Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-24 10:14

Wat balen susanne!

En beterschap voor Evi <3 Sanne

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:18

Prettig om te horen dat jullie mijn gevoel bevestigen.

We hebben specifiek voor deze fokker gekozen omdat we een supergoed gevoel bij deze mensen en hun honden hebben. We willen verder ook niet op een andere wachtlijst, we hebben geen haast met een pup. Wel waren wij helemaal weg van specifiek deze combinatie, maar dit was hoogstwaarschijnlijk het laatste nestje voor deze reu dus dat voelt als dubbele pech.

Ze hebben nog een ander jong teefje wat ons aanspreekt, maar het is even afwachten wanneer en met welke reu deze gedekt gaat worden en of dit ons dan ook zo aanspreekt.

In ieder geval bedankt voor jullie lieve woorden!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:23

Susanne schreef:

We hebben specifiek voor deze fokker gekozen omdat we een supergoed gevoel bij deze mensen en hun honden hebben. We willen verder ook niet op een andere wachtlijst, we hebben geen haast met een pup. Wel waren wij helemaal weg van specifiek deze combinatie, maar dit was hoogstwaarschijnlijk het laatste nestje voor deze reu dus dat voelt als dubbele pech.

Ze hebben nog een ander jong teefje wat ons aanspreekt, maar het is even afwachten wanneer en met welke reu deze gedekt gaat worden en of dit ons dan ook zo aanspreekt.

Het is fijn als je geen haast hebt, dan weet je in ieder geval dat je uiteindelijk graag krijgt wat je wilt. Het is erg jammer dat jullie er voor mijn gevoel zo vroeg bij waren en nog geen pup kunnen krijgen. Ik zou bij de volgende keer wel even overleggen hoe deze keuzes gemaakt worden. Niet dat jullie weer lang wachten en dan weer naast de pot pissen.

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 13:43

Susanne schreef:

Als je al een reu in huis hebt dan snap ik je gedachten. Deze hond gaat natuurlijk altijd voor.
ik ga hard voor je duimen dat dat andere jonge teefje een goede match met een reu krijgt en daar een leuk teefje uit komt voor jullie.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 14:52

Wat ontzettend zuur voor je Susanne! Zo naar uitgekeken, ik begrijp je teleurstelling maar al te goed. Het siert je dat je zo gericht op zoek gaat naar de juiste combinatie en dat je ervoor wilt wachten. Ik duim mee dat het juiste teefje op je pad komt!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 15:43

cursebreaker schreef:
Oh bah -O- Begrijpelijk wel dat ze hier even niet lekker van loopt. Als ze eenmaal in beweging is en het beter word, dat is wel een positief teken :j

Heeft Arya ook wel eens gehad met 2 reuen tegelijk die erg groot/log en vooral lomp waren en niet van ophouden wisten. Die liep erna en de dag erna ook niet helemaal lekker maar dit trok wel zienderogen bij weer met 1,5 dag zoiets. Even in de gaten houden en rustig aan doen inderdaad, maar wel lekker wat blijven bewegen als je nu al ziet dat dat helpt. Normaliter trekt dit bij en kunnen ze ook best wat hebben - al hoeven ze idd maar net een vereerd moment te hebben natuurlijk maar toch. Bij twijfel met een paar dagen of als het echt erger word, zou ik eens met een fysio/osteopaat contact leggen :j

Klopt, zo staan wij er ook in inderdaad! Lekker rustig in beweging blijven en vooral goed naar haar blijven kijken.

& Dank kiwiwitje! <3

Susanne schreef:
Och jongens, mag ik even huilen? |( De pups zijn inmiddels geboren en het is echt een práchtig nestje maar helaas….. er zit geen teefje voor ons bij. Vaders geeft veel reutjes en dat heeft hij inderdaad ook nu weer gedaan.
Ik vind het zo zo zo zo zo jammer. Dit moet even een plekje gaan krijgen ;(

Ik zal weer onder de mee lees steen kruipen.

Ach wat jammer zeg :(:)
Snap jullie keuze om niet voor een reutje te gaan, maar wat ontzettend balen!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 18:59

xSannee schreef:
Wat heeft Odin een heerlijk weekend gehad *D
Superleuke foto's! En wat lijken ze inderdaad op elkaar zeg!

