Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gaabje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:50

Dank allemaal voor het medeleven! Hopelijk is de vuurwerkstress de komende dagen weer helemaal over bij de hondjes.

Inmiddels met de dierenarts overlegd. We gaan de komende weken iedere dag of om de dag daar naartoe om het te laten schoonmaken en desinfecteren. Hopelijk heeft dat resultaat! Hechten zou waarschijnlijk niet het gewenste resultaat hebben.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 17:27

Sterkte Gabi! :(:) Niks aan...

Wij hebben ook slechte ervaring met hechtingen ondertussen := Ben had de volgende dag alle hechtingen uit zijn oor. Het kopverband dat daarna werd aangebracht bloedde hij doorheen. Toen is het dichtgebrand maar ook dat was niet voldoende.

Nu gaat hij als oude oma door het leven :7

Afbeelding

We hebben net een maatje kleiner gehaald want ondanks meerdere pogingen het kapje te laten passen liep hij er meestal zo bij _O-

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:56

Welkom bij de Malle Mutsjes club, maar dat wist je al! **\O/**

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 19:15

Ach Nori, wat vervelend ziet er naar uit dat de DA goed met jullie meedenkt en hopelijk herstelt de staart weer mooi.

Hier gaan we touren naar Brabant volgende week om kennis te maken, zijn langzaam wat fokkers aan het benaderen die een planning hebben staan dus ben heel benieuwd hoe alles gaat uitpakken. De wens is in ieder geval duidelijk; Reu en geen brindle.

(Nee Jarvis en Parker ik vind jullie prachtig net zoals Evert <3 ) maar gotta catch them all :')

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:26

Gisteravond tijdens de eerste 10 min vd cursus stond er n malloot in de buurt siervuurwerk af te steken -:(- konden de instructeur amper horen maar de pupperds bleven rustig *\o/*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 20:41

Gaabje schreef:
Dank allemaal voor het medeleven! Hopelijk is de vuurwerkstress de komende dagen weer helemaal over bij de hondjes.

Inmiddels met de dierenarts overlegd. We gaan de komende weken iedere dag of om de dag daar naartoe om het te laten schoonmaken en desinfecteren. Hopelijk heeft dat resultaat! Hechten zou waarschijnlijk niet het gewenste resultaat hebben.

Ik las je berichtje net pas, dat is op de vorige pagina verdwenen. Waarom is er niet direct overgegaan tot hechten van een bijt/vleeswond? Ik vind het een rare keuze. Hoe langer je wacht hoe meer vlees te straks moeten wegsnijden om het weer netjes te krijgen.

Puk heeft geregeld gaten en hechtingen en één keer heeft Kay het gat gemist en trof ik haar 's avonds met het gat aan (per toeval), tussen het tijdstip dat het gebeurt was en dat ze op de operatie tafel lag zaten +/- 6 uurtjes, maar de hoeveelheid vlees die hij moest wegsnijden om de wond netjes en gezond te kunnen hechten was best ruim.

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:19

Ook wij hebben de feestdagen overleefd. Niet hoe we ons hadden voorgesteld. Mijn oma overleed plotseling en ik kreeg voor het eerst corona. Ik had moeite om Vidar uit te laten en was bang om hem te kort te doen in zijn beweging. Gelukkig kon mijn vriend veel bijspringen. Maar Vidar voelde het haarfijn aan, en ontpopte zich tot een relaxte couch potato. :knuffel:

Afbeelding

Nu ik me langzaam weer wat fitter begin te voelen beginnen de ideeën voor het nieuwe jaar te kriebelen. We maken steeds grotere stappen in de jachttraining, dus daar gaan we lekker mee door. Ook zijn verlatingsangst gaat beter. Uren alleen zijn lukt nog niet, maar we maken wel wat vooruitgang.

Daarnaast wil ik graag het hardlopen (canicross) oppakken om ook iets buiten het jachtseizoen te blijven doen met Vidar. Hij is soms nogal een ongeleid projectiel, dus ik hoop zo ook om de communicatie een beetje te verfijnen en onze band te versterken. In november heb ik meegedaan aan dog survival Ede met een andere hond, dat lijkt me geweldig om ooit met Vidar te kunnen doen. Als hij tegen die tijd de prikkels aan kan natuurlijk. One step at the time! Onze grote inspiratie is Jifke met haar Vizsla Draadhaar Joop. Maar zo ver zijn we natuurlijk nog lang niet haha. Eerst mijn eigen conditie maar eens op peil krijgen. :D
Afbeelding

Super leuk iedereen die nu in spanning zit te wachten op een positieve echo, of een puppy. Puppykriebels en voorpret is te leuk! *\o/*

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 21:21

KimD schreef:
Gaabje schreef:

Ik las je berichtje net pas, dat is op de vorige pagina verdwenen. Waarom is er niet direct overgegaan tot hechten van een bijt/vleeswond? Ik vind het een rare keuze. Hoe langer je wacht hoe meer vlees te straks moeten wegsnijden om het weer netjes te krijgen.

