De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:58

Oke nog 5 erbij dus in totaal 8 zou dat opvallen? :')
Wat een leuke konijnengroep Denies, en wat een behoorlijk vervelende situatie!

Ik zou echt willen dat ik jullie beide kon helpen, m'n hart breekt als ik eraan denk dat zo'n leuke groepjes gescheiden gaan worden :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 10:59

Nee Tarzan luister nou niet naar ze :')

Wat ontzettend jammer Denise , prachtig clubje dieren.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 12:36

_Tarzan schreef:
Oke nog 5 erbij dus in totaal 8 zou dat opvallen? :')
Wat een leuke konijnengroep Denies, en wat een behoorlijk vervelende situatie!

Ik zou echt willen dat ik jullie beide kon helpen, m'n hart breekt als ik eraan denk dat zo'n leuke groepjes gescheiden gaan worden :(:)

8 word wel heel lastig weg moffelen :')

Hopelijk vinden alle groepjes een fijne nieuwe plek met zn alle.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 13:57

Och die vijf samen wat een leukerds

Helemaal de grijze vooraan doet me smelten <3

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 17:33

Wat een mega leuke groep konijnen! Ik denk als ik aan m'n man voorstel om nog 5 konijnen erbij te nemen dat hij 'n beroerte krijgt :Y)

Ik hoop oprecht dat je een leuk plekje voor ze vind!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-19 18:19

Och wat een leukerds <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 18:22

Het is zeker jammer! Meer de reden waarom, had liever geen pijn gehad. Maar ik hoop inderdaad dat ik een mooi thuis voor ze gevonden krijg. Het liefst zie ik ze ergens op een groot veld waar ze lekker kunnen rauzen en graven <3

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:08

Kan je ze echt geen zorg meer bieden als eten en schoonmaken of is het meer de aandacht die je niet meer kan geven?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 20:13

Amber_anne schreef:
Kan je ze echt geen zorg meer bieden als eten en schoonmaken of is het meer de aandacht die je niet meer kan geven?

Eten kan ik ze wel bieden, schoonmaken en dergelijke is niet meer te doen. Ik kan mijn paard niet eens rijden ;)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 22:48

Wat zonde want aandacht hebben ze natuurlijk niet echt nodig eigenlijk

Hoop dat je een leuk plekje voor ze vindt. Misschien een kinderboerderij of zorg boerderij die een vaste groep zoekt?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:36

Kinderboerderij zou ik niet doen, daar worden ze toch vaak voor de fok ingezet of in kleine hokjes gepropt :=

Wel heel vervelend Denies, maar wel heel herkenbaar!
Het is dat die 6 van mij niet veel schoonmaakwerk nodig hebben maar anders lukte het mij inderdaad ook niet.. heel veel sterkte want ik weet als geen ander hoe kl*te je je voelt als je niet allemaal kan doen wat je graag zou willen :(:) (heb zelf bekkeninstabiliteit)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 08:44

_Tarzan schreef:
Kinderboerderij zou ik niet doen, daar worden ze toch vaak voor de fok ingezet of in kleine hokjes gepropt :=

Wel heel vervelend Denies, maar wel heel herkenbaar!
Het is dat die 6 van mij niet veel schoonmaakwerk nodig hebben maar anders lukte het mij inderdaad ook niet.. heel veel sterkte want ik weet als geen ander hoe kl*te je je voelt als je niet allemaal kan doen wat je graag zou willen :(:) (heb zelf bekkeninstabiliteit)

Oh jeetje wat rot :( Dat is ook iets wat niet meer over gaat/minder wordt, toch?

De plaatselijke kinderboerderij hier neemt naar ik weet geen dieren meer aan. Collega van mij had daar wel twee konijnen gebracht, maar goed die kent iedereen, en die waren binnen een week dood. Dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. De zorgboerderij zit hier ook al vol en daar worden nestjes gefokt, dus dat heb ik liever ook niet. Ze staan nu op de wachtlijst bij een opvang en ik heb ze op marktplaats gezet om te zien of er nog meer reactie op komt. Ze staan al wel een poos in een FB groep.

Aandacht in de zin van aaien en dergelijke is inderdaad niet nodig, hebben ze ook geen behoefte aan. Maar het schoonmaken van de hokken en de ren, het terugscheppen van het zand en dergelijke is wel iets wat in principe iedere dag nodig is (niet het hok) en eigenlijk iedere week wel het hok. Nu kan mijn moeder dat op zich nemen maar dat is niet iets wat zo jaren door kan gaan. Ik heb er dan ook voor gekozen om nu de knoop door te hakken.

Ze gaan wel een goed plekje krijgen, daar vertrouw ik op en zal ik ook alles aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:00

Wel de eerlijkste beslissing jegens je dieren :)

Lilo is groot geworden :')

Afbeelding
Afbeelding

Knappe grote dame <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 19:23

Hee wat leuk! Dat is precies dezelfde kleurslag als mijn 3 hangoren :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 22:18

Rebecca schreef:
Wel de eerlijkste beslissing jegens je dieren :)

Lilo is groot geworden :')

[ [url=m/7Q1Rta.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IcHdCs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knappe grote dame <3

Ah, maar nog steeds een schatje!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 07:54

Jaaa leuk topic!

Gisteren ben ik bij konijnen wezen kijken en ik ben om. Na onze vakantie halen we ze op en dan ben ik eigenaar van twee konijnen met als vader een Vlaamse Reus en de moeder is een Franse Hangoor. <3

Ik heb voorheen eigenlijk altijd cavia's gehad en ben me dus nog erg aan het verdiepen in konijnen. Ik lees hier graag mee en kan aan jullie misschien de dingen vragen waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb.

