Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-20 14:24

Ik merkte hier ook dat mijn mannen naarmate ze ouder werden ook rustiger zijn geworden, terwijl ik er niet ineens veel meer mee ben gaan doen. Kan best dat het ook komt met de tijd. Ik bedoel overigens met een jaar / anderhalf jaar dat ze rustiger werden, niet dat ze zo bejaard zijn dat de niet weg konden :-)

Ik heb ze ook al lekker op het gras gehad, maar hier staat de zon er vol op en zeker in de middag is het droog en uit de wind.

DubbelFun

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:26

De wind komt nu uit de andere hoek en daar staan struiken voor, dus ik heb wel een schaduwdoek er nu overheen liggen.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:35

Mijne blijven ook wat schuw zit in het karakter denk al paken ze wel eten uit mijn hand en laten hun koppies aaien door de tralies. Maar oppakken blijven ze niks vinden schieten heel hun hok door. Heb ze aangeleerd om het vervoersmandje in te lopen dan kan ik ze wel pakken en knuffelen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:48

Dat zijn ze hier idd ook gewend, al kan ik de binnencaafs wel redelijk makkelijk pakken.

Ik ben een nieuw hok aan het maken zodat ik straks de buitenren in 2'en kan delen, want nu eten ze alleen maar 'dicht bij huis' en de rest komt veel te hoog in het gras. Dus met 2 hokken kan ik ze af en toe verplaatsen.
Hij wordt niet zo groot als het schuurtje (2x1), maar voor maar 3 caafs is dat ook niet echt nodig. Die was nog gemaakt op grotere aantallen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:37

melody7 schreef:
Hoe oud zijn ze nu Granoek? Mijn beren (hier geboren, veel opgepakt) zijn ook altijd wat schuw gebleven, maar op een gegeven moment worden ze toch wel wat rustiger. Ik kan ze nog steeds vaak niet goed pakken, maar als ze niet van me schrikken kan ik ze wel aaien en voeren. Ik pak ze bijna allemaal regelmatig op, dat scheelt toch wel veel.

Haha Emori, gelukkig hebben jullie hem nog kunnen vangen :=

Ik heb geen idee hoe oud ze waren toen ik ze kreeg, was een cadeau van mijn vriend en die heeft gevraagd hoe oud ze waren maar was het al vergeten toen ik er om vroeg. Mannen hé.

Eentje blijft zitten als ik hem wil aaien, de andere niet. Als dit het tamste is wat ze worden, dan is dat ook maar zo. Jammer wel, maar wat niet is, is niet. Als ik aan de eettafel zit dan rennen ze wel achter elkaar aan en dan zie ik ze hupsen en springen en ze miepen voor 10 dus ik denk dat het wel meevalt, maar ik moet gewoon niet te veel willen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:48

die van mij blijven zitten als je ze wil pakken

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:12

Hier zijn ze pas ook echt tam toen ze iets ouder werden.

Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:22

Ik heb ze van 29november en ze zijn sindsdien niet meer echt gegroeid, enkel dikker geworden :')
Weet niet of dat iets wil zeggen? Vanaf wanneer ze stoppen met groeien?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 09:37

Granoek schreef:
Ik heb ze van 29november en ze zijn sindsdien niet meer echt gegroeid, enkel dikker geworden :')
Weet niet of dat iets wil zeggen? Vanaf wanneer ze stoppen met groeien?

Ik heb even naar mijn groeigrafieken gekeken en moet zeggen dat ik in het begin niet zoveel gewogen heb. Maar na anderhalf jaar zijn mijn vier volwassen mannen redelijk stabiel gebleven op gewicht. Nu komen ze aan en vallen af, maar dat is binnen een range van 100-150 gram. Ik moet er wel bij zeggen dat ik buitencavia's heb, dus die zijn in de winter wat lichter en in de zomer wat zwaarder :-)

Maar mijn drie mannen van augustus/september nemen nog steeds toe in gewicht.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:15

Ik heb 2 beertjes van oktober die komen nog aan. Zijn nu net onder een kilo en net een kilo.
En 1 van juli en die is nog een slag groter, en die groeit niet zo hard meer

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 10:46

Ik had net de buitencaafs uit hun hok gelokt met wat lekkers, maar ze namen het snel mee naar binnen :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:13

Het nieuwe zomerhuis staat op zijn plek en is klaar om ingericht en gebruikt te worden. De verf was nog niet helemaal droog, dus ik heb nu groene vingers :)
Ik kan nu in de grote ren een deurtje opendoen en de schuif van het nachthok omhoog doen zonder dat het net in de weg zit.

