Windhonden liefhebbers!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hettieheks

Re: Windhonden liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 22:49

Mijn ervaring met de artsen hier in het noorden die niet aangesloten zijn bij één van beide is dat ze een hoop kennis missen. En ook niet open staan voor nieuwe inzichten. Standvastig vasthouden aan die mentaliteit heeft zeker al een paar dieren flink wat ellende opgeleverd.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 23:09

En die groep moet je ook niet hebben nee. Het zijn twee uitersten en ik zoek naar de middenweg. Voor nu eerst de knoop door gehakt en een afspraak gemaakt bij de nieuwe (en tegelijkertijd oude) locatie aan de Paterswoldseweg, bij Dierenartsenpraktijk Stadspark.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 10:53

Ik heb verdrietig nieuws; onze lieve Faizah is vorige week donderdag ingeslapen ;( Ik ben er kapot van, ondanks dat het er wel aan zat te komen. Ze is 13,5 jaar geworden.

Ze werd een half jaar geleden ineens benauwd, veel hijgen en een piepende ademhaling. Op vochtafdrijver voor het hart en prednison heeft ze een lange tijd met weinig tot geen klachten rondgelopen, ze heeft zelfs nog lekker in de sneeuw gerend.
Maar vorige week werd ze ineens echt heel kortademig, zelfs zonder beweging in haar mand.
Een paar dagen later is ze rustig thuis ingeslapen. De dierenarts zei dat haar hart erg onregelmatig klonk.
Het is zo moeilijk omdat ze verder nog helder was, nog goed liep, overal bij wilde zijn en nog zo goed at. Ook al kwam dat waarschijnlijk grotendeels door de prednison.

Op de laatste dag liepen we nog even naar buiten, tussen de regendruppels door, en toen kwam het zonnetje nog heel even door.
Afbeelding

Ik ga mijn mooie meisje zo erg missen |(

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 11:26

Echt bizar hoe snel het gegaan is 8nnemiek, zo sneu! Heel erg veel sterke en gecondoleerd :knuffel: :knuffel: zo kort na je paard ook, pfff. Wat een verdriet!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:41

Heel veel sterkte met het verlies ;(

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:52

Heel veel sterkte, ik heb nog zo genoten van jullie sneeuw foto's.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:54

Bedankt allemaal :knuffel:

Ik had het ook echt nog niet verwacht inderdaad. Ze deed het zo goed op de medicatie.. Ik had net twee nieuwe zakken voer gehaald, nieuwe groenlipmossel, een enorme zak snoepjes.. -O-

Aan de ene kant is het fijn dat ze niet heeft geleden. Het lijkt me zo lastig om een hond echt heel langzaam te zien aftakelen en dan een punt te moeten zoeken wanneer het genoeg is. Dat was nu vrij duidelijk, al heb ik alsnog wel zitten piekeren of we niet nog andere hartmedicatie hadden moeten proberen..
Maar ze was al geen fan van de dierenarts, en die stress wilde ik haar ook niet meer aandoen.

Maar het is zo moeilijk! Inderdaad met het verlies van Mystic nog zo kort geleden, daar zaten precies twee maanden tussen -O-

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:05

Heel veel sterkte met het grote verlies!

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 14:36

Ik had het gezien in haar sneeuw topic. Echt heel veel sterkte 8nnemiek! :knuffel: Ik heb precies dit ervaren met mijn oudje. Enige is dat die niet aan medicatie zat, hij was alleen wat sloomer. Tja, oudje he? Tot die ineens niet meer uit de mand kon komen en erg wiebelig was. De DA zei dat die bijna geen rode bloedcellen meer had. De hulpmiddelen om dat weer opgang te krijgen hielpen niet. Einde van die dag hebben we hem moeten laten gaan. Ging zo snel. Ineens geen Siebe meer. Ik kan me goed voorstellen hoe je je nu voelt. Ze heeft niet geleden, en je hebt ze niet zien aftakelen maar wel dat piekeren van had ik er nog iets aan kunnen doen. Heel veel sterkte. Het is zo zwaar het verlies van een hond. ;(

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 16:40

Jeetje, wat een groot verlies... veel sterkte! :knuffel: