[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:28

julius_juut schreef:
wortelsussie schreef:
Heb ze gelijk een mail gestuurd!

Epoxy kan prima in aquaria hoor! Heb ik ook voor de achterwanden gebruikt. Het is prijzig, maar een dun laagje is genoeg, en het is makkelijk te gebruiken. :) Eenmaal droog is het volledig veilig, nat is het erg giftig voor waterbeesten. Wel ruim de tijd geven om uit te harden, anders slaat het wit uit als je de steen weer in het water doet.

Zal deze goed zijn? Zie dat ze verschillende hebben.
https://www.mrboat.nl/epoxy/mr-boat-epoxy-375-gram/

LoveUggs

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:41

Ik heb daar geen verstand van.. sorry!

Hier beginnen de plantjes eindelijk echt aan te slaan. 1 plantje dat steeds loslaat, ook te zien op de foto :=

Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:53

Geeft niet! Je bak blijft prachtig. Je ziet ook die zwarte gevaarte op de achtergrond zwemmen, haha net een schaduw!

Heb net een 2e hands jbl e401 gekocht op marktplaats. Hoop heel erg dat ik daar goed aangedaan heb en dat die stil is... Hij is extern. Toch ervoor gekozen gezien de eheim 60 mij veel te groot was! Laat staan de 160, dan houden de vissen geen zwemruimte meer over! Dus zet hem naast mn kast en zet er een krukje op bijvoorbeeld zodat hij een beetje verstopt is.

Dan nog epoxy bestellen en dan hoop ik dat ik de aankomende tijd geen extra kosten eraan heb haha. Wordt nu best prijzig even :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 19:59

Dank je wel!
Haha eigenlijk zwom hij een beetje vooraan. :=

Wat me opvalt is dat de maantjes niet nieuwsgierig of zelfs een beetje bang voor hem zijn. Als hij wat in de weg zwemt tikken ze hem aan vanaf achter, en dan draait hij om, hebben de maantjes hun zit want hij is voor ze aan de kant gegaan. := ze laten hem verder met rust hoor, gebeurt alleen als hij bovenin zwemt

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:06

O dat zag ik niet! Geinig dat ze een beetje voor hem oppassen! Maantjes zwemmen zo apart vind ik, heel leuk

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 20:24

Ik heb een klein filmpje gemaakt. Daarin is ook een van de maantjes te zien zie ik nu en t gedrag dat ze tegenover hem vertonen. Op het laatst gaat hij op de steen liggen, een van zijn favoriete plekjes. Ook is daar links onder in beeld een van de ancistrussen (mannetje) te zien! Die komen ook steeds meer tevoorschijn!
(Sorry voor de vingers in beeld :+)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 08:49

wortelsussie schreef:
julius_juut schreef:
Epoxy kan prima in aquaria hoor! Heb ik ook voor de achterwanden gebruikt. Het is prijzig, maar een dun laagje is genoeg, en het is makkelijk te gebruiken. :) Eenmaal droog is het volledig veilig, nat is het erg giftig voor waterbeesten. Wel ruim de tijd geven om uit te harden, anders slaat het wit uit als je de steen weer in het water doet.

Zal deze goed zijn? Zie dat ze verschillende hebben.
https://www.mrboat.nl/epoxy/mr-boat-epoxy-375-gram/

Ja hoor, zo te zien is die prima! Ook een lekker lange verwerktijd, die van mij had maar een minuut of 15, en dan moet je zelfs als je kleine beetjes maakt behoorlijk doorwerken. :P Hoe warmer het is, hoe sneller het uithard, dus kijk wel een beetje naar wanneer je er mee aan het werk gaat. :)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:20

Heeft iemand hier misschien een Sera biofil extern filter? Die van mij pompt niet meer, en ik heb echt geen idee hoe ik dat ding uit elkaar krijg. Ik ga er van uit dat je wel bij de rotor moet kunnen komen, maar ik snap echt niet hoe. XD Ik heb het ding 2e hands gekocht, dus geen handleiding, en google wil me niet meer geven dan reclamefoto's en pagina's...

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:18

Al op YouTube gekeken? Daar staan ook vaak handleidingsfilmpjes op.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 17:26

Mag ik mij hier ook melden?
Zit sinds vandaag met een aquarium in mijn maag. Heb ooit wel eens een aquarium gehad maar mij nooit in kunnen lezen.

Volgens mij is het aquarium 60 liter en het bestand is 5 neontetras 5 koperzalmen 2 mannenguppen en 2 bodemvissen waarvan ik de naam niet weet.

Ik weet dat een aquarium normaal gesproken een week in moet draaien maar daar kreeg ik de kans niet voor. Ik moet nog een hoop leren overigens dus een echte starter.

