Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:26

Hebben wij op show ook al gedaan. Maar dna gelukkig maar 1 reu. Wij hadden zelf al 2 cattle reuen, 2 border reuen en een border teef mee. Toen plots een border reu voor iemand mee moeten nemen. Maar onze 3 borders los op 1 acherzeten. De cattles en vreemde reuen ieder in een bench. En andere benchen dicht geplooid. Anders ging het echt niet passen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:41

Wat heftig Kim! Wel heel fijn dat jullie de honden hebben meegenomen. Super lief! Wat voor riemstuk gebruik je daar om ze allemaal bij elkaar te houden? Ik heb er straks ook vier maar dat eigenlijk te denken aan twee om twee uitlaten. Alleen als ik dit zie denk ik Nee, dat wil ik ook _O-

Hoe oud is je korthaar collie nu? Is ie een beetje fanatiek?

Ik ga woensdag naar mm eerst frisbee met Dundy *\o/*

Dierenfan, oeps honden en mensen eten := Welke maar gebruik jij voor welke hond? Ik had ze niet mee naar de winkel ivm met hitte maar vond de M een beetje klein lijken voor Dundy en L te groot. Maar M-L hadden ze niet dus dat wordt dan bestellen...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:46

Zo, Zoe is echt groot geworden, niets geen pup meer aan. Fijn dat alles goed gaat. Wel jammer dat ze zo van sneeuw houdt, hopelijk wordt dat straks beter.
Kim, fijn dat alles weer goed is met die vriend en wel fin dat je zijn honden op kon vangen.
Leuk gezicht zo al die honden aan de lijn, maar vraagt idd wel wat improvisatie.
In bad is Roetsj nog niet geweest, heb geen bad ;) Wel onder de slang op stal, maar dat vond ze toch echt niet leuk.
Azmay, dat geschoren smoeltje staat haar goed en fijn dat je zo rustig benchtraining kunt doen, met de andere pups er nog bij.
AL, fijn dat de vakantie zo geslaagd was, braaf pupsel hoor!
KC, pff wat een dierenartsen rekeningen zeg! Pff, snap wel dat je een verzekering hebt afgesloten nu.
En verder nog wat leuke andere foto's voorbij zien komen.
Ik heb komende vrijdag voor het eerst een pre-agility work-shop met Roetsj, ben benieuwd wat ze er van vindt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:59

Kaus schreef:
Wat heftig Kim! Wel heel fijn dat jullie de honden hebben meegenomen. Super lief! Wat voor riemstuk gebruik je daar om ze allemaal bij elkaar te houden? Ik heb er straks ook vier maar dat eigenlijk te denken aan twee om twee uitlaten. Alleen als ik dit zie denk ik Nee, dat wil ik ook _O-

Hoe oud is je korthaar collie nu? Is ie een beetje fanatiek?

Ik ga woensdag naar mm eerst frisbee met Dundy *\o/*

Dierenfan, oeps honden en mensen eten := Welke maar gebruik jij voor welke hond? Ik had ze niet mee naar de winkel ivm met hitte maar vond de M een beetje klein lijken voor Dundy en L te groot. Maar M-L hadden ze niet dus dat wordt dan bestellen...

Het is officieel een korthouder, maar alles bij elkaar houden werkt ook dus. :+ Met vier (en vijf) wandelen is écht een eitje, maak je geen zorgen!

Dana is nu net één jaar geworden en ze is best fanatiek ja, had ik nóóit verwacht en sta er zelf van te kijken. Ik ga even een filmpje zoeken, niet charmant en niet helemaal zoals ik het graag had, maar daar is wel op te zien hoe leuk ze het vind. :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:01

6 (grote) honden is goed te doen maar vind ik toch wel de max, vind het knap dat jij er met zo veel loopt :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:05

Ik vond het zelfs best makkelijk. Mensen schuiven vanzelf wel. _O-

Overigens is poep rapen met negen wel een sport hoor, hahaha!

Gevonden!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:13

Wat gaaf, dat filmpje! Ziet er wel wat fanatieker uit dan op de foto's ja _O-

Hier is het met twee al even worstelen om rustig de deur uit te komen en de lift in te gaan en zo. Maar we hebben ook wel een heule smalle deur |o Heb drie weken de tijd om het ze te leren.