Afbeelding

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:58

ziet er gaaf uit!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:05

Ik denk dat ik ze morgen ga verhuizen. dan kan ik meteen het grote hok schoonmaken.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 14:50

Aaaah hij ligt weer te pitten en ik zit er naast op de bank (1,5m verder) het is zooooo schattigggg

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 15:47

DubbelDun schreef:
Het nieuwe zomerhuis staat op zijn plek en is klaar om ingericht en gebruikt te worden. De verf was nog niet helemaal droog, dus ik heb nu groene vingers :)
Ik kan nu in de grote ren een deurtje opendoen en de schuif van het nachthok omhoog doen zonder dat het net in de weg zit.

[ Afbeelding ]

Wat een gaaf hok!

Las iets over gewichten. Heb drie ch teddy beren van dezelfde leeftijd maar zijn nog geen half jaar oud. Maar heb eentje die nu al de 1 kilo aantikt en die is nog geen 5 maanden oud. Komt door de lijnen zit veel Duits bloed in en Duitse caafs zijn groter.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 20:10

Krachtpatser
Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 21:54

Wat een gaaf hok zeg!

Wat een schatje Cinnepin.

En tamme caafjes... hier zijn ze aardig tam. Kunnen allemaal op schoot. Meeko en Nyko zijn heel onderzoekend en ondeugend, willen alles zien en zijn heel nieuwschierig. Wat een heerlijk karakter hebben die 2!

Kleine meisjes worden groot <3
V.l.n.r.
Nyko, Ecky, Meeko.
Afbeelding

Meeko t.o.v. Ecky
Afbeelding

Nyko t.o.v. Menthus
Afbeelding

Ik denk nog steeds geregeld terug aan hoe ziek Meeko was in het begin en hoe knap ze zich daar doorheen heeft geknokt. Zo trots op ons mooie meisje <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:22

Leuk stel zo samen :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:15

Die zijn ook leuk!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:58

Hier is het buitenstel verhuisd naar het nieuwe hok en ik heb ze al even buiten gezien, maar toen ging het licht regenen, dus het hele spul zit nu weer binnen.
Ondertussen ben ik bezig om het grote schuurtje even goed onder handen te nemen en als de regen een beetje gaat doorzetten kan ik ook het gras gaan bemesten.

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:29

Is het vaker dat het gewicht van een zwangere cavia schommelt met aankomen en afvallen?

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:53

Hoi cavialiefhebbers,

in mijn zoektocht naar informatie vind ik dit topic.
Mag ik jullie iets vragen?
Mijn oude blinde vrouwtje lag vanmiddag ineens op haar zij te spartelen. Ik heb haar rechtop geholpen maar direct viel zij weer om. Daarna heb ik haar in een hoekje van de kooi rechtop gezet en haar 'gestut' met hooi. Toen ik enkele minuten later weer bij haar ging kijken, zat zij recht op haar pootjes hooi te eten. Ze is oud en mager, maar at altijd goed en nu eet ze weer als normaal.

Weet iemand wat het geweest kan zijn? Ik dacht zelf aan een tia of iets dergelijks. Ik heb al 50 jaar cavia's en ik heb dit nog nooit meegemaakt.

groetjes, Nicky

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 00:01

Misschien epilepsie? Dan spartelen ze wel vrij heftig, ziet er heel akelig uit. Een tia kan natuurlijk ook.

Gelukkig was ze later weer normaal! Verder kun je er nu waarschijnlijk niet veel mee, goed opletten of het vaker gebeurd.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:13

Ataxie? Dat had een van mijn cavia's op een bepaald moment. Al duurde de ataxie-aanvallen zo te horen wat langer, maar het zou kunnen.
Uiteindelijk heb ik haar moeten laten inslapen.