Marcella: jouw haan heeft wel wat van die van mij weg, ik zit nu in Oostenrijk, maar als ik terug kom zal ik eens een foto van mijn knappe vent maken.
Ik had ook 2 hanen, had een hele grote Brahma haan, plaatje van een kerel, maar lag helaas dood in het nachthok. Wel heel erg jammer hoor, hij was compleet gaaf, dus ws een hartinfarct. Was een maand of 8 oud. De Araucana haan is wel veel feller en duidelijk de baas van de 2. Ik had 26 hennen en ruim 400m2.
Helaas is mijn 1e test broedsel niks geworden. Geen van de eitjes was bevrucht. Ik ben nu opnieuw aan het verzamelen voor een test nummero 2. Ik vrees dat ik te snel was met verzamelen deze 1e ronde.
Santos_05
Geplaatst: 02-03-23 14:35
Heeft iemand nog belang bij een Schijndelaar haan, blauwlegger? We hebben er 3, dus 2 teveel
Gisteren weer een kuiken (4wkn) overleden. Liep ineens met spreidpootjes en bleef achter in groei.... we waren een weekend weg geweest en in eens viel het heel erg op dat de rest gegroeid was, maar deze niet. Zo groeit ons kippenbestand gelukkig niet zo hard.
@XxLieEsJuhhxX, je hebt wel een hele knappe haan! Hopelijk gaat hij binnenkort zijn werk doen
Het lijkt er op dat ik nu 3 New Hampshires goed groeiend in de broedmachine heb zitten. Vanmorgen 12 broedeitjes van Cochin krielen opgehaald, hele bijzondere kleurslagen en krullen er tussen. Ben heel benieuwd hoe dat straks gaat!
Ahh damn, het zit niet mee dit jaar! Ik heb zondag ochtend de volgende ronde eitjes om te testen in de machine gedaan, en toenet toen ik ze wilde draaien zag ik dat de temp nogal laag was, doet het schermpje het niet meer en hij warmt niet meer op.
Iemand een idee of ik wat zou kunnen zien al als ze bevrucht zijn? Ik tik ze morgen allemaal open in de hoop iets te kunnen zien.
Nu dus ook heeel snel op jacht naar een nieuwe machine. Wat raden jullie aan? Ik zit te denken aan brinseo maxi (niet automatisch draaiend) of een puisor maar geen idee welk formaat aan te raden is hierbij. Ik wil eigenlijk minimaal op 30 eitjes per keer blijven.
Wat balen Liesjuh! Seven eens! Ik vind dit nu al veel leuker en er is nog geen ei uitgekomen :’)
Seven
Geplaatst: 09-03-23 12:42
En ze worden zoveel tammer/liever vind ik De eerste fokker alweer gemaild voor eitjes
Santos_05
Geplaatst: 09-03-23 13:50
Zo leuk als ze tammer zijn. Ook het verschil per ras
Marcella
Geplaatst: 09-03-23 13:52
Seven schreef:
En ze worden zoveel tammer/liever vind ik De eerste fokker alweer gemaild voor eitjes
Doe natuur broed, maar kippen zijn ook tam hoor kan ze gewoon knuffelen. Zelfs mijn haan.
Seven
Geplaatst: 09-03-23 14:16
Ligt er ook maar aan welke rassen je hebt en hoe veel tijd je met ze besteed natuurlijk en hie de moeder is bij natuurgrond.
Onze marans haan komt uit een slechte situatie waarbij hij werd gepest door de kinderen en in een Inimiene soort bench werd gehouden. Nu loopt hij veel los en eet zelfs uit de hand je kan hem rustig een aai geven hij is heel tam zeker als ik bedenk waar hij weg is gekomen.
Maar ik heb ook een araucana dame zelf uitgebroed die vanaf kuiken al niet heel tam was en nu ook niet bij je komt. Nu besteed ik ook geen uren aan ze ze krijgen eten smorgens en savonds en bij het mesten zien ze me iets langer in het voorjaar krijgen ze meer extra's en dan zijn ze ook gelijk weer meer tammer voor eten doen ze alles maar alsnog komt die dame dan alsnog minder bij je kuikens van haar zullen ongetwijfeld minder tam zijn omdat de moeder ook niet hij je komt
Seven
Geplaatst: 09-03-23 21:05
De broedmachine staat aan De eieren worden nu gehaald
Echt groene eieren van kruising araucana en maran en enkele volle araucana eieren
spannend hoor, leuk he al die kleurtjes, ik heb ook nog een blauw legger, maar is nog vrij licht, zou er ooit nog eens echte blauw leggers bij willen hebben. Olijf en groen en donkerbruin heb ik al
Kiekeboefje
Geplaatst: 16-03-23 14:30
Nou dat was een succes. Ik heb een beetje hulp nodig. We hebben nu 1 kuiken, 1 ging dood toen die net uit ei was, en eentje doet er al sinds gisterochtend over om uit het ei te komen… is dat normaal? Ik heb keurig alles volgens boekje gedaan en ook op dag 18 de luchtvochtigheid omhoog gedaan.. straks zit ik met 1 kuikentje! Dat is sneu, dan haal ik ergens nog wel een weg
48 uur zeggen ze inderdaad maar als ze niet actief rond pikken of ineens stoppen met rond pikken naar 24 uur is er vaak wel iets mis. Ik heb er wel eens 1 uit het ei gered die meer dan 24 er over deed maar is nooit een heel sterke kip geworden helaas.
Yes helaas heeft ook het laatste kuiken het niet gehaald… ik kon hier in de buurt twee Orpington kuikens van 2 dagen ophalen heel fijn! Kon nu al pikorde merken bij het weesje, die was heel onaardig tegen de nieuwe maatjes maar vanavond al beter gelukkig. Maar ja… heb ik straks twee Orpingtons zien we dan wel weer