Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:30

Ik heb een collega uit Maastricht, dat is al erg genoeg! _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 17:35

Onze gemeente overweegt om alle hondenuitlaatplaatsen af te schaffen inclusief de poepzuigmachine. We betalen wel overigens hondenbelasting, en fors ook. Leuke gemeente :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 18:35

Hier een top showdag.
Eerst met rocky in de jeugd in Wieze. Hij en zijn nestbroer stonden in een zeer sterke klas met 5 jeugdreuen. Really werd 1e excelent en rocky 2e excellent :D (het maakte ons niet uit welke van de broers won. Zolang we 1 en 2 waren waren we tevreden). Really ging dan nog verder tot beste reu en BOB!
Cooper won zijn klas met excellent werd beste veteraan van het ras. We mochten naar de erering waar we beste veteraan in show 3 werden!!!

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 18:37

Wij gaan dadelijk weer naar omheind stuk losloopgebied midden in de polders van 1,5 hectare groot. Laatste keer 15 minuten bezig geweest paco (husky, 9 jaar) terug te vangen whaha dus ben benieuwd. Dit is 10 minuten auto rijden. 15 a 20 minuten rijden dan groot (2 hectare) omheind bosgebied in Essen. Dat is echter on overzichtelijk en de husky's zijn dan te vaak onvindbaar wat niet fijn is. Daar ook best wat mensen met niet goede sociale honden en die honden maar laten doen omdat telefoon belangrijker is en puur de hond vlot en gemakkelijk moe moet worden.

Overigens over eerste gebied ook enorme slechte recensies. Het is gewoon echt natuur gebied en wordt gebruikt. Ja er ligt modderpoel, is vrij nat, staan allerlei struiken en bossen en er zijn gaten. Maar ze vinden die uitdagingen fantastisch

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:02

Gefeliciteerd Zoe :)

Hier zijn de vakanties voor volgend jaar geboekt. Hoop komende week akkoord van het werk te krijgen en dan kunnen we weer heerlijk gaan genieten.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:22

Gefeliciteerd Zoe.

Denk dat ik weer ergens woon waar geen hondentuinen zijn. Ja onze eigen tuin en wei. :+

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:24

xDenies schreef:

Hier zijn de vakanties voor volgend jaar geboekt. Hoop komende week akkoord van het werk te krijgen en dan kunnen we weer heerlijk gaan genieten.

Heb getwijfeld voor daar te boeken, maar toch weer Centerparcs gekozen. Naast park zit ook bos om te wandelen met Senna. En onze mini is daar nog te klein voor

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:28

Hier is een mooi omheind stukje natuur. Alleen een beetje jammer dat sommige baasjes de honden bij het hek loslaten en zelf weer maar huis gaan.... en echt dat gebeurd daar zo vaak!

Hoe lopen jullie met zo’n 10 meter losse lijn? Ik zie dat gewoon niet goed gaan bij mijn racemonster. Er zijn toch altijd wel struiken oid waar je achter blijft hangen met die lijn?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:34

punjab schreef:
xDenies schreef:

Heb getwijfeld voor daar te boeken, maar toch weer Centerparcs gekozen. Naast park zit ook bos om te wandelen met Senna. En onze mini is daar nog te klein voor

Ik ging altijd naar Weerterbergen van de Roompot, ook een mooi bos. Maar dan is het voor mij nog steeds continu opletten en ook de onzekerheid met loslaten. In principe mogen ze daar ook niet los dus ach.

Vakantie moet voor beide vakantie zijn, dus ook voor t baasje :P Niet hoeven opletten en lekker los lopen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:38

Pff als ik dat zo hoor ben ik gezegend met zeer sociale en goed luisterende honden waar dan ook een heerlijk losloop gebied om de hoek is (maar dus niet omheind). Op zonnige weekenddagen erg druk dus ik ga altijd door de weeks.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:59

Ga het eens proberen op strand. Normaal kon Senna hier in het mini bosje los. Maar daar word je gek van de teken op moment.

Wil los proberen in polder maar soms is ze weer ff de pubber met bananen in der oren. :+ Misschien toch gewoon proberen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 20:05

Wat leuk Diandra! En leuk dat ze familie is van Elin! Gefeliciteerd!

Lekker genieten van dat wandelen zo Denies!

Gefeliciteerd Zoe!
Ik raak met wandelen ook in de knoop met die lange vaste lijnen Djoopie!

Hier geen ervaring met omheining van losloopplekken en sowieso amper ervaring met loslooplekken. Wij hebben gelukkig een veld met aan alle kanten “afgrond” en maar 1 inrit waar ik met Chick af en toe even los balletje gooi :')

Drukke dag gehad op de show van de rasvereniging. Veel geleerd van de keurmeester dus dat was echt leuk! En djessey heeft veel hondjes gezien en gespeeld en heel veel geknuffeld dus een top dag!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:10

XxDiandraxX schreef:
Pff als ik dat zo hoor ben ik gezegend met zeer sociale en goed luisterende honden waar dan ook een heerlijk losloop gebied om de hoek is (maar dus niet omheind). Op zonnige weekenddagen erg druk dus ik ga altijd door de weeks.