Met welke leeftijd gaan jullie fietsen met pups van Dexters maat (dus geen reuze honden, die zijn pas veel later volgroeid). Ik zat te denken aan een maand of 10/11 zoals de fysio ook zei. En dan echt puur leren en korte stukjes, bij voorkeur op zachte grond. Maar misschien dat hier mensen zijn die het veel eerder/later doen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:21

Trouwens! Als je vaker je honden met dit weer in de auto hebt, in een tent of zelf gaat kamperen of gewoon voor buiten, ik kan iedereen, maar dan ook echt iedereen een alu deken aanraden!

Wat een topding. Met de hitte van de afgelopen weken hebben we goed kunnen testen, auto blijft in de volle zon ruim(!) zes graden koeler op het heetst van de dag.

Het was op gegeven moment koeler in de auto dan in huis. :oo

Afbeelding

Buiten temperatuur en de temperatuur in de auto.

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:34

Kaus. Ik zou met Dexter zijn geschiedenis minstens tot 13/14 maanden wachten en heb eerst volledig op RX laten zetten.
(Ik zou trouwens zowieso elke hond laten röntgenen voor ie de sport in gaat)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:35

Waar koop je die deken Kim? Lijkt me iets handig voor op wedstrijden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:43

Zoe_97 schreef:
Waar koop je die deken Kim? Lijkt me iets handig voor op wedstrijden.

Ik heb die van mij via stuff4pets gekocht, ik heb twee kleintjes gekocht. Want één grote krijg ik in mijn eentje niet over de auto. _O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 20:48

WoW die dingen zijn duur ;(
Misschien iets leuks om voor te sparen :D voorlopig leg ik witte lakens wanneer de auto niet in de schaduw kan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:49

Ze zijn het geld wel echt dubbel en dwars waard! :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 11:40

Kim, wat lief dat je op de honden gepast hebt! Hopelijk gaat baasje helemaal herstellen.
Dat doek heb ik ook al een paar keer naar gekeken. Maar kan vriendlief helaas nog niet overtuigen..

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:19

Kaus ik zou, mits rustig en alleen in draf vanaf 9-10 maanden gaan leren en dan rustig opbouwen.
Zo'n aluminet blanket lijkt me ook heel handig, maar idd heel prijzig en voor zo weinig dat ik hem nu zou gebruiken (kan hem hier er echt niet op laten liggen op de parkeerplaats, dan is hij denk ik weg), dat is me het nu nog niet waard.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:39

kiwiwitje schreef:
Kim, wat lief dat je op de honden gepast hebt! Hopelijk gaat baasje helemaal herstellen.
Dat doek heb ik ook al een paar keer naar gekeken. Maar kan vriendlief helaas nog niet overtuigen..

Misschien met de foto's van de thermometer. ;)

Nee serieus, het werkt echt als een trein. We gaan die doeken nu ook voor de ramen hangen thuis, als tarpa zeg maar. Het blijft er serieus koeler door.

Wij hebben wel aan de voor en achterkant mega ramen, dus dat heeft zo'n broeikasteffect. Dat valt nu weg omdat de zo'n weerkaatst wordt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 13:43

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:

Misschien met de foto's van de thermometer. ;)

Nee serieus, het werkt echt als een trein. We gaan die doeken nu ook voor de ramen hangen thuis, als tarpa zeg maar. Het blijft er serieus koeler door.

Wij hebben wel aan de voor en achterkant mega ramen, dus dat heeft zo'n broeikasteffect. Dat valt nu weg omdat de zo'n weerkaatst wordt.

Ja ook al gedaan. :) Maar hij denkt dat we dat ding meer opgevouwen gaan laten liggen dan gebruiken... t is vooral bedoeld voor als de auto buiten geparkeerd staat. Wij moeten regelmatig weg, maar wel pas aan het eind van de dag. dus dan staat de auto de hele dag in de zon te bakken. Want vanaf zonsopkomst tot zonsondergang staat dat ding hiervoor in de zon. En nu is het een heel gedoe om de auto afgekoeld te krijgen voordat de honden er in mogen van mij

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 16:37

Alhoewel wij airco hebben gooien wij hem in de ochtend ook erop ja, dan blijft de auto lekker koel. Heel fijn ja. +:)+

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:33

Ik ga zelf pas met Aj fietsen als ik zeker weet dat zijn groeischijven dicht zijn, ik heb me laten vertellen dat dit rond de 13 maanden zal zijn. Waarschijnlijk laat ik dit ook nog controleren door de dierenarts, zodat ik het zeker weet en met een gerust hart kan fietsen. Oefenen doe ik nu al wel eens, maar dan loop ik met de fiets in de hand en hij loopt er naast.