Hele aquarium Afbeelding

Visbestand
Afbeelding

Bodemvissen
Afbeelding

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:25

wortelsussie schreef:
Heb ze gelijk een mail gestuurd!

Ik heb ook de epoxy van mister boat gebruikt. Verschrikkelijk om te doen, maar werkt goed.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:56

Tijd om te snoeien :=
Afbeelding

Even foto opgezocht van 2 maanden geleden toen de plantjes er net in stonden
Afbeelding

Wat Gaat dat hard :oo
Laatst bijgewerkt door ukkiepuk op 24-08-16 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:00

Hallo, ik val even binnen om jullie raad te vragen. Dit weekend gaan we verhuizen en het aquarium gaat natuurlijk mee. Nu is het best een groot aquarium (1m60 lang).

Wat is het beste? Volledig leeghalen voor vervoer (dus ook zand enz eruit) of kan het zand erin blijven? Ik ben bang, omdat het zo'n groot ding is, dat de bodem het niet gaat houden met het zand erin?

En de bewoners, hoe vervoeren jullie die, in een emmer?

Bedankt!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:57

Wat een gepuzzel daar boven op die snik hete zolder! Maar... De pomp zit!

Alleen maakt die nog vrij veel geluid als in dat je nog wat lucht hoort. Heb al meerdere keren op zn kant gezet en geschut.

Ook hoor je dat water spoelen, is dat normaal of kan dat nog zachter?

De afzuigding is helaas te lang dus hangt schuin. Binnen kort eens kijken of ik dat zo laat of een kleinere neem.

De meneer waarvan de pomp was had alles nieuw erbij gegeven. Op de pomp zelf na super netjes en wat drijfplantjes! Touwtje voor gespannen zodat dat niet de hele bak door dwarreld :)
Afbeelding

Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 17:47

Ik krijg net een bericht van mn moeder dat er nog een kwi kwi dood is :(

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 19:05

Daks schreef:
Mag ik mij hier ook melden?
Zit sinds vandaag met een aquarium in mijn maag. Heb ooit wel eens een aquarium gehad maar mij nooit in kunnen lezen.

Volgens mij is het aquarium 60 liter en het bestand is 5 neontetras 5 koperzalmen 2 mannenguppen en 2 bodemvissen waarvan ik de naam niet weet.

Ik weet dat een aquarium normaal gesproken een week in moet draaien maar daar kreeg ik de kans niet voor. Ik moet nog een hoop leren overigens dus een echte starter.

Oh handig, zo'n aquarium krijgen. :P Toch welkom!

Het plantje middenvoor, de groen met roze is een kamerplant, deze moet je er uit halen. De bodemvisjes zijn otocinclussen, echte planteneters. Voor hen kan je bijvoorbeeld plakjes komkommer als voer gebruiken. Als ze net uit de winkel komen gaat ze vaak dood, eenmaal gewend zijn het ijzersterke visjes. :)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:26

Tijdens het verhuizen hebben wij het zand en een klein laagje water laten zitten. Verder zo veel mogelijk water op gevangen in andere bakken/ flessen jarrycans zodat de vissen zo snel mogelijk weer terug konden. Voor de planten werken wij met voedingsbolletjes ipv bodem aangezien de bodem vaak gaat rotten.

Zal morgen eens kijken ogbik weer eens een foto van onze nieuwe bak kan plaatsen. Vissen zijn er wel blij mee.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:48

Vanmiddag samen met mijn zoon zijn hele aquarium leeg gehaald.
Volgens mij was de bodem aan het rotten. Al zijn planten braken af boven de wortels en het stonk verschrikkelijk.
Nieuwe planten en een nieuwe bodem gehaald.
Deze keer zonder voedingsbodem.
Het oude water bewaard en weer gebruikt.
Ben benieuwd. ...
Nog wel troebel...
Afbeelding
Maar hij wil wel een grotere bak.
Deze is 60cm en hij mag van mij maximaal 120 cm.
Kan hij gaan sparen....

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:01

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:42

Oh.. wat zijn ze grappig!!
Maar zou je er geen plaag van krijgen, op termijn..?

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:12

Mijn zoon vond dat ook leuk. Eitjes hebben wel ook nog maar in bestaand aquarium was het niet verstandig las ik. Zal de link even opzoeken.
Als hij zijn kamer opruimt mag het in een apart bakje.

https://www.dynode.nl/triops/

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:56

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:58

Die zien er toch anders uit hoor DD..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:21

Lijkt er wel veel op! Wel leuk eigenlijk!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:40

Triops! Die zijn zo gaaf om te zien! Het is dat ik in moet krimpen in plaats van uitbreiden, maar ik heb er ook al verlekkerd op zitten google-en.