Ik was ook zo gezegend :D Tot er in totaal 4 honden op mijn hond zijn geklapt *\o/*

Ach ik heb mij altijd naar mijn paard aangepast dus pas me nu ook lekker aan mijn hondjes aan :) Ik klaag niet :D

Klinkt als een top dag Kiwiwitje :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 20:15

xDenies schreef:
XxDiandraxX schreef:

Ik was ook zo gezegend :D Tot er in totaal 4 honden op mijn hond zijn geklapt *\o/*

Ach ik heb mij altijd naar mijn paard aangepast dus pas me nu ook lekker aan mijn hondjes aan :) Ik klaag niet :D

Klinkt als een top dag Kiwiwitje :)

Zeker maar ben gesloopt! :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:16

Dat geloof ik, maar die ervaring pakt niemand je meer af :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 20:24

Dat zeker niet! En voor Djessey was t super leuk!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 20:50

kiwiwitje schreef:

En wat denk je van de ervaringen die jullie beide hebben opgedaan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 20:57

punjab schreef:
kiwiwitje schreef:

En wat denk je van de ervaringen die jullie beide hebben opgedaan.

Over een paar weken nog meer dan staat ze voor het eerst zelf in de ring!

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:17

Tja, ik woon in België. Geen losloopgebieden dus. We hebben die weide, maar die ligt op een uur wandelen voor mij dus daar kom ik niet dagelijks. Is groot genoeg voor mijn windhond om te rennen en ook goed om met andere honden te spelen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:34

Zoals ik in het filmpje vertel die ik naar mijn moeder stuurde (onder het mom, wij zijn iets langer weg, don't panic :P) 'Ik dacht, give it a shot. Het is toch k*t weer en dan doen de meeste dit niet', en mijn gevoel was kloppend - er liep niemand!

Eigenlijk alle honden die we passeerden op de route hier heen werden grotendeels genegeerd. En het mieserde een beetje en op de één of andere manier vinden wij het samen heerlijk om te wandelen in rot weer. Wellicht ook wel omdat er dan inderdaad niemand hier zijn hond uit laat. Dus ik stond op een begeven moment stil op een hoekje en dacht .. waarom ook niet. Ook richting het gebied geen reacties.

In het gebied was er niemand. Het is niet groot maar voor Bo heerlijk om lekker rond te snuffelen en te sjeezen. Het blije ei toch ook altijd.
En op de terugweg kwamen we meerdere grote honden tegen die wederom allemaal grotendeel genegeerd werden.

Echt … trots! Ik kan het hem niet vaak genoeg zeggen <3

En nu;

Afbeelding

Net als ik.....

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:48

Denise super goed. :D +:)+

Kiwiwitje spannend, heeft ze het toch al een beetje geoefend vandaag. :D Waar moet je?

Galaika klopt bij jullie doen ze vaak georganiseerd speelweide. Heb ik wel eens met Senna gedaan.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:48

Fijn denies!

Zoë super gedaan hoor!

Kiwi beide lekker slapen vannacht!!

Vanmiddag Mila meegenomen naar een braderie aangezien we gevraagd zijn eind volgende maand een demo te doen en ik wil dat Mila wel wat drukte gewend is... ze vond het super en kwam geen aandacht tekort! Stonden even een kleedje voor haar uit te zoeken en de kraam eigenaar zei zet dr maar lekker erop mag ze zelf haar kleedje uitkiezen
Vond ze ook echt niet erg of zo lekker ding...

Afbeelding

Ze vind het ook geweldig om mee naar stal te gaan mag ze ook lekker los als er geen paarden buiten lopen hier geniet ze wel van!

https://youtu.be/yi31WKR2B6g

Zo dalijk even wat slaap pikken zou zomaar een koet nachtje kunnen worden ... van mij mag het veulen wel komen %)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:50

Spannend Candalisa, denk je dat het vanacht komt?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 21:56

Punjab vanmiddag belde een stal genoot dat ze mega onrustig was in de wei ze kent Sal al langer en vond haar gedrag toch apart. Even later was ze wel rustig ... ik moest even een lamp ophangen dus had de even op de poetsplaats gezet zag al dat ze het wat warm had maar na 5 minuten stond ze drijfnat in het zweet ... snel op stal gezet en constant gapen en maar blijven zweten ... nu staat ze rustig maar het gedrag is wel merkwaardig ... ze is nu 344 dagen drachtig

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 22:39

Spannend hoop voor jullie vannacht. Denk dat Sal het ook wel beu is die dikke buik.