Evi loopt sinds gisteravond wat moeilijk. Ze werd in het bos omver gekegeld door een lompe labrador (sorry voor de lab liefhebbers haha, ik kom helaas zelden leuke tegen, allemaal ZO LOMP en zo slecht opgevoed :+ )

Wij wandelen gewoon, komt die hond opeens van achter, had m niet aan zien komen (en eigenaren natuurlijk mega ver weg). Evi had ook niks door want die stond lekker te snuffelen. Maar zonder enige rem, beukt ie zo op d'r in :oo

Op dat moment leek alles wel oké te zijn dus we hebben het rondje afgemaakt, thuis ook niks aan de hand. Maar toen ze s avonds wat langer geslapen had stond ze toch wel heel moeizaam op. Lijkt vooral beurs, maar we houden het even in de gaten voor nu. Het is voornamelijk met opstaan/opstarten na even liggen het lastigst. Eenmaal aan de wandel wordt het gelukkig iets beter. Maar vandaag dus maar rustig aan gedaan :(:)

Oh, wat balen zeg! Ik heb altijd voor dit soort gevallen (ook voor mezelf) Traumeel in huis.

Hier wat links met meer info en dosering:
https://www.animal-nature.nl/heel-traumeel/

https://www.petqure.nl/Product-/Bewegin ... -Heel.html

En, zoals al aangegeven, overweeg om naar een osteopaat of fysio te gaan als je het niet vertrouwt.
Geef Evi maar een dikke knuf! :(:)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 12:02

Dankjewel voor de tip Silvia!
Heb inmiddels ook wat beeldmateriaal verzameld en naar fysio & da gestuurd om even te overleggen.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 12:29

Hoe gaat het nu met Evi xSannee?

Om in de dierenartssferen te blijven. Nori had een tijdje geleden een korst boven zijn neus. Overlegd met de dierenarts en die zei als hij er geen jeuk of iets dergelijks aan heeft dan kun je kijken of het vanzelf weg gaat. Het ergste ging inderdaad weg maar het bleef kaler en af en toe ontstonden er kleine korstjes.

Dus een week geleden toch langs de dierenarts. Ze hadden me naar een andere locatie verwezen ivm een dierenarts daar die zich meer verdiept had in dermatologie. Zij heeft een afdruk, een korstje en wat haar afgenomen en onder de microscoop gelegd. Diepere huidschraapsels gaf ze van aan dat dat heel lastig is op die plek. Er waren ontstekingscellen te zien die erop wezen dat het ook pussig was. Logisch want er was net een bultje ontstaan met korstje. Ze vermoedde dat er via een wondje een bacterie binnen is gekomen die nu ontstekinkjes veroorzaakt. Hydrocortiderm meegekregen om te smeren en het advies om weer te ontvlooien met bravecto omdat die ook tegen eventuele mijten werkt. Antibioticakuur vond ze te heftig voor de ernst van de plek.

Met de hydrocortiderm ging het weg maar nu we gestopt zijn is het helaas weer terug… dus ga weer in overleg over de vervolgstappen. Ze had nog een aantal andere dingen benoemd zoals een zinktekort waar noordelijke hondenrassen last van kunnen hebben. Maar de plek was niet typisch zoals je daarbij ziet. Verder is ringworm nog een optie en auto-immuunziektes zouden ook nog een ding kunnen zijn. Of wellicht nog iets van een allergie.

Onderstaand een foto mocht iemand dit herkennen. Advies of ideeën altijd welkom.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 12:49

Ik smeer eigenlijk overal standaard sudo op. Dat al geprobeerd?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 12:57

Wat vervelend voor nori!

Nog ongeveer 3.5 week voor ik mijn pup ga halen en 1.5 week dat ik op bezoek ga <3
Op de insta van dieke had ik een reel gemaakt met foto's en filmpjes en de naam die de pup krijgt :D
Ik weet nog niet welke pup. Dat word op karakter verdeeld weekje pup bij welk baasje het beste past.

Jeppe <3

Benches staan al klaar in beide huizen. Mijn moeder en stiefvader gaan oppassen als ik moet werken. Heel dankbaar voor want ik wel onregelmatig.

Bench bij mij thuis
Afbeelding

Bij mijn ouders zelfde opstelling maar dan een draad bench.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 13:10

kiwiwitje schreef:

Nee nog niet geprobeerd. De standaard sudocreme gewoon?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 13:28

Gaabje schreef:
Hoe gaat het nu met Evi xSannee?