Puk heeft geregeld gaten en hechtingen en één keer heeft Kay het gat gemist en trof ik haar 's avonds met het gat aan (per toeval), tussen het tijdstip dat het gebeurt was en dat ze op de operatie tafel lag zaten +/- 6 uurtjes, maar de hoeveelheid vlees die hij moest wegsnijden om de wond netjes en gezond te kunnen hechten was best ruim.

We hebben de plek pas te laat ontdekt… daardoor zat er al een ontsteking. kunnen onszelf wel voor ons hoofd slaan. Door zijn enorme vacht en ondervacht hebben we het niet kunnen vinden. Baal er zo ontzettend van. Van geleerd voor de volgende keer zullen we maar zeggen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 21:34

Ah wat rot pippa! Sterkte!!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:36

Dat is lastig Gaabje! Ik heb mezelf aangeleerd de hond echt van top tot teen te checken na een akkefietje. Overal met je handen overheen wrijven en voelen of er iets bloedt. Maar het puntje van een staart zou ook niet snel in me op komen denk ik zo -O-

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:06

Kaus schreef:
Dat is lastig Gaabje! Ik heb mezelf aangeleerd de hond echt van top tot teen te checken na een akkefietje. Overal met je handen overheen wrijven en voelen of er iets bloedt. Maar het puntje van een staart zou ook niet snel in me op komen denk ik zo -O-

Dat is het stomme. Eerst had de uitlaatservice gecontroleerd, daarna heb ik samen met de uitlaatservice gecontroleerd, ‘s avonds nog een keer, en daarna ‘s ochtends. we hadden voor de dierenarts daar haar weggeknipt en bij de dierenarts toch weer samen minuten gezocht naar de plekjes. En pas bij het scheren werd duidelijk dat het zo ernstig was.

@pippa, wat een rottige tijd zeg, sterkte!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 23:45

Dan zit er maar één ding op... Alleen nog maar kortharen nemen :D

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:30

Gaabje schreef:
Ik moet even mijn zorgen kwijt. Nori is vorige week gebeten en heeft naast twee hoektand wondjes in z’n nek, een flinke scheur bij de basis van zijn staart. Vanochtend zijn we op controle geweest bij de dierenarts en we hadden er al een hard hoofd in. De plek bij zijn staart ziet er helemaal niet lekker uit en is veel te beweeglijk. We wachten nu een telefoontje af van de dierenarts of er gehecht gaat worden en een drain geplaatst. De arme knul heeft er veel last van. Echt zo erg om hem zo te zien. Hij heeft zo’n goed karakter en laat zich super behandelen. Hoop dat het binnen een paar weken wel echt beter met hem gaat.

Onze sneue knul
[ [url=m/sJnOTM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zielig! Sterkte

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:44

Gaabje schreef:
KimD schreef:

We hebben de plek pas te laat ontdekt… daardoor zat er al een ontsteking. kunnen onszelf wel voor ons hoofd slaan. Door zijn enorme vacht en ondervacht hebben we het niet kunnen vinden. Baal er zo ontzettend van. Van geleerd voor de volgende keer zullen we maar zeggen.

Kan gebeuren maar is niet anders, ik zou het wel een kort lijntje houden met de DA, bij een kleine negatieve verandering even inschakelen. Als de ontsteking onderhuids groter wordt dan kan het echt nare dingen veroorzaken of op lang termijn nadelige gevolgen hebben.

Ik kan het me wel voorstellen met die lange vachten hoor, pff! Overigens wel eens met Kaus, kortharen voor the win! *\o/*

Edit: Voor het geval je wilt weten hoe een onderhuidse ontsteking uitziet en openbarst:
Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door KimD op 04-01-23 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:47

Hier is de eerste echte rui ook begonnen, dus wie weet ben ik het straks met jullie eens :')

Puppyvacht-rui viel me toen alles mee maar nu komt het met bossen tegelijk _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:51

Leo schreef:
Hier is de eerste echte rui ook begonnen, dus wie weet ben ik het straks met jullie eens :')

Heb je een waterblazer voor kerst gevraagd? Anders wens ik je veel succes met de vacht wat op die hond zit. :+

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:56

KimD schreef:
Gaabje schreef:

Kan gebeuren maar is niet anders, ik zou het wel een kort lijntje houden met de DA, bij een kleine negatieve verandering even inschakelen. Als de ontsteking onderhuids groter wordt dan kan het echt nare dingen veroorzaken of op lang termijn nadelige gevolgen hebben.

