
Maar misschien met boter wel zo maar proberen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:18

Hij gaat het ook niet vrijwillig opeten.. Kat in de houtgreep op schoot, eventueel in een handdoek, kop achterover en bek open, pil erin en bek weer dicht. Eventueel even over de keel wrijven voor een slik reflex en weg is de pil.

Met een beetje handigheid ben je met 2 tellen klaar, helemaal als je het met 2 man doet.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:27

Lau schreef:
Hebben jullie nog tip?
We hebben het al in eten geprobeerd mijn hij vist het er toch uit. Voel mij een beetje radeloos nu.

Heb je het fijn gemalen?

Bij de dierenarts kun je eventueel ook pipetjes kopen. Heb ik laatst gedaan. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:30

wouterpaard schreef:
Ik had een leuk idee voor kerstboom gezien. Dacht doe ik zilverfolie om de stam hopelijk dat Mao er niet in gaat[ [url=m/n1XpiW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou die hangdingen (bontbal oa) er niet in hangen als ik jou was, tenzij je graag wil dat Mao je boom aan gort helpt tijdens het spelen. :+

Wel mooi trouwens, maar imo niet erg geschikt voor katteneigenaren tenzij je er een kooi omheen plaatst ofzo.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:41

pil in de keel en een lik smeerworst er achteraan :D

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:44

Bij ontwormingspillen ga ik altijd in de verassingsaanval bij 2 van de 3 katten. Ik doe net alsof er niks aan de hand is, loop naar ze toe en doe met 1 hand de kop naar achter en met de andere leg ik de pil achterop de tong. Daarna ff wrijven en ze hebben hem doorgeslikt voordat ze zelf door hebben wat er is gebeurd. Mijn andere kat krijgt 2x daags medicatie en zit er altijd braaf op te wachten dus dan is een ontwormingspil ook geen probleem.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:45

Lau schreef:
Hebben jullie nog tip?

Wij hebben zo'n spuitje, klinkt niet leuk maar het is maar even, als het beter is op lange termijn :) dat dier mag je na een uur wel weer :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:47

Ik ben inmiddels nu we op de derde kuur andere medicijnen in de strijd tegen Giardia zitten al behoorlijk handig geworden met pillen geven. Mijn kittens weigeren gewoon alles te eten waar een pil in zit, vermalen of niet, ze hebben het gewoon door, en zo heb ik al heel wat spul kunnen weggooien, zonde geld!

Zo doe ik het:
Ik leg van tevoren altijd de pillen, een spuitje water en een snoepje klaar. Dan wikkel ik de katten in een fleecedeken (handdoek krijgen ze hier toch vaak de achterpootjes uit) met een haarknip erop omdat ik de deken niet op z'n plek kan houden (handen vol) en zodat ze als ze wat gaan spartelen de deken niet zo lostrappen dat ze eruit komen, dan zet ik ze op de grond tussen m'n benen met de kont naar me toe en het kopje iets naar rechts gericht, met mijn linkerhand pak ik van bovenlangs de bovenkant van de kop vast, voor de oren langs en met mijn duim en middelvinger in de mondhoeken. Daar geef ik druk zodat ze de bek wat openen, maar ook die truc hebben ze inmiddels door dus ik houd ze wat met de kop achterover terwijl ik daar wat druk uitoefen, en met mijn andere hand waar ik de pil tussen middelvinger en duim heb doe ik met mijn wijsvinger de bek open aan de onderkant van de bek. Kopje wat omhoog, pil mik ik naar binnen en dan gauw het bekje dicht. Op de tong leggen of wat dan ook werkt hier niet dan zijn ze gewoon sneller, dus ik mik de pil zo ongeveer de keel in. Bekje dichthouden, dan via de mondhoek wat water in kleine beetje spuiten tot ik zeker weet dat ze geslikt hebben (doen ze gewoon echt niet als ik geen water spuit, dan houden ze dat ding net zo lang in de bek tot ik ze loslaat en dan spugen ze 'm uit), en dan het hele proces herhalen want ze moeten er 2, grrr :')

Dit is voor mij in m'n eentje de enige manier waarop het me lukt en waarbij ik er heelhuids uit kom. Heb een pillenschieter gehaald maar de pillen die ik nu heb passen er niet goed in en ik krijg ze er niet goed uit gedrukt, en eigenlijk gaat het met de handen net zo makkelijk. Het gaat nu steeds sneller dus met nog geen minuut is het hele proces inmiddels klaar, maar dat was aan het begin echt wel even anders.

Succes ermee in ieder geval! Het is niet leuk om te doen voor zowel jezelf als je kat. Als we ze nou aan het verstand konden brengen dat het voor hun eigen bestwil was.. :(:)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:24

Thanks voor de tips het is gelukt met boter, en ik kan hem niet in de houdgreep houden want ik ben geopereerd aan mijn elleboog dus heeft mijn pa dat gedaan.
En hij heeft het op gelukkig

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:20

Wat doen een hoop mensen ingewikkeld hihi. Ik heb Ginger al zeker 8 verschillende kuren moeten geven en dit is Tonic zijn eerste keer en beide katten vinden het vreselijk. Je moet gewoon durven om de pil helemaal achterin te duwen. Ik smeer ze nu voor het eerst in met smeerboter omdat het flinke pillen zijn en ik moet zeggen dat ik het bij beide katten in 5 secondes heb gefixt met op schoot zetten (op de rug, kop naar jou gericht) en kop achterover, vinger in mondhoek zodat bek open gaat en direct daar achter de pil. Echt ze voelen de bui al hangen als ik ze pak maar het is me nog nooit niet gelukt haha. In het begin was ik iets te voorzichtig waardoor het gewoon te lang duurt. Dan is kat pissig en word ik ook geïrriteerd. Nu totaal geen problemen meer met deze tactiek en geloof me, Ginger is een kreng as ls het om pillen gaat xD

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:28

Noa kan ik wel tot dingen dwingen, maar zij eet zelf pillen al wel.
Bij angstige Mel totaal niet verstandig haar tot iets te dwingen als het ook makkelijk met een pipet kan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:33

Ik heb er 1 die me niet meer vertrouwt als ze een kuurtje krijgt en dus compleet onbenaderbaar wordt dan zo bang als ze dan is. :(:)
Na een paar kuurtjes was ik het zó zat dat we telkens een enorme stap terug deden qua vertrouwen en ontspanning dat ik de dierenarts heb gezegd niks meer te gaan pillen.
Sindsdien gaat alles via injectie of spot-on.

Mandy:
zou ik met Mel ook zeker niet doen, zoals ik al eerder heb gezegd lijkt ze behoorlijk op Mowgli en dat pakt dus finaal verkeerd uit dan.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:39

Weet idd zeker dat ze hetzelfde zou reageren als jij omschrijft.

Moet wel lachen om d'r nu.. Noa zit op schoot en Mel loopt op een afstandje te mekkeren.. Helemaal blij als Noa naar d'r toe komt. <3

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:57

Hier gaat het gelukkig wel redelijk ;)
Poekie eet ze zo op, pukkie ook als ik ze tussen het eten stop, maar poekie eet ze zelfs uit de hand/ likt de vloeistof van een schoteltje. Pukkie moet ik de pijnstillers wel met een spuitje in de bek doen, maar dat gaat ook prima. Hij is ook al steeds benaderbaarder, dus dat is mooi! Nog steeds niet helemaal, maar ik heb goede hoop dat dat nog wel komt!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:29

Rustig hier! Mao en ik wachten op de schoorsteenvegerAfbeelding