Enten jullie al jullie konijnen tegen Myxomatose, VHD1 en 2? De vrouw waar mijn konijnen vandaan komen haar man is dierenarts en wil ze enten voor €50 per konijn. Is dat redelijk?

De ram wordt uiteraard gecastreerd maar ik lees dat aangeraden wordt de vrouw ook te steriliseren vanwege ziektes aan de voortplantingsorganen. Doen jullie dit ook bij jullie dames? Wel een zware operatie uiteraard maar ik wil wel lang plezier van ze.

En hadden jullie koppelproblemen na een castratie of sterilisatie?

Alvast bedankt voor de tijd om mijn vragen te beantwoorden. Ik ga even teruglezen en foto's van jullie konijnen bekijken. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:01

Toevallig Denise !

Lilo zal altijd een schatje zijn :P

Leuk ! Lilo is een Duitse reus x Franse hangoor :)) , enten doe ik niet dat durf ik niet te zeggen

Vrouw helpen laten kan handig zijn , scheelt hormonen en stress voor beide (als ze weer de kolder in de kop heeft en schijnzwanger is ,ze gaat rijden op hem etc viva hormonen )

Geen koppelproblemen gehad erna :n

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:09

Lilo is prachtig! Helemaal mijn smaak. <3

Dit worden onze kinderen. De lichte is de ram en heet Joris en de bruine is een voedster en heet Stipke.

Afbeelding

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:51

Wat een leukerds! De vrouwen zijn bij mij wel gecastreerd en heb ze daarna opnieuw moeten koppelen, maar ik heb er 4 dus denk niet dat je problemen gaat krijgen.

Heb je wel rekening gehouden tussen de tijd dat ze geslachtsrijp zijn en dat ze gecastreerd kunnen worden?

Voor het enten vind ik het duur maar weet niet wat voor prijzen er bij jou in de buurt zijn. Ik zou even op zoek gaan via bunny bunch naar een konijn deskundige dierenarts in de buurt. Als het daar goedkoper is dan ken je de kliniek meteen en kan je ze daar ook laten castreren

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 09:59

Jildau schreef:
Lilo is prachtig! Helemaal mijn smaak. <3

Dit worden onze kinderen. De lichte is de ram en heet Joris en de bruine is een voedster en heet Stipke.

[ [url=m/mAn8BI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knappe kinderen <3 .

Hier 2 mannetjes (klein foutje, kan gebeuren) en allebei gecastreerd.
Bedoeling was een mannetje en vrouwtje, maar ineens had het vrouwtje ballen >;) .

Wij enten ze samen in en een gelijk ff door voor de apk. Scheelt vaak al wat geld, omdat de dierenarts met 1 flesje meerdere konijnen kan inenten. En samen scheelt consult kosten :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:12

Die Japanner <3 , wat een prachtige dieren <3

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 10:41

silvericathy schreef:
Ik hoop dat het in dit topic mag.
Maar is er misschien iemand die ruimte heeft voor deze drie konijntjes? 2 voedsters van 3jaar oud en een gecastreerde ram van 1,5 jaar.

Vanwege scheiding zoeken we een nieuw plekje voor ze.
Ze hebben hier altijd behoorlijk de ruimte gehad. Tenminste 16 m2
Het liefste zien we ze samen vertrekken. We hebben er altijd vooral veel na gekeken en konijn laten zijn. Ze zijn dus niet gewend om aangeraakt of opgepakt te worden en het zijn dus ook geen knuffeldieren.

Ze mogen voor een goed huisje met lekker de ruimte worden opgehaald.

Mocht er iemand interesse hebben zou ik het leuk vinden als je een foto mee stuurt van het plekje dat er eventueel voor ze is.

Ze wonen op dit moment in Elsloo (Zuid-Limburg)
[ [url=m/GMhMKL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is er niemand in dit topic die ze een goed nieuw huisje wil/kan geven?
Anders zal ik ze via fb moeten gaan aanbieden en dan ben ik bang dat ze in een klein hokje terecht zullen komen. Gevraagd bij familie en kennissen en de kinderboerderij maar helaas niemand die ze wil hebben. Laatste mogelijkheid zou nog een opvang zijn. Maar ze zijn nooit echt in handen geweest dus dat zal ook moeilijk worden.. |(

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 11:58

Ik heb er geen ruimte voor helaas. Ik heb er al 2 en heb geen tuin, dus ze leven in onze woonkamer!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:19

Ik heb ook helaas geen ruimte. Weet wel dat Flappus Zwolle konijnen heeft zitten die bijvoorbeeld half wild zijn of niet in handen zijn geweest. Misschien daar contact mee opnemen. Ben er iig tevreden over en er zijn kundige medewerkers

Edit: wij hebben thuis ook twee konijnen die niet in handen zijn geweest van Flappus maar ze wennen snel

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:05

Wat een leukerds Jildau!

Ik hoop dat ze een goed plekje krijgen Silvericathy. En je moet er zelf natuurlijk ook een goed gevoel bij hebben, niet meteen meegeven aan de eerste geinteresseerde. Ik kan je helaas niet helpen vanuit het buitenland.

En zo sta ik ineens weer op Nederlandse bodem....m'n opa is plotseling overleden en nu dus een weekje in Nederland, gelukkig een paar dagen vrij van werk en krijg 'family emergency' days. Dus vriendlief zorgt voor de nijnen. Lily haar neusje is volgensmij toch wel wat snotterig, dus hopelijk gaat het goed tot zondag en kan ik daarna snel naar de dierenarts. Lily&Hazel zijn echt weer lelijk naar elkaar :( Hoop echt dat Wombat ze wat kan kalmeren... en niet dat zij Wombat terroriseren of ook hectisch maken. Anders moet ik denk ik 1vd 2 dames terug brengen naar m'n werk.. :( Toch lastig.