Ik kan het me wel voorstellen met die lange vachten hoor, pff! Overigens wel eens met Kaus, kortharen voor the win! *\o/*

Ja daarom hebben we nu met de dierenarts afgesproken om dagelijks of om de dag langs te komen om het te desinfecteren. En ze willen nu dus ook even kijken of er een bacterie zit die niet op de antibiotica reageert.

Bedankt allemaal nogmaals voor het medeleven!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 10:56

KimD schreef:
Leo schreef:

Heb je een waterblazer voor kerst gevraagd? Anders wens ik je veel succes met de vacht wat op die hond zit. :+

Dankje :') Nee die is op mijn verlanglijstje blijven plakken. Ik denk dat ik hem zelf maar koop. :+

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:00

Och wat ontzettend naar voor Nori zeg... :\ Ontzettend lastig om die gaatjes te vinden inderdaad in die lange vachten. Goed er bovenop blijven zitten en hopelijk houden jullie het zo onder controle voor Nori. Lekker verwennen die kerel :knuffel:

Hier ook team korthaar voor alle praktische voordelen die daarbij horen :+ Merk ook dat ze nu wat haar gaat loslaten. Valt me nog mee maar de puppyvacht rui zal er wel niks bij zijn haha.

Ik ben vanaf de kerst tot gisteren hartstikke ziek geweest van de griep en daarna migraine (wat ik voor het eerst had wtf is dat please never again %) ) Vesper is echt voorbeeldig geweest en super mak en lief en rustig.

Tot nu. Ik voel me weer beter dus de zweep mag er kennelijk weer over. }:) ~~}>

Dus nu maar even kijken wat we gaan doen vandaag :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:46

Oef wat rot voor Nori zeg, germ :( Hopelijk is het snel onder controle nu, wordt idd even heel intensief naar kijken de komende dagen. Da's idd wel een beetje het nadeel van langhaar, dat je zoiets best kunt missen idd, het is gewoon heel lastig zoeken zeker wanneer er ook echt een dikke ondervacht onder zit zoals Nori ook vast zal hebben gok ik. Dat maakt tot op de huid kijken echt wel lastig. Beterschap!!

Leo
Denk dat het idd tijd wordt voor die blazer hahaha. Ik zeg altijd; Arya is 95% van het jaar echt voorbeeldig qua vacht en verhaart (rui periode excluded) echt niet meer als een korthaar normaliter want ze heeft een gezonde vacht en houdt die goed vast tussen de rui periodes in. Dus TENZIJ de rui periode is aangebroken is het allemaal perfect hahaha, maar wanneer die rui aanbreekt... tja, dan haalt ze alles op een aantal weken even helemaal in, lol. Hier is het dus ook alweer feest, alsof we een hele roedel in huis hebben. Sansa helpt ook graag mee als langhaar kat ook en haar haren blijven overal mooi plakken aan de krabpaal, panelen voor het raam e.d. waar ze graag langs af loopt, ook leuk lol. Maar dat is 2x per jaar dus so be it, overleven we wel. De rest van het jaar heb ik nauwelijks omkijken qua vacht onderhuid; borstel het ook nagenoeg nooit, is niet nodig, alleen de broek af en toe.

En ze is natuurlijk wel erg smerig als ze zich buiten smerig maakt, maar haar vacht is heel erg zelfreinigend en laat alles al snel los, ze droogt ook redelijk snel op van zichzelf etc. Enige nadeel is dat het dan in huis ligt, maar daar hebben we tegenwoordig idd ook de blazer voor en de badjas met poten, dus ze gaat gewoon schoon het huis in.

Maar momenteel is het lastig bij te houden wel idd. Ik wil haar dit weekend ook even uitgebreid met de blazer schoonmaken als ik me hopelijk weer wat beter voel, dat de losse haren zoveel mogelijk eruit zijn weer. Tot dan doe ik het af en toe even met de herder hark - doe ik ook alleen tijdens de rui periode.

Beterschap Flux. Het heerst enorm, ik ben ook sinds vlak na kerst ziek en het trekt echt niet helemaal weg jammer genoeg. Fijn dat je je ondertussen weer wat beter voelt!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:03

Jij ook beterschap curse. Het heerst inderdaad enorm. Ik haal eigenlijk elk jaar de griepprik en fiets vaak fluitend door het virusseizoen heen maar dit jaar kwam het uiteraard niet uit om er eentje te halen en mocht ik ook een graantje meepikken. :+ Heb nog wel een klein hoestje maar voel me echt al 10x beter gelukkig.

