Mijn caafs die al maanden schimmel/schurft hebben zijn nu al een paar maanden vrij van kale plekken en hebben nog maar heel weinig losse haarschilfers!
Soms heb ik geen zin om eraan te beginnen ik ben ook wel een poosje bezig met mijn flats. De grote zeker 2-3 uur en die boven minimaal 1,5 uur. Nou ben ik wel pietje precies want ik sop alles elke week helemaal uit. Maar een hekel nee. Altijd weer heerlijk als het schoon is.
Ik heb voor 2 van mijn lunkarya zeugen een goed huisje gevonden die gaan vanmiddag weg.
Ik heb net eens caviabrok en muesli bij Lavor gekocht. Wordt gratis thuisgebracht (per 5 zakken voer) samen met mijn paardenbrok en bedding. Ben benieuwd wat ze er van vinden.
simodi
Geplaatst: 04-03-16 16:49
Dimphyl leuke beebs!
Ik schep de kooi 1x per week helemaal leeg, met de stoffer van stoffer en blik. De strokorrels schep je zo heel gemakkelijk op. Dan 1 hele nieuwe zak korrels er in, hooi erbij en klaar! 10 minuten werk!
Ik vind die korrels als hoofdbodembedekking helemaal niks.. ze kunnen nooit eens zacht liggen ofzo. Heb het ook wel eens geprobeerd in mijn kooi toen nog, maar had het idee dat ze het niet fijn vonden. Ook als ze gingen rennen dan stoof het alle kanten op (inclusief geratel door de harde brokjes) waardoor ze zich niet goed konden afzetten.
Hier werkte het wel als een dun laagje ónder het zaagsel (hemparade) , het neemt wel heel goed vocht op namelijk.
Ik heb ze in het buitenhok wel eens gehad, maar maakte die ook iets nat zodat ze wat uit elkaar vielen. Nadeel vond ik wel dat als je de boel ging leeghalen dat er nog en heleboel korrels waren die nog 'goed' waren, dus niet uit elkaar gevallen. en dat vond ik wel zonde. Nu heb ik dat natuurlijk ook wel met de hennep die ik gebruik. Maar over het algemeen ziet dat er wel 'gebruikt' uit.
Klopt, en als je het dan wat door elkaar hutselt dan is de ondergrond ook niet vochtig meer.
simodi
Geplaatst: 04-03-16 20:25
Yenni schreef:
Hoe heten die korrels? En hoe duur zijn ze? Misschien is dat iets om voor mij te overwegen. Maar doe je echt 1 hele zak in het hok?
Zak is 20 liter, van de Welkoop, en kost 7 of 8 euro.
En ja, 1 zak is wel het minimum. Plukje heeft een hele grote kooi, 1.20 bij 0.70.
Het wordt vanzelf iets vochtig in gebruik, daarom zijn ze ook zo fijn, ze nemen heel goed vocht op. Dus geen natte of aangekoekte plekken op de bodem van je kooi en geen stinkluchtjes.
Rennen gaat er prima in, hoor! Je hoort het wel, maar dat vind ik juist wel leuk. En hij doet dat maar een laar keer per dag eventjes, dus echt geen last van.
Plukje ligt er gewoon op en hij ligt ook vaak op hooi. Hij woelt door de hoop hooi in die ik er elke dag in leg en maakt daar een lekker bedje van, de rest eet hij op. Ik had bij mijn vorige caaf zaagsel, maar dit bevalt 10x beter.
Bakkeveen toch ?? Goldy is hier in de buurt voor 25 euro gedaan.
Vanilla gaat minder goed, ze ligt erg veel en heeft weinig interesse in lekkere hapjes. Als ze loopt kan ze moeilijk haar evenwicht bewaren. Ze eet en drinkt nog wel. Maar zo is ze al wel vaker geweest, dus we zien wel ...
Vanilla is echt een sneu hoopje aan het worden. Ze eet en drinkt nog wel, maar loopt op 3 pootjes met de kop scheef en valt telkens om. Maar zolang ze het nog doet doet ze het nog
Ze zijn zo leuk samen! Als ik beer mee naar boven neem begint beer al naar dr te fluiten Hij weet wel waar hij heen gaat. Pluis is ook dol op hem deelt graag haar huisje met hem.
Ik heb er de eerste dagen constant bij gezeten toch hebben ze het stiekem gedaan in de kleine uurtjes dat ik er niet bij was denk ik. Want pluis voelt zo bol van achteren als ik haar op pak. Ze drinkt ook veel meer en eet ook meer. Voeg nu extra vitamine in het water toe.
Als de baby's geboren zijn moet hij er zeker bij weg, anders dekt ie de moeder meteen weer, maar voor nu is het aardig gezelschap als beide alleen zouden zitten. Pa helpt niet mee, de baby's zijn al zelfstandig en komen alleen bij moeders om te eten.