Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gaabje schreef:Dank allemaal voor het medeleven! Hopelijk is de vuurwerkstress de komende dagen weer helemaal over bij de hondjes.
Inmiddels met de dierenarts overlegd. We gaan de komende weken iedere dag of om de dag daar naartoe om het te laten schoonmaken en desinfecteren. Hopelijk heeft dat resultaat! Hechten zou waarschijnlijk niet het gewenste resultaat hebben.
KimD schreef:Gaabje schreef:Dank allemaal voor het medeleven! Hopelijk is de vuurwerkstress de komende dagen weer helemaal over bij de hondjes.
Inmiddels met de dierenarts overlegd. We gaan de komende weken iedere dag of om de dag daar naartoe om het te laten schoonmaken en desinfecteren. Hopelijk heeft dat resultaat! Hechten zou waarschijnlijk niet het gewenste resultaat hebben.
Ik las je berichtje net pas, dat is op de vorige pagina verdwenen. Waarom is er niet direct overgegaan tot hechten van een bijt/vleeswond? Ik vind het een rare keuze. Hoe langer je wacht hoe meer vlees te straks moeten wegsnijden om het weer netjes te krijgen.
Puk heeft geregeld gaten en hechtingen en één keer heeft Kay het gat gemist en trof ik haar 's avonds met het gat aan (per toeval), tussen het tijdstip dat het gebeurt was en dat ze op de operatie tafel lag zaten +/- 6 uurtjes, maar de hoeveelheid vlees die hij moest wegsnijden om de wond netjes en gezond te kunnen hechten was best ruim.
Kaus schreef:Dat is lastig Gaabje! Ik heb mezelf aangeleerd de hond echt van top tot teen te checken na een akkefietje. Overal met je handen overheen wrijven en voelen of er iets bloedt. Maar het puntje van een staart zou ook niet snel in me op komen denk ik zo
Gaabje schreef:Ik moet even mijn zorgen kwijt. Nori is vorige week gebeten en heeft naast twee hoektand wondjes in z’n nek, een flinke scheur bij de basis van zijn staart. Vanochtend zijn we op controle geweest bij de dierenarts en we hadden er al een hard hoofd in. De plek bij zijn staart ziet er helemaal niet lekker uit en is veel te beweeglijk. We wachten nu een telefoontje af van de dierenarts of er gehecht gaat worden en een drain geplaatst. De arme knul heeft er veel last van. Echt zo erg om hem zo te zien. Hij heeft zo’n goed karakter en laat zich super behandelen. Hoop dat het binnen een paar weken wel echt beter met hem gaat.
Onze sneue knul
[ [url=m/sJnOTM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gaabje schreef:KimD schreef:
Ik las je berichtje net pas, dat is op de vorige pagina verdwenen. Waarom is er niet direct overgegaan tot hechten van een bijt/vleeswond? Ik vind het een rare keuze. Hoe langer je wacht hoe meer vlees te straks moeten wegsnijden om het weer netjes te krijgen.
Puk heeft geregeld gaten en hechtingen en één keer heeft Kay het gat gemist en trof ik haar 's avonds met het gat aan (per toeval), tussen het tijdstip dat het gebeurt was en dat ze op de operatie tafel lag zaten +/- 6 uurtjes, maar de hoeveelheid vlees die hij moest wegsnijden om de wond netjes en gezond te kunnen hechten was best ruim.
We hebben de plek pas te laat ontdekt… daardoor zat er al een ontsteking. kunnen onszelf wel voor ons hoofd slaan. Door zijn enorme vacht en ondervacht hebben we het niet kunnen vinden. Baal er zo ontzettend van. Van geleerd voor de volgende keer zullen we maar zeggen.
KimD schreef:Gaabje schreef:
We hebben de plek pas te laat ontdekt… daardoor zat er al een ontsteking. kunnen onszelf wel voor ons hoofd slaan. Door zijn enorme vacht en ondervacht hebben we het niet kunnen vinden. Baal er zo ontzettend van. Van geleerd voor de volgende keer zullen we maar zeggen.
Kan gebeuren maar is niet anders, ik zou het wel een kort lijntje houden met de DA, bij een kleine negatieve verandering even inschakelen. Als de ontsteking onderhuids groter wordt dan kan het echt nare dingen veroorzaken of op lang termijn nadelige gevolgen hebben.
Ik kan het me wel voorstellen met die lange vachten hoor, pff! Overigens wel eens met Kaus, kortharen voor the win!
KimD schreef:Leo schreef:Hier is de eerste echte rui ook begonnen, dus wie weet ben ik het straks met jullie eens
Puppyvacht-rui viel me toen alles mee maar nu komt het met bossen tegelijk
Heb je een waterblazer voor kerst gevraagd? Anders wens ik je veel succes met de vacht wat op die hond zit.