Gaan jullie ook wel eens alleen wandelen in buitengebied? Ik wilde Ves meenemen naar het defensieterrein Marnewaard vandaag want lekkere brede paden en mooie natuur. Maar tis een beetje buitenaf en verwacht met dit weer weinig mensen. Heb daar eigenlijk nooit moeite mee gehad maar voel me er vandaag ineens zo kwetsbaar onder ofzo :+

Mensen met complete roedels mee vind ik niet tellen :)) O:)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:29

Zo'n waterblazer is dus aan te raden lees ik?
Maakt het dan nog uit wat voor merk of werken ze allemaal wel?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:58

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:00

Dankjewel Flux! Gelukkig voel je je wel al beter weer! Het is bij mij een beetje dubbelop nu omdat ik ook enorme terugval heb met m'n long covid, dus het hakt er wel even in. Gaat gelukkig met de verkoudheid wel al iets beter, maar lekker wandelen zit er voor mij niet in momenteel door ook m'n andere klachten erbij.

Ik ga idd wel veel alleen het buitengebied in normaliter. Ik vind het heerlijk, maar ik moet wel zeggen dat sinds bv. de wolf meer aan't optrekken is en ook in roedel verbanden al leeft, ik dat wel steeds spannender ga vinden moet ik zeggen, of ja; het houd me wel bezig. Arya loopt ook veel los enz en dat is toch wel iets waar ik momenteel mee in m'n hoofd zit. Als je alleen bent, zonder roedel en met bv. maar 1 hond, is dat toch wel anders vind ik ja. Meestal vind ik dat dus helemaal niet erg, maar soms heb ik ook wel eens momenten dat ik me kwetsbaar voel, ondanks dat ik een beschermende hond bij me heb. Ik snap je wel haha. Desondanks trek/trok ik er altijd graag op uit om langere routes te lopen in buitengebied. Maar laatst was ik op de heide hier en was het ineens dikke donker - had onderschat hoe snel het lampje uit ging haha - en dat vond ik wel echt spannend hoor. Geen extra lampen mee, behalve m'n telefoon lampje... en dan moest ik ook door stukken bos terug naar de auto. Ik was blij toen ik terug was, want ik hoorde echt opeens vanalles om me heen aan geluiden die ik niet kon plaatsen - je hoofd gaat met je aan de loop _O- Ik ga meestal dus wel tegenwoordig niet Te vroeg of Te laat meer, zodat ik het donker/de schemer niet te zeer opzoek in echt buitengebied maar dat is maar net wat je prettig vind. Overdag vind ik het eigenlijk wel prima overal - zit geen logica in, in mijn hersens want ook dan kun je net zo goed wat tegenkomen :')

Selina
Er zit zeker wel verschil in prijs/kwaliteit onder de blazers. Ik zelf zou sowieso kiezen voor eentje met geluidsdemper. Zelfs die maken nog best wat geluid, maar zonder demper is het echt een pokke herrie vind ik. Wij hebben die wat Kim idd ook heeft, in het Roze, sinds een paar maanden nu: https://www.trim.nl/waterblazers-droger ... w-1307023/
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-01-23 13:02, in het totaal 3 keer bewerkt

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 13:01

Ik ben team naakt en heb een waterblazer :')
Ik heb zelf maar dat is de oudere variant van trim.nl en heb een tornado staan maar die blaast minder hard.
Voor veel onderwol en krul is dus een waterblazer die hard blaast wel een vereiste en ik vind de combi waterblazers die ook warmte blazen echt het beste werken.
Dat scheelt enorm in tijd kwa drogen.
Maar laat ik voorop stellen dat ik de waterblazer gebruikers zonder salon of speciale ruimte wel echt bikkels vind :')
Iets met haar dat overal heen vliegt :wow:

Met beten die te laat gezien zijn heb ik ook slechte ervaring,gelukkig niet met mn eigen honden maar heb wel eens meegemaakt dat in het pension waar een klantje gebeten was te makkelijk erover dachten met dat ene gaatje.
Hoe die hond er daarna uit zag was echt bizar met zn ritssluiting.
Was dus ook onderhuids een tunnel geworden waar ze uiteindelijk de aangetaste huid moesten verwijderen.
Sinds dien denk ik altijd maar beter een keertje teveel naar de dierenarts als te weinig.
Maar begrijp dat je bij de langharen het lastig kan zien,hoop dat jullie er zonder al te veel ellende vanaf gaan komen.