Wat leuk die agility, KimD! Ziet er goed uit. Wow wat een honden, goed dat je die zo hebt opgevangen! Wel druk. Je had me gister geinspireerd om die van mij aan de splitter te doen en een instructeur had me laatst verteld dat ik de lijn om mn middel moest doen zodat ze meer zelfstandigheid zouden creeeren. Het was hilarisch :'). Ze trokken niet gelukkig.

Zo'n kleed ziet er handig uit, ook maar eens voor sparen.

Wij hebben weer lekker gespetterd vandaag, Aj begint water echt leuk te vinden! En Zig drijft nu goed met zn vestje, dus vindt het al een stuk leuker. Ook Aj onverwachts gewassen, want dat meertje stonk toch meer dan ik dacht. Dikke prima met hem onder de douche, het boeide hem echt 0%. Ik begin zijn gepuber wel te merken, hij wordt ineens ontzettend waaks en soms steekt hij gewoon z'n vinger op en gaat de andere kant op :').

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:38

Hier begint er eindelijk wat ritme in te komen, 9 honden is te doen maar zal niet zeggen dat het makkelijk is ;)
Ondertussen komen er mensen kijken voor de dekreu en proberen we de laatste ventjes te verkopen. Heerlijk om die karaktertjes te zien. Vandaag alles in bad gestopt, lekker leren -:)

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:54

Fannetje, dat is ook absoluut de bedoeling hoor. Geen geren en gespring maar puur het aanleren en zijn angst eruit krijgen. Hij durft namelijk na ongeveer twee maanden nog steeds niet zonder een kwartier aan te moedigen door de fietsenstalling te lopen. Ik vermoed dat we maanden verder zijn voordat hij vertrouwd netjes naast een fiets loopt.

Planning is ook hem rond 10/11 maanden nogmaals naar de fysio te doen om te zien of hij lekker loopt. Advies van de fysio was ook om gewoon rustig te gaan fietsen met die leeftijd dus dan vertrouw ik dat.

ZoZenn, klopt. Als je een wat groter ras hebt (collies zijn toch een slagje groter imo, weet niet wat de schalen zeggen) kan je inderdaad beter wachten tot 12-14 maanden. Met de reuzerassen wordt zelfs 16-18 maanden aangeraden. Maar bij 99% van de honden zijn alle groeiscjijven pas dicht na 18 maanden.

Azmay, wees blij dat je ze niet uit hoeft te laten := Dusssss, je hebt nog pups te koop <<) Kom maar hier hoor.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:26

Ik heb geen idee eigenlijk, Aj is nu 54 cm. Hij zal ongeveer 56/58 worden. Zie wel vaak kelpies op de club en op wedstrijd, maar die variëren zo erg in formaat. 18 maand, damn. Ik zie het vanzelf, I guess, haha. Geen haast of zoiets. Ik zou Dexter eerst van z'n fiets-angst afhelpen dan, kun je later altijd nog rustig oefenen met fietsen.

Aww Aj is ook zo'n schatje. Ben free reign op Netflix aan het kijken in de hangmat, ligt hij precies onder de hangmat. Óp heeft hij ook geprobeerd, want no fear, maar dat vond hij toch te krap _O- .

Edit: wbt die muilkorven, ik heb zo'n zwart snuitje van kunststof en een plastic gaas korf van Karlie geloof ik. Snuitje is handig, maar vind m niet zo vriendelijk. Die andere had ik Aj laatst om gedaan voor training, vrat hij gewoon de eendenstront door de gaten :'). Zig en AJ waren laatst beide ziek nadat ik in een natuurgebied was geweest, overgeven en niet willen eten. En daarvoor waren ze ziek door een soort runderpees ofzo waar ze overduidelijk niet tegen konden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:46

Nee joh, was gewoon van plan 'm aan zn nekvel mee te sleuren naast de fiets totdat ie er bij neervalt. 8)7 Natuurlijk ga ik het hem eerst rustig aanleren. Dat staat er toch ook...

Een snuitje is eigenlijk alleen voor korte situaties zoals bij de dierenarts of trimmer. Daarmee kunnen ze namelijk niet hijgen, drinken en eten. Met een goed passende korf wel.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:56

Ik ben met karma gaan fietsen toen ze 15 maanden was :j met balto zal ik ook zo lang wachten denk ik. Karma is nu zo'n 59cm hoog die is nog al in de hoogte gegaan voor een teef :+

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:11

Kaus schreef:

Baskerville maat 5 en heb in Duitsland een goedkope gekocht die in 1 handeling effe snel om te doen is en dat is xxl. Hij is groot ;)