Ik zie al wel iets verbetering, maar echt lekker is het nog niet :(:)

Gekke plek bij Nori! Voor mij niet herkenbaar.
Bij een paard zou ik honingzalf proberen _O-
Maar teveel dingen tegelijk smeren is natuurlijk ook niet fijn.

Eloya, Jeppe, leuke naam! Heel cute <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-24 13:59

Gaabje schreef:
kiwiwitje schreef:

Nee nog niet geprobeerd. De standaard sudocreme gewoon?

ja gewoon t grijze potje.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 17:58

Vanmorgen is de lange lijn van Simba binnen gekomen en even getest. Werkt super. Moest hem 1 keer gebruiken en daarna kwam die elke keer super braaf als ik hem riep. Elke keer wat lekkers geven natuurlijk.

Afbeelding

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 23:33

JesdaJinn, zo’n lijn zoek ik ook nog. Waar heb je hem uiteindelijk besteld?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:39

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 15:25

Wat is jullie ervaring met vlooienbanden?
Is seresto in the end de enige die echt voldoende werkt, of is één van beaphar, tick off of noem maar op ook goed? Zit nog al een verschil in prijs.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 15:28

Isabelle98 schreef:
Wat is jullie ervaring met vlooienbanden?
Is seresto in the end de enige die echt voldoende werkt, of is één van beaphar, tick off of noem maar op ook goed? Zit nog al een verschil in prijs.

Ik zweer bij Seresto, en die van ons hebben maar één helft van een hele band om. Wij hebben (klopt af) al jaren maar minimaal last van teken, en zitten in een behoorlijk dicht tekengebied. Je merkt echt wel dat er momenten zijn waarop de teken 'wakker worden' en ze er dus meer last van hebben. Maar ze zijn vrijwel direct dood, ideaal, je plukt ze er zo uit.

Ik kan werkelijk waar geen enkel slecht ding zeggen over Seresto.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 15:48

Hier ook Seresto fan! Vidar is echt een tekenmagneet, we konden met meerdere honden gaan wandelen en Vidar was dan de enige met teken. Omdat we in het bos wonen hebben we eigenlijk het hele jaar last van teken met die zachte winters. Fijne bijkomstigheid is dat deze band ook helpt tegen vlooien. Dus geen gekloot met vieze druppels.
We hebben de Scalibor ook gehad, die vind ik ook fijn, maar beschermt volgens de verpakking niet tegen vlooien. Daarnaast gaat de Scalibor band sneller af als je hond zich krabt oid. Seresto heeft van die handige stopjes op de band zitten, zodat ie niet zomaar af kan gaan.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 16:17

Hier ook seresto, en nagenoeg nooit last van teken ook al zitten er hier ook veel

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:46

Hier 1x seresto gehad. Bij Jinn werkte die wel, bij Jaxx niet. Misschien hoeveelheid haar? Geen idee

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 19:56

Ik zweer bij scalibor. Maar ik reis ook enorm veel en dit is de enige die ook tegen zandvliegen beschermd.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 20:58

KimD schreef:
Susanne schreef:

Het is fijn als je geen haast hebt, dan weet je in ieder geval dat je uiteindelijk graag krijgt wat je wilt. Het is erg jammer dat jullie er voor mijn gevoel zo vroeg bij waren en nog geen pup kunnen krijgen. Ik zou bij de volgende keer wel even overleggen hoe deze keuzes gemaakt worden. Niet dat jullie weer lang wachten en dan weer naast de pot pissen.

Helaas waren er geen teefjes te vergeven, anders hadden we er eentje gehad :(:)

Ik lees gewoon weer mee met al jullie leuke verhalen + foto’s vanonder mijn mee lees steen en hopelijk kan ik ooit toch nog meekletsen haha.

Wat betreft de vlooien/tekenband: Seresto werkte prima maar mijn hond zwemt veel en die dingen zijn helaas erg schadelijk voor waterbeestjes/insecten.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 22:20

Ik heb net de seresto banden weer besteld.
Ik verdeel 1 band over 2 honden. Gaatjes erin en stukje paracord met een koortstopper eraan en de band kan mooi makkelijk af met trainen en wedstrijden :)